Regio kampioenschappen Zuid-Holland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ElskedZ

Re: Regio kampioenschappen Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:54

mirjamalvaro schreef:
Ik vond Vlaardingen juist niets, maar dat kwam ook onder andere omdat paard zowel losrijbak als de ring super eng vond. Nagelbijten / Gniffelen

Watvoor bak is het???
Ik ken het niet??

Trouwens MyWishMax, wat willen ze gaan regelen voor de mensen die voor droes hebben moeten afzeggen???
Ik denk niet dat ze er iets voor gaan verzinnen, want dan zou ik ook een herkansing verdienen, omdat mijn paard plots kreupel was 5 min. voor de wedstrijd bij de eerste selectie.......
Maar we zullen zien....

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:24

ElskedZ schreef:
mirjamalvaro schreef:
Ik vond Vlaardingen juist niets, maar dat kwam ook onder andere omdat paard zowel losrijbak als de ring super eng vond. Nagelbijten / Gniffelen

Watvoor bak is het???
Ik ken het niet??

Trouwens MyWishMax, wat willen ze gaan regelen voor de mensen die voor droes hebben moeten afzeggen???
Ik denk niet dat ze er iets voor gaan verzinnen, want dan zou ik ook een herkansing verdienen, omdat mijn paard plots kreupel was 5 min. voor de wedstrijd bij de eerste selectie.......
Maar we zullen zien....

hmmm daar ben ik het niet helemaal mee eens, dat je paard kreupel word en je niet kan starten gebeurt wel vaker, als ze iedereen bij wie dat gebeurt een herkansing moeten geven blijven ze bezig, Dat je niet op wedstrijd kan omdat er droes heerst vind ik een ander verhaal! Ja

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:58

de inrijbak in Vlaardingen was een kleien 20 bij 30 bak, maar die maak herrie als het waait. Dus was mijn paardje nogal overstuur, hij wist zeker dat de murn hem zouden opvreten Clown
De ring heeft aan een kant (de lange zijde) een "open muur" waarachter hindernissen staan. Aangezien ze bij ons op stal eigenlijk nooit springen en anders alleen met doodgewone blakjes wist meneer ook hier niet wat ie er mee aan moest Nagelbijten / Gniffelen

CleovG

Re: Regio kampioenschappen Zuid-Holland pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:00

MyWishMax schreef:
@ Cleo: Weet jij nog hoeveel er vorig jaar door mochten van de Z1, als ze tenminste 60% hadden gehaald?

Ehm volgens mij drie... maar weet het niet zeker meer

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:04

Ik ben ook wel benieuwd of er bekend is hoeveel er per klasse afgevaardigd worden naar het NK!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:10

Remember schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of er bekend is hoeveel er per klasse afgevaardigd worden naar het NK!

Kan je dat niet op de site van de knhs uit vogelen?

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:55

sn0tjj schreef:
hmmm daar ben ik het niet helemaal mee eens, dat je paard kreupel word en je niet kan starten gebeurt wel vaker, als ze iedereen bij wie dat gebeurt een herkansing moeten geven blijven ze bezig, Dat je niet op wedstrijd kan omdat er droes heerst vind ik een ander verhaal! Ja

Sorry mijn paard is eigenlijk nooit kreupel, en was voor het eerst, en gebeurde daar ter plaatse.
Droes tis banketstaaf dat het met de selecties voorkomt, maar tis eigenlijk net zoals het kreupel worden van je paard....
Nu waren het meerdere mensen, maar komt soms ook voor bij 1 iemand, en dan word er ook geen rekening meegehouden, als diegene niet start!!!
Klinkt misschien hard, maar tja je moet ergens de lijn trekken......

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:49

ElskedZ schreef:
sn0tjj schreef:

Sorry mijn paard is eigenlijk nooit kreupel, en was voor het eerst, en gebeurde daar ter plaatse.
Droes tis banketstaaf dat het met de selecties voorkomt, maar tis eigenlijk net zoals het kreupel worden van je paard....
Nu waren het meerdere mensen, maar komt soms ook voor bij 1 iemand, en dan word er ook geen rekening meegehouden, als diegene niet start!!!
Klinkt misschien hard, maar tja je moet ergens de lijn trekken......

Droes is toch niet net als een kreupel paard, dat gebeurt véél vaker!! en dat je ergens een lijn moet trekken ben ik met je eens, daarom vind dat je ook een lijn moet trekken bij een kreupel geval. En ik had t niet over jou persoonlijk dat het vaker gebeurt maar meer algemeen, over het algemeen komen kreupele paarden véél vaker voor. Maar dat lijkt me duidelijk

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:53

sn0tjj schreef:
Remember schreef:

Dan moet je even op www.kring5.nl kijken daar staat het van mij kring op...
misshien moet je je eigen kring opzoeken, ik weet niet uit welke kring je komt Tong uitsteken

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:56

ElskedZ schreef:
mirjamalvaro schreef:

Watvoor bak is het???
Ik ken het niet??

Maar we zullen zien....

als je met je paardjes niet in aanraking kom kan er niks gebeuren
als je op de kampioenschapen geen paardjes aanraak Knipoog
als je van een stal komt waar droes is dan kan je je paard 24 uur inspuiten dat alle bactieren dood gaan Ofzoiets... Lachen

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:58

Ik heb er niet zo veel vanstand van maar wij hebben het ook op de manege, en mij vriendin mag ook niet van het terein af en die is ook geselecteerd mijn andere pony die staat op een andere stal dus daar hoef ik geen zorgen over maken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 19:49

ElskedZ schreef:
mirjamalvaro schreef:

Watvoor bak is het???
Ik ken het niet??

Maar we zullen zien....

Geen herkansing, die mogen gewoon meedoen? Beetje vreemd, omdat ze toch 3 andere selectie gereden konden hebben Knipoog (Het ging bij ons om 1 ponyruiter) Maar wel leuk voor diegene

@ Sunniebunnie: Als er ergens droes is mag je niet op of van het erf met een paard. Ook niet met trailer weg en liefst niet ergens anders waar ze ook paarden hebben heen. Dus je mag neit op wedstrijd enzo. Pas als het weg is (Dus die open plekken weg bij dat ene geval) Of na de incubatietijd van 10 dagen mag iedereen weer weg. Dan is namelijk pas zeker of een ander het ook heeft. Dus het verhaal van niet laten ruiken is meer voor op eigen terrein, omdat je toch niet weg mag.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:32

MyWishMax: dat dacht ik ook al van je had met paarden zoveel mogelijkheden om selectie te rijden....
Dat meisje wat door is met de pony, had zeker goed gereden de andere wedstrijden??? Of niet?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:58

sunniebunnie schreef:
sn0tjj schreef:

Dan moet je even op www.kring5.nl kijken daar staat het van mij kring op...
misshien moet je je eigen kring opzoeken, ik weet niet uit welke kring je komt Tong uitsteken

Ik heb het over de afvaardiging van het RK naar het NK.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 10:47

ElskedZ schreef:
MyWishMax: dat dacht ik ook al van je had met paarden zoveel mogelijkheden om selectie te rijden....
Dat meisje wat door is met de pony, had zeker goed gereden de andere wedstrijden??? Of niet?

Nouja ze was in haar eentje voor de selectie Knipoog En er mochten er 2 door, dus ze was 1 wedstrijd 1e geworden, maar er was geen tegenstander met andere wedstrijden.

Ze had toen geen winst die wedstrijd, maar omdat ze toch de enige is mag ze wel Lachen

Ik zou ook wel willen weten hoeveel er door mogen naar het NK. Heb ooit gelezen dat ze dat tussen ongeveer half december en half januari bekend maken?

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:59

Ik mag wel naar de kampioenschappen
alleen mijn vriendin niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 13:00

Hoezo je vriendin niet? Niet geselecteerd?

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:01

Omdat er droes is... en dan mag mijn vriendin toch nie weg!!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:15

Ik ben heel nieuwsgierig, alleen het bestand doet het niet bij kring 4.... piep zooi.....
heb al een week gewacht en nu nog een nacht wachten...
ben benieuwd, het schijnt wel dat ik post krijg, maarrehm ze wist nou niet meer of het een paard of 2 waren... mmmm, spannend!!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:16

Bij ons staat het er nog steeds niet op (laatste selectie was 2 weken terug Tong uitsteken ) En zal nog wel een week duren voordat ze zo ver zijn Dromen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 10:59

sunniebunnie schreef:
Omdat er droes is... en dan mag mijn vriendin toch nie weg!!

Tegen die tijd is dat allang over hoor Knipoog

Het is in februari dus ze heeft nog ruim een maand Lachen

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:06

Ja maar er zijn er van de week al weer 3 met koorts
dus denk niet dat het er van komt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:58

Gefeliciteerd iedereen die door is! Go jij! Go jij! Bij ons (kring6) moeten ze geloof ik nog 2 selecties.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 17:12

@ Sunniebunnie: Staan ze bij jullie niet in quarantaine dan?

Bij ons werd die ene pony meteen bij de rest vandaan gehaald en iedereen die daar in de buurt komt moet helemaal douchen en ontsmetten en andere kleren aan. Tot nu toe geen nieuwe gevallen, ook omdat we zo voorzichtig zijn..

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:58

MyWishMax schreef:
@ Sunniebunnie: Staan ze bij jullie niet in quarantaine dan?

Bij ons werd die ene pony meteen bij de rest vandaan gehaald en iedereen die daar in de buurt komt moet helemaal douchen en ontsmetten en andere kleren aan. Tot nu toe geen nieuwe gevallen, ook omdat we zo voorzichtig zijn..

Onze Manege vindt dat er te veel zijn om in guarantaine te zetten dat kost te veel denk ik Geld, geld!