Eerst wil ik even Jan & Birgitta bedanken voor de super organisatie en Jan voor de uitleg!
Ik heb echt zitten aftellen tot het eindelijk vrijdag was
Lekker Okie gewassen en op ons gemakje naar Nieuw Vennep. Daar aangekomen heb ik opgezadeld om haar los te gaan rijden. Het was natuurlijk een vreemde omgeving met veel dingen waar je van kon schrikken (bv. Jan's Zwembad
) maar ze gaf geen kick en zat alleen maar onder de indruk om haar heen te kijken. Met losrijden was ze superbraaf alleen af en toe ging ze een heel stuk uit de weg voor Sem
. Haar vriendje Clint deed ook mee met de clinic, maar daar deed ze een beetje bitchy tegen..
We werden verdeeld in groepjes van 3 en ik zat in de 1e groep die met de koeien gingen werken. Ik mocht zelfs als eerst beginnen
De andere 3 (met Jan erbij) diende als turnbackers. De bedoeling was om 1 koe van de kudde te halen en die een rondje te sturen in de roundpen. Zodra ik dichter bij die koe kwam voelde ik Okie letterlijk 20 cm groeien. Het leek net of er een knopje omging, zoals Jan zei, ze werd wakker
Ze was echt serieus geinteresseerd in de koe. Bij ieder paard ging deze opdracht trouwens super. Er was er geen 1 bang voor de koeien. Na ons gingen de andere 3 het proberen. Ik kreeg Okie echt met moeite uit de roundpenn ze wilde liever bij de koeien blijven. De andere groep deed het ook super en zeker Clint was erg fanatiek
We mochten dan steeds weer om de beurt de bak in om de opdracht die Jan gaf uit te voeren: De koe stoppen, daarna de koe stoppen en 2 keer omdraaien, Toen de koe 4 keer omdraaien, en daarna nog eens de koe 4 keer omdraaien en zeggen waar je hem wilde stoppen, zodat je kon zien of het paard ook daadwerkelijk stopte waar jij wilde. Hoe meer Okie met de koeien mocht doen hoe fanatieker ze werd.
Zelfs als ze niet aan de beurt was stond ze de hele tijd naar de koeien te loeren of te trappelen om weer met ze aan het werk te mogen. Ze werd ook snel in het draaien, ze was heel fanatiek en af en toe maakte ze zelfs al iets wat op een ‘cutting move’
leek. Mijn fout was dat ik af en toe net te dicht op de koeien ging, waardoor ze me soms te snel af waren.
Ik was lekker lastig, want ik wilde steeds de zwarte koe werken. Die verstopte zich achter alle andere koeien en was slim en snel.. soms te slim en snel, maar dat was wel een uitdaging.
Ik heb er echt super veel Lol mee gehad en Okie vond het ook heel erg leuk. Ik kreeg haar echt met moeite weg bij de koetjes. Dit is dus zeker iets waar we verder in gaan. Het is zo’n gaaf gevoel als je paard zelf die koe wil werken. Ik vind het persoonlijk echt een verslaving..
Dus als er weer een clinic is.. COUNT ME IN!!.. want Okie en ik hebben er zoveel plezier in dat we er zeker mee verder willen!
Ik heb veel foto’s gemaakt die zal ik vanavond even op Bokt zetten ik ga nu eerst even eten.
(het is wel een lang verslag geworden .. sorry..)
Groetjes Danielle & Okie

In mijn album opladen duurt uuuuren en ikben ze nu allemaal stuk voor stuk aan het verkleinen... ben over de helft haha
Kwam geen koe doorheen!
Maakt de