Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tipje: Foto's zijn mooier als jullie in het zadel zitten..
rozahorse schreef:Ze zijn inderdaag niet de stevige fjorden die je bent gewend.
Moet er erg veel voor doen om ze dik te krijgen ze krijgen veel eten maar dan nog ze blijven slank.
De jongste roza had waarschijnlijk al niet meer geleefd als ze bij de vorige eigenaar had gestaan.
Toen de tijd was ze 5 maanden en had nooit entingen en een wormenkuur gehad.
Bij mij kreeg ze gelijk een enting en een wormenkuur.
De volgende dag waterdunne diarree en hele lange spoelwormen eruit ze is er echt ziek van geweest.
Sinds een aantal jaren gaat het wat beter maar dik worden is voor haar echt een probleem.
Ze is daarna heel veel ziek geweest en heeft me heel veel aan dierenartskosten gekost maar ze was het echt waard.
Misschien dat jullie het nu een beetje snappen.
sandr0 schreef:rozahorse schreef:Ze zijn inderdaag niet de stevige fjorden die je bent gewend.
Moet er erg veel voor doen om ze dik te krijgen ze krijgen veel eten maar dan nog ze blijven slank.
De jongste roza had waarschijnlijk al niet meer geleefd als ze bij de vorige eigenaar had gestaan.
Toen de tijd was ze 5 maanden en had nooit entingen en een wormenkuur gehad.
Bij mij kreeg ze gelijk een enting en een wormenkuur.
De volgende dag waterdunne diarree en hele lange spoelwormen eruit ze is er echt ziek van geweest.
Sinds een aantal jaren gaat het wat beter maar dik worden is voor haar echt een probleem.
Ze is daarna heel veel ziek geweest en heeft me heel veel aan dierenartskosten gekost maar ze was het echt waard.
Misschien dat jullie het nu een beetje snappen.
waarom verontschuldig je je??? je paardjes zien er super goed uit. Liever zo dan te zwaar. En niet elke fjord is nou eenmaal zwaar gebouwd.
maar om daar maar even niet over te spreken, verder hebben de fjordjes het PRIMA! Jolliegirl schreef:je geeft ze ook het beste bianca..
in de tijd dat ik hun heb gereden, altijd de hoefsmid optijd enzo... en alles was prima geordent daaro enzo.. en dat meen ik, ze hadden ong. onbeperkt hooi/kuil.. en elke dag vroeg eten.. lekker wortels enzo (fruithapje) je bent echt wel goed voor ze hoor, alleen jammer dat ze soms zo vaka lopenmaar om daar maar even niet over te spreken, verder hebben de fjordjes het PRIMA!

JastieHorse schreef:Deze paarden hebben het fantastisch hoor! En ondanks ze geschoren zijn hebben ze nog wel een dikke vacht hoor, al zie je dat niet op de foto's. En ze lopen nou al 2 jaar zo en ze hebben er verder geen last van gehad, dus uitrijdeken is onzin..
Curly85 schreef:wat een gemuts paarden buitenrijden met een deken, zolang je niet na een flinke draf stil gaat staan maar in beweging blijft is er niets aan de hand. Je moet gewoon door blijven lopen. pfffff mijn paard zou al pislink worden bij het idee van rijden met een deken, we leven niet op de noordpool.
Verder vind ik ze misschien wat schraal maar ik vind dit beter dan die moddervette fjorden die je vaak ziet. Dat is een kwestie van 100 kilo overgewicht terwijl dit er misschien 30 eronder zijn. Ik zie ze liever wat gespierder maar dat heeft misschien ook een rede