Menno@VD(2e en 3e keer)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loyalty

Re: Menno@VD(2e en 3e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:43

wolterkas: zij doet teminste normaal met haar shet ik ken haar goed genoeg daar voor en ze doet niet zo raar als jou

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:44

ja ik ga ne pony nie martele hoor je rukt bijna ze been uit de kom en straks mept ie een keer omdat hij een snoepje denkt te krijgen en dan word je boos omdat jij de ram hebt gekregen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 19:48

ow ok....ga binnenkort dan maar eens naar roermond
Dat is niet duur
ja ik snap het
bedankt voor je uitleg

tja wolterkas....uitleg is niet meer nodig he...luister maar even naar loyalty......
Hij MEPT niet als hij denk een snoepje te krijgen dan komt hij gewoon met een zeer leif koppie naar me toen en begint een beetje aan mun handen te happen

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:51

maar ik vind het zielig hoor en wil je je handen eraf ofzo?hij begint tog aan je handen te happen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:52

Hoe gevaarlijk kun je je shet vd aanleren?

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:53

erg banketstaaf als ie wel een keer mept of hapt ik vind het niet erg hoor die pony doet z'n best maar

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:54

waaahha levensgevaarlijk man
maar ook je rug gaat er 4kant aan of niet??
wolterkas: porbeer keer wol op te tillen

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:59

kvint dat er nie zo uitzien
je trekt hem gewoon omhoog bij dat steigeren

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:03

nee hij doet gewoon een beetje happeren met zijn lipjes...dan gaan mijn handen er toch niet af....

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:14

maar weet je ik vind je tog heel erg dom je gaat je pony het tog niet aanleren en als je het doet doe het dan goed en niet je pony gaan optillen

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:15

ik ben nu misschien banketstaaf maar ik vind het zo

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:18

ik wil je niet uit je droom helpen maar hij doet de spaanse pas niet jij trekt zn been omhoog... maar vooral veel oefenen probeer er een commando bij te zeggen en dan steeds minder met je handen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:20

sorry hoor...ik heb het nou eenmaal ZO gelezen en wat JIJ vindt moet je zelf maar weten maar val mij er dan niet mee lastig...ik vraag om tips.....zeg me dan eens hoe ik het WEL goed doe dan he...ojaa en iets van een site overtypen is makkelijk hoor

Suzan_kalim: dat weet ik...het is ook maar een begin...ik laat hem eerst de beweging zien....en dan pas los proberen....als ik hem even optil en dan neerflikker heeft ook geen zin en ik gebruik overal een commando bij

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:30

jah ik val je er wel mee lastig omdat ik het heeeeeel erg zielig vind voor die pony

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:39

Vind het fijn dat je jezelf gaat verbeteren en dat je naar bokt luisterd, de mensen hier hebben er veel verstand van!
Je mag evt. ook wel een clicker van mij overkopen.
Als je er geen vinden kan.

Wel een geweldige shet!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:41

@wolterkas je hebt 13 posts en bijna allemaal in dit topic: ching yi gaat iets met de tips doen, dus ze weet het nou wel.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:48

idd...maar niet allemaal hebben er hier verstand van en dan wil ik eigenlijk nog steeds even weten hoe woltertjekas het dan doet
hoeveel vraag je ervoor?
thnx

klopt ja...ik ga er idd iets mee doen

wolterkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:59

sorry maar ik vind het zielig voor die pony en ik hou nou op om er over te praten ze mag eigenlijk zelf weten of ze die pony wil rampeneren!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:03

Rampeneren Ik ben ook niet met alle foto's eens, maar dat heb ik haar gezegd en een tip gegeven. Je moet gewoon niet bezig blijven

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:05

nou dan vind je het maar en ik wacht nog stees op uitleg

en zoals mannonetjoe het zegt....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:11

slimmerik schreef:
Geweldige foto's hoor....jammer dat het er geen 100 zijn !! (grapje)

Denk toch dat je te zwaar begint. Op deze foto is de shet toch een beetje in het verzet, zit er niet diervriendelijk uit en is slecht voor je zelf.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZGOI34KL
[/img]

Misschien toch iets rustiger beginnen ?? Moet zeggen dat je veel tijd in je paardjes steekt.

Jeetje wat zeuren jullie weer goed, dacht je dat een paard het leuk vond ingereden te worden? das toch ook niet diervriendelijk eigenlijk? Wees realistisch.
Been uit de kom? Das knap dattie shetjes dan wel nog ff 3x zo hoog kunnen uithalen met dat been.
Ik vind het echt overdreven, der begint er een, gaat iedereen weer mee.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:13

punkies schreef:
Ik vind het echt overdreven, der begint er een, gaat iedereen weer mee.

en dat bedoel ik nou met en dan loopt iedereen er als een hondje achteraan

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:15

wolterkas schreef:
sorry maar ik vind het zielig voor die pony en ik hou nou op om er over te praten ze mag eigenlijk zelf weten of ze die pony wil rampeneren!

Ramperen

Maar ok, na 1 keer iets zeggen weet ze het ook wel..
Je moet opassen met je reacties hoor.. anders heb je straks misschien wel een klein (naja iets groter) probleem..

En ja ze heeft gezegd dat ze iets met de tips gaat doen.. fijn dat dat eindelijk ook eens iemand anders is opgemerkt haha

(@ chingyi, ja zou je daar niet een keertje gek van worden.. als het niet verboden was zou je een nieuw account aan moeten maken en foto's plaatsen onder dat account.. waarschijnlijk heb je de helft minder reacties.. (negatieve dan)
volgens mij zoeken ze je gewoon op.. !! )

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:17

haha denk het wel ja...zou het eigenlijk gewoon eens moeten proberen...(niet dat ik dat ga doen...want ja ze kennen mij en mun paardjes dusja)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:33

Ik doe veel aan vd en vind deze foto's erg naar om te zien. VD staat voor vrijheids dressuur, dit is duidelijk dwang. Als je een paard op deze manier al bijvoorbeeld leert steigeren, dan is het niet de bedoeling dat je hem helemaal omhoog tilt, maar dat je hem duidelijk maakt door 1 been een beetje op te tillen en wat druk op het halster om omhoog te komen, daar beloon je voor. Maar zoals al vaker aangegeven, de tijd is bij jou nog niet rijp voor zowel buigen, als spaanse pas, als kicken en steigeren. Je kiest meteen de meest spectaculeren oefeningen uit, maar hebt eigenlijk geen idee hoe je ze goed aanleert. De beste manier voor pas bijv is door het toucheren (aanraken) met de zweep van het been. Door over het been te kriebelen (dus niet slaan oid!) tilt het paard uiteindelijk (uit irritatie over het gekriebel) een been op. Daar beloon je voor! En ja, soms sta je daar idd een kwartier lang te kriebelen, vd is dan ook vooral heel veel geduld hebben! En laten we eerlijk zijn, als jij belt met je fietsbel en op hetzelfde moment komt er 10 euro uit de lucht vallen... wedden dat je het nog eens probeert?! Ik geef je het advies om idd eens wat rond te surfen over internet, er zijn diverse sites met veel duidelijke info erop. En kies eerst eens voor iets makkelijkers. Bijv iets aanraken op commando, het hoofd schudden, flemen oid. Misschien minder spectaculair, maar minstens zo leuk en veel minder belastend, gevaarlijk en makkelijker aan te leren.