762e Paardenmarkt Elst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Re: 762e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:58

M'n veulen had de dag van z'n leven hoor. Lekker met mama mee, hele dag z'n ogen uit gekeken wat ie allemaal zag. Hij vindt andere pony's zoo interessant altijd. Ondertussen lekker eten en drinken. Helemaal happy.
Maar oké niet allemaal zijn happy. Al vond ik de sfeer gewoon relaxed en de paarden stonden met meer hooi en stro dan bij menig handelaar thuis _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:17

En met een beetje pech heb je ze volgende week met een snotneus staan. Hou ze maar mooi weg van je andere dieren.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:25

Wat een gezeur van iedereen hier, iedereen weet toch dat elk dier wat van en naar een markt gaat verkouden kan worden. Kan thuis ook of je neemt t mee van wedstrijd terrein of door aanraking op andere stallen.
Ik heb ze zien staan en ze had ze netjes beide vast en niet tussen de rest vast gezet.

Daarbij als zij met haar veulen op de markt wilt staan wie zijn wij om erover te oordelen. Laten we ons meer zorgen maken om de wat magere dieren die er stonden.

Hier overigens ook pony weer mee naar huis, wij vroegen normaal geld (op mp staan ze veel duurder de vergelijkbare) en kregen continu achterlijke biedingen voor habbekrats hou ik zelf aan en wacht ik Zuidlaren wel af als de pony nog niet verkocht is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:16

Balou_k schreef:
Ik heb wel meegekregen dat er een Fries ondertuit was gegaan bij het voordraven.

Nee betreffend paard is de markt niet op geweest was niet goed gegaan op trailer.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 00:21

StalNollie schreef:
Hoorde dat de prijzen ook hoog waren. Sommige zelfs hoger dan wat je op marktplaats kan kopen

De shetten blijven duur

Heb je ongeveer prijzen voor mij?
Vooral minipaardje(hengst mooi kleurtje) drachtige minishet, en hengst veulen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:22

Rondje marktplaats en je hebt je antwoord.
Bijv op markt 2.5 shet ruinen middenmaat alleen paspoort wel leuk getekend 650 per stuk

En biedingen die gewoon af werden geslagen want was te weinig qua bod. Dat je denkt zet hem dan gewoon op marktplaats voor dat geld.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:07

robert45 schreef:
En met een beetje pech heb je ze volgende week met een snotneus staan. Hou ze maar mooi weg van je andere dieren.

Ja dat kan toch altijd gebeuren? Wij gaan ook met de veulens naar de stamboekkeuring, kunnen ze ook verkouden worden. Als ik ze hier uit een emmer water laat drinken gooi ik het eerst leeg en ververs ik het water, maar verder vind ik dat allemaal niet zo spannend hoor. Wat Spaansepony ook zegt, kan met wedstrijden ook.

Spaansepony jammer dat je hem weer mee hebt genomen, maar inderdaad volgens mij ben je niet de enige. Was dat dat vosje? Hoorde iemand die er 5 bij had en 5 mee terug naar huis moest nemen. Wie weet Zuidlaren!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:20

StalNollie schreef:
Bijv op markt 2.5 shet ruinen middenmaat alleen paspoort wel leuk getekend 650 per stuk

En biedingen die gewoon af werden geslagen want was te weinig qua bod. Dat je denkt zet hem dan gewoon op marktplaats voor dat geld.

Ergens snap ik wel dat ruinen zo duur zijn, castratie kost nogal wat.
Ik heb te weinig ruimte helaas, daarom moet ik van 3 af, gaat me best aan het hart, en weet ook dat ik er spijt van ga krijgen, maar gun ze meer ruimte.
Laatst bijgewerkt door Sica op 04-09-24 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's verwijderd op verzoek

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:33

SaraViavia schreef:
robert45 schreef:

Ja dat kan toch altijd gebeuren? Wij gaan ook met de veulens naar de stamboekkeuring, kunnen ze ook verkouden worden. Als ik ze hier uit een emmer water laat drinken gooi ik het eerst leeg en ververs ik het water, maar verder vind ik dat allemaal niet zo spannend hoor. Wat Spaansepony ook zegt, kan met wedstrijden ook.

Spaansepony jammer dat je hem weer mee hebt genomen, maar inderdaad volgens mij ben je niet de enige. Was dat dat vosje? Hoorde iemand die er 5 bij had en 5 mee terug naar huis moest nemen. Wie weet Zuidlaren!

Bedoel meer dat je er regelmatig gratis droes bij je aankoop krijgt. Denk dat de kwaliteit op de keuring toch wel wat hoger is op de markt en dus de gezondheid ook.

We hebben ze regelmatig van de markt gehad die toch flink ziek worden. Wanneer ze van de markt komen blijven ze hier zeker een maand apart.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:46

Ik heb ookal wat pony's gekocht op de markt in het verleden, nooit 1 ziek geweest..

Daarintegen ging naar de kliniek met mijn eigen paard voor koliek en kwam thuis met droes..

Markt of niet, paarden kunnen altijd ziek worden...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:08

Balou_k schreef:
Ik heb niet echt foto’s gemaakt.

We hebben wat paarden laten voordraven, maar voor ons zat er niks bij.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Is die laatste nou een Zorse?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:31

Gooiske deze zijn niet van de markt? Dan gelieve geen verkapte verkoop in dit topic. Want dan kunnen er meerdere er wel ponys ingooien.

Appaloosas deden het schijnbaar wel goed naar het buitenland

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:49

StalNollie schreef:
Gooiske deze zijn niet van de markt? Dan gelieve geen verkapte verkoop in dit topic. Want dan kunnen er meerdere er wel ponys ingooien.

Appaloosas deden het schijnbaar wel goed naar het buitenland

Nee zijn zeker niet van de markt, dankjewel, verkapte verkoop was niet de bedoeling, excuses, ik zal de foto’s verwijderen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 00:45

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 11:04

Robert ben het met je eens dat de kwaliteit / gezondheid op wedstrijden hoger is dan op de markt. Ook conditie, gebit, tanden, hoeven etc. Maar blijf erbij dat ik het niet zo spannend vind.

Mallybelly ohh van de kliniek terug met droes is wel erg onhandig ja maar wat je zegt het kan overal gebeuren.

Op naar Zuidlaren

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:25

Gooiske schreef:
StalNollie schreef:

Ergens snap ik wel dat ruinen zo duur zijn, castratie kost nogal wat.
Ik heb te weinig ruimte helaas, daarom moet ik van 3 af, gaat me best aan het hart, en weet ook dat ik er spijt van ga krijgen, maar gun ze meer ruimte.

Ik heb voor castratie van mijn shelander 300 in de kliniek betaald

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:38

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:09

Video:
Wat heeft die zwarte shet rond de 0:55 seconden nou op zijn neus? :?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:13

Ik denk wat geïrriteerde wratjes.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:32

"Veulenwratjes" noemen wij die altijd. Zie je veel bij jonge paarden. Als ze het eenmaal een keer hebben gehad, krijgen ze het over het algemeen niet meer. Het kan verder ook geen kwaad.

Ze stonden er allemaal goed bij, op een enkeling na. Die twee stippels met die roan <3

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 21:47

Een aantal Bokkers wisten het al…Maar bij deze mijn aanwinst! :D

De oplettende lezer heeft deze dame op de vorige pagina al voorbij zien komen <<) :o

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:55

Ahhh leuk, ik zou zo graag duidelijke voor en na foto's willen als de hoefsmid is geweest _O-
Maarja ik geniet ook van zulke hoeffilmpjes op fb _O-

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 21:58

Die ga ik ook zeker maken, ze zien me er uit :=
Hoop dat er met een half jaar helemaal niks meer van te zien is.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:42

BarbaLala schreef:
Een aantal Bokkers wisten het al…Maar bij deze mijn aanwinst! :D

De oplettende lezer heeft deze dame op de vorige pagina al voorbij zien komen <<) :o

[ Afbeelding ]

Hahaha ik wist het!!
Leuk heel veel plezier met der

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:14

Volgens mij heb ik haar op social media voor bij zien komen O:) veel succes met d'r :D