Rondje rijden "ZONDER IETS"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:49

Als ik jou was zou ik wel ff een touwtje om zijn nek doen, je weet maar nooit!!
Vroeger deed ik dat ook zo rijden met mijn haflinger Macho, was heel leuk altijd.
maar wel in het bos hoor niet op de weg dat durfde ik niet.

goos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:03

wat heb jij een toffe pony zeg.zo zou ik ook wel buiten willen rijden haha

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:47

Ik vind jouw foto's zo leuk. Net als die vorige serie.
Discussies als een slof eraan hangen, welk bit zullen we nu weer eens proberen of hij doet moeilijk buiten, gaan aan jou volstrekt voorbij.

Ik ben ook niet een beetje jaloers maar superjaloers.
Grote klasse OK dan!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:48

Gaaf dat dat zo kan zeg!
Leuk dier ook trouwens!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:50

voor de mensen die zo hard roepen hang een touwtje om de nek,

Dit paard luisterd net zo goed naar zijn ruiter al iemand die altijd op een bit rijd. een touwtje zou echt geen toegevoegde waarde hebben, omdat je een paard OOK niet houd met een touwtje mocht íe ervandoor gaan...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:55

Duncan schreef:
voor de mensen die zo hard roepen hang een touwtje om de nek,

Dit paard luisterd net zo goed naar zijn ruiter al iemand die altijd op een bit rijd. een touwtje zou echt geen toegevoegde waarde hebben, omdat je een paard OOK niet houd met een touwtje mocht íe ervandoor gaan...

OOK niet met bit en toch rijden de meeste mensen met bit Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:55

precies, dat zal wel veiliger zijn.... NIET DUS

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:00

Een paard is een vlucht en kan van alles wegvluchten. En een halster is dan wel handig om hem vasthouden of te vangen. Knipoog Zonder zadel rijden vind ik geen probleem.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:02

* Mond valt open *
Ik vind het geweldig dat jullie dit samen kunnen !
Mijn eerste indruk was "waaauuuw" en daarna "oh, maar ook wel een beetje gevaarlijk".
Maar dat is iets wat je zelf het beste kunt bepalen, daar heb je mij vast niet voor nodig Knipoog
Eigenlijk ben ik wel heel erg jaloers op je Haha!
Dat je dit kunt met je paard, ik ben er helemaal van onder de indruk !

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:21

wow knap zeg!
Ik ben ook wel jaloers op je zeg...zo'n vertrouwe Bloos!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:56

Sorry hoor... Maar ik vind dit echt levensgevaarlijk! Stoom uit je oren Niet alleen voor jou en je paard, maar er zijn ook nog andere weggebruikers!!! Belachelijk dat iedereen zegt "Wat een vertrouwen" enz. Wat is dat vertrouwen nou waard, als je paard aan de kletter gaat! Een paard is een vluchtdier, en het kan altijd schrikken! Het is mooi dat dit kan, in de bak, of een afgesloten weiland... Maar geloof mij, dit is echt heel onverantwoord en asociaal gedrag!

En Duncan: Van jou word ik toch zo moe!!! Jij denkt echt dat je NH himself bent! Met een touwtje stop je een paard niet, met een bitje wel! Tuurlijk, als je paard het bit vastpakt en wegrent, heb je ook niks meer te vertellen... Maar het is altijd nog een stuk veiliger dan als een 1 of andere roekeloze muts paardrijdend met een touwtje de hele wereld denken aan te kunnen...

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:59

sorry? het was niet bepaald de bedoeling de NH-himself uit te hangen.....

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:26

Als je eraf valt heb je echt niks in handen zeg! Je bent je paard kwijt en zelf lig je met je blote hoofd op de straat te koekeloeren. ik vind het levensgevaarlijk wat je doet, niet alleen voor jou en je paard, maar ook voor de andere weggebruikers....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:29

Duncan schreef:
sorry? het was niet bepaald de bedoeling de NH-himself uit te hangen.....

Doe dat dan ook niet!!! Volgens mij moet jij eerst iets vreselijks meemaken, voordat je dat gaat inzien... Hoop voor je dat je wel "veilig" met je tinker rondscheurt...

Eens kijken of iedereen nog zo jaloers is op het vertrouwen tussen de TS en haar paard als ze in het ziekenhuis ligt door dit soort gedrag...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:06

Ten eerste wil ik even zeggen: GEWELDIG!! OK dan!
Wat een vertrouwen, dat straalt het ook uit.. Petje af hoor!
Ik rijd zelf ook wel eens helemaal zonder iets, maar dan alleen in de wei of bak. Op de weg heb ik nog niet gedurfd Bloos Haha!

Ten tweede: twister: relax Rolleyes
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoor..

sunny0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:25

Citaat:

Hellemaal Mee eens! Knipoog

Als dit is wat zij wil, moet ze dat doen en die verantwoordelijkheid nemen.. En adviesen van het is gevaarlijk en een touwtje om is beter.. kunnen geen kwaad..
Maar laten we het leuk houden Haha! Knipoog

Ik ben degene die er bij was wanneer naomi zonder iets reed, we rijden bijna altijd samen, ik nog niet zonder iets, maar met een touwtje om sunny haar nek, omdat ik nog niet het vertrouwen heb in haar, wat naomi in beauty heeft..
En het gaat altijd super goed en leuk!! Vooral omdat we lol hebben met de pony's en relax zijn!

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:33

xtwisterx schreef:
Doe dat dan ook niet!!! Volgens mij moet jij eerst iets vreselijks meemaken, voordat je dat gaat inzien... Hoop voor je dat je wel "veilig" met je tinker rondscheurt...

Eens kijken of iedereen nog zo jaloers is op het vertrouwen tussen de TS en haar paard als ze in het ziekenhuis ligt door dit soort gedrag...

ik scheur veilig met m'n tinker rond hoor, maak je daar maar niet druk om. Het enige wat ik zei was nl dat je met een touwtje net zo weinig houd, behalve jezelf misschien op het paard,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:48

Mooi
dat dit kan...

In de wei

In de wei heb ik dit soort capriolen ook genoeg uitgehaald op de weg echter niet.

Niet omdat ik de paarden niet vertrouwde, maar omdat je ook rare weggebruikers hebt.

En dat je dan zelf op de keien valt, is het risico wat je van te voren zelf genomen hebt.
Maar dat het paard dan andere in gevaar brengt is niet uit te sluiten.

Het verhaal dat hij zo net zo goed te houden is als op een bit is natuurlijk l*lkoek.
Hij is zo natuurlijk net ze goed te houden, totdat er wat gebeurt
En dan heb je met een bit toch uiteindelijk net wat meer te vertellen.

Verder zou ik niet weten hoe het verzekeringtechnisch zit als er schade komt.

want als je gaar rijden in een auto zonder rem ben je denk ik ook snel fout, ook al was het je schuld niet Haha!

met andere woorden
penny actie
want er is totaal niet nagedacht over wat er gedaan word.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:54

hmm het is misschien je eigen keus maar ik vind wel dat je het paard in gevaar brengt sorry hoor...
maar als dat paard nou net een stapje opzij doet en onder een auto komt...

dat je zonder zadel rijd dat kan nog vind ik maar zonder hoofdstel...

sorry maar ik heb er maar 1 ding op te zeggen
JE BENT GEK!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 01:37

Ik ben het met runningkawa eens hoor, het is eigenlijk wel een penny-actie... Maar willen we allemaal niet eens zo'n penny-actie tot de limiet drijven in onze jeugd?

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 02:41

Ben het wel met RK eens, maar toch wel mooi dat je dit zo kunt met je paard.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:03

Foto's zijn mooi. Maar al is het paard 200% betrouwbaar, ik vind het een absoluut ondoordachte actie. 1mallot die toetert of screeuwt, en hij/zij springt opzij; ben je weg, want je bent namelijk meer met je gedachten bij het poseren dan rijden. Hoop nooit dat mijn dochter dat doet, want ze komt er nooit meer op. Absoluut geen verantwoordelijkheidsgevoel jij. Sorrie. Ben benieuwd wat de verzekering zegt als er evt. iets gebeurt was. Want paard heb je een stuk minder onder controle.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:24

Leuk dat je dat zo kan,lijkt me ook een beetje eng langs de weg.Ik vind het een mooi paardje,ziet er erg lief uit *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:31

Amethyst schreef:

idd, op het afgesloten land of in een bak............ maar niet als je de openbare weg opgaat,

Ik vind het zwaar onverantwoordelijk van TS.... Ik vind het wel heel fijn dat zij dit kan met haar pony, maar lijkt mij verstandiger dit in een gesloten omheining te doen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:04

YvonneS schreef:
Als je eraf valt heb je echt niks in handen zeg! Je bent je paard kwijt en zelf lig je met je blote hoofd op de straat te koekeloeren. ik vind het levensgevaarlijk wat je doet, niet alleen voor jou en je paard, maar ook voor de andere weggebruikers....

Niets aan toe te voegen!

Zelf deed ik het ook met m'n pony, maar altijd een halster om en een touw in een had, zowiezo deed ik dit niet op de openbare weg, alleen op zandpaden. Ik wil nog langer leven!