Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:08

waar slaat dat pennyalarm nu weer op... je moet wel heel kinderachtig zijn om over penny te beginnen nu

dat ik elke keer over dat geld begin is omdat iedereen daar elke keer over loopt te zeiken
dat die pony's zo dik zijn is omdat ze eerst nog wel gewoon hooi kregen maar nu niet meer sinds een week omdat ze het niet meer heeft !!!!!!
jij zegt dat jou paarden schuilplek hebben
deze niet.....
dat het modderig is enz. snap me zusje van 1 ook nog wel dat dat normaal is
en daarbij ben ik niet de enige die er zo over denkt !!

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:31

ocean_polly schreef:
jij zegt dat jou paarden schuilplek hebben
deze niet.....

Lees eens goed, ik geloof dat ik ook zeg dat dat het verschil is

Maar laat maar, het is mij duidelijk met wat voor type we te maken hebben.......

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:40

Nou ik vindt dat je een beetje overdrijft. De ponys zien er niet echt verwaarloosd uit of zo alleen de hoeven zien er niet helemaal toppie uit. En je moet de eigenaar niet zo aankijken dat ze niet zoveel geld heeft, ze geeft wel haar laaste geld uit aan haar ponys dat betekent dat ze wel veel van ze houdt. En ja er zullen vast best veel paarden eigenaaren zijn die niet 6x per dag naar hun paarden gaan.

En als je er zo mee zit dat ze zo weinig te eten krijgen(wat niet echt op de fotos te zien is) gooi dat iedere dag een paar sneen brood of zo in de wei. En ze hebben in fijte wel een schuilplek, want op de fotos stonden wel redelijk veel bomen. Paarden in het wild hebben ook geen schuilstal hoor en daar komt ook geen hoefsmid langs

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:45

T@nj@ schreef:

Maar laat maar, het is mij duidelijk met wat voor type we te maken hebben.......

type ?
TS is gewoon heel bezorgd en ik vind niet dat jullie haar dan moeten aanvallen met penny .

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:53

beetje overbezorgt nie.......

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:54

dat miss wel ...
maar toch

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:04

heb je mij ergens zien zeggen dat ze niet om der paarden geeft ? ? nee... beetje stomme opmerking dus
zeg ik dat ze er 6 x per dag heen moet... ? ? nee .... nog een stomme opmerking dus
@ tanja... wel zeggen dat je denkt te weten hoe ik ben maar niet het lef hebben om het tegen mij te zeggen

Feria

Re: Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:56

ik begrijp heel goed dat je ermee inzit, en idd die wond kan van vanalles zijn.
Ik denk dat aangezien die vrouw nogal moeilijk is je beter gewoon van de omheining en zo kan afblijven, je kan ze misschien wel geregeld hooi brengen ofzo, ik weet niet of je dat nu ook doet? Verder kan je er echt niet veel aandoen, dat die dame haar paarden graag ziet is al iets! Het is misschien onverantwoord dat je paarden hebt als je ze niet kan onderhouden, maar blijkbaar krijgen de beestjes wel genoeg eten en zo, een band met een dier kan heel sterk zijn!
Wat je ook doet ik wens je er veel succes mee!

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:03

roosbananas schreef:
type ?
TS is gewoon heel bezorgd en ik vind niet dat jullie haar dan moeten aanvallen met penny .

Je hebt mijnergens penny horen zeggen hoor, ook beter lezen misschien?

ocean_polly schreef:
@ tanja... wel zeggen dat je denkt te weten hoe ik ben maar niet het lef hebben om het tegen mij te zeggen

Volgens mij had ik het gewoon tegen jou hoor maar goed, jij zal wel erg veel "lef" hebben om zomaar iemand openbaar op een forum omlaag te halen, je noemt notabene haar voornaam ook nog en dat vind ik dus echt not done.
Droom jij maar fijn verder, ik ga mij weer met nuttige zaken bezighouden

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:35

ocean_polly schreef:
heb je mij ergens zien zeggen dat ze niet om der paarden geeft ? ? nee... beetje stomme opmerking dus
zeg ik dat ze er 6 x per dag heen moet... ? ? nee .... nog een stomme opmerking dus

Volgens mij maak jij alleen maar stomme opmerkingen hoor.........

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:47

Hihi, briljant gewoon...wat een simpele opmerking allemaal teweeg kan brengen.

Wat zijn de kenmerken van een Pennymeisje?

1- ze zien zichzelf niet als Pennymeisje.

Quod erat demonstrandum...

I rest my case....

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:49

Cassidy schreef:
Hihi, briljant gewoon...wat een simpele opmerking allemaal teweeg kan brengen.

Wat zijn de kenmerken van een Pennymeisje?

1- ze zien zichzelf dus niet als Pennymeisje.

Quod erat demonstrandum...

I rest my case....

Hahahaha "ik ben geen penny meisje" zegt dus genoeg (o dit zal wel weer een stomme opmerking zijn )

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 16:38

heb je mij ergens horen bekennen of ontkennen dat ik penny ben

nope s

ik zei dat het nergens op slaat hier over penny te beginnen

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:32

Waarom vallen jullie zo erg tegen haar uit?,misschien is het wel allemaal waar wat ze zegt en is het op die foto''s misschien wel op een verkeerde tijd genomen en wiie weet het nou beter zij die elkedag komt?? of iedergeval komt of jullie die er nog nooit geweest ziijn maarja ik vind zelf ook dat het er wel goed uitziet maar ik ga niet meteen op haar invallen zij wweet het beter als mij!
amparoshoa

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:47

Waarom we zo tegen haar uitvallen? Omdat dit geval zeventienduizenddriehonderddrieentachtig is die we hier op bokt tegenkomen over zwaar verwaarloosde paarden die in een modderig weitje in de ogen van een topicstarter staan te verpieteren.

Overigens Lizzylover, als iemand ergens dagelijks komt, weet hij het dan automatisch beter dan een ander?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:52

En er was al iemand in dit topic die de paarden en de eigenaar ook kent en deze kon ons vertellen dat het allemaal echt wel mee valt dus.........(o ja, ik zou mij met nuttige zaken bezig gaan houden he )

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:58

Het is nu ook weer niet nodig om gelijk over de TS heen te vallen .

Ze is bezorgd om die paarden, wellicht zelfs wat overbezorgd. Dat is verder niet erg en het is ook prima om haar te laten zien dat de situatie wellicht minder ernstig is als dat zij denkt. Het is daarbij niet nodig om haar de grond in te trappen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:16

Ja ik vind van wel dat zij het beter weet ja als zij er elkedag komt dan hoef je niet meteen zo raar te reageren stel jjij was dat meisje dan vond je dat ook niet leuk al deden ze zo tegen jou.. >;)
amparosshoa

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:16

ok pfff ik zal het nog ff 1 x zeggen

1 het ging mij om dat sneetje en niet om de rest
2 ze zijn nu dik omdat ze altijd veel hooi enz. te eten gehad hebben maar die vrouw heeft geen geld meer en daardoor vraagt ze aan de bakker het oude brood en DAAROM krijgen ze nu alleen dit nog maar te eten
3 omdat ik het zielig vind voor die beestjes wil ik die vrouw helpen..
4 ik weet dat ze om der dieren geeft
5 ze komt maar 1 keer per dag en dat is om te voeren.... dat maakt niet uit maar ga dan niet zeggen dat ik wil dat ze vaker komt want dat moet ze allemaal zelf weten
6 ben ik dan de enige die het een beetje raar vind dat je met een IJZERZAAG de hoeven gaat doen en met een naald voor je kleding zelf wil gaan hechten
7 de omheining is gewoon slecht.. dat vind die vrouw ook en dat wil ze opknappen maar dat kan ze moeilijk in der eentje doen he
8 miscshien ben ik wel over bezorgd maar dat ben ik liever als een dierenbeul !

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:13

Ik kom der iedere dag langs En die paarden zien er al Jaren zo dik uit....

Ik snap heus dat je je zorgen maakt over die beesten... maar zolang dat ik me kan herrinneren en ik kom hier langs staan die dieren er al en ze zien der nou nooit echt zielig uit...
Dat de mevrouw van wie ze zijn nou niet altijd veel geld heeft hoeft ook niet echt wat te zeggen. ze komt wel iedere dag en die paarden hebben altijd wel wat te eten is het niet van haar dan vinden ze wel weer wat op de grond....

Ik snap dus wel wat je wil zeggen maar het is niet echt nodig zeg maar... ik zou ook lekker tegen je vader zeggen dat hij het geld maar in iets anders moet investeren want het is zonde geld je helpt die vrouw er zeker niet mee...

Misschien een leuk idee om eens te kijken voor een Leaspaard ofzo.. lekker voor jezelf kan je lekker doen wat je zelf wil met je paardje

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:17

rond augustus krijg ik me eigen paard dus daar ben ik nog naar op zoek
paard heb ik al op het oog en stal ook maar daar moet ik nog langs of er wel plek is en wat de kosten zijn enz. (die stal bij diervoeders plaizier op de lindeweg) dus dat leaspaard zou dan maar voor paar maanden zijn.... maar toch bedankt voor de tip

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:22

Ga je bij Plaizier zelf staan of een stal daar in de buurt?

Zoja ga je dan bij Schenk staan?

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:25

ik weet het nog niet
plaizier beviel me wel van buitenaf maar weet ik voor de rest nog niets van
en schenk weet ik ook niet ? ?
heb je toevallig informatie over de stallen daar dan ?

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:30

Ik heb niet alles gelezen. Maar in ht begin zette je dat je daar eens verzorgd had en toen alles was gebeurt dat je kon oprotten. dan zou ik het nog niet een tweede keer doen. De klusjes moeten ze ook zelf doen!! En al helemaal als je er daarna moet oprotten!! Daarbij als ik me druk moest maken om alle pony's en paarden in de buurt die er zo uit zien heb ik nog veel te doen!! Ik denk dat als de hoeven zijn bekapt een goed poetsbeurt heeft gehad en wat af deed vallen dat was het al een heel ander paard!! En aangezien die haf zo dik is blijkt hij niets te kort te krijgen!! Daarbij Wendy is ook eens met zo'n wond uit het weiland gekomen zij had zich gewoon gestoten aan een scherpe punt. Soms weet ik ook niet waar ze het van hebben.

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:31

nou ja ik weet niet veel van Plaizier.... weet alleen dat het niet goedkoop is je paard daar te stallen...

Bij Schenk.. Is het opzich wel goed te doen... Is in ieder geval goedkoper... ze hebben losgooi bak/longeerbak.. en een redelijk goede buitenbak om in de rijden... de stallen zijn goed...
Je moet zelf mesten en je heb t voerbeurten... Je hebt per week 2 balen hooi en stro.. een GROTE kast en euhhh zomers gaan de paard op de wei
Als je nog meer wil weten over Prijs dan moet je maar ff PB-en