Foto's Anky tijdens paard en passie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ursulaatje

Re: Foto's Anky tijdens paard en passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:29

maar ik vind het wel knap dat ze er zolang op heeft gezeten!! (ik was er na de eerste bok al afgegaan!) Tong uitsteken

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:36

Hij geeft flink wat bokken, na haar eerdere blessure en nu al de tweede maal dat ze het heeft over pijn in het been kan ik me voorstellen dat ze liever niet het risico liep om tegen de bune of op de harde grond te vallen. Dat voorover en uit het zadel zitten heeft volgens mij meer met haar eigen rug te maken, jaren terug heb ik een clinic van haar gezien waarbij ze Junior reed en met gestrekte draf ook uit het zadel kwam. Maar goed ik heb geen röntgen ogen en kan niet in haar lijf kijken. Met 2 kinderen en zoveel jaren ervaring geloof ik wel dat zij de keuze heeft gemaakt die ze moest maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:46

Petje af hoe lang ze in het zadel blijft zitten, met steigeren en bokken achter elkaar word je gewoon écht gelanceerd! Misselijke actie van die knol trouwens, imo is dat echt je ruiter eraf werken. Hou niet van zulk soort paarden Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:48

Jeetje wat een filmpje zeg Bloos!
Diep respect, die moet aan rodeo mee gaan doen OK dan!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 00:01

ik heb het vanmiddag gezien,en vind het al knap dat ze zolang bleef zitten.
waar ik me bij het geplaatste filmpje wel aan stoor is dat er gelachen en geklapt word als anky eraf valt.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 00:37

nou respect voor anky, dat ze zo lang kan blijven zitten, wat een gemene sprongen maakt dat dier!
ja erg oneerbiedig om te gaan laggen als er iemand afvalt!
hoop dat ze nik ernstigs heeft.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:01

Hoewel ik geen fan ben erger ik me kapot aan alle opmerkingen die ik in dit, en het topic wat al op slot is voorbij ziet komen.
Ik heb diep respect voor Anky dat ze nog zo lang heeft kunnen blijven zitten.
Blijkbaar mag een topruiter geen mens blijven en lijkt het erop dat elke gelegenheid wordt aangepakt om zo iemand af te kraken.
Gelukkig is ze er redelijk van af gekomen, ze heeft wel 2 kinderen thuis.
En iedereen die hier zo een mening over klaar heeft probeer zelf maar eens te blijven zitten op een paard die zulke gemene rotbokken geeft.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:06

Idd helemaal met de bovenstaande reactie eens.. Heb er respect voor dat ze toch weer is opgestapt, ondanks dat ze niet zo heel zeker van haar zaak is. Ook hield ze aardig lang vol, had ik niet verwacht..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:13

Liek_ schreef:
Petje af hoe lang ze in het zadel blijft zitten, met steigeren en bokken achter elkaar word je gewoon écht gelanceerd! Misselijke actie van die knol trouwens, imo is dat echt je ruiter eraf werken. Hou niet van zulk soort paarden Knipoog

Is geen misselijke actie van dat paard, het paard schrok van het applaus.

Verder, knap dat ze zo lang is blijven zitten. En iets voorover zitten, daar zit je je paard echt niet mee dwars, wat een onzin.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:17

Nessah schreef:

Waarom schrokken die andere paarden dan niet? Die minder getraind waren?
Het paard schrok echt niet van het publiek.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:18

Sundancer schreef:
Nessah schreef:

Waarom schrokken die andere paarden dan niet? Die minder getraind waren?
Het paard schrok echt niet van het publiek.

Als je nou goed naar het filmpje kijkt.. Dan zie je dat het paard op het moment van dat het applaus begint met bokken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:19

Het paard schrok idd niet van het applaus, iedereen was al aan het klappen voordat Nelson ging spelen. Hij was gewoon lekker jolig.

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:20

dat hij dan begint te bokken klopt...
maar ik denk dat hij dat als soor excuus gebruikt om te beginnen...
want een paard dat schrikt is meestal toch wel na een paar seconden weer rustig...

lijkt mij.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:20

Nessah schreef:
Als je nou goed naar het filmpje kijkt.. Dan zie je dat het paard op het moment van dat het applaus begint met bokken.

Hoef niet naar het filmpje te kijken was er bij. Hij was al de hele tijd aan het ouwehoeren.
Het was net toevallig dat hij met applaus gek ging doen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:31

Was wel een eerlijke schrikreactie, die sprong naar links, maar daarna stelt hij zich lekker aan zeg!! Een paard wat schrikt gaat op de vlucht!! Die gaat niet zo'n rodeoshow weggeven hoor, hij heeft het schrikken gewoon als aanleiding gebruikt. Blijft knap hoe netjes ze blijft zitten want dat beest is net een skippybal! Maar ik geloof dat als ik zoveel paardrij uurtjes in mijn benen had zitten dat ik ook iets vaster in het zadel zou zitten dan nu..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:43

Na vind het best wel sneu voor dr, ik bedoel dat paard gaat als een kangoeroe door de bak heen. En Anky was al vrij onzeker. Ook omdat ze eerder een paar harde vallen had gemaakt met alle gevolgen van dien. En dan kan ik me heel bst voorstellen dat je dan wat vooroverzit tijdens het lichtrijden en hem wat diep instelt.

Laten we eerlijk zijn, als jij of ik er weer dreigde af te vallen en het paard is gespannen. En je hebt al een paar keer harde vallen gemaakt waar je, je goed bij hebt bezeerd. Ja dan ben je toch een beetje onzeker lijkt me. Dus denk dat ik dan ook zo zou zitten...

En ja dat van even na-trappen snap ik toch niet zo, ik bedoel het mag ge-publiceerd worden en de TS laat zich nou niet heel negatief erover uit ofzo. Verder heb ik ook niet zoveel met Anky ben er ook geen fan van ofzo, maar kan best begrijpen waarom ze nou vooroverlichtrijd en dr paard wat dieper instelt..

Vind het knap dat ze er weer is opgestapt! En waarom zou een topruiter geen fouten mogen maken?!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:50

Het enig wat ik niet snap is dat ze enkele dagen van te voren, met paard, het vallen heeft geoefend. Als ze al last had van haar been kan ze dat toch beter niet óf zonder paard doen. De aanleiding dat ze gestopt is met de clinic was volgens Sjef Jansen dat ze door dat oefenen nog meer last had gekregen van haar been... Doe je dat altijd een dag voor een grote wedstrijd? (En het oefenen heeft haar ook niet geholpen, want ze liet zich nog steeds verkeerd vallen Nagelbijten / Gniffelen )

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:00

Als een paard bij mij alleen al een paar behoorlijk flinke bokkesprongen maakt, rijd ik daarna al een stuk minder lekker. Moet je voorstellen hoe dat is als je er notabene bent afgevallen. Ik vind het goed dat ze er weer is opgestapt en gewoon verder rijdt, ook al bleef er van haar houding niet veel meer over. Maar misschien had ze wel last van d'r rug door de val? Ik vind in ieder geval niet dat je aan de hand van deze foto's zo kunt oordelen over Anky's houding of rijstijl, zeker niet omdat ze er is afgevallen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:05

tis in het filmpje net of ie schrikt van een flits uit het publiek...
maakt verder niet uit waarom, maar hij maakt een paar flinke sprongen en bokken zeg! jeetje mina ik had er bij de eerste al naastgelegen zeker weten !

en het lijkt inderdaad net of ze zich in de hoek dan maar laat vallen....
haar houding na de val, tja als je zo'n pijn hebt van een val dan kan ik me voorstellen dat je niet zo netjes meer zit.
en voor de val...ze zal er haar redenen voor gehad hebben, misschien had ze wel al last van haar rug ofiets ? we zullen het nooit weten waarschijnlijk....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:17

Het lijkt me dat er best wel kritische vragen over Anky gesteld mogen worden, juist omdat ze zo bekend is! Mensen gaan juist naar haar rijden kijken om er wat van te leren en om dingen misschien over te nemen, dus in die zin heeft ze wel een voorbeeldfunctie. En verder is ze idd ook maar 'gewoon' een mens en kan dus vervelend vallen. Ik vraag me echter in algemene zin weleens af of, nu dit toch wel vaker voorkomt, zij met haar paarden nu eigenlijk een zodanige band heeft dat ze ze in principe overal en altijd kan rijden en dat ze zoveel vertrouwen in haar hebben dat ze bij iets engs (zoals applaus) weliswaar wegspringen en schrikken, maar niet direct aan de kletter gaan of blijven bokken? Of kun je met dit soort paarden dat waarschijnlijk wel een heet/pittig karakter heeft niet zo omgaan?

Het blijven bokken vind ik overigens wel een erg heftige schrikreactie ... wegspringen of -rennen lijkt me ene normalere reactie. Zo bokken lijkt eerder op verzet tegen de ruiter of zie ik dat verkeerd ...?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:20

simodi schreef:
Het lijkt me dat er best wel kritische vragen over Anky gesteld mogen worden, juist omdat ze zo bekend is! Mensen gaan juist naar haar rijden kijken om er wat van te leren en om dingen misschien over te nemen, dus in die zin heeft ze wel een voorbeeldfunctie. En verder is ze idd ook maar 'gewoon' een mens en kan dus vervelend vallen. Ik vraag me echter in algemene zin weleens af of, nu dit toch wel vaker voorkomt, zij met haar paarden nu eigenlijk een zodanige band heeft dat ze ze in principe overal en altijd kan rijden en dat ze zoveel vertrouwen in haar hebben dat ze bij iets engs (zoals applaus) weliswaar wegspringen en schrikken, maar niet direct aan de kletter gaan of blijven bokken? Of kun je met dit soort paarden dat waarschijnlijk wel een heet/pittig karakter heeft niet zo omgaan?

Het blijven bokken vind ik overigens wel een erg heftige schrikreactie ... wegspringen of -rennen lijkt me ene normalere reactie. Zo bokken lijkt eerder op verzet tegen de ruiter of zie ik dat verkeerd ...?

Ben faliekant tegen Anky, maar denk dat je dit toch moet zien als een teveel aan energie van het paard en joligheid. Ik zie op het filmpje geen verzet.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:13

Sundancer schreef:
Nessah schreef:

Hoef niet naar het filmpje te kijken was er bij. Hij was al de hele tijd aan het ouwehoeren.
Het was net toevallig dat hij met applaus gek ging doen.

Toen anky binnenkwam werd er harder geaplaudiseerd (of hoe je het schrijft) dan op het moment dat Nelson ging bokken.
Het applaus op het filmpje is ook harder dan het in werkelijkheid was.
Ik denk dat het met name komt door dat hij te fris was.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:33

het kwam op mij over als dat hij schrok van dat witte bord

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:36

Arabesk schreef:
het kwam op mij over als dat hij schrok van dat witte bord

idd, hij schrok ook "ergens" van. Maar van wat? Ik geloof niet dat het kwam door het applaus

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:46

Volgens mij schrok hij ook van de flits als ik het filmpje goed bekijk.
Ja, het dier geeft wel een aantal gemene bokken, misschien heeft ze zich er expres af laten vallen.
Moeilijk om over te oordelen als je het van een filmpje af moet kijken of van foto's.