shetlander @ buitenritje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vinden jullie mogli leuk?

jaa
Geen stemmen
nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

NuggT

Re: shetlander @ buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 13:06

Leuke shet.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 16:14

Maar Iris_sam,
WAAROM een mexicaanse neusriem?
dat heb ik nou al heel vaak gevraagd, en word niet op geantwoord.

Iris_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:45

heej,,
wrom een mexicaanse neusriem..
charlotte verzorgt hem en we gingen foto's maken en dan toen hadden we het op myn naam iris_sam gedaan

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:47

uh?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:02

Dat bedoelt ze niet.. Ilkkah bedoeld natuurlijk waarom je een mexicaanse neusriem gebruikt. Ik vraag me dat ook af.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:03

"Mexicaanse neusriem Engels
Wanneer het paard de neiging heeft (bij deze neusriem) om de mond te openen krijgt deze een extra druk op de neus. Een neusriem die pittig inwerkt."

Iris_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 08:01

als je dat wilt weten sturen dan priveel f een berichtje naar charlotte

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:25

wie is charlotte nou weer?!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:35

Dat is Loveramona, maar dat heeft geen zin om haar te PMen want ze heeft een ban.

Volgens mij is die neusriem ook nergens voor nodig, rijd hem maar gewoon lekker met een normale neusriem. Stuk beter voor de pony!

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:22

Okee, dat Shetje doet z'n hoofd omhoog tijdens het rijden. Mijn instructrice vertelde dat dat een teken is van spanning, ze maakt haar rug hard zodat ze minder last heeft van het gebonk. In plaats van er een mexicaan aan te hangen zou je misschien eens even kunnen nadenken of het misschien aan jezelf ligt? En als je al zo'n ding wil gebruiken, leer dan eerst hoe het moet zitten! En wat betreft dat hoofd omhoog, daar helpt een mexicaan niet tegen, daar heb je andere hulpteugels voor. Ik weet er ook niet zoveel van maar ik dacht dat een martingaal dat probleem kon voorkomen.
Verder vind ik jullie stronteigenwijs, iedereen hier doet moeite om jullie te helpen, maar in plaats van de raad aan te nemen doen jullie net of jullie het niet zien. Wat ik ook zo'n debiele reactie vind; "dat kind komt er later wel achter waar ze mee bezig was". Vind ik echt nergens op slaan, denk je dat dat paardje daarmee geholpen is? Zo van; laat dat kind maar aanmodderen en dat beest is niet belangrijk? Ik vind het echt in en in triest & ik hoop dat jullie eens gaan nadenken!

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:23

Bovendien staat het topic ook verkeerd; dit hoort bij HAW

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:44

Sooff schreef:
Bovendien staat het topic ook verkeerd; dit hoort bij HAW

Doos 't topic is verplaatst naar ITP door een mod omdat 't een buitenritje is .

Zoals de ts misschien al weet vind ik mexicanen ondingen die ontzettend scherp inwerken als de pony z'n mond open doet. Dat wat Mogli doet is een rijtechnisch probleem wat op te lossen is zonder een mexicaan.

Ik vind 't wel een onwijs mooie pony...

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:24

Mens, jullie zijn echt niet goed bij jullie hoofd, pas maar op, straks hangt er ook nog een lekkere stang in, en wat zal daar het excuus voor zijn? ook dat die maar een beetje loopt? kind zijn jullie wel goed wijs !!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:01

[quote="silverxxhein"]Mens, jullie zijn echt niet goed bij jullie hoofdquote]
(was tegen die mogli-kindjes bedoeld )

Kmoet zeggen, als ik een topic van jullie open, krijg ik al gelijk rillingen .. van, ''wat zullen ze nu weer doen''

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:10

Iris_sam schreef:
sorry allemaal maar...
waarom zeuren jullie nou allemaal??!! geef daar is een reden voor jullie hebben hem nog nooit gezien maar op foto's wil je zeggen dat die gevaarlijk is dat beest doet geen ene flikker wat en is harstikke braaf en van die neusriem het is onze eigen keuze wij gaan toch bij jullie ook niet zeuren van dat zit niet goed en dat staat stom of dat staat gevaarlijk?!?!?! nou dan.. en wrom krijgt mogli altijd de comentaar met charlotte??!! omdat ze te groot voor mogli is dat is helemaal niet je ziet eht wle maar mogli loopt nog harstikke hard en voorla buiten dat vind mogli onwijs leuk dus kunnen jullie nou een x je komentaar voor je te houden...???!!!
groetjes iris als jullie iets te zeuren hebben dan stuure je maar lekker een privee berichtje..!!?? en niet zoo ik ben het meisje die op mogli rijd iris

Pff ..

Jij kan zeker ook niet lezen . MSN-taal is niet fijn om te lezen , doe het dan dus ook niet . En als ik eerlijk mag zijn , ik vind het een beetje raar om een Mexicaanse neusriem op een shet te gebruiken . Maar goed , jullie moeten het ook zelf weten .

Sorry dat ik zo fel reageer ( mijn mening ) , maar ik ben dit gezeur even zat

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:11

silverxxhein schreef:
Mens, jullie zijn echt niet goed bij jullie hoofd, pas maar op, straks hangt er ook nog een lekkere stang in, en wat zal daar het excuus voor zijn? ook dat die maar een beetje loopt? kind zijn jullie wel goed wijs !!

Ja inderdaad . Ik zie ze er zo voor aan dat ze ook een stang gaan gebruiken . En misschien later is het nog een slofteugel ? Achjaa

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:12

silverxxhein schreef:
Kmoet zeggen, als ik een topic van jullie open, krijg ik al gelijk rillingen .. van, ''wat zullen ze nu weer doen''

Idemdito..

Waarom neem je niet eens een les met Mogli
Zou jou/Charlotte en Mogli vast wel goed doen,.

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:56

silverxxhein schreef:
silverxxhein schreef:
Mens, jullie zijn echt niet goed bij jullie hoofdquote]

Open ze dan ook lekker niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:57

Sooff schreef:
Okee, dat Shetje doet z'n hoofd omhoog tijdens het rijden. Mijn instructrice vertelde dat dat een teken is van spanning, ze maakt haar rug hard zodat ze minder last heeft van het gebonk. In plaats van er een mexicaan aan te hangen zou je misschien eens even kunnen nadenken of het misschien aan jezelf ligt? En als je al zo'n ding wil gebruiken, leer dan eerst hoe het moet zitten! En wat betreft dat hoofd omhoog, daar helpt een mexicaan niet tegen, daar heb je andere hulpteugels voor. Ik weet er ook niet zoveel van maar ik dacht dat een martingaal dat probleem kon voorkomen.
Verder vind ik jullie stronteigenwijs, iedereen hier doet moeite om jullie te helpen, maar in plaats van de raad aan te nemen doen jullie net of jullie het niet zien. Wat ik ook zo'n debiele reactie vind; "dat kind komt er later wel achter waar ze mee bezig was". Vind ik echt nergens op slaan, denk je dat dat paardje daarmee geholpen is? Zo van; laat dat kind maar aanmodderen en dat beest is niet belangrijk? Ik vind het echt in en in triest & ik hoop dat jullie eens gaan nadenken!

Ze denken na en proberen het op deze manier. En weet je HET HELPT.

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:04

Mensen wat een gezeik hier. Dat beestje heeft de tijd van zijn leven. Ik ken dat beestje. Hij heeft nog nooit wat gehad. Ze mishandelen hem niet.

En ja ze rijden hem met een mexicaan omdat dat helpt. het gaat zelfs beter.

En ja ze zitten er niet altijd even goed op. Maar oz vast zit je ook niet op shetlanders.

EN ja ze hebben wel eens met slof gereden. Niets aan de hand. Hij loopt er niet verkeerder door eerder tien keer beter.

En ja ze hebben zelfs weleens met een stand gereden. Ze mond lag niet open hij is er zelfs niet harder van in de mond geworden.

WAAR IS DAN HET PROBLEEM?

En commentaar is welkom maar afgekraak niet en ze uitmaken voor mishandelaren al helemaal niet. En wat jullie commentaar noemen is iemand de grond in boren.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:19

silverxxhein schreef:
silverxxhein schreef:
Mens, jullie zijn echt niet goed bij jullie hoofdquote]

Och!
Je haalt me de woorden uit me mond!

lellemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:20

whaha wat een gedoe hier zeg , ik ben het wel eens met de rest hiero, een mexicaantje is net weer iets te, ik heb zelf ook een shet van 1.04 (voor mijn 5 jarige dochter) en het is een pittige tante, ik laat haar eerst door een 10 jarig meisje rijden, (die er eigenlijk al iets te groot voor is maarja vooruit ze rijd hem al zolang en af en toe kan het nog wel) ..... goed, nadat ze gereden is of gelongeerd gaat mijn dochtertje er nog even op en dat gaat super ,
ik zou zeggen als mowgli zo wild is longeer hem eerst voordat je dr op gaat, ik weet zeker dat hij buiten dan veel minder heet is en misschien heb je uiteindelijk de mexicaan niet eens meer nodig......
probeer ook eens te kijken hoe hij reageert zonder zadel, misschien heeft hij er wel last van ???
en hoe reageert hij als je met je vingers over zijn ruggegraat rolt? zakt hij dan iets weg met zn rug? want dan ligt het waarschijnlijk aan het feit dat zn ruggetje vast zit en je denk ik toch iets te groot gaat worden voor jouw kanjertje......
verder moet ik wel zeggen dat het op de foto's en filmpjes lijkt alsof mowgli het allemaal wel best vind...... hou dat zo zou ik zeggen !!!!!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:08

xxjamiexx schreef:
Aggh wat ziet mogli er lieff uit
En een lief appart kleurtje..
Indd het gezeur word ik hier ook een beetje
zat wat wil je er nou mee bereiken als ze met die
mexiaanse neusriem wilt rijden kan je haar toch niet
tegen houden door zulke berichtjes..Pff sommige mensen
gaan daarvoor weg op bokt omdat het haast toch nooit goed genoeg is..Vind je het stom nou hou het dan voor je zelf of stuur een pb maar ga dan niet dit topic een beetje verzieken(wel groot woord maar is wel zo)

Tja .. Bokkers mogen hun commentaar geven maar op een normale manier kan het ook ja! Maarja verder leuke shet toch vind ik het er zielig uit zien maarja jullie zullen het wel leuk hebben saampjes

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:15

lovejaike schreef:
Mensen wat een gezeik hier. Dat beestje heeft de tijd van zijn leven. Ik ken dat beestje. Hij heeft nog nooit wat gehad. Ze mishandelen hem niet.

En ja ze rijden hem met een mexicaan omdat dat helpt. het gaat zelfs beter.

En ja ze zitten er niet altijd even goed op. Maar oz vast zit je ook niet op shetlanders.

EN ja ze hebben wel eens met slof gereden. Niets aan de hand. Hij loopt er niet verkeerder door eerder tien keer beter.

En ja ze hebben zelfs weleens met een stand gereden. Ze mond lag niet open hij is er zelfs niet harder van in de mond geworden.

WAAR IS DAN HET PROBLEEM?

En commentaar is welkom maar afgekraak niet en ze uitmaken voor mishandelaren al helemaal niet. En wat jullie commentaar noemen is iemand de grond in boren.

als jij niet snapt waar het probleem zit
dan denk ik dat jij samen met hun een spoedcursus kan doen..
bedoel dat ze er allemaal mee rijden zou geen probleem zijn als ze het tuig goed gebruiken

(ookal moeten ze het eigenlijk in hun eigen fouten zoeken en die verbeteren)

maar ze gebruiken het tuig gewoon verkeerd!!!
EN DAAROM! word er een probleem van gemaakt

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:28

Jezus christes! Wat een gezeik over een mexicaanse neusriem. Als die pony die neusriem vervelend of veel te scherp vind gaat ie heus wel lopen kloten en dan zie je toch niet op deze foto's.
Kan er nou niet 1 topic voorbij gaan van Mogli zonder dat er gezeik komt
Die meisjes hebben een mexicaanse neusriem voor die pony. Hij schijnt er geen last van te hebben dus waarom barst er dan in een keer weer een bom.
*zucht* sommige mensen.