Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:20

sorry had je reactie niet gezeien Knipoog ..
dier zit inderdaad netjes in de spieren, maar zoals ik al zei denk ik dat het allemal wel kan Knipoog!

scheelt 30 kilo met jou berekening Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:27

Ja met mijn berekining, maar niet met hoeveel ik weeg Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:28

nee maar dat bedoelde ik oko niet Knipoog!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:32

ok Knipoog
Je hebt btw ook wel een erg mooie haff. (ja heb in je pro gekeken)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:36

pubelia schreef:
Als mijn haflinger bij de 20% rekening houd dat ze 600 kilo weegt.
600:100= 6Kilo X 20= 120 kilo En dat red ik bij lange na niet.

Over mijn zadel ga ik niet meer reageren. Ik heb op alles antwoord gegeven. Netjes uit gelegt en onderbouwd. Is het ene goed, dan word er hier altijd wel weer naar iets anders gezocht.

Ik denk als iedereen hun paarden minimaal 2 keer in het jaar laten doorlichten (wat ik dus doe) dat er dan best wel wat problemen bij paarden vermeden kunnen worden.

Ow ja en op de vraag waarom geen groot paard van 1.70. Hoe krijg je mij er op, ik ben niet groter als 1.63 ik stap nu op met een stoel, ik zou dan echt niet weten hoe ik daar op moet komen, en erna weer eraf.

Trek je er niets van aan joh.
Jij hebt er toch plezier in, en dat is heel duidelijk te zien! Haha!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:37

Ik weet het niet hoor... Je bent iets kleiner dan mij, maar toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je nog wat zwaarder bent, terwijl ik op deze foto zeker 90 kilo ben.... (fjordje is 1.45 ongeveer)
Afbeelding

Als ik de foto's zie zou ik je ook flink zwaarder dan 90 schatten, al lijkt het misschien erger omdat je in verhouding maar kort bent. Misschien heeft het daar mee te maken dat je zoveel commentaar krijgt. Ik vind dat iemand van 90 kilo zoals jij nu zelf aangeeft, best nog op een paard kan zitten!
Ik wil je natuurlijk geen complexen aanpraten, maar ik denk dat het toch goed is eens goed te kijken naar wat je nog met je pony wilt doen, of toch af te gaan vallen. Want ik heb wel eens gelezen dat je daar mee bezig was, maar ik zie nog niet echt veel verschil. En ik weet heel best dat het soms heel moeilijk kan zijn om af te vallen, maar als het je niet zelf lukt, vraag er dan hulp van een professional bij. Sorry dat ik zo bot overkom, maar ik ben zelf ook veel te zwaar, en ik maak me er vaak genoeg druk om. Kan me bijna niet voorstellen dat jij dat niet doet en altijd argeloos opstapt.... En daarnaast voelt het ook niet alleen fijner om weer op je paard te stappen als je wat afgevallen bent, maar ik vind het ook wel erg fijn dat ik mijn oude broeken weer aan kan Knipoog

Over dat je dan maar een paard van 1.70 moet kopen; die zijn echt niet sterker hoor. Áls je al voor iets anders zou kiezen dan zou je een stevig trekpaard kunnen overwegen ofzo, maar ik denk dat je met je haflinger wat dat betreft helemaal geen slechte keus hebt gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:44

In andere topics heb je zelf gereageerd dat je zwaarder ben als 100 kg , en sorry maar ik zie op je foto's niet iemand van 90 kg.

Bovendien even over jou rekensom.
Jij gaat uit van 20, en van een pony van 600 kg.
Zoals al gezegd werd, kan ik me niet voorstellen dat jouw haf 600 weegt.
Toen heb je zelf een andere berekening gemaakt en kwam je op 90 kg uit, waar jij dus duidelijk over de grens heen zit.
Maar er is hier op bokt al heel wat discussie geweest over die 20, veel mensen vinden 20 te veel en gaan uit van een kleiner getal. (kan topic er evt wel bijzoeken) .

@ De rest : Ik vind het vervelend dat jullie nu ook denken, dat ik constand bezig ben met aanvallen van de TS.
En er word daar snel op gereageerd door te zeggen: Ja maar ze hebben zoveel plezier. Haha!
En natuurlijk zie ik dat ook, en gun ik de TS ook veel rijplezier.
Maar denk ook even over de schade op langer termijn. Knipoog

Dan nog 1 opmerking, toen er iemand kwam met het "advies" op een groter paard te rijden, en de TS antwoordde dat ze daar nooit op kwam, om dat ze nu al met stoel moet opstijgen.
Waarom word er bij zoveel andere moeilijk om gedaan, en word er zovaak gezegd, als je niet eens op een pony komt van 1.50(?) stap dan gewoon niet op.
En waarom, mogen we bij deze TS geen commentaar geven?
Omdat het knap van haar is ?
Tuurlijk vind ik het knap dat ze dit nog durft, en zich er niet voor schaamt.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat ik de waarheid ga verzwijgen.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:47

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 13:04

Ik zeg niet dat ik 90 kilo weeg, maar wel in de buurt. En dan so what al weeg ik er 120 kilo mijn pony kan het aan. Had mijn pony het niet aan gekunnen had ik niet meer op haar gereden.
Ik stap altijd met stoel op (zouden ook die slanke dennen moeten doen) om gewoon weg de rug niet te forceren. ALs ik op een paard van 1.70 moet stijgen is bijna het zelfde als dat ik zo op mijn haflinger zou stappen. Ik kan overigens wel gewoon op een paard van 1.50 stappen zonder opstapje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:06

Ik ben géén slanke den. Knipoog

Wanneer zou je dan wel (eindelijk) stoppen met rijden van je pony?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:08

__Charlotte schreef:
Ik ben géén slanke den. Knipoog

Wanneer zou je dan wel (eindelijk) stoppen met rijden van je pony?

Waarom zou ze er mee stoppen?
Ze heeft er toch plezier aan.
En je kunt duidelijk zien dat de pony het aan kan.
En wss doet de TS het ook wel rustig aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:09

Ik vraag wanneer ze WEL stoppen zou, wanneer het in haar ogen dus WEL teveel is voor haar pony. Knipoog
Daarmee zeg ik toch niet dat ze nu stoppen moet?

Ja ZIJ heeft er plezier aan, en misschien zelfs haar pony nu ook wel (moeilijk te beoordelen vanaf foto) .
Maar heeft de pony er op langer termein ook nog zoveel plezier aan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:11

__Charlotte schreef:
In andere topics heb je zelf gereageerd dat je zwaarder ben als 100 kg , en sorry maar ik zie op je foto's niet iemand van 90 kg.

Bovendien even over jou rekensom.
Jij gaat uit van 20, en van een pony van 600 kg.
Zoals al gezegd werd, kan ik me niet voorstellen dat jouw haf 600 weegt.
Toen heb je zelf een andere berekening gemaakt en kwam je op 90 kg uit, waar jij dus duidelijk over de grens heen zit.
Maar er is hier op bokt al heel wat discussie geweest over die 20, veel mensen vinden 20 te veel en gaan uit van een kleiner getal. (kan topic er evt wel bijzoeken) .

@ De rest : Ik vind het vervelend dat jullie nu ook denken, dat ik constand bezig ben met aanvallen van de TS.
En er word daar snel op gereageerd door te zeggen: Ja maar ze hebben zoveel plezier. Haha!
En natuurlijk zie ik dat ook, en gun ik de TS ook veel rijplezier.
Maar denk ook even over de schade op langer termijn. Knipoog

Dan nog 1 opmerking, toen er iemand kwam met het "advies" op een groter paard te rijden, en de TS antwoordde dat ze daar nooit op kwam, om dat ze nu al met stoel moet opstijgen.
Waarom word er bij zoveel andere moeilijk om gedaan, en word er zovaak gezegd, als je niet eens op een pony komt van 1.50(?) stap dan gewoon niet op.
En waarom, mogen we bij deze TS geen commentaar geven?
Omdat het knap van haar is ?
Tuurlijk vind ik het knap dat ze dit nog durft, en zich er niet voor schaamt.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat ik de waarheid ga verzwijgen.

Ik vind het zoooo knap dat jij alles vanaf 3 foto's kan zien zeg Haha!
Wauwie Haha!
Jij kan dus vanaf de foto zien hoeveel die haf weegt, en je kan ook zien hoeveel de TS weegt, serieus, als je haar toch niet gelooft, ga dan ook niet vanalles zitten zeggen wat je niet zeker weet.

Ja en netalsof het makkelijk van een foto te beoordelen is dat de TS veel zwaarder is dan 90 kilo en dat dr haf geen 600 kilo weegt? Clown

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:12

__Charlotte schreef:
Ik vraag wanneer ze WEL stoppen zou, wanneer het in haar ogen dus WEL teveel is voor haar pony. Knipoog
Daarmee zeg ik toch niet dat ze nu stoppen moet?

Ja ZIJ heeft er plezier aan, en misschien zelfs haar pony nu ook wel (moeilijk te beoordelen vanaf foto) .
Maar heeft de pony er op langer termein ook nog zoveel plezier aan?

Ik neem aan dat de TS, wel in dat gaten houd wanneer de pony er geen plezier meer aan heeft.
Verder sorry, ik had niet helemaal goed gelezen. Bloos

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 13:12

ok voorbeeld:

Mijn vriend is 1.87 weegt 70 kilo heeft nog nooit gereden.
Als ik hem op mijn haflinger laat zitten, met longeerlijn eraan, en alleen stappen Zit hij 10 keer mijn haflinger in de weg als ik.

Maar omdat hij een slanke den is, of teminsten voor sommige denken erbij te horen, Mag hij hier commentaar en kritiek geven op mij.

Mensen kijk toch eens niet zo kort zichtig, mensen zijn niet voor hun plezier te dik, vaak zit er nog veel meer achter en kan je niet "zomaar" afvallen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:14

haflinger van 600 kilo is moeilijk X_Marr Knipoog gezien een normale haflinger (die zelfs nog aan de zware kant is.(kwa bouw)) van 1.46 nog geen 450 kilo haalt Knipoog .

pubelia @ waar een wil is is een weg Knipoog tenzij er medice problemen aanzitten kan IEDEREEN afvallen zolang ze het willen Ja

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:15

Maar zómaar afvallen hoeft ook niet. Als je nu een één kilo per maand af zou vallen (wat voor iedereen denk ik haalbaar is), ben je volgend jaar al 12 kilo lichter. Je hoeft niet meteen een topsporter of niks-eter te worden hoor!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:17

smurffie schreef:
haflinger van 600 kilo is moeilijk X_Marr Knipoog gezien een normale haflinger (die zelfs nog aan de zware kant is.(kwa bouw)) van 1.46 nog geen 450 kilo haalt Knipoog .

pubelia @ waar een wil is is een weg Knipoog tenzij er medice problemen aanzitten kan IEDEREEN afvallen zolang ze het willen Ja

Dan alsnog, wie is zij dan om te zeggen dat het niet zo is? Knipoog En wie is zij om te zeggen dat de TS niet rond de 90 kilo weegt?
Overigens zijn er zwaardere haflingers bij, en als er veel bespiering is wordt een dier ook zwaarder Lachen

Overigens is dat helemaal niet aan jullie om te oordelen over het feit of ze wel of niet kan afvallen, en ook niet om te zeggen dat ze MOET afvallen. Vooral niet wanneer een DA al heeft gezegd dat dit nog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:18

Ik ben het volledig met je eens, dat je vriend inderdaad veel meer in de weg zal zitten als jij. (Al dan niet in stap, maar daar gaat het nu niet om.)

En ik snap dat het frustrerend voor je is, dat in jou ogen alle "slanke dennen" jou zeggen dat je niet mag / kan rijden etc.

Maar ik ben zelf helemaal geen slanke den, en vraag me zelf ook weleens af waar nou het max ligt voor mijn haflinger.
Ondertussen ben ik er wel uit, dat ik op de haflinger nog prima rijden kan hoor.
Maar voor andere ponys, die ik mocht rijden heb ik toch besloten het niet te doen.

En het is heus niet mijn bedoeling, om hier even kritiek te gaan leveren, op iemand die niet het "Picture perfect" idee geeft.
Maar ik vind dat hier gewoon een maxium word overstreden.
Sorry
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-08 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:20

Waar gaat dit in godsnaam over??

Ze rijdt lekker paard, lekker genieten van het rijden!
Ze geeft om haar paard lijkt me,dus ze zou echt geen dingen forceren die echt niet meer kunnen!
En volgens mij,als ze merkt dat het paard moeite krijgt doet ze daar ook iets aan..

En wat lees ik hier?
Alleen maar commentaar over afslanktips..
Niet iedereen is slank,en niet iedereen die steviger is kan daar wat aan doen!

Dus mensen,houdt je negatieve commentaar lekker bij jezelf,en laat haar lekker genieten van dr paardje!

Ontopic nu : Ik vind het er erg ontspannen uitzien,alsof je echt een lekker ritje hebt gemaakt,
Verder wil ik je een complimentje geven over je zit!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:41

Nou nou, wat wordt er weer fijn gereageerd!
10x hetzelfde verhaal...

Ik vind dat de TS nog lekker kan rijden op haar haf! Ik zie een haf die plezier heeft, met haar oortjes naar voren loopt en ook op het draf filmpje lekker voorwaarts is en geen (zo te zien) enkel probleem heeft met het gewicht op haar rug!!
En zeker als de TS haar paardje regel matig laat nakijken, voorzie ik gen problemen!

Ik zei weleens ergere dingen voorbij komen op HAW, zoals prikkende sporen, trekkende handen, belabberde houding, allerlei bijzetteugels en meer van dat soort ik kan mijn paard-andres-niet- houden-attributen , paardjes die al lang en breed bekapt moeten worden e.d.! Dus hou je commentaar gewoon een beetje voor je en kijk misschien ook eens naar jezelf!

@ de TS: Veel plezir nog samen en laat je niet kisten door een stel doordravende bokkers! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cindyrella op 13-04-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:46

Bokkers bokkers, die is een HAW topic geen dieet topic. Scheve mond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:30

Wat dieptriest dat al haar topics in gezeik over haar gewicht eindigen... Bah.

Meis gewoon je ding blijven doen. Ik vind je enorm dapper en luister alleen naar de mensen in je directe omgeving. Je laat je paard 2 keer per jaar keuren!! Helemaal top. Er zijn hier mensen die over je vallen die hun paard gewoon kreupel berijden.

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:33

Leven en laten leven, zou ik zeggen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:37

__Charlotte schreef:
Ik ben het volledig met je eens, dat je vriend inderdaad veel meer in de weg zal zitten als jij. (Al dan niet in stap, maar daar gaat het nu niet om.)

En ik snap dat het frustrerend voor je is, dat in jou ogen alle "slanke dennen" jou zeggen dat je niet mag / kan rijden etc.

Maar ik ben zelf helemaal geen slanke den, en vraag me zelf ook weleens af waar nou het max ligt voor mijn haflinger.
Ondertussen ben ik er wel uit, dat ik op de haflinger nog prima rijden kan hoor.
Maar voor andere ponys, die ik mocht rijden heb ik toch besloten het niet te doen.

En het is heus niet mijn bedoeling, om hier even kritiek te gaan leveren, op iemand die niet het "Picture perfect" idee geeft.
Maar ik vind dat hier gewoon een maxium word overstreden.
Sorry
Dat is een mening, dat mag. Maar ik ben het er niet mee eens, en als ik zo lees meerdere mensen niet.

Net zo als ik vind dat mensen niet met allerlei hulpteugels moeten gaan rijden. Want vaak ligt het probleem niet bij het paard maar bij de ruiter...

Stel dat mijn haflinger steeds aan het sterren kijken is, en ik hang er een martingaal oid aan, zodat die bv word gedwongen om met zn hoofd naar beneden te lopen, dan is het paard neit aan de teugel, (in mijn inziens) maar word die gedwongen. Miss wil het paard dan juist aan geven dat die iets bij de ruggewervels heeft. Maar omdat die perse naar beneden moet lopen weet je dat niet.

Is in mijn inziens ook geen goede manier van rijden, maar daar zeur ik dan ook neit eeuwig op door...