Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

harnessmaker

Re: Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:45

russel schreef:

Misschien beter een topic maken voor vrijwilligers zodat hij op 1 plek komt en de mensen naar hem toe komen zodat hij niet voor een ieder op en neer hoeft te rijden?? Scheelt misschien ook in voorrijkosten....

Nou, lijkt mij een goed plan als je een topic gaat openen met provincies waar je wanneer kunt zijn, wij schrijven ons in met woonplaats of eventueel naar een plaats toe kunnen rijden en jij verteld hoeveel je er op een dag kunt hebben en wellicht kunnen we een schemaatje maken.

Ik ga hier zelf geen topic over beginnen daar ik geen zin heb in problemen op Bokt!
Maar (misschien in overleg met Mod.) dat jullie zelf een topic openen.
Ik zal me daar summier in voegen, zal hoofdzakelijk via mail antwoorden.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:25

Wij hebben hier nog 2 knal hard opgevulde Passiers Grand Gilbert liggen die we graag na zouden willen laten kijken. Ik heb dus zeker interesse. Zou dan wel graag met paard willen komen met evt. de mogelijkheid om daar even te rijden.

Helaas heb ik pas eind dit jaar een geschikte accomodatie tot mijn beschikking

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:51

Een van de redenen dat ik aan stal kom is dat ik geen plek heb om paarden kwijt te kunnen bij huis daar ik in een woonwijk woon helaas....

Jurga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:52

Ik kan (in overleg met mijn moeder) wel wat mensen bij mij thuis (in Ede) langshebben voor zoiets. Ik weet niet wat voor voorwaarden Harnessmaker aan zo'n 'accomodatie' stelt? Dan kunnen we eventueel een dag prikken dat mensen om een bepaalde tijd langskomen?

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:15

Ik stel weinig eisen hoor. Ik heb zelf een werktafel dus dat is geen punt.
Degene die een accomodatie ter beschikking stellen krijgt bij 6 of meer correcties zijn of haar correctie kostenloos!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:19

Overigens kan het bij mij thuis in Soest ook wel, daar kan ik ook zat trailers kwijt.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:33

Daar zou ik ook in geinteresseerd zijn!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:37

Vraag me af met welke merken zadels je meer of juist mindere resultaten hebt ervaren.....
gr

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:43

superwoman schreef:
Vraag me af met welke merken zadels je meer of juist mindere resultaten hebt ervaren.....
gr

Dat is niet zo te zeggen.
Geen zadel is hetzelfde ook niet twee ogenschijnlijk identieke.
Maar geen paard en ruiter zijn het zelfde....

Ik ben er tot nu toe in 15 jaar pas een stuk of 5 tegen gekomen die ik niet goed kreeg.
Ik heb er vele gedaan in 15 jaar!

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:47

Zal ik een topic openen op bijv. vraag maar raak of er belangstelling is voor zo'n dag/middag/ochtend?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:48

Maar welke merken zijn volgens jouw beter dan andere?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 11:19

Sjuimpje schreef:
Renske_ schreef:
@ sjuim, het is een kieffer, heb thuis nog 3 andere kieffers, helaas door dezelfde zaak bijgevuld op 1 zadel na...t is dat ik die andere zadels zelden gebruik en de enige die wel gebruikt wordt op mn moeder's paard ligt en nog zo nieuw en weinig gebruikt is dat die nog niet bijgevuld is
de rotzooi die erin zat heeft niets met kieffer te maken, maar met een ruitersportzaak die de moeite niet neemt om nog goed werk te leveren ook al staan ze hier zo goed bekend!

De zaak waar je hebt laten opvullen heeft er toch alleen maar spul bijgestopt? Als ik dit zo bekijk heeft er van oorsprong ook al troep ingezeten dus heeft het imo zeker wel met Kieffer te maken.

gezien de hoeveelheid heeft er van oorsprong de witte vulling ingezeten, die kwam er gedeeltelijk in zachte grote plukken uit en gedeeltelijk in propjes
of dat van begin af aan al geweest is weet ik natuurlijk niet, maar mn zadel is 4x bijgevuld/aangepast 3x door de ruityersportzaak en 1x door een andere zadelmaker, die wat ik dus goister hoorde geregeld de zadels opvuld die naar die ruitersportzaak gebracht worden maar waar die zaak dan zelf geen tijd voor heeft
diegene hebben de andere rotzooi eringedaan (zat ook allemaal bovenaan, dus als laatste erin gestopt) en grote kans dat door hun geprop en gepruts ipv fatsoenlijk bijvullen de oosprongelijke vulling dus ook in proppen op elkaar gedwud is

heb inmiddels de winkel gesproken, ze zegen zelf grijze wol te gebruiken met vullen en die proppen kunnen komen door teveel de onderkant van t zadel in te vetten of olie erop te doen
nou is mn zadel vroeger iedere week gepoetst ivm wedstrijd en dat deden de ponykindjes van stal, zij wasten mn paard&poetsten mn spullen en dan vlocht ik hun pony's
dus ja gezien hun enthousiasme met vet&olie is de onderkant van mn zadel toen ook veeeeel gepoetst
of dat dus echt de vulling verpest weet ik niet...

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:21

Zie mijn onderschrift

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:02

Renske_ schreef:

heb inmiddels de winkel gesproken, ze zegen zelf grijze wol te gebruiken met vullen en die proppen kunnen komen door teveel de onderkant van t zadel in te vetten of olie erop te doen
nou is mn zadel vroeger iedere week gepoetst ivm wedstrijd en dat deden de ponykindjes van stal, zij wasten mn paard&poetsten mn spullen en dan vlocht ik hun pony's
dus ja gezien hun enthousiasme met vet&olie is de onderkant van mn zadel toen ook veeeeel gepoetst
of dat dus echt de vulling verpest weet ik niet...

Wat komt er een troep uit jouw zadel zeg Mijn 5 jaar oude Passier is vlak voordat ik hem verkocht (wegens overlijden paard, zadel voldeed altijd super) voor de 2de keer opgevuld, en is ook altijd een beetje te veel gepoetst van onder, maar de vulling kwam er netjes als 1 geheel uit en er was geen spoor van slijtage!

Overigens zou ik als de mogelijkheid er is, altijd bij het opvullen aanwezig willen zijn. Bij de zaak waar ik het de eerste keer liet doen (kwam het zadel ook nieuw vandaan) heb ik er net zolang om gezeurt tot ze akkoord gingen. Ik vind dat wanneer ze zoiets weigeren er iets niet in de haak is.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:31

sjeeeeez wat een verhaal!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:44

zoo daar schrik je dan wel van zeg !!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:15

Renske, ik vet mijn zadel ook elke week en Patrick zei nog tegen mij dat ik hem wel eens in de olie mocht zetten
Dus misschien dat hij er meer over kan zeggen maar het lijkt me stug dat je zadel propjes maakt door de olie dan.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:05

harnessmaker schreef:
russel schreef:

Misschien beter een topic maken voor vrijwilligers zodat hij op 1 plek komt en de mensen naar hem toe komen zodat hij niet voor een ieder op en neer hoeft te rijden?? Scheelt misschien ook in voorrijkosten....

Nou, lijkt mij een goed plan als je een topic gaat openen met provincies waar je wanneer kunt zijn, wij schrijven ons in met woonplaats of eventueel naar een plaats toe kunnen rijden en jij verteld hoeveel je er op een dag kunt hebben en wellicht kunnen we een schemaatje maken.

Ik ga hier zelf geen topic over beginnen daar ik geen zin heb in problemen op Bokt!
Maar (misschien in overleg met Mod.) dat jullie zelf een topic openen.
Ik zal me daar summier in voegen, zal hoofdzakelijk via mail antwoorden.

Als ik het goed heb, heeft Tyrza ook topics op EA CO voor haar clinics.
Wellicht dat dat een oplossing is of ben creatief met je onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:25

Waarom zou het niet mogen? Het is toch op ons verzoek? Er is toch vraag naar? Idd Comm. is een optie, maar bokt kan ook wel eens doordraven hoor,.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:31

jeetje wat een verhalen zeg!
wat ik nog wilde weten; wat is het beste vet of olie waarmee ik mijn zadel kan invetten?

Celvin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:59

Wooow wa een verhaal zeg, haha doe die zooi in een zak en breng et naar ze terug.. heb wel niks zin maarjah kun je et ze in ieder geval onder de neus vrijwen !
Ik kan me voorstellen dat olieen en invetten invloed heeft op je vulling., maar das nog geen excuus voor 7 soorten vulling !
1 ding is denk wel duidelijk jij brengt je zadel zeker niet meer daar heen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:29

Benblij dat er in mijn zadel alleen maar lucht zit

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:31

Alacairion schreef:

als dit zadel straks niet meer op wisje past hou ik dit zadel dus alleen nog voor Q(waar het nu ook voor is) en komt er voor wis ook een zadel met lucht!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:51

Alacairion schreef:

Als het niet goed past heb je er ook niks aan

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:37

Jeetje zeg, ben jij even blij dat je dit hebt laten doen. Wat een zooi...