Van slachtpaard tot rijpaard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 08:10

Wat heb je dat goed gedaan zeg. Ik neem aan dat meerdere mensen over dit paard wisten maar JIJ deed wat! Hardstikke mooi, ik hoop dat je er een hele fijne pony aan hebt!

hetlarixbos

Re: Van slachtpaard tot rijpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:36

Zazoo klopt mesten deden ze 1 keer in de 3 maanden. Maar dat was vast niet zoveel werk aangezien ze niet op strooi of iets anders stond.

Ilkkah ik had het wel eens op een foto gezien maar nog nooit in het echt. Misschien stomme vraag hoor maar mag zo’n aftekening wel van het stamboek?

Merrieveulen ze staat dus bij Bram in de wei die haar op de foto even flink weg jaagt. Hij zorgt er wel voor dat ze niet te veel eet. Maar ik laat haar ook niet te snel afvallen want dat is ook heel slecht. Ik verwacht dat ze voor de zomer begint weer een beetje normaal is en dus hopelijk met de anderen mee kan de nieuwe wei op en niet alleen achter hoeft te blijven.

Biepmiep klopt meerdere mensen wisten van dit paard maar ik was de enige die de ruimte en het geld had om wat te doen. En ik ben erg blij dat ik het gedaan heb. De volgende keer doe ik het zo weer.

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:57

Goed gedaan!
Zulke verhalen zijn altijd fijn om te horen.
Heeft ze nou een brandmerk op d'r linkerbil of zijn dat gewoon strepen? Kan het niet zo goed zien.

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:19

rhenskuh schreef:
Wat een leuk bessie zeg! Die verdient het niet om dood te gaan, want ze ziet er nog best netjes uit voor wat ze allemala heeft meegemaakt!

Helemaal mee eens!
heel erg zielig allemaal.. maar wat ontzettend lief van je dat je dit beestje zo goed hebt opgevangen
En het tenminste weer een leuk leven bezorgd ipv in een pikdonkere stal laten staan
Dankzij jou heeft dat beestje weer HOOP!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:24

Wat goed..en leuke foto's!
Super dat je zo je best doet voor haar

Ik heb zelf ook een pony die anders geslacht was. Heb er veel moeite en tijd in gestoken, maar dat is het dubbel en dwars waard!

Veel plezier nog met Marieke!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:46

Vind het echt geweldig dat jullie haar genomen hebben, en ze ziet er al beter uit veel levendiger, nou nog heel veel plezier met haar!!
En ze lijkt me echt een super lieverd

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:13

Wat een leuk dier zeg heel erg tof dat jullie haar gekogt hebben ik denk dat ze er over een tijdje nog mooier uit komt te zien! en ik vind haar nu al vooruit gegaan! nog heel veel plezier er mee!

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:26

Hartstikke goed wat je hebt gedaan. Helaas zijn er nog teveel mensen die hun paarden verwaarlozen. Als je je verhaal leest kan je het haast niet geloven dat dit nog gebeurd. Ik denk dat jij er een hele leuke pony aan hebt waar je zeker nog vele jaren mee kan rijden en zo te zien wordt ze supergoed verzorgd.

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:25

die nek mega, haha maar zo te zien een super pony.
je kan het zo zeggen een lelijk eentje tot een mooie zwaan.
laten we daar op hopen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:59

Echt geweldig dat ze bij jullie zo'n heerlijk plekje hebt!
Ze heeft een heerlijke uitstraling zeg

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:05

Wat leuk zeg dat jullie haar nog een kans geven. Maar wat verschrikkelijk dat ze er zo verwaarloosd bij stond !!
Echt die mensen moesten zich schamen!
Hopelijk leeft ze nog lang en gelukkig bij jullie

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 17:54

dry schreef:
Goed gedaan!
Zulke verhalen zijn altijd fijn om te horen.
Heeft ze nou een brandmerk op d'r linkerbil of zijn dat gewoon strepen? Kan het niet zo goed zien.

Ik denk dat het litekens zijn. Ze heeft daar altijd strepen maar het lijkt me geen brandmerk al heb ik er nog nooit 1 gezien. Dus het kan er ook wel één zijn.

h_o_r_e_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:28

ik vin het heel erg goed dat julie haar mee hebben genomen ze verdient het gewoon om een baasje te hebben en een goed tehuis te hebben ik zou het zelfde hbben gedaan als ik zo'n paardje tegn kwam wel zielig wat hij allemaal heeft meegemaakt.
maar hij ziet er toppie uit nu!!!

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:00

ik hoop dat dit inderdaad het goeie verhaal bij de goeie pony is.
Er gaan meer paarden/pony's naar de slacht waar zo op het eerste oog niks mis mee is. Sterker nog, een hartstikke leuk, lief en goed doorvoed dier!
Maar stel nou he..? Gewoon een ander opzicht van hoe het ook had kunnen zijn, voordat je achter zijn achtergrond kwam. Dat hij atrose o.i.d. had en de vorige eigenaar had het besluit genomen om het dier hier niet mee te laten leven. Ook al is het besluit nog zo moeilijk, pijnlijk en verdrietig.
Dan koop jij een dier op die voor de vorige eigenaar voor de slacht is weggegaan met veel pijn in het hart, maar met het juiste voornemen.
Of dit voornemen juist is in jouw ogen is nu niet van toepassing. Hoe zou jij reageren als nieuwe eigenaar en als vorige eigenaar.
Als vorige eigenaar zou ik het werkelijk ver-schrik-kelijk vinden om je dier dan terug te vinden bij iemand...

sorry dat ik zo'n sombere tint breng aan dit vrolijke topic!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 08:47

Fielychi deze mensen hadden haar al meer dan 7 jaar. En ik had vooraf al besloten als het dier niet goed liep of iets had waardoor ze geen paardwaardig bestaan meer zou kunnen hebben ik haar niet zou kopen. En dat geld nu nog steeds als ze toch iets heeft of krijgt dan laat ik haar niet langer lijden en zorg ik dat ik zeker weet dat het gebeurt dus dat ze nooit meer door verkocht word.
Ik vind als zoiets gebeurt ook een beetje onvoorzichtig van de vorige eigenaar dan. Ik zou zelf niet zomaar een paard mee geven en er maar op vertrouwen dat het goed komt.

Maar ik kan je reactie wel begrijpen hoor want ik had er zelf dus ook al bij stil gestaan.