[WN] 16-04,06, Starnmeer, Easter Egg Show (Wran-D)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:43

Hopelijk heeft de dierenarts gelijk en is het einde van de week weer goed! Ik zal zeker voor je duimen!

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 13:07

Nieuwtje wat de wedstrijd betreft, het wordt een Wran-D show. Alles blijft hetzelfde, alleen is het nu Wran erkend!

Rob_H

Re: 16 april, Easter Egg Show, Manege Spijkerboor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:08

Dus nu is er wel reining??

Brenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:30

Mijn inschrijfformulier is op de post!
Gezellig heb er zin in, tot dan!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:32

Als ik goed heb is de formulier pas gemaild ofzo.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:50

Blaze schreef:
Dus nu is er wel reining??

Uh, ja, maar dat adviseren we niet zeg maar..
Omdat de bodem niet geschikt is ervoor....

EllyStel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:07

effe voor duidelijkheid, er is geen reining, zo en zo is de bodem niet geschikt en we hebben zo veel inschrijvingen dat we dan anders nog een dag erbij moet plakken, dus wij houden het hoe het was/is.

Yorel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:47

Gezellig hoor! Leuk dat er zo veel inschrijvingen zijn

Bandit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:06

Boldly schreef:
Nieuwtje wat de wedstrijd betreft, het wordt een Wran-D show. Alles blijft hetzelfde, alleen is het nu Wran erkend!

Vraagje dan hierover Boldy....wat houd dit in voor de deelnemende kids...?

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 06:37

wat is eigenlijk de toegevoegde waarde als het een wran erkende show is ?
bedoel er niks mee hoor
maar vraag me gewoon af wat er precies veranderd als een oefen wedstrijd wran erkend is.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:04

Bandit schreef:
Vraagje dan hierover Boldly....wat houd dit in voor de deelnemende kids...?

Niks dus, alles blijft hetzelfde.. Het is geaccepteerd, zoals we het in eerste instantie georganiseerd hebben.

@Vrolijk, de toegevoegde waarde is eigenlijk niet heel groot. Wel kan je in de WHW komen ! Dat is wel heel leuk toch?!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:43

vrolijk schreef:

Zonder WRAN erkenning kan je eigenlijk enkel eer behalen, maar geen punten. Mét deze erkenning is het mogelijk om bijvoorbeeld met je Paint Horse nog PAC punten te verdienen... en dat is zeker interessant! (en voor mij ook wel een meerwaarde)

PeterV

Re: 16 april, Easter Egg Show, Manege Spijkerboor (Wran-D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:18

De meerwaarde is er wel degelijk!

Soms gaan bepaalde ontwikkelingen sneller, dan een organisatie regelgeving kan maken, dan wel niet aanpassen.
Het initiatief van deze show, is nou net zo’n voorbeeld.
Oefenwedstrijden die aan hun eigen succes, voorbij lopen aan de daarvoor opgestelde regels, daar kan je als organisatie op twee manieren mee omgaan.
-1 terug fluiten, en melden dat dit niet kan, want regels zijn er immers om bewaakt te worden.
-2 ontwikkelingen die er op het gebied van regelgeving gaande zijn, lees topic nieuwe regelgeving, simuleren.

Regels oefenwedstrijd luiden nu,

Het is WRAN-juryleden toegestaan dat zij oefenwedstrijden jureren met een plaatselijk/regionaal karakter. Hierbij worden geen eisen gesteld aan de accommodatie en wordt geen gebruik gemaakt van startnummers. Wel worden de regels van de WRAN gehanteerd, ook ten aanzien van de kleding en het harnachement. Indien WRAN-juryleden een dergelijke show gaan jureren moeten zij dit bij het WRAN-wedstrijdsecretariaat melden;

Deze Easter Egg Show, wordt gejureerd door een erkende jury van de Wran, maar is in zijn doel, voorbij geschoten aan het feit dat deze geen plaatselijk/regionaal karakter meer heeft.
Gezien de uitgeschreven onderdelen, is dit natuurlijk een groot succes voor de organisatoren van deze wedstrijd, dat uit het gehele land de vooral jeugdige naar deze wedstrijd toekomen.
Duidelijk is dat deze wedstrijd in een behoefte voorziet, waarop dit moment beleid en regelgeving voor in de maak is.

Gezien deze omstandigheden, heeft de Wran in overleg met de organisatie van deze wedstrijd besloten om een D erkenning af te geven, zodat deze show onderleiding van een erkende jury gehouden kan gaan worden.

Dus even voor de duidelijkheid, deze actie van de Wran, is geen vrijbrief dat de geldende regels voor een oefenwedstrijd of een D show worden los gelaten. Nee, maar zie het alstublieft als een signaal, dat wij er ook niet aan voorbij kunnen gaan, dat er nationaal veel animo is voor deze regionale wedstrijd, waarbij de gebruikelijke onderdelen die uitgeschreven moeten worden om een D licentie (erkenning) te krijgen, niet gehouden kunnen worden qwa bodem, of door de vele inschrijvingen met de gegeven onderdelen al vol zit.

Dit is een compliment voor de organisatie van deze wedstrijd, dat deze het voor elkaar heeft gekregen om met alleen maar de zogeheten langzame onderdelen, en ook niet de gebruikelijke, die met name jeugd gericht zijn, een hele dag te vullen.

Komende vergadering staat dit nieuwe fenomeen op de agenda bij de Wran, omdat nu ineens blijkt dat de afstand die er gereden moet gaan worden geen probleem is om een jeugd gerichte wedstrijd met alleen maar langzame onderdelen, vol te krijgen.

Peter Vet.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:54

PeterV schreef:
Dit is een compliment voor de organisatie van deze wedstrijd, dat deze het voor elkaar heeft gekregen om met alleen maar de zogeheten langzame onderdelen, en ook niet de gebruikelijke, die met name jeugd gericht zijn, een hele dag te vullen.

Zo dacht ik er ook over. De organisatie verdient wat mij betreft zeker een pluim voor dit initiatief

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:34

gera schreef:
vrolijk schreef:

Zonder WRAN erkenning kan je eigenlijk enkel eer behalen, maar geen punten. Mét deze erkenning is het mogelijk om bijvoorbeeld met je Paint Horse nog PAC punten te verdienen... en dat is zeker interessant! (en voor mij ook wel een meerwaarde)

ja de wran c in zeker wel een meerwaarde
maar ik bedoel de wran d shows
die pac punten zijn idd wel erg leuk.

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:38

bedankt voor de uitleg peter
het is erg duidelijk en heeft dus zeker wel een meerwaarde

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 08:00

Duidelijke uitleg Peter!

Is dat inderdaad zo, dat je op een D show ook pac punten kunt halen?

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:55

volgens mij kan dat niet omdat het eigenlijk gewoon een oefen wedstrijd is.
je kan ook geen wran punten halen met wran D dus denk ook geen PAC punten.
of ik heb het helemaal verkeerd

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 11:16

Dat idee heb ik dus ook.. Maar ja, het zou anders kunnen zijn?

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:18

ik vraag me alleen af of je nu het zo'n show is geworden of je dan lid van de wran moet zijn? die vraag heb ik nl al te horen gekregen, maar wist daar geen antwoord op.

PeterV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:38

Boldly schreef:
Is dat inderdaad zo, dat je op een D show ook pac punten kunt halen?

PAC punten. Paint Alternative Competition.

Wat ik begrepen heb, is dat de APHA steek proeven neemt, bij de organisaties waar het pac formulier voor is uitgevonden, of deze ook correct ingevuld zijn.
De gegevens van een gehouden D show worden niet geregistreerd dus een controle op plaatsing en het aantal deelnemers, is niet mogelijk.

De wil om te kijken naar een oplossing voor dit aangaande is er wel, mede omdat blijk dat deze gegevens voor een eventuele controle maar een jaar gearchiveerd behoeven te worden.

Peter

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:37

fique schreef:
ik vraag me alleen af of je nu het zo'n show is geworden of je dan lid van de wran moet zijn? die vraag heb ik nl al te horen gekregen, maar wist daar geen antwoord op.

volgens mij niet. Andere shows van de Wran kan je toch ook rijden zonder lid te zijn?

@Peter, ok, dus je kan niet in aanmerking komen voor de punten?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:16

We zijn bezig een oplossing te vinden Boldy, dat de resultaten van een D show wel bewaard blijven. Indien we die vinden (moet gewoon lukken) dan kun je gewoon PAC punten halen, ook op een D show.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:09

Zie eigenlijk geen probleem.
Jullie maken gebruik van het federatie programma dus met een druk op de knop bepaal je zelf of je de uitslagen wil bewaren en/of wil printen.

Nee je hoeft geen lid te zijn van de wran of het nu wel of niet een erkende show is.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 09:59

jeddah schreef:
We zijn bezig een oplossing te vinden Boldy, dat de resultaten van een D show wel bewaard blijven. Indien we die vinden (moet gewoon lukken) dan kun je gewoon PAC punten halen, ook op een D show.

Ok, dat zou mooi zijn voor de Paintmensen!