Citaat:
Ik heb gezien wat opmerkingen als "ik ken mijn paardje" en "ik weet wat het beste is voor mijn paardje" doen voor dat paardje. Ik heb gezien hoe dat soort opmerkingen komen van de mensen die hun paarden het hardst verkloten. Zo heb ik toegekeken hoe 't liefste paard onhandelbaar werd, en het sierlijkste paard gedegradeerd tot hersendode "manegeknol" (zonder ooit een manege gezien te hebben!).
Nou wil ik TS er absoluut niet van beschuldigen dat zij haar paard verkloot. En zolang ik niet op die foto's alle ribben kan tellen, en haar paard netjes op de hoeven staat, ben ik van mening dat mishandeling een "overstatement" is. Maar wat ik probeer, is haar te laten inzien dat juist de ik-weet-het-allemaal-types helemaal niet zoveel weten. En dat juist de ik-weet-het-allemaal-instelling paarden de vernieling in helpt.
Mocht je je geintimideerd voelen door mijn posts, dan stel ik voor dat je goed bij jezelf te rade gaat. Want aggressief bedoel ik ze niet.
En het "grootste probleem in de dierenwereld" is dat dieren gelijkgetrokken worden met mensen. Dieren hebben menselijke emoties, dieren krijgen voer dat de mens lekker lijkt, en dieren redeneren zoals mensen.
De meeste dieren hebben het emotie-deel van de hersenen niet zo goed ontwikkeld als wij mensen. Dieren willen alleen maar lekker voer, verder maakt het niet veel uit. En redenatie gaat niet verder dan wat nodig is om te overleven.
Dieren zijn geen mensen, maar wij mensen trekken ze gelijk. Dus hoeveel verschil er tussen mens en dier zit, is nogal filosofisch. Bovendien vergelijk ik een paard niet met de mens, maar ik vergelijk de relatieve leeftijd met de relatieve werklast.
Het is Toch zoo; Jullie hoeven Toch niet te Beslissen wat ik met mijn Paard doe.. dat is toch iets voor mij..
En ik ben echt geen Dierenbeul ofzo hoor!!
ik heb zelf nog 3 poezen en 1 hondje.. ik hou heel veel van ze!
en ik heb ook dus een paardje.
en ik wil echt het beste voor ze.
misschien is niet alles wat ik doe het beste, maar ik probeer het in ieder geval wel.
en ik snap ook wel dat die opmerking miscchien zo overkomt, maar zo bedoelde ik het echt niet.
en ik ben helemaal niet de ik-weet-alles-typje.
ik wil echt het beste voor mijn paard!
en ik vraag nu jullie hulp wat ik moet doen,
met Zadelmak maken enz.
En... dat van '' ik ken mijn paardje '' is toch zoo??
ik ken mijn paardje Toch?
en ik zie haar opgroeien vanaf ze 1 jaar was, en ze is misschien sneller dan de andere die ontwikkelen. ze leert het heel snel.
Wat ik hiermee wil zeggen dat ik echt niet zo'n Typje ben als hierboven is beschreven..
xx FlynnlOver