Zuidlaardermarkt 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:21

Oh cool!!!

Ik zal Bellatrix vragen of zij even mee wil kijken en uit kan leggen wat de bedoeling is :)

Declaraties voor poffertjes mogen per PB naar mij gestuurd worden :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:27

Paradise123 schreef:
Hallo, wij gaan morgen ook naar de markt, kijken of er een leuke tinkermerrie tussen staat.

Heb je nog bepaalde papieren nodig, bijv. Transportvergunning? En hoeveel geld cash heb je ongeveer nodig? Is geld overmaken ook gebruikelijk?

Alvast bedankt!

Ik zou toch echt vooral bij tinkers even goed opletten..
Meeste zijn import, klopt het papier niet of het chipnr niet.
Let op evt mok & cpl..
Ohja en import merries kunnen gauw drachtig naar NL komen

Zou zelf nooit meer een tinker kopen zonder pssm te laten testen, mijn tinker blijkt dit te hebben en dat is echt niet leuk. Zeker niet om tinker af te kraken maar ze komen vaak met gebreken van zulke markten :)

Goed opletten en dan moet er vast iets leuks voor je tussen staan :D
Wij gaan morgen ook even

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:30

Paradise123 schreef:
Hallo, wij gaan morgen ook naar de markt, kijken of er een leuke tinkermerrie tussen staat.

Heb je nog bepaalde papieren nodig, bijv. Transportvergunning? En hoeveel geld cash heb je ongeveer nodig? Is geld overmaken ook gebruikelijk?

Alvast bedankt!

De paarden die ik ooit gekocht heb (niet op de markt) heb ik altijd met cash geld moeten afrekenen. En vaak was dat zo veel dat ik het niet in 1 keer uit de muur kon trekken. Dus zelf met cash op pad was voor mij gebruikelijk .

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:42

Met alle ziektes die er heersen en hoe het er bij sommige handelaars aan toe gaat zou ik nooit een paard aanbieden daar. Wat een leed.

Dit keer kan ik er niet bij zijn helaas, maar ik kijk des te meer uit naar de verslagen.

Zelf heb ik nog nooit een paard van een markt weg gehaald. Ik ken maar weinig succesverhalen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:11

Griffioen schreef:
Met alle ziektes die er heersen en hoe het er bij sommige handelaars aan toe gaat zou ik nooit een paard aanbieden daar. Wat een leed.

Dit keer kan ik er niet bij zijn helaas, maar ik kijk des te meer uit naar de verslagen.

Zelf heb ik nog nooit een paard van een markt weg gehaald. Ik ken maar weinig succesverhalen.

"Wat een leed" valt best mee en ik ken juist bijna alleen maar succes verhalen...
Ik heb vroeger, toen er veel minder controle was, regelmatig paarden gekocht met mijn opa (en ook wel verkocht) en daar zat wel eens een wat mindere tussen, maar nog geen 1 x een echte miskoop gehad.
Mijn laatste was enkele jaren terug, was/is echt een leuk paardje en de nieuwe eigenaar heeft er nog steeds veel plezier van.

Ben heel benieuwd naar de niet succes verhalen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:19

Ik mag niet meer naar een paardenmarkt is mij laatst vertelt -O-
Tevens heb ik morgen vroege Dienst dus ehm nee.... ik ga het niet redden _O- (alhoewel iris nog wel een vriendinnetje erbij kan hebben _O- )

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:27

hagelslag schreef:
Tevens heb ik morgen vroege Dienst dus ehm nee.... ik ga het niet redden _O- (alhoewel iris nog wel een vriendinnetje erbij kan hebben _O- )

Je hebt nog een roos nodig O:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:35

Jonge paarden kun je er prima kopen vaak, bij de ouderen wat voorzichtiger zijn of ook gewoon keuren afspreken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:36

hiphorse schreef:
hagelslag schreef:

Je hebt nog een roos nodig O:)

Of een lotus

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:47

Onze Wendy in 2016 van de markt mee genomen, heeft 1,2 en 4 span bij ons gelopen, zelfs met kinderen. Super leuke pony aan gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:21

Brainless schreef:
Griffioen schreef:

"Wat een leed" valt best mee en ik ken juist bijna alleen maar succes verhalen...
Ik heb vroeger, toen er veel minder controle was, regelmatig paarden gekocht met mijn opa (en ook wel verkocht) en daar zat wel eens een wat mindere tussen, maar nog geen 1 x een echte miskoop gehad.
Mijn laatste was enkele jaren terug, was/is echt een leuk paardje en de nieuwe eigenaar heeft er nog steeds veel plezier van.

Ben heel benieuwd naar de niet succes verhalen.

Hoe wil je het anders noemen?:

Paarden die met stokken geslagen worden, de veewagen in worden gemept en die vast komen te zitten. Graadmager onder de luis en wonden.

Paradise123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:24

Kimley schreef:
Paradise123 schreef:

Alvast bedankt!

Ik zou toch echt vooral bij tinkers even goed opletten..
Meeste zijn import, klopt het papier niet of het chipnr niet.
Let op evt mok & cpl..
Ohja en import merries kunnen gauw drachtig naar NL komen

Zou zelf nooit meer een tinker kopen zonder pssm te laten testen, mijn tinker blijkt dit te hebben en dat is echt niet leuk. Zeker niet om tinker af te kraken maar ze komen vaak met gebreken van zulke markten :)

Goed opletten en dan moet er vast iets leuks voor je tussen staan :D
Wij gaan morgen ook even

Bedankt voor de tips!
Dat ze drachtig is zou voor ons niet perse een probleem zijn.
Oja, dat PSSM verhaal, de tinkers op de markt zijn daar zeker niet op getest?
En hoelaat gaan jullie ongeveer? Ik weet dat de markt pas om 6:00 begint maar is het gebruikelijk al eerder aanwezig te zijn?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:31

Griffioen schreef:
Hoe wil je het anders noemen?:

Paarden die met stokken geslagen worden, de veewagen in worden gemept en die vast komen te zitten. Graadmager onder de luis en wonden.

Gelukkig heb ik andere ervaringen.
Maar jij zegt dat er weinig succes verhalen zijn van mensen die er 1 gekocht hebben.
Ben benieuwd wat daar mis mee was.

Mager zie je alleen af een toe een (heel) oudje, slechte worden gewoonweg niet toegelaten.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:31

Voor mij helaas te ver om even rond te kijken. Hedel staat wel op de planning. En tussentijds met jullie meekijken wat voor leuks er aangeboden wordt!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:37

Ik ga ook geen, zonder portomonee, zonder pinpas. :')

Mijn eerste pony kwam er ook weg.
Super leuk beest was dat! Elf jaar lang hengst geweest, daarna gecastreerd wegens stalling.
Maar wat een topdier was dat.

Helaas een sterretje geworden door maagkanker.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:32

Hier beide verhalen.
Twee hengst Haflinger veulens prima gezonde dieren beide verkocht met 1,5 jaar.

Jaar erop een mooi merrie veulen ik was er zo blij mee echt waar. Een Friese kruising. Helaas met 1,5 jaar dood in de sloot ze was de avond ervoor niet fit dierenarts kon niks geks vinden pijnstiller erin maar helaas.

Vroeger ook 2 leuke Shetlanders gekregen van mijn oom van Zuidlaren en die zijn ook beide oud geworden.

Wij gaan toch niet, ik zit met oor ontsteking en voel me niet helemaal top fit. En grote kans dat ik weer wat schattigs zie :+ en moet er juist nog 2 verkopen

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:48

[quote=]
Bedankt voor de tips!
Dat ze drachtig is zou voor ons niet perse een probleem zijn.
Oja, dat PSSM verhaal, de tinkers op de markt zijn daar zeker niet op getest?
En hoelaat gaan jullie ongeveer? Ik weet dat de markt pas om 6:00 begint maar is het gebruikelijk al eerder aanwezig te zijn?[/quote]

De markt word door de burgemeester geopend om 6 uur maar heel ruim voor 6 is er al handel en staat grotendeels al wel op de markt is onze ervaring en we zijn er vaak rond 5 a half 6.

Wij kopen niks, heb net 2 welsjes gekocht maar heb een 5 jarige Welsh a merrie 5 jaar terug gekocht als veulen en altijd nog blij mee, was/is wel een bekende fokker dus dat vertrouwde we wel :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:25

Wij gaan morgen even n uurtje heen.
Zuidlaarderbol halen, poffertjes eten en even bij de paarden kijken op afstand, omdat m'n 1 jarige kindje mee gaat

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:31

Waar kan je het beste parkeren?
Kwam er ook niet echt uit waar het was. Als ik Google maps opende zag ik een soort parkje? Daar word het gehouden lijkt mij dan. Alleen is er een goede plek in de buurt om te parkeren? Ik wil dat graag weten omdat ik slecht ter been ben en momenteel extra veel last heb, ga het niet redden om 3km te lopen zegmaar. Ben ik om 6 uur ook te laat om in de buurt te kunnen parkeren of heb ik dan nog kans?
Sorry, ben er nog nooit geweest :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:36

Om 6 uur heb je zeker nog genoeg ruimte om te parkeren, ik ben er tegen 7:30 uur en dan is het nog niet vol.
Ik parkeer tegenover de Sprookjeshof, daar hebben ze een ruime parkeerplaats en dat is 200 meter lopen tot aan de eerste marktkramen.
Bedenk wel dat lopen best zwaar kan zijn, het is er druk en alles staat een beetje door het hele centrum heen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:42

Wij zijn onderweg met pony

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:13

ik maak morgen ook foto’s en zet ze hier wel neer.
maar ben pas laat terug denk ik.

ben benieuwd of paard zoekt baas er ook weer is :P

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:15

Superleuk!
Eigenlijk is het ook best een mooi idee om samen een leuk nieuwsitem te maken. Als meerdere bokkers hun steentje bijdragen, dan kunnen we er samen iets leuks van maken :)

Niet vergeten om de poffertjes bij mij te declareren :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:25

Ik wilde zo graag heen maar zo geen zin om alleen te gaan.

Voor mij is het morgen 25 jaar geleden dat ik met een fjordveulen thuis kwam en die nog steeds bij mij is. <3

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:47

Oscar schreef:
Superleuk!
Eigenlijk is het ook best een mooi idee om samen een leuk nieuwsitem te maken. Als meerdere bokkers hun steentje bijdragen, dan kunnen we er samen iets leuks van maken :)

Niet vergeten om de poffertjes bij mij te declareren :D

Haha zit er een limiet aan het aantal porties dat je uitbetaald? ;)
Nee, gekheid! Ik zal ook kijken of ik foto's kan maken!