Meisje van 4 op 1000 Kilo Paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Meisje van 4 op 1000 Kilo Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:55

Precies. Mijn zoontje kreeg zijn shet dat ie 3 was. Ik heb hem eerst altijd vastgehouden. Maar toen ie los ging rijden was de shet best beetje stout. Hij heeft er echt zo vaak vanaf gelegen. Altijd cap op en nooit op steen, dus valt best mee. Leren fietsen zonder zijwieltjes, nee, dat gaat makkelijk........Daar hebben ze eerder een schaafwondje van. Maar de meesten hebben het overleefd gelukkig. En wat dacht je elke keer dat je in de auto stapt met je kind of het gezin??
Het is niet leuk als je kind valt, maar ze kunnen als ze klein zijn best vallen. En dan hebben ze dat iig gehad. Die van mij is nu 10 en heeft de shet heel goed beleerd. Hij ligt er bijna nooit meer naast en soms kan een ander kindje er ook even met plezier een veilig rondje op. En hij zit super op mijn d-pony. Maar altijd cap op, dat moet ie van mij dan wel. En nu stappen we wel over steen uit, maar op bekend terrein en na het werken. Kan altijd ng iets gebeuren, maar in principe zijn ze echt zo superbraaf, is het terrein veilig en hebben we een setvige zit. En nogmaals, daarna moet ik 55km over de snelweg met alle gekken om me heen, dus tja.....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:29

Citaat:
Sonja zei:
Paardrijden is juist uitstekend voor kinderen. Niet alleen qua evenwicht en motoriek, maar wat dacht je emotioneel?
Alleen is het verstandiger om ze op een pony te zetten ipv op een groot (lees: breed) paard.

Dit bedoelde ik ook, ik vind paardrijden juist leuk voor kinderen en ook goed maar dan wel op een paardje wat bij hun grootte past want anders is de kans groter op de problemen die ik eerder noemde.

En dat van die kunstheup had ik gehoor van een orthopeed op mijn werk, die zei dat ie ong 15 jaar maar hoogstens 20 jaar mee kon en dat je maar 2 keer een kunstheup kon krijgen. En ik ben vaak metr het genoemde meisje en haar moeder meegeweest naar het ziekenhuis, dus heb ik het niet van horen zeggen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:10

Ik heb het op proberen te zoeken op medische sites, maar ik kom alleen maar een stukje tegen dat "het een aanname is" en dat er nog veel wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden. Er is nog geen oorzakelijk verband gevonden.
Verder vind ik de uitspraken dat het slecht voor het bekken is, alleen maar op fora terug.
Veel meer vind ik sites waar in beschreven wordt hoe goed het voor kinderen is! Dus laten we daar met zn allen maar vanuit gaan. Knipoog

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:28

Jongens, jongens; normaal rijdt deze dame op onze 88cm Shetlander, Mevr. Barneveld. Maar deze mevr. staat op het dekstation, dus dit is tijdelijk. Discussie onnodig! Toch leuk dat er zo'n intressante discussie ontstaat.
Dank je wel voor jullie reacties!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:51

BGGBWM schreef:
Jongens, jongens; normaal rijdt deze dame op onze 88cm Shetlander, Mevr. Barneveld.

Ach 'die van mij' zit vanaf hij kan zitten op de paarden van de fotos, schoot met 4 boog van paard...
Gister een rit van 1½ uur door campo en dorp gecombineerd met een les voor hengstlief.
Zoontje met helm in zijn zadel en een halsring als 'stuur'.
Hengst een losse lus om de hals aan een lang touw en lopen maar. Normaal ga ik alleen met zoonlief zo aan de wandel doch gisteren was zondag dus er een gezinswandeling gemaakt Haha!
In draf 'hacer gymnasia' op dit paard vindt hij erg stoer omdat de sterke verhalen over 'el mácho' bij zijn vriendjes veel indruk maken. Zelf helemaal uit zijn dak gaat hij echter van 'volar' - vliegen. Dat is met zijn Zorro cape en masker te paard en dan met armen wijd tegen de wind in draven Haha!

Deze merrie is trouwens een gewone schimmel doch zij heeft van deze 'arte ecuestre' net zoveel lol als wij. Ze staat dan echt ápetrots in de groep die heel nieuwsgierig komt neuzelen.

Hier een foto van een paar weken terug.

Ik ben naar school gereden om hem op te halen. De stijgbeugels heb ik achter opgehangen, heeft hij toch niet nodig Knipoog
Déze merrie loopt heel comfie verzameld in draf en als ik stevig doorloop veert ze rustig mee. Zoonlief zit hier een 'nube' (NL = spekkie) van het buurmeisje gekregen te peuzelen in draf.

Voor de lief bezorgden. Áls er 'iets' gebeurt, dan zal deze merrie proberen onder de ruiter te blijven én ze steekt haar snuit onder mijn arm want ik ben haar veiligste plek denkbaar.

HC

Moderatoropmerking:
Wederom foto's verwijderd. Voegen ten eerste niets toe aan de discussie, daarnaast is het niet de bedoeling om eigen foto's in het ITP topic van een ander te plaatsen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:32

Ook geweldige foto's!!
Ik nam mijn zoontje ook aan de longe mee. Hij op zijn shet en ik op die van mij. Is ie er ook eens van afgevlogen in een bochtje......Maar nooit paniek hoor. Is toch gezellig en hartstikke mooi.
Kinderen met dieren zo in de natuur en buiten bezig. Respect voor dieren en de natuur meekrijgen.
Beter dan wat ik hier helaas weleens zie. Hoe ze alleen al tegen honden doen die ze tegen komen sommige kinderen.
En het rondhangen maar altijd..........Vind ik helemaal niks, krijg je alleen probleem kinderen van juist, is ook niks voor de omgeving.

En TS nogmaals, heel schattig. Heel erg zonde van Beo. Hoop dat het met Gideon wel goed gaat!! Is ook een superreus!!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 09:43

Thanks voor de reacties; Gideon gaat geweldig!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:42

Tsja interessant topic!
Allereerst geloof ik niet dat paardrijden slecht kan zijn. Misschien in sommige specifieke gevallen wel, amar goed dan zegt dat specifieke gevallen al genoeg, dan is er vaak meer aan de hand.
Mijn eigen ervaring is juist dat paardrijden heilzaam kan zijn en veel klachten kan doen verdwijnen of in elk geval verminderen.
Ik heb zelf al aantal jaren behoorlijke gewrichtsklachten, veel fysiotherapie, veel andere therapien, veel medicijnen (zelfs opiaten). Maar de allerbeste therapie blijft toch paardrijden.
Niet alleen voor mijn evenwicht en balans wat door de klachten soms hevig verstoord is, maar ook voor het soepel blijven en sterk maken / houden van de spieren / pezen. En tsja paardrijden wordt zoals eerder gezegd in veel gevallen niet voor niks aangeraden!

@HC: geweldige foto's!!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 11:22

Bedankt voor de reactie.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:32

wat een schattige foto's, zo'n kleine dreumes op een immens paard. Lachen
Sterkte met het verlies van Beo.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:09

Hey wat erg van Beo! Hij was toch niet zo oud? In januari hebben we onze Jennie ook in laten slapen aan het zelfde probleem. De benen van Emma hebben we wel onder controle lijkt nu, maar met deze ziekte weet je het gewoon niet...

Jeetje sterkte zeg!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:20

Wat een schatje, leuk dat ze er los op kon rijden!
Jammer dat hij is overleden..

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:24

echt een schatje,, ook leuk dat ze gewoown los kan rijden endat jullie haar een cap opdoen!! jammerdat hij is overleden! gecondoleerd

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:36

chronisch lymfoedeem, ik ken er alles van!!!

We hebben ook een shire staan met dit probleem en het zijn nu voor de moment enorme ballen... Ze bijt er soms zo hard in, dat het begint te bloeden... Ook gaat ze nog amper vooruit, maar ondanks alles, moeten we haar beweging blijven geven!!!

Ze is de laatste tijd wel veel verbeterd!!! We geven haar wat meer beweging en ze kan ondertussen al lange dreven galoperen!!! Ze is al 18jaar, maar ik hoop dat ze nog een heel leven voor haar kan hebben ondanks haar aandoening.

De sleutel is BEWEGING GEVEN!!!

En ik vind het zoooooooooo enorm jammer dat ze eraan dood gegaan is... Hoe oud was ze??? Veel sterkte nog!!!

enneu ik vind persoonlijk een koudbloed nog kindvriendelijker dan sommige shetlanders... Ik ben ooit eens (toen ik klein was) omvergelopen geweest door een shetlander. Een koudbloed daarentegen staat vriendelijk naast je en gaat geen voet verzetten totdat die weet dat je veilig bent!!! (persoonlijke ervaringen)

Veel sterkte nog!!!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 23:47

Bedankt iedereen!

Saskiiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 06:37

Heey,
Gecondoleerd met je paardje zeg, echt zielig.
Maar het is wle leuk om te zien zo'n klein meisje op zo'n groot paard.
Sterkte
xx Saskia

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 10:21

Thanks!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:54

Echt vet schattig gezicht *LOL* gecondoleert met je paard...

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 16:27

Dank je wel!

laurajessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:05

T zag er uit als een combi die elkaar erg mocht.
Ach gut

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 17:22

Absoluut, gék op elkaar!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:54

Citaat:
Wederom foto's verwijderd. Voegen ten eerste niets toe aan de discussie, daarnaast is het niet de bedoeling om eigen foto's in het ITP topic van een ander te plaatsen.

1. voegt het niets toe? Dat lijkt me subjectief en in míjn beleving geeft de draad van het topic anders aan.
2. het was een discussietopic en je hebt het zelf verplaatst...

Maar goed, jij bent de Bokt-wet. Jammer voor de rest, ik ken het origineel al Pling

HC

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:58

BGGBWM schreef:
Jongens, jongens; normaal rijdt deze dame op onze 88cm Shetlander, Mevr. Barneveld. Maar deze mevr. staat op het dekstation, dus dit is tijdelijk. Discussie onnodig! Toch leuk dat er zo'n intressante discussie ontstaat.

Huertecilla: het was niet als discussie bedoeld in eerste instantie, volgens mij was het per ongeluk door de TS bij discussies gezet. Dus wat dat betreft heeft de mod wel gelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:59

Wat knap van dat meisje. Ze rijdt er echt heel goed op!

Jammer dat het paard is overleden.. Veel sterkte ermee!

yvykiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:01

ah wat een lief gezicht..