Hoe braaf is een 4 jarig hengstje?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: Hoe braaf is een 4 jarig hengstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:19

Ik dacht ook van galop op de weg, hmm ik zou t niet doen maar ok als je niet hele dagen doet lijkt het me niet gelijk erg ofzo.

Alleen die foto in je profiel, een veulen laten springen, dan verklaar ik je toch werkelijk voor achterlijk Lips are sealed. En zelfs bescherming aan ook?

Sorry het heeft niks met het topic te maken maar ik moest het echt kwijt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:50

jeetje en dat is ook niet een klein sprongetje! Dat vind ik idd ook belachelijk. Als je wilt dat je veulen nog langer mee gaat zou ik dat maar niet meer in je hoofd halen.
Het is goed dat je hem laat wennen aan alles word hij idd braaf van. Maar zoals eerder al gezegt is, galoperen op asvalt is niet bepaald goed voor zijn benen hij is nog jong en niet uit gegroeit dus niet erg slim om te doen!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:16

inge88 schreef:
.... maar veel galloperen op het harde is niet goed voor het hoefbeen. kijk maar naar politiepaarden, die worden maar 13 ofzo.
....die beesten van maneges aan het strand worden niet ouders als 10 als ze veel gereden worden

Wat gebeurt er met het hoefbeen?
Waarop baseer je deze constateringen?

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:45

Ik vind dat je echt niet verstandig bezig bent. Dat het alleen in het weekend is maakt niks uit, ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit paardje (wat overigens een leuk dier is!) over 2 jaar erbij loopt.

Die foto in je profiel is trouwens inderdaad helemaal absurd! Een veulen zo hoog laten springen en dan nog niet eens perongeluk maar met peesbeschermers aan, dat het dus gewoon de bedoeling is.

Paarden zijn geen speelgoed hoor Scheve mond

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:46

Meiden, ik denk dat het verstandig is om erover op te houden. We hebben ons punt ondertussen wel duidelijk gemaakt maar ze wil het niet aannemen. We kunnen wel door blijven zeuren maar dat zal uiteindelijk niets bereiken, zonde van je tijd dus.

En ook ik hoop heel erg dat die foto uit der profiel is gefotoshopt, anders ben je inderdaad niet erg goed bezig, meid wees alsjeblieft zuinig met al dat moois wat je bezit!

Verder lijkt het me verstandig om niet meer op de galopfoto te reageren, je risceert er alleen maar mee dat het topic op slot word gegooid en dat is ook weer niet eerlijk tegen over de TS, we hebben ons punt nu duidelijk en voor mij is het klaar.

gr.
annique

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:16

*reageert niet op galop foto. denk alleen wat ze denkt*
achtelijk

meer ga k dus niet zeggen. Arme pony..

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 12:33

Whahaaha geweldig allemaal.
Dat veulen dat gaat altijd de paddock in met peesbeschermers om omdat ik nie wil dat die zich bezeerd. Springen dat deed die eigenijk de eerste keer uit zichzelf en toen gingen we even kijken hoe die t verder deed..

Hij springt ook uit de paddock als die buiten staat dus pijn doet het hem vast niet.

Dat op het asfalt galoperen gebeurd maar zelden en daar gaat die niet gelijk dood van. Jullie doen net alsof ik iedere dag een half uur op het asfalt galopeer.
Hij wordt 2 x per week gereden, een half uur waarvan die nog niet eens een minuut op het harde galopeer.
Dat is hooguit 200 meter als die een beetje blij is verder niet. Hij stapt en draaft alleen verder.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:37

Leuk paardje Ja

Over het galoperen op de weg, op zich kan het wel maar je rijd hem maar 2 keer per week en dan kan het niet.
Je paard moet gewend zijn aan een hardere ondergronden en veel bereden worden.
Overigens hou ik er zelf niet van omdat ik altijd bang ben dat mijn paard uitglijd of zo Clown

Over het veulen....zo hoog springen is niet echt goed lijkt me , wees iets voorzichtiger met je beestjes Scheve mond
Altijd peesbeschermers bij een veulen ben ik ook niet voor, als hij nu al niet eens leert om op eigen benen te staan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:38

het is gewoon niet goed, daar gaat het om.
of het nou 1 minuut is of 20 seconden

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:42

een veulen heeft echt geen peesje nodig.
Een veulen kan best een sprong uit zich zelf maken maar dat betekend niet dat het goed voor zijn lichaam is en zeker niet op die hoogte.

en idd gaat ie er niet dood van (beide niet) maar goed is het niet en daar kon je pas op latere leeftijd achter

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:52

Aan de TS: Ik vind je houding behoorlijk arrogant hier in het topic, de mensen hebben het beste met je voor, door advies te geven en jij doet alsof jij degene bent die er alles van af weet.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:16

@ #Ymke#, jullie mogen wel je mening geven, en ik niet, dan ben ik gelijk arrogant? wat klopt daar niet?

Voor een keer maakt dat niet heel veel uit als hij een klein stukje op het harde galoppeerd..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:28

het gaat mij niet om de mening geven, het gaat erom HOE je je mening geeft.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 14:09

ach jullie vallen an dus helaas jullie zijn ook niet echt sociaal...

hier kan wel een slotje op aangezien er niet veel meer uit komt

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:14

Lijkt me een goed idee.

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:23

Wij vallen niet aan, wij willen je helpen voor de zoveelste keer. Als je wat verstand hebt van paarden, dan weet je dat zulke dingen niet kunnen met zo'n jong beest. Maar goed, ik heb al gezegd dat wij hulp en advies aanbieden, maar dat neem jij blijkbaar niet aan. En ik snap best dat je trots bent op je paardjes, en ik ben ook heel blij voor je. Maar ik vind jou houding hier gewoon belachelijk. En de discussie loopt door omdat jij er weer telkens op in gaat. Op bokt kan je dit verwachten, denk gewoon goed na over wat je plaatst. Het zijn wel jou paarden, het ligt echt allemaal aan jou. Maar hier, wij willen gewoon het beste voor het paard.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:28

Lekker makkelijk een topic plaatsen maar geen commentaar willen ontvangen Lachen Volgens mij werkt het hier niet zo.

Wat mij even verbaast, naast het galloperen op de weg (is nu wel duidelijk)
Dat je het paard alleen in het weekend rijdt (rest van de week in wei) en dat hij nog maar een maand onder het zadel is! Dus eigenlijk is hij nog maar 8 keer gereden en doet hij door de weeks niets en moet hij in het weekend aan de bak en dan zulke dingen doen...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:37

[quote="Lin4Life"]Whahaaha geweldig allemaal.
Dat veulen dat gaat altijd de paddock in met peesbeschermers om omdat ik nie wil dat die zich bezeerd. Springen dat deed die eigenijk de eerste keer uit zichzelf en toen gingen we even kijken hoe die t verder deed..
quote]

ja een veulen maakt nou eenmaal rare sprongen ze zijn nieuwsgierig, zien iets en proberen het, maar om dan meteen te gaan kijken hoe hij het verder doet, ik hoop dat het eenmalig was en dat je je veulentje voortaan lekker zn gang laat gaan. De peesjes vind ik overdreven, en eigenlijk zie ik het nut er ook niet van in, behalve dat je niet wilt dat hij zich bezeerd, door vallen en opstaan zal hij het toch moeten leren. en paarden bezeren zichzelf niet zo snel.
over het galoperen op de weg heb ik geen toevoeging op wat er al gezegd is.

Het is een leuke pony en goed dat hij zo braaf is, leuk dat je er zoveel mee kan!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:57

Lin4Life schreef:
Dat op het asfalt galoperen gebeurd maar zelden en daar gaat die niet gelijk dood van. Jullie doen net alsof ik iedere dag een half uur op het asfalt galopeer.
Hij wordt 2 x per week gereden, een half uur waarvan die nog niet eens een minuut op het harde galopeer.
Dat is hooguit 200 meter als die een beetje blij is verder niet. Hij stapt en draaft alleen verder.

Waarom plaats je dan precies, net een foto van op het asfalt galopperen? Je ziet hier op Bokt en je weet dat je hier commentaar op kan verwachten en als je dat niet wilt, dan moet je die foto gewoon niet plaatsen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:18

Jolien87 schreef:
Whaha *lol*
Kortom: mensen, niet zo zeiken over die stenen, er zijn vast ook wel dingen waar wij over kunnen gaan zeuren bij jullie...

Tja, voor de ene is het zeuren. Ik zou zuiniger op mijn paard zijn. Het is slecht voor de benen omdat het niet meeveert, het wordt echt niet voor niets gezegt en ook niet persee aanvallend, maar meer adviserend.

Maar goed, je kan het commentaar in de wind slaan (erg jammer voor het paard) of erover gaan nadenken...
Er wordt gezegt dat het niet vaak gebeurd, ok, dan zou ik er minder problemen eme hebben. Maar voor mijn gevoel is elk (met opzet in galop gezet) stukje al te veel Lachen

Verder wel een ontzettend leuk paardje, echt een lieve rustige hengst volgens mij Lachen

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:22

Maar eh.. waarom zou je gaan kijken hoe hoog een veulen kan springen?

Het is mij inmiddels duidelijk dat jij toch 'je eigen manier volgt' en dat het commentaar op het galopperen over het asfalt aan jou niet besteed is.. mij goed hoor. Over een paar jaar zit jouw brave hengstje in de worst omdat z'n benen verkloot zijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:26

Nouka schreef:
Maar eh.. waarom zou je gaan kijken hoe hoog een veulen kan springen?

Het is mij inmiddels duidelijk dat jij toch 'je eigen manier volgt' en dat het commentaar op het galopperen over het asfalt aan jou niet besteed is.. mij goed hoor. Over een paar jaar zit jouw brave hengstje in de worst omdat z'n benen verkloot zijn.

dat is ook een manier om het te verwoorden Clown

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:33

een veulen met rug en gewrichtsproblemen dat word een pracht paard :S damN arm ding

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:30

Ik vind de manier waarop je je paarden aant werk zet ronduit belachelijk. Van paardenmensen is hier geen sprake, dat heb ik al heel snel gemerkt tijdens het bijlezen.

Ik heb hier verder niets over te zeggen, ik ben ronduit verbaasd dat je nog denkt dat je goed bezig bent ook Aan de reacties hier (en dat zijn er genoeg) moet je je toch wel iets gaan afvragen? Niet iedereen hier op bokt krijgt zulk commentaar namelijk. Krijgen ze dit wel, dan is het toch een randgeval of iemand die zich lichelijk misdraagt. Uhm gaat er al een lichtje branden?

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:32

Lin4Life schreef:
Whahaaha geweldig allemaal.

Hij springt ook uit de paddock als die buiten staat dus pijn doet het hem vast niet.

Hahahahahahahhahahahhaahahhaa sorry schoot heel even in de lach,

Even vertellen waarom:

Jij verteld hier eerder in het topic:
Hoefijzer vangen de klappen niet op hoor;) het hoefmechnisme vangt de klappen op, en door de hoefnagels in de ijzers wordt het hoefmechanisme bepekt..
De hoeven slijten wel iets maar niet zo erg dat hij te korte hoeven krijgt..
ook hoe erg de klap is die de pezen krijgen valt reuze mee..
Hiet allemaal zo'n drama overal van maken.
jullie maken allemaal van die watjes dervan

Wie maakt er hier nou een mietje van haar paard?
Een veulen peesbeschermers om is echt nergens voor nodig, laat je veulen lekker veulen zijn, lekker dollen en rennen. Maar niet laten springen om te kijken hoe hoog hij kan pfoe ben bang dat dit een leuk topic word. Moedwillig een Veulen over zo een hoge hindernis laten springen Bah echt zo slecht voor je paard! En dan tegen ons zeggen dat we mietjes maken van onze paarden maar jou veulen krijgt peesbeschermers om omdat je bang bent dat deze zich bezeert kom op nou, je spreekt je eigen echt heel erg tegen! Ik denk dat een slotje nu inderdaad het beste is voordat het uit de hand loopt.

gr.
annique
*temt ook meteen even