Diablo schreef:BeLoVeD schreef:
Het is gewoon fout van de TS, zo'n kleine meid kan de gevolgen van op een paard zitten zonder cap nog niet overzien. Dus behoort een ouder of verzorger er gewoon voor te zorgen dat het kind zo veilig mogelijk op het paard zit.
Dat is waar. Maar een paard kan ook behoorlijk schrikken als er een kind met cap op zit. Kindje wordt er af gegooid en komt onder de hoeven terecht, breekt de benen, ik noem maar wat.
Als je het zo veilig mogelijk wilt doen, doe je het dus niet, paardrijden is gewoon een gevaarlijke sport voor kinderen. En zo kun je nog wel even doorgaan.....
Ben ik met je eens. Maar je moet toegeven dat een kind zonder cap op een paard zetten altijd nog gevaarlijker is dan een kind met cap op een paard zetten. Dus ik zie het nut er niet zo van in! Ik heb een broertje van 10 die zo af en toe wel eens op mijn paard wil.. Nou dan komtie er dus op mét cap en mijn vader loopt er dan naast en die houdt hem bij zijn middel beet en ik houd mijn paard dan bij het hoofdstel beet. Zo kan ik mijn paard in bedwang houden mochtie iets gaan doen en mijn vader kan dan mijn broertje in 1 haal eraf trekken. Ook reden mijn neefje en nichtje wel eens op een shetlandertje van iemand op de manege. Dan kregen ze een cap op en een bodyprotector aan. Die kleine kindjes liggen er zomaar af en ik ben als ik met ze ga rijden verantwoordelijk voor ze en dan heb ik geen zin dat ze door mijn onverschilligheid/onvoorzichtigheid iets ergs krijgen!