Promogirl tijdens meeting tuningclubs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:54

Ik vind die tigra wel mooi, vooral de achterkant voorkant minder.
Swift vind ik niet zo mooi Haha!

Ik houd sowiezo niet van zwarte auto's, met sommige uitzonderingen maar de swift dus niet Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:05

wendy1 schreef:
Oke gewoon even een vraagje,want wat ik vaak zonde vind(wij hebben een golfje gti,en gaan ook vaak naar meetings)Is dat mensen snel zeggen dat ze een getunde auto hebben als er een dikke bumper opzit en een paar stickers,in mijn ogen is een auto pas getund als er een chip of dergelijke inzit.

Ik weet zelf dat een tigra zelf niet super snel is(een 1400 of een 1600 zijn er van uitgebracht geloof ik geen gsi of iets toch?)

Dus vraag ik me af wat is tegenwoordig getund?een dikke bumpeR?????

zie ene post een stukje hierboven van mij. Iemand kan zelfkiezen hoeverre je gaat tunen. De een vind motorisch belangrijk (een paar maatjes van mij ook, bakken zien er niet uit, maar hebben een partij vermogen Haha! ) en de ander vind het stylen endergelijk veel belangrijker.

In mijn ogen is een auto getuned als hij niet meer standaard is. En dan bedoel ik niet alleen doormiddel van andere pedaaltjes of spiegels, maar wel wat groter veranderingen. bumpers endergelijke zie ik dus zeker als tunen. Mishcien is stylen het betere woord, maar het komt op het zelfde neer.

Jou gedachten gang snap ik overigens goed, een hoop mensen deknken zo. en ook hier is het weer zo, waa rligt je intresse? wat vind je zelf belangrijk en wat wil je met je auto. Wil je showen of wil je bij ieder stolicht iedereen schijt rijden

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:05

Leuke foto's hoor!
(Vaak vind ik mensen die in zo;n half-getunede auto rijden maar stomme opscheppers (extra gassen enzo stoer doen met hun nep-sieruitlaat enzo)
maar echt getunede auto's (dus niet van dat nep-gedoe Tong uitsteken Bloos ) vind ik bijna altijd wel mooi Lachen
maar ehh.. daar ging het niet over geloof ik... Bloos )

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:08

Anna-Jelly schreef:
Erg gaaf zeg! vind vooral die Tigra mooi maargoed ik heb iets met Tigra's, mijn ex heeft er ook een. Alleen achterin zitten is wat minder

Maar misschien een domme vraag maar wat is het doel van je auto tunen? Nog nooit eerder van gehoord Haha!

je hebt niet direct een doel, behalve dat je extreem wil uitbouwen en exclusief wil zijn denk ik. Zoals de swift erbij staa tis er maar 1 van gemaakt. De auto is dus absoluut uniek. Dat is mijn doel denk ik wel. En natuurlijk ook dat de auto vaak niet eens herkend wordt als swift das erg grappig, lopen ze naar de achterkant...: het is een swift!!! (dus de merkembleempjes gaan er binnekort ook nog af:)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:10

Predator schreef:
Leuke foto's hoor!
(Vaak vind ik mensen die in zo;n half-getunede auto rijden maar stomme opscheppers (extra gassen enzo stoer doen met hun nep-sieruitlaat enzo)
maar echt getunede auto's (dus niet van dat nep-gedoe Tong uitsteken Bloos ) vind ik bijna altijd wel mooi Lachen
maar ehh.. daar ging het niet over geloof ik... Bloos )

Ik snap precies wat je bedoelt haha hebben wij ook wel eens gezien. Kom je op een meeting, komt er iemand aanrijden met een bak vol roest en een opzet demper erop. onder de stikkers en stoer gassen.... tja sorry, ik heb respect voor ieders auto, maa rdan moet ik toch stiekum wel erg lachen Schijnheilig

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:29

wendy1 schreef:
Ik weet zelf dat een tigra zelf niet super snel is(een 1400 of een 1600 zijn er van uitgebracht geloof ik geen gsi of iets toch?)

Je hebt ze ook in een 2.0 uitvoering
Overigens is dit een 1.4 ecotec

Wij zijn meer de uiterlijke tuners wat Lien (Yuri) ook al zei.
Eerst de buitenkant dan de binnenkant

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:30

Haagsemeid schreef:
Ik vind die tigra wel mooi, vooral de achterkant voorkant minder.
Swift vind ik niet zo mooi Haha!

Ik houd sowiezo niet van zwarte auto's, met sommige uitzonderingen maar de swift dus niet Haha!

Voorkant is juist vrij speciaal
Zijn er maar 50 van gemaakt Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:08

mijn vriend heeft een rode corrado ik vind het een heerlijk ding.
deze is overgespoten maar van de buitenkant is er niet veel aangebeurd alleen de motor is ompleet gerviseerd.
en daarnaast behandelt hij het ding alsof ie van porselein is maar dat doen wij ook met onze paarden toch?(meestal dan ~~}> ) Haha!
en ja ik ga ook mee naar meetings en beurzen maar we zijn ook wel eens naar streetraces geweest,ilegale , maar razen doet ie niet.
helaas is nu de tijd gekomen om afscheid van dat ding te nemen.
met 3 paarden en schoonouders die om de 3 weken in frankrijk zitten is het een moeilijke keuze maar hij moet eruit want we hebben een auto nodig met een trekhaak en meer laadruimte.
ik vind het jammer en mijn vriend ook maar 2 autos gaat gewoon niet helaas Huilen .
een andere hebben we al aangeschaft een ford explorer nu moet deze nog weg

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:13

luna1 schreef:
mijn vriend heeft een rode corrado ik vind het een heerlijk ding.
deze is overgespoten maar van de buitenkant is er niet veel aangebeurd alleen de motor is ompleet gerviseerd.
en daarnaast behandelt hij het ding alsof ie van porselein is maar dat doen wij ook met onze paarden toch?(meestal dan ~~}> ) Haha!
en ja ik ga ook mee naar meetings en beurzen maar we zijn ook wel eens naar streetraces geweest,ilegale , maar razen doet ie niet.
helaas is nu de tijd gekomen om afscheid van dat ding te nemen.
met 3 paarden en schoonouders die om de 3 weken in frankrijk zitten is het een moeilijke keuze maar hij moet eruit want we hebben een auto nodig met een trekhaak en meer laadruimte.
ik vind het jammer en mijn vriend ook maar 2 autos gaat gewoon niet helaas Huilen .
een andere hebben we al aangeschaft een ford explorer nu moet deze nog weg

wens hem maa rsterkte..... ikw eet wat ramon zijn auto voor hem is Knipoog die gasten zijn net zo blijj met hun auto als wij met ons paard

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:21

Taaclover schreef:
Je hebt ze ook in een 2.0 uitvoering
Overigens is dit een 1.4 ecotec

Die hebben wij ook en ik vind de prestaties zo tegenvallen. Op een lekker stoplichtsprintje hoef je met die auto echt niet te wachten, want dat zit er gewoon niet in. Het is volgens mij gewoon een Corsa, maar dan met een andere buitenkant.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:26

wendy1 schreef:
Oke gewoon even een vraagje,want wat ik vaak zonde vind(wij hebben een golfje gti,en gaan ook vaak naar meetings)Is dat mensen snel zeggen dat ze een getunde auto hebben als er een dikke bumper opzit en een paar stickers,in mijn ogen is een auto pas getund als er een chip of dergelijke inzit.

OK,dat hebben we hier net uitgelegd,TUNEN heeft niks met snelheid te maken,maar met uiterlijke! dus ook al is de tigra nu een 1400,dat doet er niet toe,hetgeen jij op doelt is een andere doelgroep.

Voor verstandige tuners spring ik graag es in de bres hoor Yuri,ze worden al genoeg gediscrimineerd,door de autokeuring,door politie-agenten en blijkbaar ook hier een beetje Scheve mond enfin als je van niks beter weet is het makkelijk tunen te omschrijven als "gevaarlijk" terwijl sommige tuningautos amper hun garage uitkomen uit schrik dat er iets zou gebeuren met de carrosserie Knipoog

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:36

pretty, je hebt helemaal gelijk. Laatst was er een reportage in een blad met drie leden van de club. ook toen heeft de voorzitter het wee rgeprobeerd... wij straatracers? met een 1400 motortje? dnek niet dat ik erg snel zal zijn Lachen maar het wordt nog steeds niet echt ebgrepen helaas. En ik zal de laatste zijn die zegt dat ramon altijd netjes de snelheod rijdt, maa rdit heef tniks met zijn auto te maken. in mijn 1.1 accent peugeot'je rijdt hij precies hetzelfde. Bovendien noem ik doorrijden geen racen

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:37

Tessebes schreef:
Die hebben wij ook en ik vind de prestaties zo tegenvallen. Op een lekker stoplichtsprintje hoef je met die auto echt niet te wachten, want dat zit er gewoon niet in. Het is volgens mij gewoon een Corsa, maar dan met een andere buitenkant.

Sportuitlaat andere filter en nog wat kleine dingen doen een hoop goed hoor
Het ligt er ook maar aan hoe je auto is ingereden.

Overigens vind ik alles pittig vergeleken met mijn 1.1.

Overigens hebben we hem ook niet voor de snelheid Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:48

whaha ziet er gezellig uit hoor!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:22

Taaklover ik had je gepbt!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:01

hier Anthony, de vriend van Pretty. Ze had me dit topic laten zien en wou hier toch ff komen reageren.
Eerst en vooral, Taaclover en Yuri, ik vind het echt toffe foto's! Ik ken jullie club uit de duizend, want ATEC is een van de bekendere clubs (stond onlangs een repo in een boekje met een grijze nissan uit jullie club, en een clubrepo). De tigra ziet er echt super uit, echt wel speciale bumpers, want je ziet ze bijna maar met een lip eronder, ofwel met de extreme shoaf voorbumper. Dus echt petje af voor de tigra OK dan! trouwens, is die achterbumper zelfbouw? De swift ziet er zowaar echt dreigend uit. De lichtmaskers doen me direct denken aan een saxo...en de achterkant ziet er supervet uit, man daar moet werk in gekropen hebben voor die lichtconversie, dat zijn afterburners zeker? Meer foto's zijn altijd welkom Haha! , ik vind trouwens dat jullie er goed opstaan, ik kijk al uit naar de volgende street-tuner. Je kan altijd m'n email vragen hier aan mijn vriendin Knipoog

Wat betreft tuning. Tuning (motorisch) en styling (exterieur) is een persoonlijke toets geven aan je wagen. Ik kan dit alleen maar toejuichen, zolang alles veilig en verstandig word uitgevoerd. Het mag gerust gezegd worden dat tuning een dure hobby is, daarom zijn de tuners heel waakzaam als het op hun wagen aankomt, logisch toch Knipoog Mensen krijgen misschien een verkeerde indruk van de tuners door de decibels van de uitlaat, die is immers flink wat zwaarder dan de doorsnee gezinswagen. Zo krijgen leken de indruk dat er een zware motor inligt, terwijl het gaat om een lichte motorversie (taxvriendelijk Knipoog ), en je denkt dat er een wagen voorbijscheurt terwijl ie eigenlijk 50 rijd, ik zie ze vaak ook omzien met een bedrukt gezicht naar mij als ik passeer met mijn wagen, zo van, halve gek! Maar ik houd me wel aan de verkeersregels Haha!
Je hebt dan ook de andere groep die de echte tuners in een verkeerd daglicht stelt. Je ziet ze wel vaker - niet te zeggen elke dag, ze zijn niet zo moeilijk te typeren. Scheuren als een gek met de wagen, vertrekken gebeurd met gierende bandjes, de muziekinstallatie volle bak (met alle ruitjes open) tijdens het cruisen in zone stad waar veel volk rondloopt, en gassen wanneer niet nodig..enzovoorts. Dus is het niet moeilijk. Zie je een flink uitgebouwde wagen, heb respect voor andermans hobby en passie. Zij hebben immers ook respect voor jullie. Kom je de andere doelgroep tegen...dat laat ik aan jullie over.

nog ff dit:
kojack schreef:
Ik vind de auto's wel leuk.
Ik heb een 'speciale' uitvoering van een golf 4 en wil die eigenlijk wel wat fraaier maken maar ik kan alleen de spullen niet vinden ! Ik heb ze wel gezien bij een andere golf en heb heel internet afgezocht (vooral de duitse pagina's) maar kan niks vinden.

neem eens een kijkje op http://www.nlpower.com , daar vind je veel voor duitse wagens.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:45

Motorisch tunen is trouwens een erg slecht idee. Haha!
Doordat onze scirocco te veel vermogen had is de chasis gescheurd. Niet fijn, rijden met 4 wielen die elk een andere kant op willen en nog met ong 7 cm aan de auto vastzitten. Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 08:27

Pretty, de voorbumper is een Eurolineas die in een oplage van 50 gemaakt is
De achterbumper komt bij NL power vandaan. Die hebben we gekocht op full speed, toen was hij net nieuw uit. Dus vandaar dat je hem nog niet zoveel gezien hebt denk.
Dat van die decibel klopt wel. Zonder dat hij warm is maakt onze invidia een decibel van 106. De uitlaat onder de Swift maakt koud 104 db!

Overigens worden mensen altijd gek van ons als ze achter ons rijden. Ooit weleens achter een optisch getunede wagen gereden in een wijk met drempels Verward Dat houdt dus in met 2km per uur over een drempel *LOL*

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:40

pretty schreef:
OK,dat hebben we hier net uitgelegd,TUNEN heeft niks met snelheid te maken,maar met uiterlijke! dus ook al is de tigra nu een 1400,dat doet er niet toe,hetgeen jij op doelt is een andere doelgroep.

Voor verstandige tuners spring ik graag es in de bres hoor Yuri,ze worden al genoeg gediscrimineerd,door de autokeuring,door politie-agenten en blijkbaar ook hier een beetje Scheve mond enfin als je van niks beter weet is het makkelijk tunen te omschrijven als "gevaarlijk" terwijl sommige tuningautos amper hun garage uitkomen uit schrik dat er iets zou gebeuren met de carrosserie Knipoog

Dan is het niet tunen maar stylen

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:47

De opel astra van me vriend wordt ook helemaal getuned. Pff kost een hoop geld zoiets..

Ik de paarden hij de auto...

Ik met hem mee naar belgie en hij kijken bij mijn lessen..

Leuke foto's hoor!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:47

wendy1 schreef:
Dan is het niet tunen maar stylen

Je hebt optisch en motorisch tunen, dit staat ook al eerder in het topic vermeld Knipoog

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:13

Taaclover schreef:
Overigens is tunen bedoeld om je auto mooier te laten worden volgens je eigen smaak.
Of je nu dus een oude eend of een dure bak hebt maakt geen verschil.

Tunen is niet het mooier maken van de auto Verward
Maar d.m.v een computergestuurde chip meer vermogen in de bestaande motor te krijgen.
En dan gaat het meer om het accelaratie.
Dat is tuning.

Mijn vriend heeft een Alfa Romeo 145, 2ltr die hij liet tunen vandaar dat ik het weet.

Nu heeft hij een Alfa Romeo 156 en ik een cinquencento sporting.
Bijde zijn ze uitgedost met diverse spoilers.
Mijn Cinq heeft ook windhappers en booskijkers.

Zal wel even een foto maken.

Maar verder gave auto's.
Vind persoonlijk ook de foto's (zonder meiden) mooier.
Ik ben zelf een vrouw en mij gaat het meer om de auto zelf dan de alles eromheen.

Ik kick op mooie gave, stoere bakken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 14:17

Lees hierboven, je hebt OPTISCH EN MOTORISCH TUNEN!!!!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:19

Mystica schreef:
Motorisch tunen is trouwens een erg slecht idee. Haha!
Doordat onze scirocco te veel vermogen had is de chasis gescheurd. Niet fijn, rijden met 4 wielen die elk een andere kant op willen en nog met ong 7 cm aan de auto vastzitten. Haha!

Dan is er bij jullie niet goed geholpen en gewaarschuwd voor de gevolgen.
Want als jullie dat wisten hadden jullie het waarschijnlijk niet gedaan of toch wel.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:38

Hier een foto van de Alfa Romeo 145

Afbeelding

Hij is al een tijdje verkocht.
Naar iemand die er echt helemaal gek van is.

Dit zijn zijn gegevens

Type: Alfa Romeo 145 2.0 Quadrifoglio
Kleur: 601 Nero Luxor
Bouwjaar: 1996
Tuning: Motor:

2.0 twinspark met chiptuning Squadra Tuning,
Open lucht filter met Madeno Racing inlaat buis
Madeno racing uitlaat van voor naar achter
Sportspruitstuk van Sebring

Buitenkant:
Meegespoten bumbers
Gaas in de voor bumper
Belettering aan de zijkanten
Witte zij kniperlichten
Voorruit met een zwarte band

Onderstel:
Verlaagd gele koni's
Witte velgen met banden maat 215/40/16
Veerpootbrug

Overig:
Gas dempers onder de motor kap om de kap te openen
Meegespoten achterreflectoren
Olie temp. meter en een voltmeter

Afbeelding

Persoonlijk mis ik deze wagen nog steeds.
Reed echt voortreffelijk en was gewoon mooi (smaak).