ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:18

Ik vrees dat dit voor de dierenbescherming niet 'erg' genoeg zal zijn. Maar aanbieden om haar wat te verzorgen is een heel goed plan! Gewoon zonder halster in de wei, en die hoeven kan je makkelijk zelf leren op maat houden. Succes ermee!

Sifra_

Re: ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:39

Ik vind flauwekul wat jullie zeggen van dat je het paardje niet mag fotograferen... Stel ik ga naar de kinderboerderij en fotografeer daar een ezel... Ik zet haar op een site met erbij dat ie wel een beetje dun is ofzo... Zou dat dan echt niet mogen? Vind ik toch flauwekul hoor!

Over dat 'halster'... echt afdoen!
Je krijgt er:
Of wonden van...
Of striemen...
En het kan in je vel groeien!

Wat is belangrijker?
Een beetje zeik... (ALS ZE ER UBERHAUBT ACHTERKOMEN!!) en een gezond(er) paardje...
Of je doet het niet alleen omdat je bang bent en dan gebeurd er een van bovenstaande dingen!

Trouwens ebonny_lover heeft niet eens gezegt ooit het halster eraf te knippen... ( ik had het al 10 x gedaan!!)
Je kunt hoogstens een oud halster van je zelf omdoen..
Succes ik zou zo snel mogelijk vragen!

Sorry voor het lange bericht maar ik kan dit niet aanzien!

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:54

Droomster schreef:
Maar als er een fotoshoot gemaakt wordt met een professionele camera, waar er schitterende foto's uitkomen mag het wel?

Nee, heb ik dat gezegt dan? Hoe mooi de foto's ook zijn. Ik vind gewoon alleen dat je als eigenaar of verzorgster oid dat kan doen.
In dit geval vind ik het zeker niet kunnen omdat de eigenaar hier wordt afgebeeld als een of andere dierenmishandelaar. Misschien weet diegene gewoon niet goed hoe hij voor dit dier kan zorgen en heeft hij/zij gewoon een paar tips nodig?

Droomster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:01

Tellie schreef:
Droomster schreef:
Maar als er een fotoshoot gemaakt wordt met een professionele camera, waar er schitterende foto's uitkomen mag het wel?

Nee, heb ik dat gezegt dan? Hoe mooi de foto's ook zijn. Ik vind gewoon alleen dat je als eigenaar of verzorgster oid dat kan doen.
In dit geval vind ik het zeker niet kunnen omdat de eigenaar hier wordt afgebeeld als een of andere dierenmishandelaar. Misschien weet diegene gewoon niet goed hoe hij voor dit dier kan zorgen en heeft hij/zij gewoon een paar tips nodig?

Je hebt het niet gezegt, maar in dat topic kwamen geen reacties als foto's van paarden van vreemden erop zetten vind ik niet kunnen. Daarom zei ik het dus Vind het raar dat het in dit topic dan wel komt, en in die niet?

Denk dat de eigenaar wel weet dat ie het niet goed doet, want ik denk niet dat de TS & d'r vriendin de enige zijn die het opgemerkt hebben. Dat ie niet weet hoe het zou moeten, zou best wel kunnen.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:02

heb nooit gezegt dat hij haar mishandelt ! want hij ziet haar wel graag ,, dat weet ik wel maar het is gwn zielig dat ze zo mager is en haar hoefjes zolang zijn..

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:03

idd. ga naar die man en stel voor te verzorgen.
En ruilen van halster ..
En als je verzorgt misschien even een wormenspuit een keer geven ..
Of zeggen tegen de eigenaar dat die dat nodig heeft ofzo ...
Want daar door kan het paardje ook mager zijn .. door wormen ..
En tja lekker appeltjes afentoe mee nemen van thuis kan ook helpen
En je kan voorstellen die man te leren hoe hij zijn shet goed moet verzorgen ..

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:04

ja ga ik doen echt bedankt voor de hulp hoor ik hoop maar dat ik haar mag verzorgen..

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:07

ebony_lover schreef:
heb nooit gezegt dat hij haar mishandelt ! want hij ziet haar wel graag ,, dat weet ik wel maar het is gwn zielig dat ze zo mager is en haar hoefjes zolang zijn..

Ik zeg ook niet dat jij dat zo bedoelt. Maar als ik al die andere post lees over hoe zielig dat beestje wel niet is.

Als je al weet dat hij haar mag, dan ken je hem dus. Dan kan je ook meteen vragen of je haar misschien af en toe kan verzorgen oid.

Ik wil trouwens niet aanvallend zijn ofzo. Want ik zie hier alweer een hele ruzie uit opbloeien ofzo.
Ik zie het alleen zo, zegmaar.

miranda1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:08

neem aan dat iemand wel weet of een halster te strak zit of niet.. en hoe het wel moet zitten. dus dat vind ik flauwe kul

maar ik zou inderdaad aan de eigenaar vragen of je het halster af mag doen en een nieuwe om mag doen.. wie weet is ie daar wel blij mee. en anders zou ik deze foto's door sturen naar de dieren bescherming.

je kan het halster er wel af gaan knippen.. maar daar leert die man niks van..(ik zouhet ook afknippen als ik zoiets zag) ik zou gewoon de DB bellen.. misschien geven ze die man wel een waarschuwing of boete. en gaat zijn halster af en komt er een hoefsmid enz... denk dat dat beter is dan zelf te gaan knippen.

ik zouwel op letten of het niet gaat snijden of ingroeien dan zou ik het wel eraf knippen.

groetjes miranda

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:20

afknippen ga ik neit doen,, DB bellen ook niet.. ik ga eerst al vragen of ik haar mag verzorgen (af en toe wat poetsen en wat wandelen ) en een nieuw halster aan doen + ontwormen (als ik geld heb.. :S )

hoop dat het mag van hem !!

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:32

Dat is dan toch mooi.
Als het mag heb jij weer een nieuw verzorg paard, dicht bij huis.
En heeft dat beestje extra aandacht.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:02

Ninigirl schreef:
Orsje schreef:
Ik zou ook kijken of je het halster af kunt krijgen....
En misschien anoniem de Dieren Bescherming bellen....
Je zou ze hun de foto's kunnen sturen en het adres...

Weet even niet waar je woont... Maar anders kwam ik zeker weten met me vriendin langs...
We hebben namelijk een clubje: Respect 2 Animals...
Arm paardje...

Maar ik snap dat het niet makkelijk is...

ik sta er helemaal voor! Orsje! helemaal me eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!X!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;
(

Thnx

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:55

hey,
ja daar heb je sabientje, ze staat recht over mij deur, zelf heb ik al meerdere malen aangeboden om haar te verzorgen,ik heb telkens het antwoord neen gekregen, ze heeft haar wintervacht nodig... of andere uitvluchten, het pony'tje verliest haar wintervacht zelfs niet in de lente.
Wat ik dan doe is gewoon met wel handschoenen aan wat poetsen, met men hand als ik wat tijd heb en me verveel.En af en toe een wortel geven , maar er staat nu een plakaat geen eten geven aub .
Mijn ouders geven altijd hun oud brood aan hem,dat is sabien haar eten.ofwel krijgt ze wat resten van iets.

Ik vind haar ook zielig, en deze man zal nooit achterkomen dat zijn paard op internet staat hij is zelf al in de 60-70jaar.haar hoefjes worden wel bekapt hoor maar wel 1x per jaar

En dat halstertje is zielig en het spant ja , maar ik zal ook kijken bij ons op stal voor een oud pony-halster, hun pony's zijn toch allemaal verkocht, zal in het weekend eens wat zoeken in die rommel daar.

groetjes vicky

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:49

wyona schreef:
je mag niet zomaar in andermans spullen gaan zitten knippen. je kan hooguit de eigenaar waarschuwen dat het halster te strak zit! ik denk ook niet dat je zomaar een paard van een ander die er niks vanaf weet hier ff op bokt mag zetten. kan aan mij liggen

Wat een *** reactie. Jij vind het dus wel mogen dat zo'n *halster* helemaal in dat beestje zijn/haar hoofd groeit? Ik zou het halster er meteen afknippen.

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:05

Afdoen dat ding!
Je moet hem gewoon voorzichtig losknippen en dan de Dierenbescherming bellen.
Want als die eigenaar niet naar jou wil luisteren, dan moet je het maar op een andere manier oplossen. WANT DIT KAN ECHT NIET!!!

Groetjess

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:06

Ik hoop dat de TS ondertussen al acties heeft ondernomen!
Wat betreft de magerheid! een pony van 30 is niet makkelijk dik te krijgen en de winter vreet ze vaak op!!!
Zolang t dier te eten en te drinken krijgt zal de DB niet doen!
de hoeven zijn ook niet dermate schokkend genoeg voor de DB, en ik heb hier op bokt ergere gevallen gezien!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:31

t paardje ziet er best aardig uit, t dier is al oud dus wat verwacht je.. Alleen dat strotouwtje.. Of t nou mag of niet ik had t doorgeknipt.. T is niet dat je iets kapot maakt wat veel geld gekost heeft oid. Als het een halster was had ik er af gebleven, maar een strotouwtje ...

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:02

Debo schreef:
t paardje ziet er best aardig uit, t dier is al oud dus wat verwacht je.. Alleen dat strotouwtje.. Of t nou mag of niet ik had t doorgeknipt.. T is niet dat je iets kapot maakt wat veel geld gekost heeft oid. Als het een halster was had ik er af gebleven, maar een strotouwtje ...

Ben ik het helemaal mee eens Debo.

Je kan het geen halster noemen, maar dat het veel te strak zit is een feit.
Misschien dat het beter is om de eigenaar te vertellen dat het diertje eens goed voer krijgt, echte paardenbrokken, ipv brood. Waarom heeft de pony eigenlijk een halster nodig als hij toch alleen maar daar op het land staat waar ook het stalletje in staat, dan hoeft de pony toch niet echt dag en nacht een halster nodig, want het lijkt me geen "wilde" pony die moeilijk naar binnen te krijgen is. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Als mijn paard dag en nacht buiten staat krijgt hij geen halster om, ook om ongelukken te voorkomen, ben altijd bang dat ze ergens achter blijven hangen. Dit kan bij deze pony waarschijnlijk niet doordat het veels te strak zit maar toch.

Hopelijk heeft de TS al actie ondernomen, wat niet makkelijk zou zijn, maar ze moet maar zo denken dat ze Sabientje er mee helpt.

_Blacky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:45

wat sielg
echt afdoen dat halstertje
alles is beter dan sown beestje so te laten lijden

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:22

ze kan ook gewoon naar de eigenaar gaan er vragen of ze een oud halster van haarzelf aan mag doen bij dat beestje. Het kost de eigenaar niks en beide partijen zijn gelukkig. Probleem opgelost want de winter vreet oude beestjes altijd op, daar is niks aan te doen.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:50

wat ik in zo

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:51

Stascha_kim schreef:
wat ik in zo
`n situatie zou doen is nieuw halster kopen en die doorknippen en hup gewoon doen ik bedoel lekker boeiend schijt aan die mensen dit is toch niet gewoon gewoon niet halster kopen voor dat beest

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:56

ik vind dit echt te gek voor woorden eerlijk gezegt! hallo dat beesie is 30 maar heeft zo te zien een slecht leven gehad! ik zou als ik jou was naar die eigenaar gaan en vragen waar hij mee bezig is.. geef hem een nieuw halster.. en vraag wat er mis met hem(die eigenaar ) is dat hij dat beest zo behandelt! DIT KAN TOCH NIET!!!!!!!! trouwens foto's maken mag maar ik zou die foto's van niet op bokt zeggen.. ps wel een onwijs schattig lief beesie!

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:06

wyona schreef:
je mag niet zomaar in andermans spullen gaan zitten knippen. je kan hooguit de eigenaar waarschuwen dat het halster te strak zit! ik denk ook niet dat je zomaar een paard van een ander die er niks vanaf weet hier ff op bokt mag zetten. kan aan mij liggen

hallo het gaat hier over een zielig paardje..
warrm ga jij hem niej verzorgen??? verder mooie photos

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:23

BeLoVeD schreef:
wyona schreef:

Wat een *** reactie. Jij vind het dus wel mogen dat zo'n *halster* helemaal in dat beestje zijn/haar hoofd groeit? Ik zou het halster er meteen afknippen.

Inderdaad! En wat is belangrijker.. dat touwtje dat vreselijk verkeerd zit of een foto op internet zetten? Dit is ook niet om aan te zien. En daarbij bedoelde ze het helemaal niet verkeerd maar iedereen kan zien dat dit paardje hulp nodig heeft ...