Dit is Siska(v Marlon) mijn eerste eigen paardje sinds december. Ze is een 5 jarige kwpn merrie. Ze is nog maar van september ingereden maar leert snel zondag neem ik haar mee naar school ben benieuw hoe ze het daar gaat doen maar heb het volste vertrouwen in haar. Ze is echt het paard van mijn dromen en ben blij dat ik haar ben tegen gekomen Ze is echt 100 procent tevertrouwen en echt een harde werker Mijn droom is om achter een jaar of 2 met haar cross te starten En ik hoop dat we nog velen mooie jaren mogen krijgen!
Faas
Geplaatst: 05-01-05 04:34
Ik geef onze Raak op:
Naam: Maaraak Ras: arabisch volbloed kleur: zwart
Gewoon omdat het mijn maatje is door dik en dun. Een heerlijk paard met een heerlijk karakter. Weliswaar wat eenkennig maar eenmaal doorgedrongen is het een vriend voor het leven.
Faas
Geplaatst: 05-01-05 04:38
en natuurlijk mag ons Rekje ook niet ontbreken
Naam: Marek ras: arabisch volbloed kleur: vosschimmel
Gewoon omdat het een heerlijk lief ding is. Een dieseltje. Eenmaal lopende is hij als een luxe stoel vergelijkbaar met de oude Citroën BX met hydraulische vering . Een enorme knuffel en altijd in voor een spelletje.
Meer foto's uiteraard in profiel of op website
Dimple
Geplaatst: 05-01-05 10:48
Ik geef op mijn 3 jarige merrie U and Me (Joemmie voor intimi ) van OOSeven x Juventus.
Waarom Joemmie? Ten eerste omdat ze de allermooiste merrie is. Ze is super lief, aanhankelijk, knuffelig. Goed opgevoed en blijkt ook nog eens een geweldig talent te zijn.
Vanaf de dag dat ze zadelmak is gemaakt heeft ze geen pas verkeerd gezet. Ze werkt goed mee, is heel aandachtig als ik aan het rijden ben en let goed op. Ze is redelijk bomproef en dat is erg fijn met buitenrijden
Ze is erg gehecht aan onze ruin Nicolai, dikke vriendjes
Er bestaat gewoon geen twijfel, Joemmie is de beste en de mooiste!!
Dimple
Geplaatst: 05-01-05 10:52
Ook geef ik op onze 9 jarige ruin Nicolai.
Nic is de grootste, liefste en zachtaardigste ruin van allemaal. Met rijden doet hij altijd zijn best, ondanks dat hij sommige dingen best moeilijk vindt. Je kan er een klein kindje op zetten en daar doet hij heel voorzichtig mee. Hij zal nooit steigeren of bokken en wil altijd voor je werken. Het liefste gaat hij naar buiten, het bos in en het strand op mijn zijn vriend Kasparow. Hij ziet het strand.............en rent direct naar het water en gaat heerlijk zwemmen
Hij is verliefd op onze Joemmie!
Het is duidelijk! Nicolai is de beste!!
Idra
Geplaatst: 05-01-05 11:13
Ik nomineer mijn PRE (andalusier) hengst LICOR.
Wist je dat: - Licor 1m63 is? - officieel 8 jaar is geworden? - hij verschrikkelijk knap is? - hij minstens even lief dan knap is? - hij heel erg fijn te rijden is? - hij ook heel snel leert? - soms overijverig is en daarmee oefeningen moeilijker maakt dan dat ze zijn? - hij mijn droompaard is en ik elke dag nog steeds heel blij ben dat ik hem 1.5 jaar geleden gekocht heb? - hij daarom voor mij hèt Boktpaard 2004 is
Otjuh
Geplaatst: 05-01-05 11:23
Hierbij geef ik Picasso op
Naam:Picasso Leeftijd:7 jaar Ras:Kwpn Geslacht:Ruin Kleur:Vos Hoogte:1.67 Lievelings eten:Haha slobber en kruidenmelage en natuurlijk appel,peen en brood
Ik geef hem op omdat: * Hij Super lief is ! * Hij heel fotogeniek is * Heel mooi is
Goed in: Gapen haha
Robby_
Geplaatst: 05-01-05 11:35
mogen pony's ook
Anjatjeuh
Geplaatst: 05-01-05 11:38
Dan geef ik hierbij mijn schoonheid op: USHI Ushi is nu 7 jaar, en ik heb haar nu net iets meer dan een jaar. Ushi is super veelzijdig (super springen vooral) Ushi is een sabino-vos en heeft super speciale aftekeningen (kijk in mijn profiel voor duidelijkere foto's ) Ushi is gewoon Ushi
love_FlAmE
Geplaatst: 05-01-05 11:43
Ik zou Flame graag als boktpaard willen omdat hij al zoveel heeft meegemaakt en toch maar iedere keer weer opnieuw vertrouwen krijgt in de mens + het is echt een superbeestje! Lees het verhaal: http://groups.msn.com/FlamesHeaven/flamestory.msnw
Ras: een mengelmoesje Geslacht: Ruin Hoogte: rond 1.60m Leeftijd: ong 9 jaar
Naam: Saint Tropez Roepnaam: "vos" Ras: KWPN Afstammeling: Havel X Triton X Joost (dressuur gefokt) hoogte: 1.63 Kleur: vos leeftijd:5
Beschrijving: Saint Tropez is een ontzettend lief paard. Ze zal nooit een vlieg kwaat doen. Ze is nog niet zo lang onder het zadel maar ze pakt de dingen heel goed op. Begin januari 2005 heeft ze voor het eerst gesprongen. uiteindelijk heeft ze 1.10 gesprongen die dag. zie filmpje ---> http://members1.chello.nl/~k.scholte/MOV00951.MPG
Naam: Amerigo Bijnaam: Peggy, Spek Leeftijd: 12 jaar Schofthoogte: 1.62 m Geslacht: merrie Ras: Lippizaner x ... Kleur: schimmel
Ik geef Spek op omdat: Ze mijn verzorgpaard is. Ze heel lief kan zijn, maar ook haar eigenwijze buien heeft. Ze mooi is. Ze heel lief voor kinderen is.
yarrah
Geplaatst: 05-01-05 12:17
Ik geef mijn paarden Harry en Ozz op. Harry was een wereldpaard met een superkarakter en zo waanzinnig mooi. Vorig jaar op 15-07-2004 is hij uitgegleden in het weiland daarbij brak hij zijn been en er zat niets anders op om hem uit zijn lijden te verlossen . De breuk was zo complex een behandeling was onmogelijk. Ik ben hier nog steeds kapot van om een paard die je 8 jaar hebt gehad om die op deze manier kwijt te raken. Harry heeft mij geleerd om met paarden om te gaan. Als Harry niet correct werd behandeld dan deed hij het gewoon niet punt. Harry was een trots paard en wilde op een bepaald manier behandeld worden. Als dat niet gebeurde dan trok hij zichzelf in zijn schulp. Het heeft lang geduurd voordat ik dat in zag, maar daarna zijn we zo'n goed team geworden. Harry, bedankt voor die heerlijke jaren.
Ook wil ik Ozz (Oscar) nomineren een paard die ik nu in mijn bezit heb een gitzwarte groninger. Ik heb nog maar een paar weken, maar hij heeft me over zoveel angsten al heen geholpen. Nadat Harry is overleden heb ik op een aantal andere paarden gereden. Van een ben ik afgevallen en daarbij een ingeklapte long, 2 gebroken ribben en een aantal flink gekneusd en 3 dagen ziekenhuis opgelopen. Mijn vertrouwen in paarden is behoorlijk geknakt. Ozz heeft me er doorheen getrokken en mij duidelijk gemaakt dat het Groninger paard echt te vertrouwen is. En hoewel hij nog maar 5 jaar oud is, is hij volledig verkeersmak, trailermak, bomproof, niet schrikkerig, lekker voorwaarts. Kortom ook een wereldpaard net als Harry. Ozz heeft een rustig karakter en is wat verlegen het zal een tijdje duren voordat ik weet hoe hij werkelijk is. Maar het is meer dan de moeite waard om hier mee door te gaan, want ik ben hem zo dankbaar. Dank je Ozz.
Sandy_
Geplaatst: 05-01-05 12:45
Ik wil Nienke opgeven als boktpaard 2005: Dit is Nienke:
Gegevens van Nienke: -Ze is een merrie -Ze is 1.68 groot -Ze is geboren op 30 mei 1996 -Ze is nu dus 8 jaar!
Reden waarom Nienke boktpaard van het jaar 2005 is: -Ze veel voor mij betekend -Ze altijd heel braaf probeerd te zijn -Ik d'r nu al een jaar verzorg -Ze van knuffelen houd -Ze door andere mensen ook heel leuk gevonden word -Ze leuk/mooi kan lopen -Ze snel nieuwe dingen leert -Je van haar kan leren -ZE GEWOON EEN SUPER PAARD IS!!!
Paardenmeis1
Geplaatst: 05-01-05 12:50
Ik geef mijn lekkere wijnpaardje Lambrusco op
Deze 11-jarige ruin van BrederoxPrins Oregon is lief leuk en grappig . Ik rij nu L1 met hem en mijn moeder B, maar bij zijn vorige eigenaresse liep hij M2. Onze grote hobby's zijn toch wel springen en naar buiten gaan. Hij is nu ruim een jaar bij ons en ik zou hem voor geen goud willen missen . Zoals jullie kunnen zien is hij 1 vd levende bewijzen dat tuigers ook mooi kunnen lopen Zijn grote vriend is Tulandro, maar ik denk dat zijn eigenaresse hem er zelf op wil zetten..
Voor meer vragen over mijn wijntje kunnen jullie me pb-en
Rocco1
Geplaatst: 05-01-05 13:07
hierbij geef ik rocco op om boktpaard van 2005 te worden.
hij is een ruin van 6 jaar oud, erg nieuwsgierig en aanhankelijk. hij houd wel van een geintje. soms wat eigenwijs met rijden maar als je eenmaal zijn respect gewonnen hebt heb je er een super paard aan. hij zit als een luxe stoel en is ook erg geschikt voor mensen met veel rugklachten.
niveau dressuur is B en springen L jonggors ajonc is zijn vader, moeder is jeranda, vader van moeder is ramiro z
hier dan nog een foto
sorry had perongelijk 2 foto's geplaatst.
Apple
Geplaatst: 05-01-05 13:15
Hierbij geef ik Kevin op:
Lastig om te kiezen welke foto . Deze foto is in het voorjaar gemaakt, vlak voor een wedstrijd .
De gegevens: Naam: Kevin Kleur: donkerbruin schofthoogte: 1.75m leeftijd: wordt dit jaar 13
Kevin woont nu bijna 2 jaar bij ons . Het is een braaf paard, maar hij is niet suf . Hij heeft tot nu toe 2 keer met goed gevolg een kennismakingsrit Endurance volbracht. Komend voorjaar gaan we L1 dressuur starten. Afgelopen zomer hebben we ook een springcursus gevolgd. Kevin vindt dat helemaal geweldig dus eigenlijk wil ik meer gaan springen komend jaar. Een veelzijdig paard dus .
Kevin is daarnaast uitermate geschikt als braaf gezelschap voor paarden die nog nooit het strand gezien hebben . Wij hebben regelmatig gezellige ritten met bokkers die hun paarden meenemen voor een strandritje en ze zo een goede ervaring willen geven .
Auky
Geplaatst: 05-01-05 13:26
Bij deze geef ik mijn Friese ruin Auky op.
Auky is het liefste Friese ruintje ter wereld. Hij zal je nooit opzettelijk kwaad doen of wat dan ook. Hij is heel rustig in de omgang, maar totaal geen suffe knul. Hij houdt wel van een partijtje crossen, maar kan ook prachtig dressuren. Redenen zat waarom hij dus Bokt Paard 2005 moet worden !
LISWA
Geplaatst: 05-01-05 13:43
Naam: Dilaica Leeftijd: 4 jaar Schofthoogte: 1.65 m Geslacht: merrie Ras: half-arabier Kleur: vos
CherrenJessy
Geplaatst: 05-01-05 13:57
als eerste wil ik Roxy nomineren!
Roxy staat op Erve Meenderinkboer in Markelo! Roxy is echt een schat van een beest! ik heb al zo'n 4jaar les op haar en rij 2weken in het jaar elke dag op haar omdat we dan daar op 'kamp' zijn! Roxy is al best wel op leeftijd maar scheurt nog steeds alle bossen door!
En natuurlijk mijn nieuwe bijrijdpaardje Lugh! hij is echt wel een schatje! Hij is ook zo makkelijk om uit het land te halen...draadje open...Lugh wandelt er wel alleen uit kun jij je bezig houden met alles wat er niet uit moet... draadje dicht... Lugh halster om en klaar is Maaike [/img]
Waarom? Djin is in de omgang een echte volbloed. Behandel je haar eerlijk en met respect, dan krijg je dat zonder voorbehoud van haar terug. Ze gedraagt zich altijd als een echte keurige dame, maar zodra je het bos in gaat of als ik de cross in ga met haar, dan vergeet ze dat ze een dame is. Ze loopt gewoon door alle drek en geen hindernis is haar te gek. Ze is een kleine, dappere meid! Ik heb veel van haar geleerd en ben door haar echt gaan paardrijden met gevoel. Djin, al wordt je geen boktpaard 2005, voor mij blijf je de beste!
Chello0w
Geplaatst: 05-01-05 14:29
Liberty!! Liberty is een KWPN, ruin van 11 jaar!
_Lorette_
Geplaatst: 05-01-05 15:41
Ik voel me schuldig als ik haar niet opgeef dus:
Sjelotje (Zo noem ik haar altijd) * Stamboeknaam: Utopie-melodie * Op wedstrijden gaat ze door als: Up To Date
Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt, maar omdat ze zo lief is denk ik dat ze zelf stiekem geoefend heeft De foto is van toen ze voor de 10e keer onder het zadel was. Ze pakt alles heel goed aan, en ook al is ze vreeeselijk eigenwijs, ze wil graag voor je werken. Ze kan heeel goed racen, en ook doet ze alsof ze de moeder is van mijn pony (die toch een paar jaar ouder is , zie foto in mn profiel)
Het maakt me niets uit of ze nou werkelijk het bokt-paard wordt, want voor mij is ze altijd het liefste paard (In mijn profiel staan nog meer leuke foto's.)
letziforevr
Geplaatst: 05-01-05 15:56
ik geef mijn lettische paard op! merano heeft ook afgelopen jaar weer bewezen dat hij een kanjer is!! afgelopen jaar heeft hij een aantal mensen over hun paarden angst geholpen en heeft hij zich weer bewezen als kinder vriend! ook het kleine meisje op de foto laat hij haar gang gaan en doet hij alsof ze al jaren op hem rijdt! ondanks dat hij super groot is,heeft hij een heel klein hartje en is hij heel voorzichtig met de mensen die in zijn buurt zijn. lief,nieuwsgierig,braaf en vind alles leuk,kortom een wereldpaardje!
jimmy
Geplaatst: 05-01-05 16:39
Nou als eerste meld ik aan JIMMY . Jimmy is mijn eerste eigen paard en we hebben hem nu bijna 6 jaar. Jimmy is een nrps ruin van bijna 9 jaar. Zijn afstamming is Jurenco Nieuwmoed x El beauty x Mischaz x hij is D pony gefokt en 1.63 geworden FOUTJE dus.Maare wel een heel leuk foutje We hebben samen heel veel meegemaakt,zowel leuke als minder leuke dingen. Hij heeft al meerdere keren op de uithof gestaan in utrecht vanwege zware koliek.En heeft daar een keer op IC gestaan vanwege ?? weten ze nog steeds niet,een of ander raar virus.Maar wonder boven knapt hij steeds weer op en is hij er nog altijd (god zij dank). Hij is als veulen veulenkampioen geworden van zijn jaargang,en als hengst werd hij ster op de hengstenkeuring.En de jaren daarna is hij als ruin ook nog ster geworden met 1ste premie's Jimmy heeft al z'n beetje heel nederland gezien,aangezien hij altijd mee ging naar mijn stage bedrijven enzo.hij heeft nu een peesblessure en daarom is het een dikke brombeeraan het worden.Hij doet nu eigenlijk niks anders dan gras eten en buiten spelen. Ondanks al zijn gezondheids problemen heeft hij toch nog 4 jaar deurne meegelopen,de Orun 1ste fase gehaald en m gedressuurt.Dit bewijst van karakter vind ik,hij is mijn grootste vriend en daarom vind ik JIMMY paard van het jaar
Laatst bijgewerkt door jimmy op 05-01-05 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt