Shetlandveulen in de tuin :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:12

sjokkemeule schreef:
Ow, het gras is dar gemaaid, er is 500 kg, ja echt 500 kg hooi ingeslagen !!!!!!!!!

jezus, hoe vet willen ze da beest krijgen zeg!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:13

DB belt net, houden van shets is toe gestaan, ze gaan " van de wweek " even kijken.....
vaag die lui....
Ik bel de DA wel, die kijkt wel voor me, moet die maar rapportage opmaken, GODSGEKLAAGD !!!!!!!!!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:13

vind het te klein, maar als die veel hooi bijkrijgt is het niet zó erg Haha!
leuk kleurtje heeft die
Laatst bijgewerkt door Mo_I_Rana op 24-08-04 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:13

xxsummyxx schreef:
maar zoveel gezijk om dit ?:S raar

Misschien moet je wat ouder zijn om te begrijpen waarom wij zeiken Lips are sealed

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:14

LovesSaartje schreef:
jezus, hoe vet willen ze da beest krijgen zeg!

Geweldig dit!:))...die 500 kilo is niet voor dat veulen *LOL*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:15

En toch is het geen gezeik Cassidy Knipoog. Ik vind het terecht waarom wij hier zo over door blijven gaan. Een paard/pony hóórt niet in een volkstuintje, punt!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:17

Cassidy schreef:
Geweldig dit!:))...die 500 kilo is niet voor dat veulen *LOL*

Overbuurvrouw zegt dat het voor een jaar is, nou dat gaat rotten en doen, ja ik ga meer aktie ondernemen....

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:19

sjokkemeule schreef:
Overbuurvrouw zegt dat het voor een jaar is, nou dat gaat rotten en doen, ja ik ga meer aktie ondernemen....

idd, saar ging d'r loopstal binnen(na een aantal weken) bleek dat er nog wat hooi in de ruif zat, dat kreeg ze toch maar niet van mij

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 17:19

Ow en het is GEEN pennie verhaal !!! al klinkt het van dat hooi maf, maar de aanhanger ging bijna door de hoeven van dat gewicht, dat vertelde de overbuurman zostrax, die lag in een deuk......

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:37

ik denk dat de oplossing redelijk simpel is (ten minste dat hoop ik voor het dier)

Ik kan me namelijk nog herinneren dat er in het opic van debo toendertijd werd verteld dat je buren het ermee eens moeten zijn en geen bezwaren hebben. Ben ik dan gek als ik zeg dat je gewoon bezwaar in moet dienen bij de gemeente?
Of zit het niet zo makkelijk?

Vind die mensen in ieder geval goed gek, mijn pony's hebben een dike hectare, en die hebben ze nodig ook Hyper!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:48

Nou Sjok,best wel triest dat de DB wel ongeveer elke week bij jou op de stoep stond(als ik het mij nog goed kan herinneren) en hier niks aan doet Boos!

dimola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:51

Kijk als dat beestje nou gewoon elke dag lekker op een weitje kon staan en alleen in de tuin kon slapen oke (als die dan een schuilstalletje heeft!
Maar dan moet die wel overdag alleen maar lekker op een groot gezellig landje staan met andere dieren ofzo!Dat die zich lekker kan uitleven!Een veulen hoort op een wei met andere diertjes!Niet in een tuin!Helemaal aleen en dan ook nog jong!Kijk als die gewoon overdag lekker in een land stond wat een beetje dichtbij is dan wandel je daar lekker heen heeft die ook weer beweging gehad,en ook in een bak kan staan en s'avonds gewoon in de tuin slapen alá!maar dit niet hoor!suc6 verder!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:58

Volgens mij is het in de meeste gemeenten niet toegestaan om vee te houden in een woonwijk, en hoe klein ook, een shetlanderveulen valt echt onder vee en niet onder huisdieren! Gewoon bij de gemeente kenbaar maken, of melden via de politie.
Het mag gewoon niet! (afgezien van het feit dat het natuurlijk niks is voor dat beestje!)

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:03

bij ons moet je al toestemming hebben voor het houden van kippen!
wordt lachen als hij groot is van de zomer ...krijgen de buren lekker vliegen en zo'n amoniak stank...goh,wat zullen ze zo'n paardje dan nog leuk vinden!!

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:09

Mijn bijbaan shetten staan ook in een achtertuin, maar die is wel ietsje groter (eigenaar is ook ietsje rijker denk ik) die hebben met zijn drie een leuk stalletje met uitloop en twee stukken wei, daarnaast staan ze niet alleen en gaan ze elke zomer naar een grote wei.
Daarnaast heeft ie in de wijde omtrek geen buren!!
Veulentjes moeten met vriendjes groot worden en hard kunnen galopperen en lekker puberen enzo.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:17

Jeetje 500 kg?!! Zodat het beestje zich dood kan eten ofzo?
Jeetje als ze komen hou je ons wel op de hoogte hè?

Tsja de kindertjes kunnen het wel willen maar wat hebben de koters eraan? Die denken dat ze meteen op het veulen kunnen rijden en als ze nog zo lang moeten wachten zijn ze haar allang ontgroeid. Zo'n mensen mogen voor mij dus een verbod krijgen om paarden te kopen!

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:26

Jeetje,...... als ik het goed begrijp willen ze een klein veulentje in de achtertuin doen, die zelfs nog wat kleiner is als op de foto en daar dan nog een keer de helft van!!!!!!
Ik bedoel dit niet boos op jou hoor.
Goed dat je de DB en DA hebt gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:26

Wat is DÍT zeg?! Is dit serieus, of is dit nou een grap??! Als het een grap is is het wel een héle slechte!

Wie houdt er nou een Shet in zo'n tuintje..

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:19

Ongeloofelijk ja zo zie je maar weer je hebt mensen met paarden en paardenmensen. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 19:21

Sammm schreef:
Wat is DÍT zeg?! Is dit serieus, of is dit nou een grap??! Als het een grap is is het wel een héle slechte!

Wie houdt er nou een Shet in zo'n tuintje..

DIT IS, NOGMAALS GEEN GRAP !!!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 19:24

DA gaat morgen kijken. Hoefsmid heb IK besteld voor ze, en alleen het adres doorgegeven, die zal dan als hij daar komt, vast ook wel actie ondernemen.
De buren vinden het best, als ie maar geen herrie maakt en niet stinkt.

NIEMAND in de buurt schijnt te begripen dat die dieren ruimte en nog eens ruimte en (professionele) aandacht nodig hebben.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:29

Buren zijn er gauw genoeg achter als het gras op is en de tuin in een modderlandschap verandert, en de shet vervelend wordt omdat ie zich verveelt en door de omheining heen breekt, dat dit niet gaat werken zo.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:46

jezus zeg! dat beestje gaat problemen krijgen met z'n groei! hier kan hij zich niet uitleven en ontwikkelen. en het is nieteens helemaal gras!! lekker, zo'n harde stenen ondergrond...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:50

Lips are sealed

moet ik nog iets toevoegen?

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 19:53

klaske schreef:
:x

moet ik nog iets toevoegen?

Mja, evt. tips, wat ik nog verder kan doen ?
Veulenbrok voor ze kopen ofzo ?
Ik heb helemaal GEEn ervaring met veulens, dus dit is ook een maagdelijk terrein....