Drachtig is prachtig: Rilexta!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:50

DGKstudent schreef:
Mooie merrie zeg!!!

Nou, ik kan niet ontkennen dat Verkerk het bij jouw merrie het bij het juiste eind had, door haar Ster te verklaren OK dan!

is haar volle zus toevallig paar jaar geleden kampioen van Overijssel gewest?

komt me zo bekend voor namelijk...

over de 120 dagen, dus de endometrium cups zijn al weer lang verdwenen uit de placenta, en nu word het dus maar eens tijd dat die organen rijpen om mooi voldragen en matuur de wereld gedag te zeggen, met een schitterende partus en puerperium voor de merrie en haar veulen Knipoog

daarna maar goed klaarstomen voor haar turbulente toekomst.. hopelijke zonder veterinaire interventie Cool

suc6!!!

Halleluja... Je kan ook interessant gaan lopen doen zeg... Lips are sealed

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:09

Kick je erop om met diergeneeskundige termen, die trouwens niks ter zake doen, te smijten? Nu iedereen overtuigd is van je superieure intelligentie, kan je misschien terug overschakelen op gewone mensentaal?

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:20

ja zeker kick ik daar op..
ben speciaal die studie gaan doen om op de kinderboerderij bij ons in het dorp de wijsneus uit te gaan hangen...

ik snap niet echt wat jullie probleem is zegmaar..

mag ik niet eens gewoon voor de lol een reactietje geven??
als jullie het gevoel krijgen dat jullie kennelijk niet alles weten van een paard dan moeten jullie het niet op mij afschuiven, want ik wilde haar gewoon feliciteren met haar dracht, en haar mooie merrie (je kunt veel zeggen, maar dat is een prachtmerrie!!)...

en zo onwijs moeilijk is partus en puerperium niet hoor...
als je van een boerderij afkomt, dan zegt je dat wel wat hoor... daar hoef je echt geen universiteit voor te hebben gedaan
en wat betreft die endometrium cups >> lees eens een boek over voortplanting bij het paard, en lees speciaal de hoofdstukken over de placenta maar eens door;

groeten
ps: placenta betekent de moederkoek in het normale nederlands/belgisch.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:48

DGKstudent schreef:
ja zeker kick ik daar op..
ben speciaal die studie gaan doen om op de kinderboerderij bij ons in het dorp de wijsneus uit te gaan hangen...

ik snap niet echt wat jullie probleem is zegmaar..

mag ik niet eens gewoon voor de lol een reactietje geven??

ja natuurlijk, maar wat is het nut om hier even een samenvatting te geven van de embryologie en de geboorte bij het paard? Zeg dan gewoon dat het een prachtig paard is, en dat je hoopt dat voor de rest de dracht goed verloopt.

als jullie het gevoel krijgen dat jullie kennelijk niet alles weten van een paard dan moeten jullie het niet op mij afschuiven, want ik wilde haar gewoon feliciteren met haar dracht, en haar mooie merrie (je kunt veel zeggen, maar dat is een prachtmerrie!!)...

Oh, ik weet zeker niet alles van paarden, is er iemand die dat wel weet? (jij misschien?)

en zo onwijs moeilijk is partus en puerperium niet hoor...
als je van een boerderij afkomt, dan zegt je dat wel wat hoor... daar hoef je echt geen universiteit voor te hebben gedaan
en wat betreft die endometrium cups >> lees eens een boek over voortplanting bij het paard, en lees speciaal de hoofdstukken over de placenta maar eens door;

ik weet best wat die woorden betekenen, ik doe namelijk ook diergeneeskunde (Marianne hierboven ook), ik loop er alleen niet mee te koop zoals sommigen...

groeten
ps: placenta betekent de moederkoek in het normale nederlands/belgisch.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:54

Zow hee Bloos!
Wat een geweldig paard!
Dat koppie.. Kwijl Lovers
Gewoon te mooii... die 1e foto is mooi zeg!

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:45

Hukkie"]
[quote="DGKstudent schreef:
ja natuurlijk, maar wat is het nut om hier even een samenvatting te geven van de embryologie en de geboorte bij het paard? Zeg dan gewoon dat het een prachtig paard is, en dat je hoopt dat voor de rest de dracht goed verloopt.

[/quote]

Sorry.. maar dit forum is niet voor onderlinge geruzie over wat ik nu wel mag zeggen en wat niet..
Ik ga me dus ook verder niet teveel uitlaten over deze dingen, en vind deze hele discussie gewoon maar te zielig voor woorden, want ik wilde gewoon een grappig berichtje zetten. Als je er moeite mee had gehad, dan had je me maar moeten PBen.

Ik mag toch wel zelf weten wat ik schrijf op dit forum?
Ik hoop dat als je verder commentaar hebt dat je het schrijft via PB en niet zo via het forum, want dit is voor MissHIS niet bepaald leuk om te lezen.

Ik wilde gewoon vriendelijk haar persoonlijk succes wensen, met een grappige manier van uitdrukken, en mijn intentie is het totaal niet om indruk te maken op wie dan ook, want dat heb ik echt niet nodig.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 18:49

Mensen, hou het maar even gezellig!

Afbeelding

Kijk, dit is veel interessanter! Mijn merrie, vandaag op 7.5 maand dracht (232 dagen).

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:54

ooooooooeee Tong uitsteken

knappe ril ziet er goed uit!!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:36

DGK-student: Wat betreft de merrie ben ik het helemaal met je eens. Verder heb je geloof ik nogal lange tenen.

Wat een supermooi paard. Ben erg benieuwd wat daar waar moois uitkomt. Ik houd Kraamstal goed in de gaten MissHIS!!

Mooi buikje trouwens.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:58

RIL ziet er nog steeds super uit! En er is al echt een buikje te zien! Wat gaat de tijd toch snel. Nog maar 3,5 maand!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 04:04

MissHIS schreef:
Mensen, hou het maar even gezellig!

[image]

Kijk, dit is veel interessanter! Mijn merrie, vandaag op 7.5 maand dracht (232 dagen).

Oeh, dat buikje Ach gut Ze ziet er nog steeds knap uit hoor Lovers
Nog 3,5 maand tot de roze muisjes zullen we maar zeggen Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 08:59

mooi paard zeg echt gaaf Kwijl
dat hoofdstel staat mooi bij der vacht.
die laatste foto is goed getimed zeg

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 11:01

annegti schreef:
Oeh, dat buikje Ach gut Ze ziet er nog steeds knap uit hoor Lovers
Nog 3,5 maand tot de roze muisjes zullen we maar zeggen Haha!

Jaa roze muisjes! Tong uitsteken Ik wil geen blauwe! Cool

Het schiet inderdaad al op, voor je het weet is het 2005 en dan gaat het allemaal heel snel! Lachen Maar eigenlijk kan de tijd niet snel genoeg gaan als het om drachtige merries gaat natuurlijk! Ik ben echt zo reuze benieuwd! Bloos