neckrope avondturen met pre nazari !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:41

Die zijn nu weg maar het leed is al geleden toch.

MarlindeRooz

Re: neckrope avondturen met pre nazari !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:53

En sommige mensen kunnen het niet laten een paard te laten lijden onder een slechte drukverdeling. Onder het mom van “het kan altijd erger”. Jammer dat je niks doet met alle adviezen. Niet rijden is ook een optie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:02

Mijn reactie was niet zo aardig, excuus voor mij directheid.

Wel zie ik vooral excusen waarom je wel wil of (volgens jou) zou kunnen rijden.
Dat je 14kg bent afgevallen is al super knap, maar nog steeds is je bips te groot voor dit zadel en pas je dus niet op dit paard. Rijden moet niet alleen leuk zijn voor jou, maar ook voor je paard.
En deze kan niet praten dat het oncomfortabel is als je zo op de lepel zit en de druk dus niet goed verdeeld wordt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:27

CaroBaex schreef:
Urbanus schreef:
Heel jammer dat het zo loopt, jammer dat sommige mensen zich niet kunnen gedragen.

Is het ook...maarja sommige mensen kunnen het gewoon niet laten om zich zo op te stellen.

Dat is zo flauw, blijkbaar kunnen sommige mensen het ook gewoon niet laten om op een paard te stappen waar ze niet op passen :+

Ik geloof je dat het qua gewicht prima klopt :) maar je past niet in het zadel an daardoor ook niet op het paard, hoe vervelend dan ook.

Ik gok trouwens dat als een slanke dame foto's gaat plaatsen op een kleine pony, met een 14 inch kinderzadeltje ergens onder haar volwassen bips verstopt, de reacties net zo heftig gaan zijn als hier. Iets met paardenliefhebbers forum enzo.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:34

Typisch bokt weer dit 8)7.
Volgensmij is het nu wel duidelijk en hebben meerdere ongezouten meningen geen extra toegevoegde waarde?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:42

Kristy1998x schreef:
Typisch bokt weer dit 8)7.
Volgensmij is het nu wel duidelijk en hebben meerdere ongezouten meningen geen extra toegevoegde waarde?

Paardenliefhebbers, en of combi past is iets wat nogal hot topic is bij welzijn en voorkomen kosten (paard is gewoon gezond al duur genoeg nl).

Zadel is adapter tussen paardenrug en mensenbillen. Dat moet beide kanten op correct passen om die functie te kunnen vervullen. En gezien de vele topics over past dit zadel en lange reeks met verschillende zadels zoektochten is dat een nogal herkenbaar probleem.
Qua cijfers sec zal het wel kloppen, maar het plaatje is duidelijk mis.
En dan kijkende naar een heel braaf paard wat zo netjes zijn best doet en hoe veel werk en krediet opsparen vanuit de mens daar bij hoort is dit voor mijn gevoel niet de juiste manier om dat krediet op te nemen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:44

Kristy, het blijkt dus niet duidelijk te zijn, ts stapt gewoon weer op. Is prima, is haar keuze, zou de mijne en blijkbaar van veel andere niet zijn, maar het nou niet vreemd vinden dat op een openbaar(!) forum mensen hun mening uiten over het welzijn van een dier. Ik hoop zelfs dat mensen dat blijven doen, in meerderheid. Of er nou 3 mensen zeggen dat dit niet kan of zeker 30, ligt toch wel een verschil en misschien dat ts het uiteindelijk zelf gaat in zien.
Dus ik vind het zeker een toegevoegde waarde als mensen hun mening vertellen. Okal heeft de rest dat al gedaan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:54

Volgens mij is het allemaal redelijk opbouwend. Maar het schiet in het verkeerde keelgat omdat het gaat over een gevoelig kwetsend onderwerp. Maar uiteindelijk hebben we allemaal het beste met het paard voor. En is het keigoed dat TS zoveel is afgevallen. Alleen soms is dat nóg niet de tijd om op te stappen. Het is niet denigrerend naar je bedoelt TS, absoluut niet. Maar het is op dit moment helaas nog geen juiste beslissing om op te stappen, hoe moeilijk dat ook is.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:54

Volgensmij is het wel genoeg als 1 iemand zegt dat iets niet kan toch? Doordrammen en een mening uiten zijn 2 hele verschillende dingen. Duidelijk is duidelijk. Dit is gewoon gigantisch kinderachtig gedoe. Je mag prima iets vinden maar klaar is klaar, maar dat is iets wat velen niet los kunnen laten. Als je het zo graag over paardenwelzijn wil hebben waarom open je dan je eigen topic niet? Speciaal over paardenwelzijn, ipv iemand zijn topic af te zeiken als er al een punt is gemaakt? Ik denk dat het handig is dat er hier een moderator een slotje op zet omdat mensen hun mening door blijven drukken en geen genoegen kunnen nemen met hetgeen wat al gezegd is. Erg volwassen dit, en ja; typisch bokt.

Anastasia24 schreef:
Kristy, het blijkt dus niet duidelijk te zijn, ts stapt gewoon weer op. Is prima, is haar keuze, zou de mijne en blijkbaar van veel andere niet zijn, maar het nou niet vreemd vinden dat op een openbaar(!) forum mensen hun mening uiten over het welzijn van een dier. Ik hoop zelfs dat mensen dat blijven doen, in meerderheid. Of er nou 3 mensen zeggen dat dit niet kan of zeker 30, ligt toch wel een verschil en misschien dat ts het uiteindelijk zelf gaat in zien.
Dus ik vind het zeker een toegevoegde waarde als mensen hun mening vertellen. Okal heeft de rest dat al gedaan.

Het gaat niet perse om het feit hoe dingen zijn opgebouwd, ik begrijp mensen hun mening hierin en snap dat het allemaal goed bedoelt is. Waar het om gaat en waar ik al een paar keer io doel is dat het voor TS nu wel een keer duidelijk is en het geen nut heeft om hier verder over door te gaan, dat het ook een keer genoeg is.

Amado7 schreef:
Volgens mij is het allemaal redelijk opbouwend. Maar het schiet in het verkeerde keelgat omdat het gaat over een gevoelig kwetsend onderwerp. Maar uiteindelijk hebben we allemaal het beste met het paard voor. En is het keigoed dat TS zoveel is afgevallen. Alleen soms is dat nóg niet de tijd om op te stappen. Het is niet denigrerend naar je bedoelt TS, absoluut niet. Maar het is op dit moment helaas nog geen juiste beslissing om op te stappen, hoe moeilijk dat ook is.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 22-09-22 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:56

Je reacties komen over alsof mens voor paard gaat in deze afweging en dat wrikt nu eenmaal.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:01

Ik vind juist typisch bokt dat je er niets over mag zeggen omdat het meteen pesten en drama is.

Verder is het een bijzondere mening dat paardenwelzijn bespreken blijkbaar in de rijtopics niet hoort, alsof paardrijden en dierwelzijn volledig los van elkaar staan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:10

Hoezo mogen meningen ook niet herhaald worden? Dan kunnen fototopics na 1 reactie "wat een mooie foto's" ook wel gesloten worden? Het is juist goed dat er meer reacties komen, dat laat zien dat meer mensen hier problemen mee zien en niet maar een enkeling waardoor TS wellicht denkrt: valt wel mee dus.

Als het gaat om een dierenwelzijn kun je nooit genoeg herhalen, het paard heeft geen stem.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:15

Geloof mij maar dat het voor TS inmiddels wel duidelijk is, vandaar dat doorgaan geen zin en nut heeft. Het is niet dat ik iets goed probeer te praten of dat er niets over gezegd mag worden, verre van, ik weet alleen zelf dat het voor TS duidelijk is. Vanwaar moet er dan op door gehamerd worden, duidelijk is duidelijk toch?

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 16:37

Captain schreef:
Hoezo mogen meningen ook niet herhaald worden? Dan kunnen fototopics na 1 reactie "wat een mooie foto's" ook wel gesloten worden? Het is juist goed dat er meer reacties komen, dat laat zien dat meer mensen hier problemen mee zien en niet maar een enkeling waardoor TS wellicht denkrt: valt wel mee dus.

Als het gaat om een dierenwelzijn kun je nooit genoeg herhalen, het paard heeft geen stem.

Precies deze aanname altijd.

Dat ik en andere mensen die wat zwaarder zijn denken "owhhh valt wel mee!" Nee. Gewoon nee. Wij worden constant afgebrand. Me owh je bent wel heel groot of en dit plaatje is niet mooi want je bent tezwaar. Dit is iets waar ik in mijn 15 jaar dat ik paard rij altijd tegen aanloop. Zelfs toen ik op mijn lichts was (80 kilo ) was het niet goed . En na gaan. Ik reed toen op een paard van 1,65 a 1,70.en ik ben zelf 1,60 . Weetje je denkt wel dat we zo denken maar nee. Ik heb het 15 jaar moeten aanhoren dat ik maar nog dunner moest worden. Daarom heb ik toen 2 jaar niks meer met paarden gedaan. Want ik was er klaar mee. Just so you know. 1 van de beweeg reden om af te vallen was vanwege de paarden. Om he beter voor hun temaken. En dat mensen hier maar dood leuk zeggen dat niet aan hun welzijn denk. 1 woord. De grootste onzin ooit! Heb het met eigenaar over dit topic gehad. En zij is het eens met mijn mening en de mening van Kristy. Wij kennen dit paard. Jullie niet. Jullie kennen mij niet . Zij wel. Haar mening is het belangrijkste. Niet die van jullie. Jullie hebben maar 6 moment opnames gezien. En daar baseren Jullie je mening op. Dit is mijn laaste reactie. Deze negatieve vibes hoef ik niet. Ik was bereid teluisteren . Maar niet op deze manier. Dus ik vraag moderators om een slot op dit topic tedoen. Zodat deze discussie stopt. En niet omdat ik me aangevallen of ik dit niet wil horen. ( want note: hoor dit al me hele leven.) In de paarden wereld is het nooit goed genoeg dat heb ik in al die jaren wel geleerd. Voor nu I'm out! En tip voor iedereen hier, don't judge a book by its cover.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:53

CaroBaex schreef:
Captain schreef:

Precies deze aanname altijd.

Dat ik en andere mensen die wat zwaarder zijn denken "owhhh valt wel mee!" Nee. Gewoon nee. Wij worden constant afgebrand. Me owh je bent wel heel groot of en dit plaatje is niet mooi want je bent tezwaar. Dit is iets waar ik in mijn 15 jaar dat ik paard rij altijd tegen aanloop. Zelfs toen ik op mijn lichts was (80 kilo ) was het niet goed . En na gaan. Ik reed toen op een paard van 1,65 a 1,70.en ik ben zelf 1,60 . Weetje je denkt wel dat we zo denken maar nee. Ik heb het 15 jaar moeten aanhoren dat ik maar nog dunner moest worden. Daarom heb ik toen 2 jaar niks meer met paarden gedaan. Want ik was er klaar mee. Just so you know. 1 van de beweeg reden om af te vallen was vanwege de paarden. Om he beter voor hun temaken. En dat mensen hier maar dood leuk zeggen dat niet aan hun welzijn denk. 1 woord. De grootste onzin ooit! Heb het met eigenaar over dit topic gehad. En zij is het eens met mijn mening en de mening van Kristy. Wij kennen dit paard. Jullie niet. Jullie kennen mij niet . Zij wel. Haar mening is het belangrijkste. Niet die van jullie. Jullie hebben maar 6 moment opnames gezien. En daar baseren Jullie je mening op. Dit is mijn laaste reactie. Deze negatieve vibes hoef ik niet. Ik was bereid teluisteren . Maar niet op deze manier. Dus ik vraag moderators om een slot op dit topic tedoen. Zodat deze discussie stopt. En niet omdat ik me aangevallen of ik dit niet wil horen. ( want note: hoor dit al me hele leven.) In de paarden wereld is het nooit goed genoeg dat heb ik in al die jaren wel geleerd. Voor nu I'm out! En tip voor iedereen hier, don't judge a book by its cover.

Is toch vreselijk als je iets leuks plaatst en je vervolgens zo moeten verdedigen. Ja ik zie ook wel dat het zadel niet past bij de ruiter, is het goed dat er iets over gezegd word: Jazeker! Maar genoeg is genoeg. Snap niet dat als er herhaaldelijk word gevraagd om niet telkens hetzelfde te posten, dit toch word gedaan. Ik ken TS niet en zoals ik al aangaf kan ik me echt wel vinden in wat er word gezegd. Maar hier word ik toch echt verdrietig van.. denk dat bokt en de paardenwereld niks meer voor mij is.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:56

Mensen zijn gefrustreerd en blijven erop doorhameren omdat je gewoon niet wil luisteren en meteen doet alsof iedereen je afbrandt op je gewicht of postuur. Dat is helemaal het punt niet.
Het gaat om de COMBINATIE van jouw bips en het zadel. En dat wordt door ts en Kristy volledig genegeerd.
Als ik op een 16inch zadel ga zitten komt er ook commentaar op, en terecht, want ik pas niet in een 16 inch.

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:57

Wat stoer dat je er na 6 x al met een neckrope op zit! Hele leuke foto’s, jullie stralen allebei plezier uit. Veel leuker om naar te kijken dan de zoveelste ‘opgeknoopte ‘ combinatie met veel spanning. Blijf genieten en blijf trots op wat je doet.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:10

Pardon? Waar negeer ik iets? Waar praat ik dingen goed? Ik geef enkel aan dat genoeg genoeg is, zoals velen anderen het hiermee eens zijn, het is duidelijk voor TS, dit is al meermaals gemeld, dus hoezo wil TS niet luisteren als het duidelijk is voor haar? TS is tevens niet verplicht te luisteren he? Dit is geheel aan haar, wees blij dat ze wat doet met de tips, kan menig mens wat van leren.

Noblesse_ schreef:
Mensen zijn gefrustreerd en blijven erop doorhameren omdat je gewoon niet wil luisteren en meteen doet alsof iedereen je afbrandt op je gewicht of postuur. Dat is helemaal het punt niet.
Het gaat om de COMBINATIE van jouw bips en het zadel. En dat wordt door ts en Kristy volledig genegeerd.
Als ik op een 16inch zadel ga zitten komt er ook commentaar op, en terecht, want ik pas niet in een 16 inch.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 22-09-22 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:11

Nu dram jij toch net zo goed kristy?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:11

Doordat jij/ ts aangeeft dat het besproken is met de eigenaar en dat die geen probleem ziet en ts gewoon mag opstappen en ook zál opstappen op dit zadel. Daarom.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:12

Ik ga op bovenstaande quote in omdat daar benoemd wordt dat ik dingen negeer, daar heb ik al het recht op. Ik dram nergens door over bepaalde dingen ;).

poes schreef:
Nu dram jij toch net zo goed kristy?

Dat is wat TS aangeeft ja, niet ik.

Noblesse_ schreef:
Doordat jij/ ts aangeeft dat het besproken is met de eigenaar en dat die geen probleem ziet en ts gewoon mag opstappen en ook zál opstappen op dit zadel. Daarom.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:33

ik zou de TS wel eens op dit paard willen zien zonder zadel, en dan ook met neckrope en het verder vriendelijke beeld :)
TS, de clou is dat omdat het zadel niet de juiste maat is voor je, je op de achterkant van het zadel zit. Dit veroorzaakt druk op de rug van het paard. Een zadel in de juiste maat zal ook veel lekkerder zitten en het rijden gemakkelijker maken :)

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 18:11

Kinke schreef:
ik zou de TS wel eens op dit paard willen zien zonder zadel, en dan ook met neckrope en het verder vriendelijke beeld :)
TS, de clou is dat omdat het zadel niet de juiste maat is voor je, je op de achterkant van het zadel zit. Dit veroorzaakt druk op de rug van het paard. Een zadel in de juiste maat zal ook veel lekkerder zitten en het rijden gemakkelijker maken :)

Dat snap ik :) dat ook met eigenaar besproken waardoor volgende keer als ik op hem ga rijden daar even goed naar gaan kijken enzo om te zorgen dat dat goed is en als dat niet goed is in haar ogen gaan we over naar barebackpad , Maar helaas ga ik dat niet hier delen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:14

Jammer dat TS alleen aan zichzelf denkt, eigen plezier en niet het paard. Ze stapt hoe dan ook op, op een zadel dat voor deze combi niet goed is. Ookal ben je dan al 14 kg afgevallen voor de paarden ( wat ik super vind ) vind ik niet dat je het beste voor hebt met dit dier. Je weet dat dit zadel jou te klein is, ( misschien ) je houding verziekt wat dus slechte drukverdeling veroorzaakt met ook wat meer gewicht.
Nee dan gaat het imo puur om je eigen plezier en paard moet maar ja en amen zeggen. Ookal vindt de eigenaresse het goed, je hebt altijd je eigen stem er in. Het lijkt me niet dat ze je verplicht op te stappen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:40

Beste TS, ik wens je veel plezier in alles wat je samen met dit paard doet! Doe dat samen met vrienden en in goed overleg met de eigenaar, want zij weten en zien meer dan heel bokt bij elkaar. Ik denk dat ik meer weeg dan jij, maar omdat ik lang ben toont dat anders. Vervelend dat je hier zoveel opmerkingen over krijgt.

Ik hoop dat de reageerders hier wat meer respect willen hebben in de toekomst voor de grenzen die door een ts worden aangegeven. Blijven hameren op gewicht of combi met zadel, terwijl toch al vaker gezegd is dat hierover geen opmerkingen meer hoeven, vind ik niet getuigen van respect. Ik hoop dan ook dat een volgend rij-itp met zoveel reacties eens niet gaat over ruitergewicht...