Verwaarloosde pony's, vervolg topic van 'Stalbles'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 22:36

oh die hoef Boos! het veulen heeft ook geen oog meer of ligt dat nou aan mij Boos!

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:56

jah okay dat die man blind is is verschrikkelijk, maar verkoop die paarden..en ga vissen verkopen ofzo , (weet ik het! Verward ) maar geen paarden!.
die paardjes hebben hem toch niks gedaan!...??!!?
WAAROM DOET HIJ HUN DAN WEL IETS!
tap dan bloed van hem zelf?!?! das vast beter!...
ik kan er gewoon niet over uit..! maar ik woon ver van jullie vandaan!..
(gelukkig) maar anders had ik zeker ff gekeken!.,

Huilen wel zielig...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:32

Ik gun het vissen netzomin als paarden, maar dat terzijde.

Ookal heeft die man een vergunning, die vergunning staat hier buiten.
De dieren worden verwaarloost, DAAR gaat het om, of die man nou een vergunning heeft of niet, verwaarlozen mag hij ze sowieso niet, dus als jullie bij de DB komen met bewijzen dat die man zijn dieren verwaarloost, is hij die vergunning binnen de kortste keren kwijt.

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:37

tjah we hebben het geprobeert en er is wat aan gedaan en daar ben ik al heel blij mee maar zo kan het niet die ene pony die kan echt niet fatsoenlijk lopen omdat ze verkeerd bekapt is als dat dier nou een veulen had gehad?
hoe had die het veulen moeten voedden dan in godsnaam
als dat dier er nog staat als ik weer ga kijken dan bel ik de db weer en dan eis ik dat er direkt iemand komt om te kijken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:58

Ik denk dat ik een hele hoop heb gemist? Die paarden staan daar voor de bloedbank..zwaar verwaarloost is in mijn ogen ook mishandeling..Die man mag dus de paarden houden, mits hij ze goed verzorgt, wie heeft daar toezicht op? Ik bedoel de DB bij ons in de buurt kijkt hooguit 2 3 keer en daar houd het mee op. Houd het dus goed in de gaten als je daar de tijd voor hebt.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:22

Ben het met Kimberley eens, goed in de gaten houden !

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:39

ik vind ze er best goed uitzien de meesten! ze hebben egt een heel rond buikje! Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:43

Nou..ik ben blij dat het al een stukje beter met ze gaat..alleen sommige zien er nog niet helemaal jofel uit.. Scheve mond Bij dat veulen op de grootte foto (laat ik het zo zeggen) lijkt het idd net of z'n oog is weggerot/gegeten ofzow..Verward Ik hoop dat het uiteindelijk nog beter met ze zal gaan! Lachen

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:06

misschien komt dit heel blondT over maar waar wordt dat bloed voor gebruikt dan, laatst zei iemand dat dat voor mensen gebruikt werd maar dat kan toch helemaal nie???

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:30

Jeeeetje! wat veel paarden zeg! Echt niet normaal!
Ik vind over t algemeen ze er nog bets goed bij staan. ze hebben iig lekker de ruimte. Maar waar staan ze en wie zorgt er dan voor ze???

Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:37

Die arme paardjes!
Goed dat jullie nog steeds actie ondernemen hou ons maar op de hoogte!

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:06

ze zien er nu wel een stukje beter uit dan vn de vorige foto´s zeg wat verschrikkelijk van die mensen die ze verwaarloosen erg goed dat je de dierenbescherming hiervoor hebt geroepen

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:04

wat erg voor die paardjes, maar waar staan ze dan in de winter?
of worden ze dan gewoon verkocht en kopen ze in de lente nieuwe ofzo Verward
hoop echt dat er ooit een einde aan komt Verdrietig

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:52

Wat fantastisch werk hebben jullie gedaan!

Werd dat veulen niet weggehaald? Ze hebben wel veel ruimte, dit kon je bij de vorige foto's niet zien.

Leuk dat jullie ons op de hoogte houden!

Tamara

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:01

het bloed word getapt voor onderzoek en dat is uiteindelijk voor zwangere vrouwen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:44

Suusiej schreef:
Jeeeetje! wat veel paarden zeg! Echt niet normaal!
Ik vind over t algemeen ze er nog bets goed bij staan. ze hebben iig lekker de ruimte. Maar waar staan ze en wie zorgt er dan voor ze???

Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Ze staan overal en nergens en ze worden niet verzorgt ze gaan alleen een keer met 500 paarden te gelijk op stal om bloed te prikken en dan gaan ze gelijk weer naar buiten die man heeft in totaal ong 900 ponys, Dus zovaal en maar 3 tot 4 man in personeel kan je die ponys niet verzorgen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:47

stalbles schreef:
tjah we hebben het geprobeert en er is wat aan gedaan en daar ben ik al heel blij mee maar zo kan het niet die ene pony die kan echt niet fatsoenlijk lopen omdat ze verkeerd bekapt is als dat dier nou een veulen had gehad?
hoe had die het veulen moeten voedden dan in godsnaam
als dat dier er nog staat als ik weer ga kijken dan bel ik de db weer en dan eis ik dat er direkt iemand komt om te kijken.

Leo Ze gaan woensdag in vergadering wat ze er aan kunnen doen. Omdat die bouwman en lieshout ook een vergunning ervoor hebben, Heb via via naar een van de hoofd begeleiders van de db die fotos op gestuurt. Met het adres enzo en als ze gaan kijken of wij dan mee willen om het ze allemaal te laten zien.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:48

Hopelijk is dat op zeer korte termijn.. Dat paardje met die hoeven moet echt behandeld worden!

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:56

Vosse schreef:
misschien komt dit heel blondT over maar waar wordt dat bloed voor gebruikt dan, laatst zei iemand dat dat voor mensen gebruikt werd maar dat kan toch helemaal nie???

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:06

Hoe is het gesteld met die donkere pony die in de wei lag? Zo te zien is dat dier er heel erg slecht aan toe!

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:08

ik ben nog niet wezen kijken
ik ga van het weekeind weer

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:10

Vosse schreef:
????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Weet ik ook niet maar komt uiteindelijk wel bij zwangere vrouwen terecht. Ik ga nu alleen maar voor de ponys en niet waar het bloed naartoe gaat dat intresseert me nu helemaal niks, ik hoop dat het bloed eerdaags nergens meer naar toe gaat en dat die ponys een fatsoenlijk leven kunnen krijgen Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:11

stalbles schreef:
ik ben nog niet wezen kijken
ik ga van het weekeind weer

Ga ik wel even met je mee als je dat goed vind Lachen Wil weten waar precies je die wei heb en kunnen we ook nog gelijk bij andere weien gaan kijken weet er nog wel meer hier in de omgeving.

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:03

is goed
ik spreek je dan nog wel op msn

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:11

Dit is voor het eerst dat ik over bloedbanken dmv. paarden hoor. In het buitenland zou je zoiets wel kunnen verwachten maar in Nederland....

Dat ze de pony's gewoon laten verwilderen en niet als knuffelbeestjes gebruiken is op zich niets mis mee, dat doen ze voor de vegetatie in de natuurgebieden zoals de Posbank bij Utrecht ook maar er moet wel op gelet worden.

Die foto's laten duidelijk zien dat ze (met name op de eerdere foto's) niet naar behoren verzorgd worden. Verwaarlozing is met de wet verboden, een verwaarloosd kind wordt ook zo bij zijn ouders weggehaald maar bij een dier gaat dat meestal toch wat moeilijker, met name wanneer je zegt dat die man een vergunning heeft, maar ik neem aan dat hij de beestjes wel moet onderhouden, vooral wanneer ze bloed af moeten geven, daar mogen toch ook geen ziektes in zitten.

Mij lijkt de beste oplossing dat je de eigenaar opzoekt en deze laat weten dat er een aantal paarden in zeer slechte conditie zijn, dan kan de man ook aan geen enkele instantie vertellen dat hij niet wist dat er een paar paardjes ernstig verzorging nodig hadden. En inderdaad, naar de gemeente gaan want de gemeente heeft hem ooit een vergunning verleend.