Knappe 5-jarige aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Knappe 5-jarige aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:08

Beetje raar dat een deel zulke vreemde reactie's geeft op de manier van bijzetten, ieder heeft gewoon zn eigen manier toch?:) Even voor de informatie: Sjak Laarakkers longeert jonge paarden ook zo(althans 'die van mij' wel) en k neem aan dat hij toch echt wel verstand heeft van wat ie doet, maar nog maals iedereen heeft zn eigen manier. Verder harstikke leuk paard, mooi koppie zit er op! Ben inderdaad ook benieuwd naar de rijfoto's, misschien n x iemand anders vragen om mee te komen? Knipoog

Edit: kan alleen nog steeds die longeerlijn niet vinden, of longeer je m los?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:12

PrinnieJ schreef:
Beetje raar dat een deel zulke vreemde reactie's geeft op de manier van bijzetten, ieder heeft gewoon zn eigen manier toch?:) Even voor de informatie: Sjak Laarakkers longeert jonge paarden ook zo(althans 'die van mij' wel) en k neem aan dat hij toch echt wel verstand heeft van wat ie doet, maar nog maals iedereen heeft zn eigen manier. Verder harstikke leuk paard, mooi koppie zit er op! Ben inderdaad ook benieuwd naar de rijfoto's, misschien n x iemand anders vragen om mee te komen? Knipoog

Edit: kan alleen nog steeds die longeerlijn niet vinden, of longeer je m los?

dat los longeren is een van de grote gevaren als e op deze manier longeert. en omdat sjak laarakkers zo longeert betekent het dat het maar goed is? dat je het bij een volwassen paard dat het fenomeen longeren kent op deze manier longeert oke(zou ik never nooit niet doen) maar een jong paard dat longeren niet kent?en erg schrikkig is?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:13

Zelfde verhaal als: Anky rijdt laag diep en rond, dan kan het voor mijn paardje ook geen kwaad...

Geen kwaad woord over het paardje, leuk dier. Alleen ik denk dat het aantal en het soort reacties wat dit topic oproept, genoeg zegt...

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:15

sjorsie schreef:
Buxy schreef:
toch jammer dat jullie zo achterlijk reageren... waarschijnlijk is het niet voor ieder paard de beste methode maar je kent je eigen paard het beste lijkt me zo? tuurlijk kan het altijd een keer fout gaan maar bij welke methode is dat niet?

moet je paard eerst z'n nek breken voordat jij iets anders gaat proberen?

En als ze een singel om doet en de touwtjes gebruikt en hij slaat ophol breekt ie dan z'n nek niet??
(bedoel het niet gericht tegen jou hoor)
Ieder zijn eigen dingen, ieder zijn eigen paard en ieder zijn eigen risico.

Respect is meer op zijn plaats tegenover iedereen,
Anders kun je toch beter niet reageren?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:20

Het risico op letsel is veel kleiner Mara. Een paard kan struikelen, met zijn been door het touw komen, en beschadigingen oplopen op zijn rug, oksel, been, etc.

Natuurlijk kan er met een singel ook eea gebeuren, maar het letsel en dus het risico blijft beperkt.

You choose...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:21

volgens mij loopt niemand hier respectloos dingen te roepen dus dat valt wel mee allemaal en als je zelf zulke foto's plaatst kan je reacties verwachten, leuke maar ook minder leuke reacties en aangezien het merendeel hier ongeveer hetzelfde zegt lijkt het me heel duidelijk, dat dit juist word gezegd voor het paard, omdat het er niet echt diervriendelijk uitziet.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:22

ff oftopic; ja ik weet het maar zoals je zelf ook zegt; you choose..
(gaat mij wat meer om het respect naar een ander toe, wel zo eerlijk;))
Maar heb al ff topic erover gestart voor de meningen Knipoog

Weer ff ontopic; heb je altijd al zo gelongeerd? Wat is de reden dat je hem zo aan de longe hebt?
Vind het wel knap dat je m los kunt longeren, hoewel ik dat met mijne ook wel kan, maar zijn veel die het niet kunnen!!
Laatst bijgewerkt door mara1 op 15-11-06 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:23

--> ITP

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:33

Een hoofdstel zou je ook van touwtjes kunnen maken Clown
Net zo'n maffe vergelijking als wat hier gebeurt.

Een longeersingel is niet voor niets uitgevonden hoor Knipoog

En wat al eerder is gezegd,als dit paard zijn hoofd naar achteren wilt gooien,dan ligt wel degelijk de hele boel open.
Zelf gebruik ik op een verantwoordelijke manier de pessoa.(met singel en longeerlijn!)
Zou mijn paard haar hoofd naar achteren willen gooien(wat heel knap zou zijn Clown ) heeft ze niet de hele boel openliggen.

Sorry maar ik vind echt dat je hier niet slim bezig bent.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:38

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:42

Ik heb niet heel het topic doorgelezen dus ik weet niet of het al gezegt is, maar een gogue zou een goeie oplossing zijn. Het is een bijzetteugel die zowel met longeren als onder de man gebruikt kan worden en het voorwaarts neerwaarts stimuleerd. Bovendien staat de gogue niet in verbinding met de ruiterhand waardoor 'ie niet zoals de slof verkeerd kan werken door een slechte ruiterhand. Plaatje:

Afbeelding

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:51

poes schreef:

Jarrah: jouw tip is goed maar je gaf volgens mij net krak dezelfde reactie in dat andere topic met die fout bevestigde pessoa?

Dat klopt, ik vind clinics/cursussen van Lammert gewoon voor iedereen een aanrader Knipoog
Er kán gewoon zoveel (onbedoeld) fout gaan door onkunde van mensen, dus waarom geen hulp erbij vragen?

Onkunde is geen schande (iedereen begint als leeg blad en iedereen moet het vanaf punt a leren)... onkunde en je kop in het zand steken vind ik persoonlijk wel een schande!

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:33

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:36

leuk beesie loopt netjes ieder zijn eigen manier om zijn paard te logeren Knipoog
zij kent hem het best denk ik Tong uitsteken
veel sucses er mee ! Haha! Bloos

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:00

Heel leuk paardje!
Jah, die reacties zijn te verwachten. Iedereen heeft zijn eigen manier van longeren of bijzetten. Ikzelf zou het niet doen,maar ah. Jij kent je paard het beste dus jij doet ermee wat je zelf het beste vind hé Knipoog.

Veel suc6 ermee verder !! Haha!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:08

Leuk paard! Ik longeer op precies dezelfde manier, alleen dan wel met een longe eraan voor de controle, maar de touwtjes zitten net zo, doe ik al jaren, heb het zelfs van mijn instructrice PSG nivo.... Zeg niet dat dit goed is en wat anders slecht maar er gaan vele wegen naar Rome en mijn paarden doen het goed op deze manier van longeren.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:39

Ben het met de andere reactie's eens ..
Koop dan gewoon iets anders..

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:32

ik heb even de topic door gelezen, ik vind het er ook paard onvriendelijk uitzien, en ik denk ook dat als het paard schrikt hij/zij zich behoorlijk kan bezeren vooral omdat je los longeerd, je kan niks beginnen alleen maar hopen dat het goed gaat. en tuurlijk heeft iedereen zijn eigen methode en is iedereen vrij daarin. maar ik zou me toch iets meer verdiepen in wat er allemaal kan gebeuren als je zo longeerd. ik weet ook dat elk paard dat bijgezet gelongeerd wordt belemmerd wordt in corrigeren bij struikelen(en dus kan vallen). maar wat gebeurt er als jou paard zou struikelen????

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:39

nog maals vind het en leuk paardje ik heb net ook foto's gezien en dat meisje doet het op de zelfde manier het ziet er goed onstspannen uit Knipoog