Dot weer in zomertoilet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pummetje

Re: Dot weer in zomertoilet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:51

Hoi Francis wat lijk ze toch op haar moeder , ik ga er best veel langs.
Ze is echt mega mooi groetjes pummetje (louise)
Francis schreef:
Sees, Dot is hier gewassen en dat doe ik met QuickSilver. De enige champoo die écht goed werkt (en geloof me, als hondentrimster heb ik héél wat merkjes geprobeerd). Daarnaast houd je je paard schoner door véél te borstelen... en dan ook écht veel. Normaal, als ik show, poets ik Dot twee keer per dag. 's Winters minder, maar dan staat ze ook onder dek (van september tot april/mei, afhankelijk van het weer). Door veel te poetsen krijg je een natuurlijk vetlaagje over de haren waardoor de haren mooi gaan glanzen, maar vooral ook beschermd zijn tegen vuil wat tussen de haarschubben kan gaan zitten. Hierdoor verkleurt het haar als het ware, waardoor je't niet meer goed schoon krijgt.
Een andere fout die velen maken is te veel met coatconditioners aan de gang gaan. Op zich is een conditioner niet verkeerd, míts het er een is zonder siliconen. En daar gaat het vaak mis, want veel conditioners bevatten die wel. In eerste instantie worden de paarden daar mooi schoon en glanzend van, maar de siliconen bouwen zich op rond de haren, waardoor er een afsluitend laagje ontstaat. Hierdoor drogen de haren op den duur uit en worden broos, waardoor ze dof worden en ook weer vuil kunnen gaan opnemen. Conditioners op bijv. een rozenolie basis zijn wel heel goed. (kijk ook eens rond in de hondenverzorgingsproducten... veel producten op één of andere oliebasis zoals minkolie of rozenolie).

@ Boldy: Dot staat helemaal goed geregistreerd, maar vanwege m'n scheiding heb ook bij de APHA m'n naam laten veranderen in m'n meisjesnaam. Alles staat daar inmiddels op m'n meisjesnaam in de archieven, alleen Dot's papier zelf nog niet. Dat móet niet percé, ze staat in Amerika gewoon op m'n meisjesnaam nu, maar ik wil het ook op het papier veranderd hebben en daarvoor moet ik het dus opsturen. Wanneer je je papier voor opstuurt voor één of andere wijziging, vragen ze bij de APHA ook een recente foto om op het nieuwe papier te zetten. Vandaar...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:21

@ Vigel: Dank je!
@ Louise: Hoe is het met haar? Geen veulen aan de voet?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:42

Wow Francis, wat een prachtige foto's van Dot !! Ik vind dat oranje halster trouwens wel grappig staan. Nog meer kleur.
Jouw tips voor het withouden van bonterikken houd ik in mijn achterhoofd. Ik wil Gracie meenemen naar de futurities dit najaar Nagelbijten / Gniffelen . Zij is bijna helemaal wit en het palomino dat ze heeft is ook nog eens heel bleek ... arrgggh .. heb ik dat!!!

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:56

Wat een ontzettend leuk paard, ze is erg mooi getekend!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:58

Mooie foto's hoor Lachen
Leuk beessie Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:11

Mac schreef:
Wow Francis, wat een prachtige foto's van Dot !! Ik vind dat oranje halster trouwens wel grappig staan. Nog meer kleur.
Jouw tips voor het withouden van bonterikken houd ik in mijn achterhoofd. Ik wil Gracie meenemen naar de futurities dit najaar Nagelbijten / Gniffelen . Zij is bijna helemaal wit en het palomino dat ze heeft is ook nog eens heel bleek ... arrgggh .. heb ik dat!!!

Als je nog meer tips/hulp nodig hebt roep je maar hoor...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:13

wooh cool paardje joh echt mooi Haha!

pummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:08

Francis schreef:
@ Vigel: Dank je!
@ Louise: Hoe is het met haar? Geen veulen aan de voet?

Nee nog geen veulen gezien maar ze is wel erg dik
groetjes louise

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:34

Ze is echt geweldig Francis Lovers