'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:35

Fijn dat je wat meer weet nu Veer, alleen over de pijn is nog even afwachten. Ben je al aan het zoeken naar een vrachtwagen? Misschien dat je Ellen Pasman ofzo eens kunt benaderen, die heeft toch een veewagen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:38

Ik hoop dat ze er niks aan overhoud, idd met vrachtwagen vervoeren is voor haar bekender en dus hopelijk minder eng. sterkte

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 14:09

Iedereen bedankt voor de reacties. Is toch fijn gevoel dat mensen meeleven!
Voor het vervoer hebben we paardentaxi ingeschakeld, die komen haar met vrachtwagentje halen. Daarna is het verder zien, heb al een adresje gekregen van iemand die ons verder kan helpen.
Zo even op ziekenbezoek, en met de DA praten hoe het gaat..

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:16

sterkte Verdrietig
lijkt me heel erg en hopen dat ze snel beter woord!
heel veel sterkte Kusje

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:50

Ik neem aan dat je al terug bent, hoe was het met 'r?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:34

Ze heeft nog veel pijn, maar mag donderdag naar huis. Ze krijgt medicijnen en pijnstillers en we moeten 2 weken stappen. Daarna wordt er bloed afgenomen en als dat goed is moet ze 3 weken gelongeerd worden. Na die 3 weken moet ze terug voor controle en foto's van nek en rug, dan kunnen ze pas meer vertellen over nek/rug.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:37

Fijn dat ze met jullie mee naar huis mag!
Ik ben benieuwd of ze braaf is op de trailer.
Moet ze er lang op staan?? Of woon je vlakbij?

Sterkte verder!! Ach gut
Met alle rust en tijd komt het hopelijk weer allemaal goed!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:44

Jeetje das niet nix. Hoop dat het paard er niets aan over houdt. Ik heb ook een x een paard over de stang gehad in een 2 paards trailer. Toen hebben we de stangen eruit gehaald aan de buitenkant en is het gelukkig goed afgelopen op een paar kleine wondjes na. Maar idd wat een drama!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:48

Oh, praat me er niet van.
Ik heb nog steeds deze foto als souvenir van onze rit.
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... 224ie6.jpg

Veulen over de voorstang (ondaks 3 hoog aan hooibalen) lamp kapot gesprongen. En hing ook echt.
Wij hadden net pech, we waren 10 km bij de Nederlandse grens dus we hadden duitsers.

Wel goede hulp hoor!!! 3 brandweerwagens, 1 politiewage en 1 dieren arts. Alles met sirene.
Dan is dat echt heel fijn!

BTW: Probeer wel zo snel mogelijk weer met trailer te rijden, desnoods met een ander paard!
De eerste keer was het bij ons eng (zelfs met een paard wat ervaren was) maar het slijt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:00

double schreef:
Ze heeft nog veel pijn, maar mag donderdag naar huis. Ze krijgt medicijnen en pijnstillers en we moeten 2 weken stappen. Daarna wordt er bloed afgenomen en als dat goed is moet ze 3 weken gelongeerd worden. Na die 3 weken moet ze terug voor controle en foto's van nek en rug, dan kunnen ze pas meer vertellen over nek/rug.

Gelukkig dat ze weer naar huis mag, weten ze momenteel echt niks over nek en rug? De benen zijn OK als je mag longeren neem ik aan? Ach gut Nu maar hopen dat ze snel weer de oude is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:00

Ik lees het nu allemaal pas, maar zit echt met kippevel te lezen. Wat een ellende, en wat is het allemaal netjes geregeld voor je! Misschien een tip om haar ook door bv. een osteopaat na te laten kijken? Ik hoop echt zo voor je dat ze weer helemaal opknapt en dat dit later alleen een verschrikkelijk nare herinnering zal blijven...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:12

Ik moet er niet aan denken moest dit met een Ifor zijn gebeurt. Met zulke halve schotten. Ik denk dat ik Oak voortaan steeds los op de trailer laat staan. Nu staat hij met een leren halster, dat zou moeten breken, maar na jou verhaal geloof ik daar niet meer zo in.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:18

Ik heb ze juist het liefst in een Ifor. Die krijgen ze bekant niet kapot. Dat heeft die van mij wel bewezen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:18

Verder zoprgen dat je een goed scherp mes in de auto hebt liggen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:32

Ik heb ook en Ifor en ben er zeer tevreden over!!
je knt de stangen ook aan de buitenkant loskrijgen als je de trailer niet in zou kunnen! En die voorlader is ook echt een voordeel als er iets knel zit of zo...

Veer, wel super dat ze donderdag naar huis mag!!
ik hoop dat allemaal mee valt uiteindelijk en net wat breghje zegt, miss wel verstandig om er een Fysio/ostheopaat naar te laten kijken straks!

(Dewi, komt ook bij T, is verbonden aan Bodegraven, dus miss is dat ook wel handig)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:34

Moet je alleen geen paard hebben dat precies tegen de buis in het midden knel gaat liggen. Clown
Maar een half uur vastliggen en enorm tekeer gaan en uiteindelijk een dingetje van een paar euro kapot. En alleen omdat de mensen dat er uit hebben gesloopt.
Ifor Afgod Afgod

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:36

Nou idd needje!
En ook omdat ze helemaal van aluminium zijn ...
Kan niet rotten, Ideaal!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:40

Als mijn paard zo tekeer was gegaan in een polyester trailer, was ie er doorheen gegaan. Nagelbijten / Gniffelen
Nu was de schade beperkt. Dikke knie en wat japen. Wil niet weten wat er was gebeurd als ie er doorheen geslagen had.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:49

We zijn ook aan het kijken voor een andere trailer, maar wachten nog even af hoe ze hersteld. Ben van plan Petra Vlasblom te benaderen voor het trailer-probleem. Ze laadde al niet makkelijk en vind het gewoon fijn om te weten wat ik precies moet doen, zodat alles gewoon goed verloopt.
Maar jullie denken dus wel dat een Ifor prettig zou zijn? Heb je die ook in 1½ paards?
Donderdag wordt ze gewoon per vrachtwagen vervoerd, om de stress zo veel mogelijk te vermijden.
De benen zijn waarschijnlijk wel goed, ze loopt daar niet kreupel op. Longeren ging nog moeilijk, ze spant haar rug nog erg. Heeft daar ook het meeste last van! Hoop echt dat het alleen maar de spieren zijn. We nemen overal lekker de tijd voor..

nielsd: Die foto ziet er ook echt niet prettig uit! Wij hadden wel fototoestellen bij ons, maar kon er niet eens foto's van maken. Alleen het kijken en aanhoren vond ik al verschrikkelijk.. Ze heeft echt in de vreemste kronkels gelegen/gehangen.. Maar goed, hopelijk is ze er dus 'goed' vanaf gekomen..

Voor de rest bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:52

Double: Tja, ons veulen had het opgegeven (als ik niet uit de trailer kan wil ik dood) dus die lach bewusteloos uiteindelijk in de trailer en moest een infuus om weer wakker te worden. In die tijd konden we rustig foto's maken. Hij is trouwens wel helemaal opgeknapt en loopt nu zelfs zo de trailer op!

Maar ik hoop dat alles goed komt! Verstandig om voor het vervoer een vrachtwagen te regelen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:54

double schreef:
Heb geen idee waar ik dit moet plaatsen, dus probeer het hier maar!
Het is heel vreemd om nu alles op te schrijven, maar ga het toch even proberen.
Gisteren zouden we met Zwartje (Voice of Victory) naar Harmelen gaan (waar we haar gekocht hebben) vanuit Nootdorp, waar we nu staan.
Na ongeveer een half uur duwen en slepen met haar stond ze uiteindelijk in de trailer en gingen we opweg. Wel met het nodige gestommel, maar we dachten dat ze wel zou kalmeren.
Er waren stukken dat ze heel rustig was, en stukken dat ze wat onrustiger was.
Nog even getwijfeld of we wel door zouden rijden, omdat ze het misschien té spannend vond. Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.
Halverwege op de A12 net voorbij de afslag Driebruggen werden we geseint door een auto om naar de vluchtstrook te gaan. Ik voelde al gelijk dat het mis was. En het was goed mis.
We hadden een 2-paardstrailer bij ons en Zwartje had het voor elkaar gekregen om op haar rug terecht te komen (met het schot er nog tussen). Ze was natuurlijk helemaal in paniek. We hebben meteen de politie en dierenarts gebeld. Op de vluchtstrook is ze zo in paniek geraakt dat ze de hele ombouw van het schot (en al het ijzerwerk erbij) heeft omgebogen en onder het schot terecht kwam. Het moeilijkste was nog dat we niks mochten doen, je voelt je zo machteloos!
Het wachten op de dierenarts en politie leek uren te duren en het verkeer raasde gewoon voorbij. Later hebben ze de matrix borden op 50km gezet (en toen de politie kwam de rijstrook afgesloten). De dierenarts was er nog eerder dan de politie. Zij hebben Zwartje verdoofd en goed proberen te leggen. Inmiddels lag ze namelijk met haar kont aan de voorkant en haar nek in een vreemde kronkel naar de achterkant. Onder politiebegeleiding zijn we naar afslag Woerden gereden, waar ze haar bij een parkeerplaats wilden uitladen. Dat vonden we toch geen goed idee i.v.m. verwondingen. Dus weer terug naar de snelweg, opnieuw een rijstrook afgezet voor ons, waarover we naar Bodegraven zijn gereden. Daar hebben we de trailer naar een speciale box gereden waar paarden na de operatie in gaan. Ze hebben die van buiten geopend en Zwartje er ingesleept. Het was echt een vreselijk gezicht om je paard zo te zien. De geluiden die ze maakten klonken ook echt verschrikkelijk.
Na een tijdje kregen ze haar overeind en werden de verwondingen bekeken. Haar rechterooglid is opengescheurd, ze heeft wat open wondjes bij haar oren en kaak. Ook haar rechtervoorbeen is bij de knie een stukje open. Haar onderlip hangt, doordat er een zenuw knel heeft gezeten. Of dit blijvend is weten ze niet. Dat is nog even afwachten. Ook is ze kreupel, waardoor moet nog onderzocht worden. Waarschijnlijk door haar rug, ze heeft veel pijn en kon moeilijk plassen. Ook mesten ging niet, dit hebben ze er gisteravond voor haar uit moeten halen.
Morgen wordt er gekeken naar haar rug, nek en benen. Als alles in orde is mag ze dinsdag naar huis. De vraag is alleen nog hoe...
Vandaag nog 2x bij haar op ‘ziekenbezoek’ geweest. Verder ziet ze er goed uit. Ze is een beetje braaf/suf van de pijnstillers. Hopelijk is ze gauw weer in orde en snel weer thuis. Dat is het belangrijkste!

woo :|
heel veel sterkte.
dat is écht erg.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:59

nielsd schreef:
Double: Tja, ons veulen had het opgegeven (als ik niet uit de trailer kan wil ik dood) dus die lach bewusteloos uiteindelijk in de trailer en moest een infuus om weer wakker te worden. In die tijd konden we rustig foto's maken. Hij is trouwens wel helemaal opgeknapt en loopt nu zelfs zo de trailer op!

Maar ik hoop dat alles goed komt! Verstandig om voor het vervoer een vrachtwagen te regelen.

Jeetje, dat moet ook een eng gezicht geweest zijn als ze het 'opgeven'. Gelukkig is het goed afgelopen en is hij niet meer bang! Hoop dat die van mij daar ook een beetje van mee krijgt! Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:00

lach? Ik neem aan dat je lag bedoeld? Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:00

double schreef:
Maar jullie denken dus wel dat een Ifor prettig zou zijn? Heb je die ook in 1½ paards?

Ja
Afbeelding
De eerste is een 1,5 paards.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:05

Needje: Thanks! Super! Ga het even bekijken! Wie weet is het wat voor ons..