Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benfan schreef:Het bijzondere in deze kwestie is nog wel, dat beide stamboeken met de vinger naar elkaar wijzen.
Best jammer allemaal. Die van mij is ingeschreven bij het ICS. Ook bij keuringen geweest en heb hetzelfde ondervonden. Paarden die gevaarlijk te dik waren scoorde hoog, en was het soms gissen waarom het ene paard slechter scoorde dan de ander.
Maar goed. het zal zichzelf niet oplossen. Beide stamboeken zullen het nog lang uitzingen denk ik. Jammer dat niemand bij beide stamboeken de boek eens op de schop neemt en er een betere stamboek van maakt.
WHeijkoop schreef:Benfan schreef:Het bijzondere in deze kwestie is nog wel, dat beide stamboeken met de vinger naar elkaar wijzen.
Best jammer allemaal. Die van mij is ingeschreven bij het ICS. Ook bij keuringen geweest en heb hetzelfde ondervonden. Paarden die gevaarlijk te dik waren scoorde hoog, en was het soms gissen waarom het ene paard slechter scoorde dan de ander.
Maar goed. het zal zichzelf niet oplossen. Beide stamboeken zullen het nog lang uitzingen denk ik. Jammer dat niemand bij beide stamboeken de boek eens op de schop neemt en er een betere stamboek van maakt.
De beste stuurlui staan aan wal. Je zou ergens lid kunnen worden en je kritiek neerleggen in de ledenvergadering.
tengeltje11 schreef:Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
Zo ook bij jullie is al meermaals gebleken in het verleden…..
Mariska_28 schreef:WHeijkoop schreef:
De beste stuurlui staan aan wal. Je zou ergens lid kunnen worden en je kritiek neerleggen in de ledenvergadering.
Haha goede Wim.. We weten hoe de ICS daarmee om ging in het verleden. Bestuur ging tijdens de ALV mensen bellen voor stemmen om ervoor te zorgen dat ze konden blijven zitten, kinderen die gauw lid gemaakt werden zodat ze konden stemmen.. Nee gewoon niet lid worden van beide poppenkasten is het beste dat mensen kunnen doen. Heeft mij in ieder geval veel rust gegeven, want kan erg slecht tegen onrecht en misbruik van de naam vereniging terwijl het als een stichting gerund wordt.
tengeltje11 schreef:Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
WHeijkoop schreef:tengeltje11 schreef:Idd…. Sowieso geloof ik niet in ‘eerlijkheid’ binnen verenigingen waar familie al ‘mijlen’ aan het stuur staan… de rest komt en gaat, alleen de leden van dezelfde familie blijven… zo ken ik meerdere verenigingen, en overal hetzelfde, de familie zwaait de scepter en de rest moet volgen of verdwijnen….
Als je iemand weet die voorzitter wil worden bij het ICS en daar ook echt de kennis, de tijd en de capaciteiten voor heeft mag je die met mij in contact brengen.
Swifter schreef:Er worden punten gegeven op voorbrengen. Dus hoe ziet de voorbrenger er uit (liefst in het wit) wat heeft het paard aan od. Je krijgt meer punten als jou paard spierwit is met een net lederen hoofdstel of lederen halster dan dat je aankomt met een stalhalster. Bij hengsten is voorbrengen met bit verplicht denk ik, maar ik ben niet meer zeker. Hiervoor ben ik er al te lang uit.