Olympische Spelen - Beijing/Hong Kong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Olympische Spelen - Beijing/Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 13:28

Er zullen ongeveer 6000 Nederlanders in China zijn Tong uitsteken
Ach... voor buitenlanders gaat de deur in principe dicht hè, het is gezellig druk als het goed is, maar niet stampensvol.
Ik baal stiekem wel dat de Volleyballers niet gaan, daar ben ik vier jaar geleden twee weken lang mee wezen stappen ROFL

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:22

6000 Nederlanders ja?!
Er zijn zonder volleyballers vast ook hele gezellige mensen Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 13:17

Neem de oranje kleding maar mee hoor!
Geen Chinees die er naar opkijkt, ze lopen zelf gewoon in oranje.
Mooi fabeltje dat door een journalist de wereld in is geholpen.

Wel een beetje balen van de vogelgriep, hoop dat we China weer in mogen als we terug komen vanuit Hong Kong.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:12

Ik doe ook gewoon oranje kleding aan ja Lachen
Die vogelgriep zal wel meevallen toch. Of weten ze al om welke variant het gaat?
Wanneer vertrek je ook al weer Aimee?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 07:48

Ik ben al in Beijing, zit nu in het Holland House achter de pc Haha!
Gekkenhuis hier, organisatie is een ramp, met name de kaartverkoop. Nou wist ik dat allemaal al, maar het wordt hier echt bevestigd. China dacht kennelijk dat het een Chinees evenement werd als het aan hun toegewezen werd. Beetje jammer. Maar het is wel groot, grootser, grootst. En goedkoop eten Haha!
Vogelpest is weinig over bekend, we hebben te telefoonnummers gekregen voor info van Nederlandse organisatie in HK, die gaan we lastig vallen Haha!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:44

Woow gaaf je zit er al!
Heb je nog voor geen enkele sport kaartjes dan?!
En heb je al veel gezien?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 10:29

Jawel, we hebben best veel kaartjes. Maar ja, je wil natuurlijk het liefst bij de grote oranje feesten zijn. Hockey bijvoorbeeld, niet om het hockey maar om de oranje wave Haha!

Vandaag Maxima op de foto gehad en het wielrennen!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:42

Oooh gaaf!
Geniet ervan he! Ik zal vandaag eens wat oranje shirtjes in gaan slaan Lachen

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:30

Het leek mij ook super om erbij te zijn, maar ik ga stiekem al naar de winterspelen in 2010 Bloos

ik wil het springen hoe dan ook zien! Volle broer van ons paard moet springen voor Gua.. ? heb geen idee welk land dat is, Guatamala lijkt het mij eerlijkgezegd niet Nagelbijten / Gniffelen Paard heet Orestus VDL (v. Indocto x Ramiro) en word gereden door Juan Andres Rodriquez Haha! ben benieuwd

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:13

Volgens mij komt hij wel uit Guatemala hoor (google hihi )
Wel gaaf dat het een volle broer is van je paard. Ik zal 'm aanmoedigen voor je Knipoog
De winterspelen zijn vast ook heel gaaf om mee te maken. En volgens mij is er nu wel een hoop paardensport te zien op tv en internet.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:39

Heeey! Zijn jullie al weer terug?
Misschien leuk om hier bij te kletsen over alle ervaringen?!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:18

Nee, ik ben er nog Tong uitsteken

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:29

Haha ja dat wist ik! Pff ik vind het echt jammer dat ik weer terug ben.
Wel gaaf om je verslag te lezen! Het is daar dus echt totaal anders dan in Hong Kong! Zijn de Chinezen in Beijing vriendelijk?
Kan me wel voorstellen dat 't HHH in Beijing veel leuker is dan in Hong Kong, maar op dinsdag vond ik het echt super gezellig Lachen
Wat ben je nog allemaal aan het doen daar?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:20

Hmmmm.... Chinezen zijn gewoon apart. Ik ben er nog steeds niet achter of ze nou vriendelijk zijn of niet, ze zijn regelmatig gewoon erg irritant Clown
We proberen nog wat van de stad te zien. Maar het is zo mega groot hier, je kunt niets lopend doen bijvoorbeeld. Als je twee uur loopt, ben je een blok verderop Nagelbijten / Gniffelen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:15

Lastig dat het zo groot is! Stelt het openbaar vervoer wat voor daar? In Hong Kong vond ik het wel handig om met de metro te reizen.
In Hong Kong hebben we een paar keer meegemaakt dat we iemand wat wilden vragen en dat die persoon gewoon doorliep alsof hij (meestal was 't een man, de vrouwen waren wat behulpzamer) ons niet gezien had. Door 't personeel van het hotel werd mijn moeder de straat op gestuurd om te pinnen toen we een nacht bij wilden boeken vanwege de tyfoon. Die man zei dat 't alleen maar een beetje regende hihi.
Dit klinkt wel erg negatief zo. Natuurlijk waren er ook een hoop vriendelijke mensen! En veel Chinezen wilden met je op de foto als je oranje droeg. Best raar dat er nu in Hong Kong mensen zijn met foto's van mij Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:48

Het openbaar vervoer in Beijing is niet vergelijkbaar met dat van Hong Kong. Hier zijn geen metrohaltes op elke straathoek, hier is veel uberhaupt niet bereikbaar met de metro. Hier zijn de bussen volgepropt en weet je nooit waar je naartoe gaat, want alles staat alleen in het Chinees aangegeven. Het ov is wel stukken goedkoper dan in Hong Kong. Voor 2 yuan reis je per metro de hele stad door, waar je maar heen wilt. Voor 1 yuan doe je hetzelfde met de bus, alleen met de bus moet je opnieuw betalen als je over moet stappen.
De taxi is het makkelijkste vervoersmiddel. Klinkt erg luxe om steeds een taxi aan te houden, maar voor 30 yuan ga je de hele stad door. Da's 3 euro.
In 23 dagen heb ik hier precies 1 behulpzaam persoon gezien op straat Nagelbijten / Gniffelen In Hong Kong werden wij veel beter geholpen, maar daar ken ik zelf de weg ook wat beter, dus stonden we niet helemaal verbijsterd in de middle of nowhere.

Wij zijn hier verder niet op de foto gezet door Chinezen. Maar ja, de stad was natuurlijk ook overspoeld met Olympiade gangers aangekleed met kleuren en vlaggen van zoveel landen. Wat wel erg opvallend is, is dat Chinezen het niet zo op de USA hebben. In het stadion gedroegen ze zich zelfs vaak erg onsportief tegenover Amerikaanse sporters. Tijdens de sluitingsceremonie zijn er geen Amerikaanse sporters in beeld gebracht.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:07

En waar heb je allemaal van genoten in Beijing? Behalve de sport dan Lachen
Ik heb ook wel met de taxi gereisd. Dat was niet altijd een pretje! Zeker niet toen we met een behoorlijke windkracht naar het vliegveld gingen (en vervolgens in een bijna leeg vliegtuig zaten, dat was wel fijn!) Moet zeggen dat ik nog behoorlijk aan het nagenieten ben van Hong Kong (ondanks mijn tentamens Dromen ). Iedereen moet mijn foto's bekijken en ik heb net op youtube filmpjes gekeken uit Hong Kong. Noem het maar goede SOG hihi. Waar zijn alle anderen? Zijn ze 't topic vergeten of ben ik de enige die weer op Nederlandse bodem is?!
Oh Aimee, neem je een beetje zon mee?