De reden dat ze hem niet wilden verkopen is : ik heb een mooie hengst poeky genaamd zie website in onderschrift.
Hij is twee druppels water net poeka,ze hebben poeky altijd leuk gevonden maar hij is niet te koop.
6maand geleden is poeka door een handelaar die ik ken naar hen verkocht,hij was ietsje bloot ,maar niet graat mager.
We hebben die avond nog een bod op hem uitgebracht Van 300euro.
Hij was niet te koop,want ze gingen hem opknappen en hem ter dekking zetten.Dat was begin januari.
Ik ben blijven bieden,maar met minder geld omdat hij maand na maand achteruit ging.
hun dierenarts is erbij geweest vorige maand en heeft hem tegen de bloedwormen gespoten,en dat is alles.
De da vond het niet nodig bloed te nemen .
Hij heeft daar wel voer gehad,maar stond altijd ik een stalletje weg te treuren. En leek niet met smaak te eten,eerder een beetje uit overleving.
Normaal gezien komen de paarden in hun stal wel bij,en zien de anderen er goed uit.
(Ze kopen en verkopen wat)
Maar ik vind dat hier vooral haar dierenarts mee de schuld betreft.
Want die was voor hem moeten komen en heeft buiten een spuit tegen de bloedwormen niets ondernomen,zelfs geen bloed genomen.
Paardje is wel in die 6 maand zen stal niet uit geweest,als juist de dag voor we hem kochten.
Het trieste is gewoon dat hij de dupe is geworden van onkunde,onwetendheid en ook laksheid,maar ik leg niet de schuld bij de eigenaar alleen,de dierenarts had zelf moeten voorstellen om hem eens grondig te behandelen .De eigenaar had zich mischien iets meer moeten aantrekken van hem ,toen hij alleen maar vermagerde.
Maar ze hebben de goede wil getoond door hem te verkopen,want ze willen natuurlijk niet dat hij doodging.
Ze hebben altijd gedacht dat hij wel de betere kant opging,maar zonder speciaal voer en aandacht en veel geduld en vooral weide en frisse buitenlucht was het blijkbaar onbegonnen werk
Hopelijk komt hij tegoei en kan hij nog 30 jaar verder genieten.