MustangS schreef:
Hackamore hoofdstel
Dit bitloze hoofdstel werkt een stuk scherper in dan het bitloze hoofdstel. Zeker wanneer men geen ervaring heeft met de hackamore, kan men meer schade toedoen aan het paard, dan goed. De hackamore werkt in op de neus, en wanneer men te hard in de handen is kan het zover komen dat het neusbeen wordt gebroken. Wanneer men echter voorzichtig is en niet te hard in de handen is dit een hele mooie manier om zonder bit te rijden. Zeker bij paarden die niet goed reageren op het standaard bitloze hoofdstel.
(Bron: Internet)
Trouwens, dit is echt NIET boos bedoeld ofzo hoor.. Maar dit is gewoon een beetje informatie voor jezelf (en voor mij, want ik wist zelf ook niet precies wat het was) zodat je nu wel weet wat het hoofdstel inhoud, en dat je dus beter even een stukje kan lopen, dan dat je misschien z'n neusbeen wil breken.. Toch?
![]()
Verder houd ik mijn mond, anders krijg IK op de een of andere manier bokt nog over me heen...
Ik sluit me aan bij dit verhaaltje.
Je moet alleen met een hackamore gaan rijden wanneer je de werking ervan weet.
Je kan er echt verschrikkelijk schade mee aan richten. Jammer goed bedenken mensen zich niet.
En aan jouw fotos te zien rijd jij vrij "streng" met je hand om maar zo te zeggen en als hij dan ook nog eens sterk is, is een hackamore zeker niet verstandig om mee te gaan rijden
Dit is als advies bedoeld.
Maar waarom zien mensen advies meteen als kritiek en voelen zich aangevallen?
) zodat je nu wel weet wat het hoofdstel inhoud, en dat je dus beter even een stukje kan lopen, dan dat je misschien z'n neusbeen wil breken.. Toch?

Daar wordt ik nou zo boos om he en je trekt hem in de krul meer gezeur heb ik niet toedeloe....

.