Eper Paarden4daagse 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jacqdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:23

Hielp wel dat strikje Toen waren de dikke friese billen aan de beurt... Maar idd paarden van toen zijn te oud of helaas niet meer onder ons en de overnachtingsplekken worden schaars en duurder.Maar de feestavond,super gezellig

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:29

chamion schreef:
Nou, ingeschreven. Nu duimen of ik wordt ingeloot. Spannend :#
Mijn vriendin zegt inderdaad dat ik mijn wagen maandag al kan neerzetten, dan rijdt ze met de gewone aanhanger. Alleen ik heb dus geen koetsier/ruiter bewijs (ik heb altijd gehoord dat dit bij mijn ORUN papier erbij zat) dus ik heb voor de zekerheid knopje AVP genoteerd en ga dit ook maar even afsluiten. Maar bij welke zitten jullie? En kan je die ook voor zeg 2 a 3 maanden afsluiten? Of zit je er gelijk een jaar aan vast.

In principe vallen paarden bij je gewone AVP onder huisdieren. Mijn pony's vallen onder die van mijn ouders waar ze gestald staan en hun verzekering keert het dus gewoon uit als mijn "huisdieren" schade veroorzaken. Mijn pony heeft in het verleden al met zijn lamoen tegen de bumper van een auto gezeten die geparkeerd stond en dat is toen via hun AVP gegaan.

chamion
Huisheks

Re: Eper Paarden4daagse 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:43

AVP is inderdaad zo afgesloten ben ik ondertussen achter gekomen. Ga ik achteraan zodra ik weet of ik ben ingeloot. Wanneer wordt er eigenlijk geloot? Want ik kom januari tegen en februari? Eerst km zijn in ieder geval weer een feit en de pony is erg vrolijk en zeer voorwaarts voor de wagen dus die vind het ook weer super dat we dit soort ritten weer rijden.

Alle 4 de dagen zijn qua grooms al rond.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:01

Iemand enig idee of er rekening wordt gehouden met al die wolven die daar rondlopen? :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 16:02

roekes schreef:
Iemand enig idee of er rekening wordt gehouden met al die wolven die daar rondlopen? :o

Ja die worden gevraagd om een midweek weg te gaan :=

Zonder gekheid; wat zou je er rekening mee willen/kunnen houden? Die lopen daar al jaren.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:42

Bij mij in de bossen schijnt ook een roedel te wezen. Nog nooit gezien, nog nooit sporen gezien. En zoveel mensen en paarden bij elkaar? Echt niet dat hij/zij zich laat zien. Hooguit in de verte en kijken en grote boog eromheen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:08

chamion schreef:
Bij mij in de bossen schijnt ook een roedel te wezen. Nog nooit gezien, nog nooit sporen gezien. En zoveel mensen en paarden bij elkaar? Echt niet dat hij/zij zich laat zien. Hooguit in de verte en kijken en grote boog eromheen.

Dit denk ik ook. Er staan natuurlijk een hoop paarden in geïmproviseerde weitjes, maar dat levert ook zoveel bedrijvigheid op dat dit voor een wolf niet echt aantrekkelijk zal zijn. En tijdens de ritten geldt hetzelfde.

Chamion: over de loting: als je vorig jaar hebt meegereden is de loting morgen. Tweede loting is voor de mensen die morgen (eventueel) worden uitgeloot en voor mensen die vorig jaar niet hebben meegereden. Die loting is op 1 februari.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:07

Yes, ingeloot! Nou, niet echt geloot, maar wel een startplek toegewezen gekregen. Toch altijd leuk als de bevestiging binnen is *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:11

Hier ook! Dus otti, wij komen jullie kant weer op met de heren. Ditmaal alles in 1 trailer! :D

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:59

Ook Ik ben ingeloot.. of ik daadwerkelijk ga rijden weet ik nog niet. Als er iemand met een aanspanning is die een groom zoekt hou ik me aanbevolen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:11

Wij zijn er ook weer bij *\o/*
Plekje hebben we al, zelfde als de afgelopen 2 jaar.
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:08

Ik heb nu ook een leuk plekje voor onszelf geboekt. :D
En zo ongeveer naast mijn pony's op loopafstand. Dus dat is ook wel prettig. We zitten nu in een particulier huisje. En hopelijk is het elektrisch beter dan op de jagerstee vorig jaar. Dat was echt dramatisch met hun werkzaamheden toen. :o

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:38

manzano schreef:
roekes schreef:

Ja die worden gevraagd om een midweek weg te gaan :=

Zonder gekheid; wat zou je er rekening mee willen/kunnen houden? Die lopen daar al jaren.

Nou... al jaren hooguit 4 jaar en het worden wel steeds meer, nu een stuk of 50.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:36

De persoon met wie ik mee wil is ook ingeloot. *\%/* Moet zelf nog even wachten tot februari :):)

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 00:34

Heey ik meld mij ook even hier..

Vorig jaar heb ik min of meer met een vriendin afgesproken om dit jaar naar de eper paarden vierdaagse te gaan. Toen wisten we nooit dat bij haar een verschrikkelijk noodlot op de weg kwam. Een onverwachts ziekte beeld waardoor ze in een rolstoel belandde. Ik heb te weinig kennis en voor haar is het te lastig om nu mee te kunnen doen.

Hoe naar ook en hoe graag ik haar mee zou willen nemen kan ik haar de juiste zorg die er bij komt kijken niet bieden.

Wel zou ik ontzettend graag meedoen met de eper vierdaagse en zou ik mij nog tot 1 februari kunnen inschrijven. Ik zoek een maatje/maatjes die het leuk vinden om samen te gaan. Dit kan een enkele persoon zijn of een groepje waarbij ik niet het 5e wiel aan de wagen word.

Wie zijn wij:
Ik ben Ruby 36 jaar en kom uit Almere. Al vanaf mijn 4e ben ik met paarden bezig. Doordat ik alleenstaande moeder ben staan bij mij verantwoordelijkheid en veiligheid voorop.
Ik heb een mega super brave 17 jarige New forest pony. 1.47 groot en ik doop hem weleens om tot beginners buitenrit paardje. Hij is super stoer, onverstoord en zeer stabiel tuurlijk blijft het een pony maar het is een pony die heerlijk met lange teugel buiten te rijden is. Wij zijn eigelijk dressuur miepjes maar ik probeer altijd voor de afwisseling wekelijks waar het weer het toe laat buiten te rijden. We hebben naast onze stal het gooische natuurreservaat.

Honden vinden wij wat spannend en door water gaan vind hij niet zo fijn en we springen ook niet over vaste dingen heen(van die houten wegafsluitingen of boomstammen) dan gaan wij er gewoon omheen maar verder kan het voor ons niet gek genoeg zijn. Van een staprit tot in rengalop over de veluwse zandverstuiving tot midden door woonwijken en een treinspoor over. We kunnen dus mee trekken met een rustige vooral stap draf klein galopje mogelijk of stap draf rit tot wat pittigere ritten met een versnelde galop.

Wij hebben nog geen plek voor stalling pony en voor mijzelf een slaapplek. Ik snap dat het een beetje to much is om gelijk een kamer of tent te delen(ik ben heel open en vind alles goed en zelfs dat totaal niet erg) maar ik zou het wel leuk/gezellig vinden om op dezelfde camping of slaapterrein ook een plek te nemen en een stalling voor mijn pony ook waar je de paardjes zet.
Ik ben in het bezit van eigen trailer en kan die zelf rijden met mijn auto. Heb alleen hulp nodig met stang op de haak te zetten en open te halen maar verder is hij braaf.

Ik vind het gewoon gezellig om wat aansluiting te hebben en daarnaast heeft mijn pony toch liever een paardje bij hem in de buurt(het is geen paardje om voorop te lopen maar achter een ander paard de meest brave pony die nooit gek heeft gedaan)

Is er nog iemand die het leuk vind om een maatje mee te hebben?

Foto's van ons zijn te zien in mijn profiel

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 10:25

Xruby-symmyX Het gaat je daar niet gebeuren dat je alleen rijd. Dus daar hoef je niks voor af te spreken.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:15

pillow schreef:
Xruby-symmyX Het gaat je daar niet gebeuren dat je alleen rijd. Dus daar hoef je niks voor af te spreken.

Dan alsnog is het fijn om met 1 of meerdere andere te zijn ergens op een plek om te slapen en voor het paard zodat je samen ook vertrekt en thuis komt en misschien gezellig savonds dineert enz. Ook rij ik hier thuis ook nooit alleen buiten. Dit is voor mij doorslaggevend om mij wel of niet op te geven.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:21

De Veenhove is al vol voor zover ik weet. Verder ken ik niet echt plekken die ik de buurt meerdere paarden huizen waarbij je ook bij je paard in de buurt slaapt. Ik heb nu per toeval een huisje op 600 meter van de wei waar mijn pony's verblijven gevonden. Verder men ik met een vaste groep minis vaak en we gaan ook 1 avond gezellig uit eten met zijn allen. Het eerste jaar had ik dat niet, toen was ik laat (maart) dus ik zat in Vierhouten op camping Samoza. Daar zitten overigens ook wel meer mensen, maar dan moet je wel bereid zijn om dagelijks 15/20 minuten naar het terrein te rijden met de trailer. Paarden staan dan wel apart, maar kunnen in de uitloop neuzen met hun buren. Mijn pony's hadden drie Friezen naast zich, waarvan eentje onder het zadel en twee voor de kar mee deden aan de 4 daagse.
Afbeelding

Maar we gaan nu voor het tweede jaar naar otti haar wei! En ditmaal met 1 trailer, er moet alleen nog iets gemaakt worden zodat sulky ook mee kan. Verder staan de heren heel erg luxe zo in hun tweepaards.
Afbeelding
Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:45

XRuby_SymmyX
Als je het niet erg vind om na de rit je paard nog een klein stukje in de trailer te hebben kan je eventueel vragen of mijn stal nog plek heeft. Die hebben ook gelijk 3 slaapkamers te huur (tinyhouse idee grof gezegd) Ik sta bij Rijnstone Ranch te Ermelo.

Als ik wordt ingeloot ga ik samen met een vriendin/oud-collega. Zij gaat al jaren. Wordt voor mij de 1ste keer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 19:31

Je kan je ook na 1 februari nog opgeven hoor als er nog plek is (waarschijnlijk wel)

Sabinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:22

Hoi Allemaal!
Ook ik heb mij zojuist aangemeld en nu nog in afwachting!
Het zal mijn allereerste keer zijn en heb er heel veel zin in!

Ik doe mee met mijn lieve Belgisch Trekpaard, doen er nog andere Trekpaarden mee? :)

KvH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 18:13

Hebben jullie de uitslag al binnen? Of weten jullie hoe laat deze binnen komt vandaag?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 19:02

Die is net binnen bij mij.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:31

manzano schreef:

En..zit je erbij?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 19:42

Otti1977 schreef:
manzano schreef:

En..zit je erbij?

Yes!! Maar ik denk niet dat er een loting was?