[foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Re: [foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:58

Ik heb hem een keer op tv gezien in een programma waarin hij vertelde over zijn nieuwe kur op trance. Hij had een of ander stokpaard tussen zijn benen en ging daar eens tukje kur mee doen. Humor

Had het wel graag willen zien, ben erg benieuwd naar een kur op trance. Is toch wel meer mijn soort muziek

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:23

weet iemand wat voor soort zadel hij op lingh heeft liggen, daar ben ik al een maandje of 2 benieuwd naar, en aangezien hij eerst een andere had.. hij zit hier echt slecht op vind ik.....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:28

Pfff hij zal echt nooit mijn favoriet worden....

Als ik het commentaar hier lees, krijg ik de indruk dat ik naar andere foto's kijk

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:32

edward rijdt tegenwoordig met een nieuw dressuurzadel.. wat nijgt naar Veelzeidigheids zadel... nu kan hij nog meer achteroverhangen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:36

Ben het geheel met CGJ eens. Vond Lingh idd tegenvallen, het is alleen maar circus aan het worden en heeft met dressuur niks meer te maken. Hij breekt compleet in 2 stukken. In de LT liep hij beter ja. De voorbenen zwaaien alle kanten op en het is hand vastzetten en flink prikken en de benen vliegen om je oren.

United was zoals CGJ zegt al helemaal een aanfluiting en onbegrijpelijk dat die 8-en kreeg. Ben blij dat ik niet de enige ben die dat vind.

En ja dat zadel.... mijn god wat is dat voor iets? Hij ligt sowieso beroerd maar hij zit er echt vreslijk op. Ed heeft altijd al de neiging gehad tot stoelzitten, achterover hangen maar met zo´n zadel maak je het 10 x erger natuurlijk.

Floris was idd toppie en ook Johnson was erg leuk vond ik ja.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:32

edward rijdt natuurlijk op een anky zadel

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:36

liliputter schreef:

nou als dat een anky is

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:37

liliputter schreef:

niet meer dus! het nieuwe anky zadel zier er namelijk niet zo uit maar zo:
Afbeelding

er is weinig veranderd, alleen een aparte veer in het zadel en er zit een diepere zit in...

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:44

Op de site van Edward (http://www.edwardgal.nl) Zie je hem bovenaan op de foto in het oude zadel zitten.
Helemaal onderaan op de foto kun je een goede blik werpen op het 'nieuwe' zadel.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:08

wat een vreselijk zadel!!!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:16

wat een heeele geve foto's
en wat een heel erg lelijk zadel hierboven ^

lhOveSs_siDj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:22

Lingh 't mooie broertje van mijn paardje wahah kan ik even opscheppen haha
mischien word het wel een trend die dressuur zadels die naar veelzijdigheid nijgen..!!
ff ontopic,, mooie foto's

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:32

Ik vind het maar een blok-hut zadel

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:57

Het is een nieuw zadel dat gel kussens heeft. Het is speciaal voor hem gemaakt door Amerikanen van County Dressuurzadels. De kussens liggen ook extra breed zodat hij naar achteren gaat zitten en zijn benen naar voren liggen. Dus het is juist de bedoeling dat hij zo zit.

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:58

Wat is het voordeel van dit zadel/deze zit dan Michelle?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:01

wat zijn eigenlijk de kosten van een nieuw anky zadel,zowel de oude als de nieuwe?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:06

Dat dekje past er bijna geeneens onder. Moet eignelijk een Veelzijdigheidsdekje onder.

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:16

Nou vind het er eerder uitzien of het dekje naar achter schuift.. Zie ook geen lusjes...

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:57

CGJ12 schreef:
Anne_GTI schreef:
Simpeler voor mensen zoals mij want die dressuur snap ik geen bal meer van.

Sinds vrijdagavond en de cijfers / het commentaar bij de LMZ competitie ben ik de draad ook volledig kwijt........

Ik kreeg zowat een inzinking toen United allemaal 8-en kreeg........... zelfs op de gekste onderdelen......... draf........ ontspanning........ harmonie..........
Pechtold had het over vuile politiek spelletjesin Den Haag......... moet ie eens in Den Bosch komen kijken...........

Als United het voorbeeld moet zijn van hoe dressuur er uit moet zien, dan houd ik er vandaag nog mee op.

Staat heel nauwkeurig omschreven in de Rules for Dressage Events van de FEI hoe wel moet.
Wat opvalt is dat steeds meer mensen beginnen te zien dat er iets niet klopt in deze dressuurpresentaties. Ze kunnen nog niet helemaal de vinger op de zere plek leggen. Maar het is te voor de paarden te hopen dat deze trend zich door zet en gaan de mensen weer begrijpen dat alles staat en valt met balans in de bouw en de bewegingen. En dat de klassieke dressuur de enige manier is om een paard op hoge school niveau te trainen en te presenteren.
Nu nog even de incapabele juryleden en fokleiders leren hoe het moet of anders afscheid nemen van dit onvriendelijk en ondeskundige paardenvolk. Dan begint het er voor de paarden weer hoopvol uit te zien. Dressuur behoort een gracieus ballet te zijn en niets anders.

De werkelijke hoge school ziet er zo uit. Paard en ruiter volledig in balans en niks geen gepluk, getrek en geprik.

"][img][img]Afbeelding[/[/img][/img]
Laatst bijgewerkt door arie53 op 05-02-06 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:10

Citaat:
Wat opvalt is dat steeds meer mensen beginnen te zien dat er iets niet klopt in deze dressuurpresentaties.

Dan was de opmerking van mijn vriendin die niks van paarden weet maar een kür op zijn tijd wel weet te waarderen zo gek nog niet.

Dit is wat ze zei bij het binnenrijden van United: "goh, heeft dat paard gipsen benen?"

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:12

wat zijn de kosten van het zadel,zowel dit model als het oude anky zadel en dan wel nieuw!

wie?

Michelle85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:25

Voor Anky spullen moet je op de website zijn van Anky Verder weet ik toevallig dat het nieuwe zadel speciaal voor hem gemaakt is en ik weet niet of dat straks op de markt verkrijgbaar is ! Ik denk dat het behoorlijk kostbaar is om zo'n zadel (als Ed heeft) gewoon voor de gewone sport (lees basissport) te hebben ! Maar ja er zijn natuurlijk genoeg die dat niet uitmaakt

eurodressage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:27

vind het vreemd dat niemand het zadel herkent.

Edward rijdt daar in een "Hennig" zadel, Duitse makelij. Zijn de zadels die veel op de auktionen gebruikt worden. Iemand die bij Hennig zweert is bijvoorbeeld Dr. Ulf Möller. Die zie je nooit in een ander zadel behalve een Hennig. Het heeft hele dikken knierollen. je gaat in zo'n zadel zitten en je kan je benen nog maar amper bewegen. Ze worden echt door die dikke rollen (zowel voor het dijbeen als achter) stevig op de plaats gehouden.

Super dure zadels, worden meestal op maat gemaakt en het duurt 3 tot 6 maanden voor je er een hebt (als je ze op maat bestelt)

www.sattlerei-hennig.de

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:34

vond iedereen floris echt zo geweldig? Ik vond hem niet zo sprankelend als anders. het leek wel een moetje! maarja IK zal t wel weer verkeerd zien

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:06

Wat is een moetje?