Bas steelt weer vele kinderharten als Clown...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beukiej

Re: Bas steelt weer vele kinderharten als Clown...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:21

Het ziet er echt geweldig uit!! Mijn complimenten hoor!!.. Echt lief..
*k geloof dat mn hartje sneller begint te kloppen*
Er word de laatste tijd zo machtig veel onzin commentaar gegeven.. Sommige mensen doen zo moeilijk.. Vriendin had een keer een topic.. hele leuek foto's begonnen ze op een gegeven moment te zeuren over het vlas in de stal!! Als de ene iets zegt gaat de rest gelijk mee! (kan ik me echt aan ergeren).. Ziet er super uit! Moet je echt mee doorgaan..

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:32

jammer van het negatieve commentaar,
snap trouwens ook niet waarom! maarja..

wat leuk zo Bas als clowntje!
en die gezichten van die kinderen, echt geweldig!
zo te horen heb je heel wat met hem bereikt!
btw, je hebt hem wel erg goed schoon gekregen!
ben benieuwd naar de foto's van toen je Bas net had..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:29

Wat een superlieve foto's en wat een knappe shet!
Leuk versierd is ie trouwens ook. En hij lijkt het prima naar z'n zin te hebben hoor, dat is aan de foto's wel af te zien.

En wat dat negatieve commentaar betreft: lijken wel van die bokkers die in een ander topic wat interessants gezien hebben, en dat dan zelf ook maar even gaan spuien. Het is hier iig niet van toepassing.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 23:44

Die snuitjes van die kids, super! Pony kijkt er ook erg happy bij.

Je kunt (geschikte) paarden ook echt de gekste dingen laten doen. Bij ons is Prelude altijd de pisang (lees: crêpepapier, kerstballen, belletjes, scoobydoo-touwtjes, etc.).

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 00:12

JollyGood schreef:
is dat zadel dan ook voor de sier???
Ik wil je niet afkatten maar denk aan je pony, al is het even en voor de gein, het is geen lego waar je mee speelt maar met een levende pony!
Zorg voor een goed zadeltje of laat die kids er zonder op zitten.

Ik vraag me af of die pony het wel zo leuk vind dat kindje erop kindje eraf. Ik ken een kinderboerderij pony waar hetzelfde mee gedaan werd en die is nog panisch voor een bak, die bokte al die donders van 4 a5 jaar eraf, ik denk dat jouw pony dit op ten duur ook gaat doen maar dan om de eerste reden om je zadel.

Je kent zoals anderen al zeiden mij en Bas idd niet en gaat alleen af op 1 serie foto's.
Ik wil niet over me zelf lopen pochen maar als iemand goed voor zn pony zorgt dan ben ik het wel, menigeen had het allang opgegeven met hem en nooit bereikt wat ik nu bereikt heb.
Bas is bij mij gekomen als een doods- maar dan ook echt doodsbange pony, niet gewoon groen, maar getraumatiseerd angstig. Je kon niet naar hem wijzen of hij stond te shaken. Aanraken ? No way, dat lukte niemand, niet met alle voer van de wereld.
Die pony had geen cent vertrouwen in welke mens dan ook. Ik heb geen zin het hele verhaal weer te vertellen, maar iig ben ik een dik jaar bezig geweest zijn vertrouwen te krijgen, ik heb dagen achter elkaar tijden in het land gezeten, wachten terwijl meneer niet een meter dichterbij durfde komen.
En als ik dan een keer het geluk had hem wel te kunnen pakken, dan kon ik nog vrij weinig doen, meneer schoot al in paniek bij het zien van een borstel. Stapje voor stapje kon ik steeds iets meer doen, maar dat waren dan ook echt iniemienistapjes, ik was al weer superblij als ik een borstel over zn rug had kunnen halen. En wat was het feest toen ik eindelijk een been kon optillen zonder dat meneer in totale blinde paniek raakte...

Nu na 2 jaar is meneer een leuke pony geworden die voor me wil werken, en daar ook zeker plezier in heeft. En dat werk wisselt elke dag af, de ene keer is het longeren, dan rijden met een kindje, dan lange lijnen, dan weer een wandeling, tuigjewerk etc etc
Ik denk dat Bas meer getraind wordt dan vele andere shetlanders die als grasmaaiers dienen. En hij heeft daar plezier in.
Deze dag was gewoon iets leuks tussendoor, ik ga mijn pony echt niet dagelijks inzetten als afgeragte kemisknol waar iedereen maar opklimmen kan. Het niet leuk vinden ? Bas geniet van al die aandacht, anders had hij het echt niet toegelaten, daar ken ik hem goed genoeg voor gezien zijn verleden.

En dan zal hij, de pony die nog altijd wantrouwig is naar elke vreemde, maar voor mij inmiddels alles doet wat ik van hem vraag, ineens verpest worden en kinderen gaan afbokken omdat hij 1 keer in de zoveel tijd kinderpony speelt met een niet geweldig passend zadel ?
Bas durft nog niet eens naar een vlieg te trappen, laat staan een kind eraf bokken.
En trouwens,zo belabberd ligt dat zadel niet, het ligt wat schuin achterover maar dat is meer verrot voor degene die er op zit ( lees ZIT, niet een uur lang RIJDT ) dan voor Bas, voor zijn rug ligt het verder wel best.
Kom op zeg, Bas word behandeld door mij als een renpaard van 10.000 euro, en dan zou ik hem verpesten en behandelen als een doosje Lego ?

Leer mij eerst maar eens kennen en kom dan maar eens terug met commentaar over een kinderzadeltje dat misschien niet helemaal jofel is...

Uch, ik heb gesproken
( Sorry hoor, maar moest gewoon even mijn zegje doen, ik ben nog steeds helemaal trots op Bas, wat hij nu allemaal wel niet voor me wil doen is geweldig! )

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 01:05

super zeg! Ik blijf me echt verazen over Bas! Ik kan me de foto's nog wel herinneren van toen je hem net had! Hij ziet er erg goed en gelukkig uit

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 01:14

Je hebt ook alle redenen om trots op hem te zijn!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:12

Nou hier spreekt een Bas fan, en ik volg Bas ook al onwijs lang. En als er iemand is die veel met Bas berijkt heeft is het Sanex wel. Ik ben een muggezifter w.b. shetjes, vindt iemand al snel te groot , of dat er te zwaar mee gewerkt wordt.
Maar ik kan jullie verzekeren dat het met Bas helemaal snor zit.
Die drie keer per jaar dat Bas on tour is, nou reken maar dat hij daar niet mee verkloot wordt, en ik geloof direct dat hij er totaal geen moeite mee heeft, de foto's spreken voor zich.
Hij rent nu weer in de wei, samen met de macho en de bitch, enigste waar hij zich druk om moet maken is zijn fanmail, en de volgende opnames van Goede Weiden Slechte Weiden.

En nu naar onze clown, hij ziet er adembenemend uit Sanex, moest gelijk aan een clinicclown denken, wat zou hij het goed doen om de ellende van zwaar zieke kinderen te verlichten. Helaas mogen er geen paardjes op de afdeling geloof ik.
Vroeg me af of hij dit jaar nog zwarte Piet, Sint of Kerstman wordt, daar zou hij zich ook wel voor lenen, gek beest hihi
Geef je die viespeuk (zo zie ik hem wel het liefst, maar hou van natural paarden hihi) een dikke knuffel van me.
Enne laat me even weten wanneer de volgende uitzending van GWSW is?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:17

JollyGood schreef:
is dat zadel dan ook voor de sier???
Ik wil je niet afkatten maar denk aan je pony, al is het even en voor de gein, het is geen lego waar je mee speelt maar met een levende pony!
Zorg voor een goed zadeltje of laat die kids er zonder op zitten.

Ik vraag me af of die pony het wel zo leuk vind dat kindje erop kindje eraf. Ik ken een kinderboerderij pony waar hetzelfde mee gedaan werd en die is nog panisch voor een bak, die bokte al die donders van 4 a5 jaar eraf, ik denk dat jouw pony dit op ten duur ook gaat doen maar dan om de eerste reden om je zadel.

Kom op zeg Niet iedereen heeft die 'geweldige' spullen maar wie zegt dat dit zadel slecht is? En als Basje er lol in heeft laat hem dan lekker! Niet iedere pony is hetzelfde en Sanex weet heus wel waar ze mee bezig is. Ik doe het zelf ook 1x per jaar met 2 shetjes en die beestjes vinden het helemaal geweldig en genieten werkelijk van de aandacht.

@Sanex: Ik wist helemaal niet dat Basje zo is geweest, lees het nu pas! Ik bewonder het echt dat je hem weer normaal hebt gekregen. Zelfs zo normaal dat hij als clown kinderritjes doet! Respect

jokari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:54

Is Bas echt zo'n bibberpony geweest ??? Jee, je zou het hem niet nageven Ik ken jullie verhaal ook niet, maar uit je vorige post maak ik op dat je niet bepaald de gemakkelijkste pony in huis hebt gehaald Echt waar, een hele dikke proficiat voor wat jij met hem bereikt hebt !

chessiejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:41

WAUW wat een super pony!!! en ik vind jou echt super wat je met hem hebt bereikt!!!!!!!!! wauw daar neem ik mn petje voor af ga zo door zou ik zeggen! misschien ben je wel een paardeveluisteraar

JollyGood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:31

Super wat je met je pony bereikt hebt! hartstikke gaaf, geweldig dat er zulke mensen zijn!!

MAAR, aangezien jij dat zadeltje hebt nam ik aan dat je hem ook wel regelmatig gebruikte? WAAROM zou je anders zo'n zadeltje kopen?
Ik ben een westernruiter, dus vandaar dat ik ff reageerde op je westernzadeltje, niet verkeerd bedoeld alleen goed bedoeld voor je pony, je hoeft geen dure spullen te hebben, als het maar past en veilig is. Dit zadel past niet en is niet veilig.
Kwalitatief is dit een heel slecht zadeltje, dus ga ik er van uit (ik ken deze zadels) dat ze drukplekken en ander last met zich mee brengen.
Er zijn ook leuke niet dure bareback padjes met handvat te koop zodat de kids toch wat houvast hebben.
succes met je pony

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:47

Nope, dit zadeltje wordt niet regelmatig gebruikt, tenminste niet als rijzadel. Bas wordt wel vaker bereden, maar dan met zijn veelzijdigheidszadel.
Dit zadeltje heb ik in een opwelling gekocht, gewoon voor erbij, voor de allerkleinsten. Daarbij was het goedkoper dan een wintecje met handvat, of een barebackpad, en juist omdat ik er zelf niet op rijd en het rijden maar bijkomst is voor kleintjes, wilde ik daar geen dikke duit aan uit geven.
De keren dat dit zadeltje gebruikt wordt zal echt geen last geven, er zit een dikke pad onder, niet zo'n slap dekentje en zoveel gewicht komt er niet op ( ik had die dag de regel: geen kids ouder dan 10 jaar )
Vandaag heb ik 'm toevallig weer gebruikt omdat mn kleine nichtje ( van 1,5 ) er even opging, maar nu zal het ding eerst weer een hele tijd op de bok liggen verstoffen.
Het zit beter voor kids die niet kunnen rijden dan een vzh, daarom gebruik ik dat zadeltje op zo'n dag.
Zoals afgelopen zaterdag doe ik misschien 2 x in het jaar dus daarvan zal Bas echt geen drukplekken krijgen.

Ik begrijp dat dit vergeleken bij een echt westernzadel natuurlijk een groot dramazadel is ( heb een eigen grote-mensen-western-zadel en ook western gereden ) Echter zoals ik al zei hoeft dit zadel niet zodanig te deugen dat het een reining,pleasure,cutting of wat dan ook doorstaat.
Ik begrijp ook wel dat je reageert, echter moet je ( en andere mensen ) zich eerst even indenken of het commentaar, de manier waarop, wel gegrond is als je het verder verhaal niet kent.
Ik gaf je groot gelijk als ik dit zadel dagelijks gebruikte om echt mee te rijden. Maar zoals ik het in gebruik heb ga ik niet in je mening mee

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:47

ik vind het geweldig wat je hebt gepresteerd met basje hoor laat die mensen maar zeuren, dat je hem behandelt als een lego doosje, je weet zelf dat het niet zo is. succes ermee he

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:14

echt ik ben bas FAN!!!! echt helemaal geweldig! issie te koop, mijn floortje zoekt nog een pipo vriendje! hahahaa

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:58

AAAAAAAAAhh wat een leuke foto's . Wat goed dat ie de kidneren er net afbokte (op e foto's dan ). hoe kwam je derop om dit te doen of hebi k nou niet goed gelezen .

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 19:02

Anzjuhlaa schreef:
echt ik ben bas FAN!!!! echt helemaal geweldig! issie te koop, mijn floortje zoekt nog een pipo vriendje! hahahaa

Jep hij is te koop, voor het meest belachelijke bedrag dat toch niemand zal betalen ( dus nee, Bas blijft lekker bij mij )

Elja: Kinderen eraf bokken komt in Bas z'n woordenlijst niet voor, dus dat zal hij echt niet doen.
Ik heb dit 2 maal eerder gedaan voor mn werk, en daar ben ik gespot door iemand die me graag wilde hebben voor deze open dag.
Nu ben ik daar weer gespot en ben ik met Bas gevraagd voor een kerstmarkt
Laatst bijgewerkt door SANEX op 24-11-05 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:04

Ohww OKeej!! Zo leuk!! Waar is die kerstmarkt??

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 19:06

In Buitenpost, in Friesland
Bij de kringloop/sociaal werk hiero

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:40

OKeeJ . nou dat is echt te ver voor mij aners was ik wel komen kyken:P.

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:11

Echt heel leuk wat je allemaal met Bas doet SANEX

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:32

Hoi, dit is de eerste keer dat ik over BAS lees, maar ik ben verkocht! Ik heb namelijk ook zo'n bruinbont shetje, timmetje...! Lekker koppie heeft ie...! Ik heb dus met de moeder van Timmetje, Otje ook een paar keer feestjes gereden, laatst nog een cowboy feestje gereden, eerst met het koetsje en kinderen en daarna nog de kinderen op Otje echt zo leuk en zo trots dat kinderen dan zijn"! 'Kijk es mam', zonder handen! (heb helaas geen foto's omdat ik er alleen was)
Jammer dat sommige mensen commentaar geven.... Ik vraag me dan altijd af of die mensen jaloers zijn???
En beter een zadel dan geen zadel toch?

Veel plezier met Bas en de groetjes van Timmetje en Otje

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:50

Geweldig zeg!
Echt een super beestje vind ik dat.
Die outfit stond hem ook super goed.
Leuke foto's.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:28

Top zeg!
De mooiste clown wie ik ooit gezien heb !!!
Bas is echt te gek!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:34

nu kan ik natuurlijk een negatieve comment gaan plaatsen..

maar dat ga ik niet doen, omdat ik dit helemaal geweldig vind!! hoe meer paardengekken hoe meer vreugd in de wereld :p nou ja, misschien weer wat overdreven, hehe*o/*
heel leuk aangekleed ook (Y)