Chanel > 3 jarige arabier ruin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rietjeh

Re: Chanel > 3 jarige arabier ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:03

hallo ik rij irma ook met een martingaal omdat ze anders het hoofd helemaal in de lucht heeft,, en dat heeft ze nu nog wel, maar toch wat minder dat ik meer contact met haar kan maken... en een martingaal is niet erg om mee te rijden,, dat kan niet zoveel kwaad dat zei paulien, wendy en marleen alle 3 tegen mij, en ik denk dat hun het wel iets beter weten dan jou skippy

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:08

en als je er een martingaal aan doe dan loopt die nog niet automatisch aan de teugel ho0r.. want dat doet irma ook niet!! Tis je been eraan een stelling vragen dan gaat die aan de teugel met of zonder martingaal..!!
Ik zou chanel ook met een martingaal rijden ho0r mel!!!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 00:12

Ja Rietjeh ; Skippy denkt toch dat ze altijd alles beter weet dus

Ja, ik probeer het gewoon.. we zien wel hoe het dan gaat

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:28

haha ja precies..

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:00

ik zeg niet dat ik het beter weet alleen zeg ik wel dat chanel nog een jonge pony is en die nogal snel verpest kunnen worden. daarom lijkt me het niet zo slim om er meteen een martingaal aan te hangen. alleen om te zien "hoe die reageert". en ik vind het helemaal raar omdat je hem nog maar 2 keer ofzo gereden hebt je kunt dan toch helemaal geen goed beeld van een paard hebben, ik denk niet dat je alles al geprobeerd hbt om hem te laten ontspannen en daarom vind ik het dan geen goede reden om er meteen een martingaal aan te hangen. neem dan eerst een les met hem!

en melanie ik denk niet dat ik alles beter weet maar ik denk dat ik er toch wel wat meer verstand dan jij van heb. ik rij bijna 9 jaar en jij 2 of 3. dat wist je zelf geeneens.

love_urkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:38

volgens mij heb jij op die laatste foto ook met de camera geschud

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:14

Wat een gezeur toch altijd hier op bokt over wat wel en wat niet goed is voor een paard...

Vandaag even gekeken in de les: springen ging best goed. Leuk beestje. Hopen dat ie nog even blijft.

-x-

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 17:37

Haha ja lief beestje he SUPERFRIES'' hy sprong zeker goed..

Whahaha, echt waar skippy, ik lach jou net zo hard uit.. ik rijd geen 2 of 3 jaar. echt wel langer.. Nou dan heb je maar meer verstand dan mij, maar ten eerste; Jij kent Chanel niet eens. .Ik heb niet eens 2 keer gereden.. Ik heb de hele week gereden; vanaf vandaag al 7 keer dus jij kan mij niet wijs maken dat ik nou nog niet weet hoe hij is.. Ik heb vandaag les met hem gehad hoor.. ging veel beter, ik heb zelfs al een oxer gesprongen, nou sorry hoor hij is nog nie 2 weken onder het zadel en dan vind ik het al super knap dat hij nou al zo goed springt en zo klein was de oxer nou ook weer niet.. Ik weet wel waarom je zo in eens doet, volgens mij kan jij gewoon niet hebben dat ik een paardje in mag rijden!!! In plaats van jaloers te zijn mag je ook wel een beetje blij voor me zijn dat ik de kans krijg om zelf een paard in te rijden..! En ja jij gaat natuurlijk lachen van ja melanie kan dat toch niet, nou het gaat echt niet erom hoe lang je rijd en met genoeg lessen volgen verpest ik dat beestje heus niet hoor.. Jaloers kreng!

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:43

Hallo en dan nog gaat het eerst met chanel en jou niet goed.. dit is je eerste paardje wat je in mag rijden!.. weje hoe lijp dat is!! en je leert er donders veel van, en het gaat heus direct niet goed.. dat had ik ook met irma.. maar langzaam kom je der wel ik ben donders blij voor je MEl! haha je hebt het nog wel een beetje aan mij te danken: En erik koopt nog wel meer van die paarden enzo.. dus wij krijgeuh het nog druk Wij redden ons met zn 2en wel en we hebben wendy, marleen en paulien ook nog altijd als we iets niet snappen!!. .en die weten mere van paarden dan ze hier allemaal, dus laat ze maar mooi lúl'n.. !

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:45

pardon hoor nou zal ik jaloers zijn. ik heb het zelf veel te druk met paarden ok jaloers te zijn. ik rijd om het moment zelf een stuk of 10 pony's

ik snap eigenlijk niet waarom je zo raar doet. het enige wat ik doe is jou een beetje tips geven. en dan reageer jij zo?? ik zal je nog eens helpen!

en wie was er nou afgelopen week bij mij thuis een test aan het invullen en wie wist er nou niet zeker of ze nou 2 of 3 jaar reed.

en dan nog dan zal chanel vandaag goed gelopen hebben en goed hebben gesprongen. ik zeg toch niet dat hij dat niet kan? je ziet mij dat nergens zeggen. het enige wat ik heb gezegd is dat het mij niet verstandig lijkt er meteen een martingaal aan te doen, aangezien je een pony daar flink mee kan verpesten.

en ik heb je vandaag wel gezien in de les. dus vraagje waarom had je nou vandaag die martingaal niet om?

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 17:51

Koekoek.. jij begint in 1 keer zo raar te reageren op myn topic.. het leek niet echt een tip, het was meer zo'n bedreiging en met zo'n poppetje die kwaad kijkt (van msn :@) noh daar sloeg dus ook nergens op;;

Ik reed niet met martingal omdat Jeanette er eentje had die veels te groot was en Rietjeh had de andere van't Lamoen thuis liggen dus;; en aangezien Rietjeh om 11 uur nog te slapen:P

Maar in ieder geval;; Wie gaat er dan ook op 10 pony's ryden..

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:53

hohhoooohoooooo dus stephanie jij wil zeggen dat ik irma verpest omdat ik haar met een maringaal rij????? :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:54

Mooie arabier

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:58

nee rianne jij niet omdat irma al lang heeft geleerd aan de teugel te lopen maar het simpel weg gewoon niet wil doen. of niet meer kan? dat weet ik niet. melanie's pony chanel heeft nooit geleerd aan de teugel te lopen. dan dwing je een pony dus met die martingaal. een paard gaat hier gespannen van lopen en dat is heel moeilijk om af te leren . en dan is je pony dus wel verpest.

en ik rijd op 10 pony's omdat ik daar heel veel van kan leren omdat alle pony's iets anders goed of niet zo goed kunnen en een ander karakter hebben

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:03

Dankje... ik hou van die complimenten die mij kwetsen

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:05

?? moet je me eerst even vertellen welke dat is

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:10

eumz.. h0elang ken jij irma skippy??? ik wil nie veel zeggen ho0r.. maar irma loopt nu sinds ik haar heb pas aan de teugel ho0r! eerst niet! en nu begint het een beetje te komen.... en dat kan zo zowel zonder martingaal als met!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:10

Mag ik even tussendoor?
Ik begrijp niet helemaal waar jullie ruzie om maken.. Kheb ook geen zin om het hele topic doortelezen (sorry )
Maar ff 1 ding he aan de teugel rijden ligt niet aan de hand.. je moet alleen een constante aanleuning hebben.. Verder moet de rest met been.. Je moet doorkrijgen hoe dat bij welke pony gaat, en hoeveel je moet geven bij welke pony.. Pas als je paard ontspannen gaat lopen en geheel aan jou gewend is en het goed vind dan kan die ook met zijn koppie naar beneden komen.. en als dat zover is dan moet jij een constante aanleuning hebben zodat een paard jouwn hand kan vinden. Bij jonge pony's als irma en chanel is dat gewoon moeilijk. Die zijn vaak nog met meer dingen bezig dan hun ruiter. Heel wat anders dan een paard wat zijn leven lang al in de dressuur loopt oni?
Jonge pony's zijn gewoon stukken moeilijker.. Vooral pony's die net onder het zadel zijn.. Net als try, die vind alles interessant.
Je hebt wel super geluk fidder! Je gaat hier zo onwijs veel van leren..

En dan nog 1 ding waar het over ging
De beruchte martingaal..
opzich kan je hem er wel aanhangen denk ik, maar dan moet je wel meer opgaan letten. Teveel hand is dan wel slecht, want met een martingaal heb je als het ware 2 keer zoveel kracht. Maar dat zal wel goedkomen denk ik..
Als ik zelf de martingaal om heb dan doe ik altijd heel voorzichtig..

Ok haha, dat was mijn berichtje, ik h oop niet dat jullie het allemaal verkeerd opvatten wnt ik bedoel het goed

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:11

en waarom rij jij wout dan met een martingaal?? en ik heb corry buiten ook altijd met een martingaal gereden.. en die ging ook nooit aan de teugel.... dus wat je zei is een beetje onzin vind iK!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:14

Ik rij hem niet met martingaal

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:16

een martingaal is niet alleen om een pony aan de teugel te hebben hoor

Ik heb vandaag ook heus genoeg nieuwe dingen geleerd;;
Ik rijd nou alleen nog met het been en niet meer met mn handen
Ik ging over de hindernis zonder contact in mn teugels!

Ik wil jou wel es zien op Chanel...

@ amie_x_mij;; maar skippy wel

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:17

Nee amie_x_mij; jy maakt het al helemaal bont, jij gaat met slof rijden, 't is toch wat:P haha grapjee;)

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:18

nee ik bedoel ook skippy haha die heb ik wel een gezien met een martingaal

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:18

@ rianne ze was toch bij die z ruiter geweest volgens jou woorden ging het zo.

dat meisje ging erop zitten beetje zagen en had hem zo aan de teugel.

dusblijkbaar doet ze het toch al wel ook al voor jou

zoals amie al zegt heb je met een martingaal dubbel zo veel kracht. dat had corry zeker wel nodig. aangezien die nogal druk was. en wout is een paard wat is met martingaal rijd, opdat hij met springen beter in de hand te houden is. hij heeft nogal het probleem te graag naar de sprong te willen en dan zijn hoofd hoog te zetten waardoor ik niet veel meer te zeggen heb met martingaal kan hij dat niet meer.

en ja ik rijd wout met martingaal en amie niet. amie springt ook niet dezelfde hindernissen als ik met hem

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:19

ik heb geen zin om te verongelukken