Devil aan het werk ,en raad de leefdtijd...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadua

Re: Devil aan het werk ,en raad de leefdtijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:16

MustangS schreef:

Hackamore hoofdstel

Dit bitloze hoofdstel werkt een stuk scherper in dan het bitloze hoofdstel. Zeker wanneer men geen ervaring heeft met de hackamore, kan men meer schade toedoen aan het paard, dan goed. De hackamore werkt in op de neus, en wanneer men te hard in de handen is kan het zover komen dat het neusbeen wordt gebroken. Wanneer men echter voorzichtig is en niet te hard in de handen is dit een hele mooie manier om zonder bit te rijden. Zeker bij paarden die niet goed reageren op het standaard bitloze hoofdstel.
(Bron: Internet)

Trouwens, dit is echt NIET boos bedoeld ofzo hoor.. Maar dit is gewoon een beetje informatie voor jezelf (en voor mij, want ik wist zelf ook niet precies wat het was Vork ) zodat je nu wel weet wat het hoofdstel inhoud, en dat je dus beter even een stukje kan lopen, dan dat je misschien z'n neusbeen wil breken.. Toch? Ach gut
Verder houd ik mijn mond, anders krijg IK op de een of andere manier bokt nog over me heen...

Ik sluit me aan bij dit verhaaltje.
Je moet alleen met een hackamore gaan rijden wanneer je de werking ervan weet.
Je kan er echt verschrikkelijk schade mee aan richten. Jammer goed bedenken mensen zich niet.
En aan jouw fotos te zien rijd jij vrij "streng" met je hand om maar zo te zeggen en als hij dan ook nog eens sterk is, is een hackamore zeker niet verstandig om mee te gaan rijden
Dit is als advies bedoeld.

Maar waarom zien mensen advies meteen als kritiek en voelen zich aangevallen? Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:53

ik denk om eerlijk te zijn dat ze het nu wel weet.. Clown
Ok, het hoofdstel is op een verkeerde wijze gebruikt, en ze is te hard in de handen ervoor. Maar dat weet ze nu toch wel een keer (na het 30 x gehoord te hebben)

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:43

Hoi
JE ZIT AAN JE BINNEHAND!!!! FOEI Boos! Daar wordt ik nou zo boos om he en je trekt hem in de krul meer gezeur heb ik niet toedeloe....
verder ziet het er netjes uit maar blijf van je binnne hand af

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:44

raar hoofdstel trouwens.... slecht gebruikt op de foto's

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:49

Eefjes schreef:
Hoi
JE ZIT AAN JE BINNEHAND!!!! FOEI Boos! Daar wordt ik nou zo boos om he en je trekt hem in de krul meer gezeur heb ik niet toedeloe....
verder ziet het er netjes uit maar blijf van je binnne hand af

mijn instructice word juist boos als ik aan mijn buitenhand zit , maar dat achterwege laten.
leuk paardje. ik gok een jaar of 15/20
en van dat hoofdstel zal je nu vast al wel weten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:09

Leuk paard hoor, over het hoofdstel zal ik m'n mond wel houden, voordat ik tere zieltjes raak Clown Lips are sealed

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:13

LovesSaartje schreef:
Leuk paard hoor, over het hoofdstel zal ik m'n mond wel houden, voordat ik tere zieltjes raak Clown Lips are sealed

precies mijn gedachte..

ik wil er wel aantoevoegen dat je wel wat minder in zn mond kan trekken Lips are sealed krijg acuute pijn in mn mond als ik die foto's zie Scheve mond

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:32

Uhm in een paard zn mond trekken terwijl ze hem bitloos aant rijden is? Knap hoor Knipoog

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:42

haha idd, sommige mensen vinden het gewoon leuk om te zeiken, Ze is ook geen anky ofzo die alles weet. Van de paardensport blijf je leren, maar een goeie instructeur zeikt niet maar geeft gewoon advies. Sommige reageren nogal onaardig. Mooi paard, hij is zeker rond de 18 jaar. Ook leuk dat je foto's hebt gemaakt.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:59

Cloverdale schreef:
LovesSaartje schreef:

precies mijn gedachte..

ik wil er wel aantoevoegen dat je wel wat minder in zn mond kan trekken Lips are sealed krijg acuute pijn in mn mond als ik die foto's zie Scheve mond

whahwha knap zonder bit Haha! dit topic is trouwens al best oud

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:04

Tygo schreef:
haha idd, sommige mensen vinden het gewoon leuk om te zeiken, Ze is ook geen anky ofzo die alles weet. Van de paardensport blijf je leren, maar een goeie instructeur zeikt niet maar geeft gewoon advies. Sommige reageren nogal onaardig. Mooi paard, hij is zeker rond de 18 jaar. Ook leuk dat je foto's hebt gemaakt.

Ja, ik ben een zeikwijf Ja Rolleyes
Jezus, je bent toch wel gestoord, als je GVD niet weet wat voor hoofdstel dat is, en je er toch mee gaat rijden? of ben ik nu weer aan het zeiken? nou, het kan me geen ene f*ck schelen of ik loop te zeiken of niet.
[edit] dit is niet goed voor mijn bloeddruk Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:37

Leuk paard Ja
Maar een hack is idd behoorlijk scherp (met zulke strakke teugels Lips are sealed) en hij zit nog vrij laag ook ... maargoed, het is nu wel genoeg gezegd eigenlijk. Jullie passen iig leuk bij elkaar Lachen

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:38

hmm, voortaan toch maar even naar het schuurtje lopen.. vind het zowiezo niet echt slim om zomaar het voorste hoofdstel te pakken als je weet dat het goede hoofdstel een paar passen verderop hangt..

Ik vind het een erg mooi paard, zou niet denken dat hij al 20 is..

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:44

Mooi paard hoor Sammy Lachen . Vind het er leuk uit zien, zo'n klein meisje op een groot paard Haha! . Bij de titel schrok ik even, ik dacht dat je de andere Devil bedoelde Tong uitsteken .
En over die hackamore, Sammy is volgens mij nog niet zo oud en het is niet haar eigen paard (toch?), dus het is meer onwetendheid. Alsof alle kinderen van haar leeftijd precies weten wat bijv. een hackamore is en wat de inwerking daarvan is. Dat vind ik meer de verantwoordelijkheid van de eigenaar (ben het er verder wel mee eens dat ze beter met een gewoon hoofdstel had kunnen rijden).

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:45

stom dat je van die foto's neerzet als je weet dat je gezeik krijgt..en nog terechte gezeik ook..het is voor het bestwil van het paardje..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:50

renza schreef:
Alsof alle kinderen van haar leeftijd precies weten wat bijv. een hackamore is en wat de inwerking daarvan is. Dat vind ik meer de verantwoordelijkheid van de eigenaar (ben het er verder wel mee eens dat ze beter met een gewoon hoofdstel had kunnen rijden).

Naja ik zou 5 jaar geleden ofzo het écht niet in m'n hoofd halen om iets anders dan normaal te gebruiken hoor Clown
Ben benieuwd naar rijfoto's zonder hackamore Ja

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:52

Hoe oud is Sammie dan als ik vragen mag? Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:54

Volgens mij een jaar of 11? Ik ken haar verder niet in het echt, dus dat weet ik niet precies Tong uitsteken .
Ik zou ook niet zo snel zomaar een ander hoofdstel pakken, maar ze doet dit iig niet bewust om 'm in de krul te trekken ofzo (neem ik aan dan Tong uitsteken ).

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:55

12 of 13 toch Sammy ?
Maar dat denk ik ook niet nee (maar het gebeurt wel ...).

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 20:58

ik wil hem echt niet ( aan de teugel laten lopen hoor!) ik ben 13....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:58

Ja okee, dat er commentaar op komt is alleen maar goed. Maar sommige reacties vond ik, gezien haar leeftijd en omdat ze het niet bewust doet, een beetje bot Knipoog (iets subtieler / vriendelijker zou ze denk ik ook wel begrijpen Tong uitsteken)

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:02

Ja da's waar, maar het blijft natuurlijk niet echt slim om een ander hoofdstel te pakken, omdat je anders verder moet lopen, als je niet weet wat de werking ervan is. Maargoed, ze heeft het nu wel begrepen denk ik Knipoog
Krijgen we nog een x leuke rijfoto's met het gewone hoofdstel Sammy?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:09

renza schreef:
Ja okee, dat er commentaar op komt is alleen maar goed. Maar sommige reacties vond ik, gezien haar leeftijd en omdat ze het niet bewust doet, een beetje bot Knipoog (iets subtieler / vriendelijker zou ze denk ik ook wel begrijpen Tong uitsteken)

En daar ben ik het helemaal mee eens Ja

Bovendien is het al een vrij oud topic.
Ik denk dat Sammy de boodschap wel begrepen heeft en ik zal hier een slotje op zetten.