..dier zit inderdaad netjes in de spieren, maar zoals ik al zei denk ik dat het allemal wel kan
!scheelt 30 kilo met jou berekening
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
..
!
! 
pubelia schreef:Als mijn haflinger bij de 20% rekening houd dat ze 600 kilo weegt.
600:100= 6Kilo X 20= 120 kilo En dat red ik bij lange na niet.
Over mijn zadel ga ik niet meer reageren. Ik heb op alles antwoord gegeven. Netjes uit gelegt en onderbouwd. Is het ene goed, dan word er hier altijd wel weer naar iets anders gezocht.
Ik denk als iedereen hun paarden minimaal 2 keer in het jaar laten doorlichten (wat ik dus doe) dat er dan best wel wat problemen bij paarden vermeden kunnen worden.
Ow ja en op de vraag waarom geen groot paard van 1.70. Hoe krijg je mij er op, ik ben niet groter als 1.63 ik stap nu op met een stoel, ik zou dan echt niet weten hoe ik daar op moet komen, en erna weer eraf.

__Charlotte schreef:Ik ben géén slanke den.
Wanneer zou je dan wel (eindelijk) stoppen met rijden van je pony?

__Charlotte schreef:In andere topics heb je zelf gereageerd dat je zwaarder ben als 100 kg , en sorry maar ik zie op je foto's niet iemand van 90 kg.
Bovendien even over jou rekensom.
Jij gaat uit van 20, en van een pony van 600 kg.
Zoals al gezegd werd, kan ik me niet voorstellen dat jouw haf 600 weegt.
Toen heb je zelf een andere berekening gemaakt en kwam je op 90 kg uit, waar jij dus duidelijk over de grens heen zit.
Maar er is hier op bokt al heel wat discussie geweest over die 20, veel mensen vinden 20 te veel en gaan uit van een kleiner getal. (kan topic er evt wel bijzoeken) .
@ De rest : Ik vind het vervelend dat jullie nu ook denken, dat ik constand bezig ben met aanvallen van de TS.
En er word daar snel op gereageerd door te zeggen: Ja maar ze hebben zoveel plezier.
En natuurlijk zie ik dat ook, en gun ik de TS ook veel rijplezier.
Maar denk ook even over de schade op langer termijn.
Dan nog 1 opmerking, toen er iemand kwam met het "advies" op een groter paard te rijden, en de TS antwoordde dat ze daar nooit op kwam, om dat ze nu al met stoel moet opstijgen.
Waarom word er bij zoveel andere moeilijk om gedaan, en word er zovaak gezegd, als je niet eens op een pony komt van 1.50(?) stap dan gewoon niet op.
En waarom, mogen we bij deze TS geen commentaar geven?
Omdat het knap van haar is ?
Tuurlijk vind ik het knap dat ze dit nog durft, en zich er niet voor schaamt.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat ik de waarheid ga verzwijgen.

__Charlotte schreef:Ik vraag wanneer ze WEL stoppen zou, wanneer het in haar ogen dus WEL teveel is voor haar pony.
Daarmee zeg ik toch niet dat ze nu stoppen moet?
Ja ZIJ heeft er plezier aan, en misschien zelfs haar pony nu ook wel (moeilijk te beoordelen vanaf foto) .
Maar heeft de pony er op langer termein ook nog zoveel plezier aan?
gezien een normale haflinger (die zelfs nog aan de zware kant is.(kwa bouw)) van 1.46 nog geen 450 kilo haalt
.
tenzij er medice problemen aanzitten kan IEDEREEN afvallen zolang ze het willen
smurffie schreef:haflinger van 600 kilo is moeilijk X_Marrgezien een normale haflinger (die zelfs nog aan de zware kant is.(kwa bouw)) van 1.46 nog geen 450 kilo haalt
.
pubelia @ waar een wil is is een wegtenzij er medice problemen aanzitten kan IEDEREEN afvallen zolang ze het willen
En wie is zij om te zeggen dat de TS niet rond de 90 kilo weegt?
__Charlotte schreef:Dat is een mening, dat mag. Maar ik ben het er niet mee eens, en als ik zo lees meerdere mensen niet.Ik ben het volledig met je eens, dat je vriend inderdaad veel meer in de weg zal zitten als jij. (Al dan niet in stap, maar daar gaat het nu niet om.)
En ik snap dat het frustrerend voor je is, dat in jou ogen alle "slanke dennen" jou zeggen dat je niet mag / kan rijden etc.
Maar ik ben zelf helemaal geen slanke den, en vraag me zelf ook weleens af waar nou het max ligt voor mijn haflinger.
Ondertussen ben ik er wel uit, dat ik op de haflinger nog prima rijden kan hoor.
Maar voor andere ponys, die ik mocht rijden heb ik toch besloten het niet te doen.
En het is heus niet mijn bedoeling, om hier even kritiek te gaan leveren, op iemand die niet het "Picture perfect" idee geeft.
Maar ik vind dat hier gewoon een maxium word overstreden.
Sorry