Wat voor een kleding moet je eigenlijk aan?? (ik doe gewoon mee bij de beginners zeg maar... ) zijn er nog speciale voorschriften?? of maakt het eigenlijk niet uit??
Nou ik ben weer thuis! Goede dag voor ons, want we waren eerste bij de gevorderden! Vond het erg leuk om mee te doen, het boogschieten en buksschieten lukte mij niet zo goed, maar ben toen ook op het paard blijven zitten. Weet nu dat ik een braaf paard heb! Van mij had het buitenparcours best wat langer gemogen, maar verder denk ik dat het zeker voor herhaling vatbaar is!
Ik zit normaliter op bokt bij de Gelderlanders in de Huiskamers, en ik ben actief op het enduranceforum. Nu zag ik toevallig dat jullie hier een onderwerp over de Chicken Mud Run hebben. Ik heb daar gistermorgen aan meegdaan en ik heb een verslagje op het enduranceforum gezet. Maar daar heb ik lauwe reacties op gekregen (namelijk geen). Misschien dat jullie meer geinteresseerd zijn. Zet ik het er hier ook nog maar op. Sorry voor de "ouwe info", maar dit is het complete verslag.
Wat moet je anders met die saaie kerstdagen? Wij hebben een uitstapje naar de westernsport gemaakt. Bij manege Rosworld in Zeijen hadden ze een try out georganiseerd van de Chicken Mud Run. En natuurlijk moest ik als derde starten, dus om half zeven het warme nest verlaten.
Wat is de Chicken Mud Run? Ten eerste doe je een indoor westernproef (lijkt wel heel erg op een B-dressuurproefje), de zog. WRAN 1 proef. Daarna ga je naar buiten voor een parcours van ongeveer een half uur. Je krijgt een krant mee die je aan het einde van de rit moet bezorgen. De tijden van de Pony Express herleven!!
In het parcours zitten allerlei opdrachten. Zo moet je een hek open en dicht doen, over een bruggetje, lassowerpen, boogschieten, buksschieten, goud zoeken, achterwaarts door een slalom, een autoband meeslepen, en een pluche koe vervoeren. Het lassowerpen, door het hek en schieten mag je vanaf je paard doen en daar verdien je extra punten mee. Voor elk onderdeel kan je nepkippen winnen, die je mee moet nemen in de route.
Op zich was het allemaal goed te doen. Niet te moeilijk, maar ook niet te kinderachtig. Maar nu komt het. Dais en Gips werden van elkaar gescheiden want Reg zou als tiende starten, een uur na mij. Mijn proef ging al niet geweldig, want madam was tegen de hand, onbestuurbaar en liep constant naar haar vriendje te brullen. En die stond gewoon aan de bakrand, 20 meter verderop. Toen ik het parcours in ging, begon het echte gedonder. En stuiteren en doen. Gelukkig waren de posten meer dan bereid haar vast te houden, maar ja, het was niet helemaal wat ik me ervan voorgesteld had. Normaliter had ik het schieten en het hek openen vanaf de rug van Dais kunnen doen. Toen ik over de finish kwam begon Reg net aan zijn proef. Ook geen goede timing dus.
Gipsy heeft het in het parcours helemaal bont gemaakt. Door omhoog te komen toen een van de posten hem wat hard aan het bit beetpakte. De arme man kreeg een schampende hoef tegen zijn hoofd en liep de rest van de dag met een pleister over zijn wenkbrauw, want die was open gegaan. Stond wel stoer. Gelukkig bleef het bij deze ene verwonding en viel het mee. Bij het achterwaarts door de slalom gaan ging Gips drie keer omhoog, en bij de derde keer moest Reg eraf springen en stond ie ernaast met de teugels in zijn hand.
Volgende keer (en die gaat er zeker komen) gaan we met 1 paard tegelijk naar de wedstrijd. Nadat ik was gefinished, ben ik nog maar wat gaan rijden in de buitenbak. Gelukkig had ik Dais daar goed aan het marcheren. Dat deed de visioenen over manege Stegeman wat vervagen. 's Middags, eenmaal thuisgekomen, hebben Reg en ik nog een training gedraaid, en hebben de twee donderstenen zich van hun beste kant laten zien. Stegeman heb ik toen maar afgebeld.
Helaas hebben we geen foto's. Ook geen geweldige plaats in het klassement. Met 26 punten stond ik op een gedeelde 10e plaats van de de 23. Maar erg leuk om te doen, goed georganiseerd en voor herhaling vatbaar!
ah dus idd suzan en reg waren de suzan en reg van de endurance ijn dta jullie het leuk hebben gehad hopelijk geen nare dingen gebeurd door buksschieten enz?
Ik heb niks gehoord, volgens mij zijn er geen nare dingen gebeurd, je mocht de opdrachten ook naast het paard uitvoeren. De jury is ook heelhuids vertrokken, weet niet of hij heelhuids is thuisgekomen, neem aan van wel.... Wel heeft hij mij gevraagd of ik niemand had neergeschoten.....
Ik vond t ook erg geslaagd! Jive was als vanouds en t proefje in de bak ging als verwacht (maar toch viel het jurycommentaar me erg mee en vond t leuk om het 'rapport' mee te krijgen!) 't rondje rond de manege met hindernissen enz was grappig, Jive doet eigenlijk nergens moeilijk over, is alleen wat druk als d'r voorgangers weer (zonder haar) verder gaan. Leuke besteding van de 2e kerstdag en t buitenritje had van mij ook best langer gemogen!
Volgens mij waren die buksen trouwens zo krom als wat! Met pijl en boog schieten ging me beter af! Heb een everzwijn geschoten!