Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liek_ schreef:Petje af hoe lang ze in het zadel blijft zitten, met steigeren en bokken achter elkaar word je gewoon écht gelanceerd! Misselijke actie van die knol trouwens, imo is dat echt je ruiter eraf werken. Hou niet van zulk soort paarden
Nessah schreef:Is geen misselijke actie van dat paard, het paard schrok van het applaus.
Sundancer schreef:Nessah schreef:Is geen misselijke actie van dat paard, het paard schrok van het applaus.
Waarom schrokken die andere paarden dan niet? Die minder getraind waren?
Het paard schrok echt niet van het publiek.
Nessah schreef:Als je nou goed naar het filmpje kijkt.. Dan zie je dat het paard op het moment van dat het applaus begint met bokken.
simodi schreef:Het lijkt me dat er best wel kritische vragen over Anky gesteld mogen worden, juist omdat ze zo bekend is! Mensen gaan juist naar haar rijden kijken om er wat van te leren en om dingen misschien over te nemen, dus in die zin heeft ze wel een voorbeeldfunctie. En verder is ze idd ook maar 'gewoon' een mens en kan dus vervelend vallen. Ik vraag me echter in algemene zin weleens af of, nu dit toch wel vaker voorkomt, zij met haar paarden nu eigenlijk een zodanige band heeft dat ze ze in principe overal en altijd kan rijden en dat ze zoveel vertrouwen in haar hebben dat ze bij iets engs (zoals applaus) weliswaar wegspringen en schrikken, maar niet direct aan de kletter gaan of blijven bokken? Of kun je met dit soort paarden dat waarschijnlijk wel een heet/pittig karakter heeft niet zo omgaan?
Het blijven bokken vind ik overigens wel een erg heftige schrikreactie ... wegspringen of -rennen lijkt me ene normalere reactie. Zo bokken lijkt eerder op verzet tegen de ruiter of zie ik dat verkeerd ...?
Sundancer schreef:Nessah schreef:Als je nou goed naar het filmpje kijkt.. Dan zie je dat het paard op het moment van dat het applaus begint met bokken.
Hoef niet naar het filmpje te kijken was er bij. Hij was al de hele tijd aan het ouwehoeren.
Het was net toevallig dat hij met applaus gek ging doen.
Arabesk schreef:het kwam op mij over als dat hij schrok van dat witte bord