Wedstrijdblunders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Wedstrijdblunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:09

hahaha das best banketstaaf.. heb ik ook wel eens gehad met voorlezen of dat je vor leest RECHTERHAND en gaat de gene links af en dan kei hard schreuwen REEEEEEEEEEECHTS AF Clown

ook erg

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:15

Op onze 2e wedstrijd (onderling) had ik mn paard niet helemaal onder controle en liep ze de letter A gewoon omver Bloos
Op onze 3e wedstrijd (ook onderling) nam ze gewoon een heel hekje mee Bloos
Stond nog op mn protocol waarom sloop je het hek Bloos
Nu gaat het gelukkig beter hoor we hebben sindsdien niks meer gesloopt.
Was trouwens elke x bij de gallop

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:18

Ik ga regelmatig (bijna) links ipv recht op de EB lijn...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:12

Hahaha ik moest toen meisje voor lezen die op dezelfde pony als ik (zij 9, ik 18, haar pony Knipoog ) dus ik helemaal vol goede moed voorlezen.

Moest ze E-B wenden en dan bij B rechts af. Lieve kind gaat linksaf, ik zag het al aan d'r ogen...

"Bij B rechtsaf..
Bij B rechtsaf!!
BIJ B RECHTSAF!!!!!"

Kind: "oh, dat is dus de verkeerde rechts Clown "

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:24

dat linkerhand-rechterhand ís ook moeilijk. Ben ook eens bijna verkeerd gereden. Was die wending zó mooi aan het voorbereiden tot mijn voorlezer (die dat natuurlijk ook zag) wel heel uitdrukkelijk RECHTERHAND ging zeggen. hop, hele voorbereiding naar de knoppen, maar ik ging wél naar rechts.

Zo sprong ik ook eens keurig in de bedoelde hoek (vlak voor c) aan in galop, echt een fijn galopje zoals je dan denkt. Dus ik zit in mijn fijne galopje en denk, o ja, nu komt die volte, en ja hoor, ik hoor mijn voorlezer iets over een volte roepen, dus ik rij direct c-x-c mijn grote volte. Tot ik mijn voorlezer wel heel duidelijk Eééée- Bééééee-Eééeee hoor roepen. Ik kan niet anders zeggen dan: het werd een rare volte e-b-e, maar ik had er wél een voldoende voor!

Ergo: als mijn voorlezer dingen herhaalt, ben ik bezig het níet goed te doen.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:33

hahaha leuk dit topic zeg. hmm heb zelf ook al heel wat bloopers gehad tijdens wedstrijden.
Tijdens een van mijn eerste (niet officiële) wedstrijden zat ik op een pony die flink gemeen kon bokken. Gelukkig had hij voor mij al gelopen en hij was die dag erg braaf. moest toen bij B een grote volte maken in draf en dan bij B aangekomen aangalopperen. Pony was een beetje sloom, dus ik geef hem een tik. Lag ik daar toch mooi in het zand. Gelijk weer opgestapt en weggereden, alleen zag ik niets meer door het zand op mijn bril.

Andere erg leuke is een pony die er niet tegen kon om alleen in de bak te zijn. En wat doe je dan als de juryauto de weg verspert tijdens je proef: juist over de motorkap springen.

En een jury die op stoeltjes zat, vanwege het warme weer en dat mijn paard voor hun neus gigantisch begon te bokken, toen gingen ze maar een paar meter verder naar achteren zitten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:54

hehe dat had ik bij mijn wedstrijdmaatje, ik las haar voor, maar er was een flinke storm waardoor ik als voorlezer haast niet te horen was ( ik schreeuwde al onwisj hard Clown )
bij E afwenden en dan B rechts.. ik zag het halverwege al dat ze links wilde en heb toen ook zoals hierboven gereageerd. godzijdank ging ze op het laatste moment ( wel even na een kleine linkse zwieber natuurlijk) de goede kant op.

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:40

Nou ik die voorleesblunders lees, bedenk ik me er ook nog een, is niet echt ee hele grote, want ik reed niet fout ofzo, maar kan er nu wel om lachen.
Ik was op wedstrijd, en er liep ook een supermooipaard mee (echt een moo paard!) dus ik zei dat tegen mn moeder (ook mn voorlezer) en begon mn proef, alles ging gewoon goed, totdat mn moeder er achter kwam wat voor paard dat was, Dat ging dus zo: KE schouderbinnenwaa.. he Han, datis een paard van broere, kijk hij loopt nu in de ring naast je, en blabla ( zijn afstamming die mn moeder inmiddels ook wist heb ik toen ook gehoort:P) Maar na een harde HEE van mijn kant wist mn moeder dathet misschien beter was als ze wer doorlas.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:50

ik heb eens m'n witte rijbroek vergeten. moest vanuit werken gelijk door naar wedstrijd (zaterdagavond, FNRS wedstrijd).
toen zijn we snel nog naar huis gereden en waren we net op tijd terug om proef te rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:37

Ik reed met mijn paard mijn 1e B dressuurwedstrijd.

1e proef ging eigenlijk tot een bepaald punt erg redelijk Vork
Ik moest aangaloperen in de hoek en voelde dat mijn paard richting hekjes trok. Legde mijn buitenbeen aan en [paard] reageerde eigenlijk heel braaf door direct netjes recht door te galopperen Haha!
Toen bij E de volte op en prompt stond ik aan de andere kant van de hekjes Bloos Haha!

Ik galopeer dus over het inrijterrein zegt mijn vriendin die daar aan het inrijden was: "He, jij was toch bezig met je proefje"? Ik antwoord: "Ja inderdaad....." Haha!

Weer de ring in gereden en mocht heel aardig van de jury gewoon doorrijden.
eigenlijk zou ik niet verder mogen rijden omdat het een afgesloten ring was waar ik uit sprong.

Na de proef roept de jury mij bij zich... Ik dacht al, ojee nu krijg ik het te horen....
Zegt die mevrouw: "Jou paard is heel stout" (je zal het maar te horen krijgen Haha! )"Daarom heb ik door laten rijden, anders blijft die dit doen" Want ja ik heb ook een Landwind 2 staan, (de vader van mijn paard) dus ik weet wel wat voor 1tje dit er is. Haha! Vork Tong uitsteken

De volgende proef reed ik bij een andere jury, ging echt veel beter. Was zeer tevreden en kon binnen de hekjes blijven Tong uitsteken

Heb ook een keer gehad dat ik mijn verzorgpaard aan het laden was op het wedstrijd terrein. Wat doe ik, trek ik aan de clip, vervolg: Paard los over het wedstrijdterrein, in volle gallop met een paar mooie bokken Bloos
Kon hem snel weer te pakken krijgen, gras was toch ook wel erg lekker Haha! Maar ik schaamde mij echt dood..... Vork

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:41

als ik lees van b tot z lees ik alles dubbel of 3 x voor voor de zeker heid Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:04

Ik reed eens met wedstrijd op de manege op een hele snelle pony. Gevolg: de halve proef in galop. Toen hij er voor de zoveelste keer vantussen ging deed ik in plaats van 1x E-B-E grote volte dat dus twee keer om hem terug te nemen. Stond er als commentaar: twee keer mooi.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:18

ik heb met mijn pony ooit eens een grote blunder gehad.
ik had een buiten wedstrijd en ze hadden voor de wedstrijd het gras gemaaid.
nou zag je echt van die strepen in het gras lopen.
van de organisatie hadden ze de ringen (bordjes) schuin op die strepen gezet. (dus die strepen die je zag van het maaien liepen schuin door de ring).
ik kom dus door de hoek gereden en volg automatisch de strepen van het gemaaide gras. ik reed mooi zo de ring uit Clown
dit doe je maar 1 keer Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:20

hahaha lache man al die blunders Nagelbijten / Gniffelen

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:28

In de nieuwe proeven zit je op een gegeven moment op de linkerhand en dan moet je bij E afwenden en B wéér linkerhand, maar uit automatisme ben ik op wedstrijd echt 5 keer gewoon rechts gegaan tijdens mijn proef.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:29

hahah dat is ook handig Knipoog

gewoon je proef uit je hoofd leren ..

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:37

Niet echt een blooper maar :

Bij m'n eerste springwedstrijd was ik in de prijzen . Ik dus helemaal blij en dat kon je ook wel aan die pony merken .
Hij stond heel de tijd te trippelen , van links naar rechts , noem maar op ... alles behalve stilstaan.
En toen de ereronde in galop BOK BOK BOK gelukkig ben ik blijven zitten Clown

_Wendy16_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:43

nou ik kon vroeger (paar jaar geleden) me pony niet echt aan...
Zij was jong, ik was jaartje of 10...
En toen wedstrijdjes rijden na een jaar, en ja hoor, elke ring door, behalve me eigen:p Dan voel je je banketstaaf hoor tegenover de andere mensen die relaxt hun proefje aan het rijden zijn!!
Gelukkig is het nu al jaren goed;)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:58

Ik ben wel eens mijn hoofdstel vergeten Bloos .
Iemand van stal is toen als een gek naar stal geraced, maar de tijd was te krap.
Ik heb toen een hoofdstel mogen lenen...

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:18

ik heb bij mn 1ste x zonder hekjes(buiten)met mn toen nog 4jarige paard gehad dat ik in de middengalop kei hard de ring uit vloog en bij de ander de naast belande en haar nog is bijna aanreed Bloos toen voelde ik me best voor schut!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:48

een nichtje van iemand bij ons op stal; onderweg naar concour: "wat staan de paarden lekker stil in de trailer!"

Op concour doen ze het deurtje van de trailer open: geen paard te bekennen........ "Ik dacht dat jij de paarden in zou laden!" "Nee, dat zou jij doen!!"

Dat krijg je met makkelijk te laden paarden Vork Clown Maar knap lüllig, paarden vergeten, das toch het belangrijkste van hele concour rijden Tong uitsteken

LauraEden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:49

whahahaaaa

rihathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:57

haha ik heb eens een keer in een van mn eerste wedstrijden, tijdens e afwenden daarna arbeidstap en enkele seconde halthouden gegroet, ik was toen zo zenuwachtig!!! daarna hebben we in een deuk gelegen toen we de film terugkeken, haha gelukkig stond er niks op t protocol erover en had nog mooi een 8 voor het halthouden Haha!
dus toch nog wel tevreden over de proef Tong uitsteken

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:27

Casca schreef:
een nichtje van iemand bij ons op stal; onderweg naar concour: "wat staan de paarden lekker stil in de trailer!"

Op concour doen ze het deurtje van de trailer open: geen paard te bekennen........ "Ik dacht dat jij de paarden in zou laden!" "Nee, dat zou jij doen!!"

Dat krijg je met makkelijk te laden paarden Vork Clown Maar knap lüllig, paarden vergeten, das toch het belangrijkste van hele concour rijden Tong uitsteken

LOL, die vind ik echt geweldig Haha! Haha!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:36

Met mijn vorige pony reed ik altijd de dressuur ringen uit, niet zomaar 1 ring nee.. dan het liefst zo ver mogelijk weg! En vertikken om terug te willen gaan..
Of met het groeten gaat ze uitgebreid staan plassen..

Met springen was het zo dat als het niet uitkwam dat ze dan gewoon Dwars door de hindernis heen liep met palen en al dus om..