mijn eerste knotten met naald en draad!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:21

Oke, thanks voor je reactie . Mijn paard heeft best een lange hals en probeer er dus zo min mogelijk te maken, kom meestal uit op 8... Wat ik verder nog wel lastig vind is om ze even groot te maken. Ik bepaal de lengte met een kammetje (1 zo'n ijzeren manenkammetje is 1 knotje) en dan is er toch wel n verschil tussen die in het midden en aan de uiteinden, in t midden zijn t dikst. Kan ook aan de manen van mn paard liggen, volgens mij mist ze n paar plukjes aan de schoft kant , maar bepaal je de grootte dan telkens met een kammetje of op gevoel?

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:46

Shoot!
Mooi joh, goed gedaan, en dit is dan ook nog de eerste keer!
Nu baal ik wel, want ik vind knotjes zooo mooi, maarja.....Fuegootjes maantjes kan ik er natuurlijk niet vanaf gaan halen....die zijn veels te stoer!
Dus hij heeft mazzel, hij hoeft er nooit als een meisje bij te lopen, haha!
Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ikeen hengstenvlecht moet maken, tot nu toe heb ik alleen nog knotjes gemaakt, en das al héél lang geleden....iemand daar ook nog tips voor??

Kamide

Re: mijn eerste knotten met naald en draad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:59

hengstenvlecht is makkelijk en mooi, als ie maar HEEEEEl strak zit
als je kunt invlechten (bij een mens zegmaar) dan kun je ook een hengstenvlecht, alleen dan pak je maar aan 1 kant steeds een pluk erbij.

dus: je pakt een plukje manen recht achter de oren en die verdeel je in 3en.. dan dan maak je 2 slagen, bij de 3e slag pak je een plukje van de manenkam erbij, weer 2 slagen, 3e slag een pluk manen erbij enz enz..(uit m'n hoofd gezegt moet dit kloppen ) hengstenvlechten heb ik er een hoop gemaakt in m'n leven, Pegassa deed ik met rijden meestal ff vlug een losse hengstenvlecht in(geen strakke omdat ze heel dun haar heeft en dat nogal snel afbreekt) want anders zat dr haar heel de tijd in de weg

nja, Fuego's manen mogen er echt niet af hoor!! dan maar geen knotten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:06

thinka schreef:
hengstenvlecht is makkelijk en mooi, als ie maar HEEEEEl strak zit
als je kunt invlechten (bij een mens zegmaar) dan kun je ook een hengstenvlecht, alleen dan pak je maar aan 1 kant steeds een pluk erbij.

dus: je pakt een plukje manen recht achter de oren en die verdeel je in 3en.. dan dan maak je 2 slagen, bij de 3e slag pak je een plukje van de manenkam erbij, weer 2 slagen, 3e slag een pluk manen erbij enz enz..(uit m'n hoofd gezegt moet dit kloppen ) hengstenvlechten heb ik er een hoop gemaakt in m'n leven, Pegassa deed ik met rijden meestal ff vlug een losse hengstenvlecht in(geen strakke omdat ze heel dun haar heeft en dat nogal snel afbreekt) want anders zat dr haar heel de tijd in de weg

nja, Fuego's manen mogen er echt niet af hoor!! dan maar geen knotten

Het beste is denk ik dat ik gewoon maar moet gaan oefenen
Opzich kan ik wel netjes vlechten maar ik heb het nog nooit op de hengstevlecht-manier gedaan, whaha!
Weet jij of je dan ook voor versteviging iets mee kan vlechten, zodat het niet afzakt?
Nou ja, anders oefen ik op Martijn, die heeft ook lang haar!

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:10

whoehahahaha
niet tehard aan z'n haren trekken dan he heeft ie een zeer bolletje
maar ik weet niet wat je mee kan vlechten ter versteviging..
maar ga oefenen zou ik zeggen

Mactime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:11

vind ze nu nog niet echt mooi,, maar ze worden met de keer mooier,, je moet idd de plukken wat dikker,, en wat losser in begin vlechten zodat ze een beetje komen te staan,, en niet op de hals "genaaid" om het zo maar te zeggen zijn,, (( ik vind dit persoonlijk wel veel mooier dan met elastiekjes,, ))!!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:10

Mactime schreef:
vind ze nu nog niet echt mooi,, maar ze worden met de keer mooier,, je moet idd de plukken wat dikker,, en wat losser in begin vlechten zodat ze een beetje komen te staan,, en niet op de hals "genaaid" om het zo maar te zeggen zijn,, (( ik vind dit persoonlijk wel veel mooier dan met elastiekjes,, ))!!!

Je hebt toch niet de knotjes aan het arme beestje vastgenaaid he??
Dat is niet goed

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:14

whahaha, ik was eerst echt bang dat ik in Sinaï zou prikken maar dat viel mee heb wel een flink aantal keer in mn eigen duim gestoken ...tja, Blond is lastig

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:35

hihi,, heb ik ook een paar keer gehad,, toen heb ik de naald wat aan de muur afgesleten op advies van mn vriendin zodat ie wat botter werd,, en ik als ik mezelf of pony raak er niet zo heel erg veel va merk,,