2 fjorden op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 12:42

Ze zijn inderdaag niet de stevige fjorden die je bent gewend.
Moet er erg veel voor doen om ze dik te krijgen ze krijgen veel eten maar dan nog ze blijven slank.
De jongste roza had waarschijnlijk al niet meer geleefd als ze bij de vorige eigenaar had gestaan.
Toen de tijd was ze 5 maanden en had nooit entingen en een wormenkuur gehad.
Bij mij kreeg ze gelijk een enting en een wormenkuur.
De volgende dag waterdunne diarree en hele lange spoelwormen eruit ze is er echt ziek van geweest.
Sinds een aantal jaren gaat het wat beter maar dik worden is voor haar echt een probleem.
Ze is daarna heel veel ziek geweest en heeft me heel veel aan dierenartskosten gekost maar ze was het echt waard.
Misschien dat jullie het nu een beetje snappen.

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:42

Wat een leuke foto's!
Ziet er erg leuk uit, en wat aardig dat ze erop mochten.
Ik vind het hele mooie fjorden, die hoofden met dat donkere erop vind ik mooi.
Achterstevoren zitten lijkt me nogal onhandig. Hahaa vonden hun vast ook.

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:13

nou het maakte hun niet uit alks ze er maar op mochten.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:48

Rosanne89,
Het meisje zegt dat ze bijna elke dag hele lange buitenritten maken, en ik denk dat dit gewoon een standaard rondje is, en na veel keren kijken ze niet echt meer van dingen op.
En denk ook (als je naar de oren kijkt) dat ze gewoon veel op die kinderen ''concentreren''..

Larixfire, goed lezen want ze heeft allang verteld dat ze meer kuilgras (toch?) bij gevoerd krijgen, en bullshit, die beesten hebben genoeg kracht en zijn echt niet zo mager.
Zolang ze maar in beweging zijn, zouden ze het echt niet koud krijgen!

Ik vind het leuke fjorden, dat ze iet wat slanker zijn dan een fjord eigenlijk is, is al vaak verteld, maar ze zijn echt heel cute

Deez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:34

Mooi paardje.. Tipje: Foto's zijn mooier als jullie in het zadel zitten..

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:58

rozahorse schreef:
Moet er erg veel voor doen om ze dik te krijgen ze krijgen veel eten maar dan nog ze blijven slank.
De jongste roza had waarschijnlijk al niet meer geleefd als ze bij de vorige eigenaar had gestaan.
De volgende dag waterdunne diarree en hele lange spoelwormen eruit ze is er echt ziek van geweest.
Sinds een aantal jaren gaat het wat beter maar dik worden is voor haar echt een probleem.
Ze is daarna heel veel ziek geweest en heeft me heel veel aan dierenartskosten gekost maar ze was het echt waard.

waarom verontschuldig je je??? je paardjes zien er super goed uit. Liever zo dan te zwaar. En niet elke fjord is nou eenmaal zwaar gebouwd.

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:06

sandr0 schreef:
rozahorse schreef:

waarom verontschuldig je je??? je paardjes zien er super goed uit. Liever zo dan te zwaar. En niet elke fjord is nou eenmaal zwaar gebouwd.

Ja dat wel maar vindt het rot dat ze het zo vaak zeggen heb dan het gevoel dat ik niet goed voor ze ben terwijl ik ze het beste wil geven.

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:08

je geeft ze ook het beste bianca..
in de tijd dat ik hun heb gereden, altijd de hoefsmid optijd enzo... en alles was prima geordent daaro enzo.. en dat meen ik, ze hadden ong. onbeperkt hooi/kuil.. en elke dag vroeg eten.. lekker wortels enzo (fruithapje) je bent echt wel goed voor ze hoor, alleen jammer dat ze soms zo vaka lopen maar om daar maar even niet over te spreken, verder hebben de fjordjes het PRIMA!

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:13

Hoi julliegirl ze lopen 1 x per dag 1 uurtje dat is toch goed vindt juist dat dat moet zijn ze er even uit en vervelen ze zich niet.

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:18

Jolliegirl schreef:
je geeft ze ook het beste bianca..
in de tijd dat ik hun heb gereden, altijd de hoefsmid optijd enzo... en alles was prima geordent daaro enzo.. en dat meen ik, ze hadden ong. onbeperkt hooi/kuil.. en elke dag vroeg eten.. lekker wortels enzo (fruithapje) je bent echt wel goed voor ze hoor, alleen jammer dat ze soms zo vaka lopen maar om daar maar even niet over te spreken, verder hebben de fjordjes het PRIMA!

beter vaak lopen dan 24 op stal. ze zien er super goed uit. ik ken zat paarden die er stukken minder uit zien hoor

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 17:20

Ja als ze zo lang op stal staan gaan ze dingen uitvreten.
En roza mag nooit stilstaan 1 dag omdat ze snel spierbevangen is en er zijn er genoeg die er plezier in hebben om te rijden.

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:53

Hallo SilverxxHein

Zeker nog nooit gehoord van kou op de spieren ???? Waarom hebben ze anders de uitrijdeken uitgevonden???? Op de foto zie je de paarden ook stilstaan.
Ik spreek uit ervaring heb zelf een geschoren fjord en rij met deze temperaturen altijd met een uitrijdeken. Ze hebben geen jas aan en de wind gaat over hun rug.

Voor de eigenaren
Wat het voer betreft. Toen ik mijn fjord kreeg had hij ook een punt kont en ik begrijp echt wel dat je stevige types hebt en rijtypes. De fjorden die op de foto staan zijn echt rijtypes en die blijven altijd wat slanker als de ouderwetse modellen fjord. Mij gaven ze door dat ik ze met veel hooi wat ronder kon krijgen omdat een fjord in princiepe een sober ras is. Ik vind het wel mooie fjorden en dat de kinderen er zo leuk op kunnen rijden want dat kan op mijn fjord echt niet. Die is zo supersterk.

Groetjes Larixfire

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:26

Oke
Ze krijgen nu ook meer maar ik heb het idee dat ze het niet koud hebben dat stilstaan was misschien een paar seconden.
Voor de rest blijven ze in beweging

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:57

HAW->ITP

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 21:06

Oke
Ik twijfelde al waar die bij moest

heidiLOVER

Re: 2 fjorden op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:15

Leuke foto's hoor
Ze hebben veel plezier op de foto's te zien

Ellentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:23

leuk zeg dat jullie dat hebben gedaan.! zo te zien vinden ze het hartsikke leuk.

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 21:47

Ja het liefste wilde ze de volgende week weer

Kinee_

Re: 2 fjorden op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:55

Aaaahh wat een lieve fjorden

Ze lijken inderdaad sprekend op elkaar!
Volgens mij vonden de 2 meiden het wel leuk!
Veel plezier ermee!

Christadk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:04

Deze paarden hebben het fantastisch hoor! En ondanks ze geschoren zijn hebben ze nog wel een dikke vacht hoor, al zie je dat niet op de foto's. En ze lopen nou al 2 jaar zo en ze hebben er verder geen last van gehad, dus uitrijdeken is onzin..

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:20

wat een gemuts paarden buitenrijden met een deken, zolang je niet na een flinke draf stil gaat staan maar in beweging blijft is er niets aan de hand. Je moet gewoon door blijven lopen. pfffff mijn paard zou al pislink worden bij het idee van rijden met een deken, we leven niet op de noordpool.

Verder vind ik ze misschien wat schraal maar ik vind dit beter dan die moddervette fjorden die je vaak ziet. Dat is een kwestie van 100 kilo overgewicht terwijl dit er misschien 30 eronder zijn. Ik zie ze liever wat gespierder maar dat heeft misschien ook een rede

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:16

Leuke foto;s hoor
Die meisjes vonden het wel leuk...

Ik dacht ook dat het in Zwolle was
Lijkt echt op die wijk in Zwolle Zuid

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 07:40

JastieHorse schreef:
Deze paarden hebben het fantastisch hoor! En ondanks ze geschoren zijn hebben ze nog wel een dikke vacht hoor, al zie je dat niet op de foto's. En ze lopen nou al 2 jaar zo en ze hebben er verder geen last van gehad, dus uitrijdeken is onzin..

Dank je idd christa

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:59

Curly85 schreef:
wat een gemuts paarden buitenrijden met een deken, zolang je niet na een flinke draf stil gaat staan maar in beweging blijft is er niets aan de hand. Je moet gewoon door blijven lopen. pfffff mijn paard zou al pislink worden bij het idee van rijden met een deken, we leven niet op de noordpool.

Verder vind ik ze misschien wat schraal maar ik vind dit beter dan die moddervette fjorden die je vaak ziet. Dat is een kwestie van 100 kilo overgewicht terwijl dit er misschien 30 eronder zijn. Ik zie ze liever wat gespierder maar dat heeft misschien ook een rede

Ze worden alleen gebruikt om buitenritten mee te maken.
Zou niet weten hoe ik er meer bespiering op kan krijgen wie heeft er een idee

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:03

Waarom gespierder ????????????