Ik vind de foto's van je hond qua nabewerking iets mooier, maar ik kan perfect begrijpen dat je van de paardenfoto's ook heel blij wordt. Het is maar net een kwestie van smaak, niet iedereen moet alles even mooi vinden.
Je bent met zulke foto's gewoon extra trots op je dieren, zou ik ook zijn.
En hoewel ik de natuur ook erg belangrijk vind en wel snap dat de paden voor iets dienen... Hier in België hebben we een groot heidegebied in Zonhoven waarin gewoon uitgestrekte losloopzones zijn voor honden. De honden mogen daar loslopen, door de heide... Dus hoewel ik zeker pro natuurbescherming ben, kan het twee of drie keer van het opzij springen van het paard wel gerelativeerd worden? Ideaal? Neen. Een ramp? Neen.
_Mir
Geplaatst: 11-09-22 21:21
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd. Het verwijzen naar een advertentie met de oproep de adverteerder lastig te vallen staan we niet toe.
Laatst bijgewerkt door balance op 13-09-22 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Oproep tot lastig vallen van een adverteerder verwijderd
AvHdG
Geplaatst: 11-09-22 22:36
Moderatoropmerking:
Quote verwijderd omdat ook het originele bericht op is vervangen door een moderator opmerking
Nouja dit gaat me wel beetje te ver om mensen uit te dagen om iemand lastig te vallen! Niet tof.
Maare mooie foto's, prachtige paarden. En er is genoeg gezegd over de heide
Laatst bijgewerkt door balance op 13-09-22 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Zie moderator opmerking
_Mar3
Geplaatst: 11-09-22 22:53
Mooie foto's TS!
En trek je die reacties over de heide niet aan. Iedereen loopt wel eens een keertje een stapje langs het pad. En hier in de buurt lopen tig runderen met hun hoeven over de heide. Die letten ook niet op of ze wel netjes op de paden lopen.
ponyhobbelen
Geplaatst: 11-09-22 22:53
Gave foto’s. Ik kan het heftige nabewerken wel waarderen en vind het sprookjesachtig! wel jammer van de roze benen haha.
Ik vind die foto’s het einde hoop ook op een dag zo te kunnen communiceren met m’n dieren. En samen in de natuur te genieten,heerlijk en prachtig. Gelukkig hoef je tegenwoordig niet echt je best te doen om als een crimineel behandeld te worden op bokt. Of was dat altijd al zo? In de natuur zijn met je dieren, hoe natuurlijk mag het nog?
RianneH
Geplaatst: 12-09-22 22:01
Moderatoropmerking:
TS is door meerdere gebruikers in het topic gewezen op de omgang met de heide. We willen jullie vragen deze discussie hier in het topic daarbij te laten. Als er behoefte is, kan het voortgezet worden in een algemeen topic. Alvast bedankt.
rocymax
Geplaatst: 12-09-22 22:11
Fijn, de fotos zijn te mooi om ze achter slot en grendel te zetten
Kabayo
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-22 15:03
rocymax schreef:
Fijn, de fotos zijn te mooi om ze achter slot en grendel te zetten
Ben ik het stiekem wel mee eens
Heb nog contact gehad met Natuurmonumenten. Die zegt dat het geen ramp is maar het natuurlijk wel de bedoeling is om zo veel mogelijk op de paden te blijven. Voor de wat oudere struiken is het vooral kwetsbaar en de dieren zoals slangen. Ik kan dit goed begrijpen. Een andere keer zal ik even zien wat we doen. Ik denk dat ik even een fotohalster op de kop tik Het was ook zeker nooit de intentie geweest om mijn veulen de heide op te gooien. Die blijft normaal aan mams geplakt. Dit was dus alles behalve gepland. Verder zijn we ten alle tijden op de paden gebleven Heb je aanvullende info/kritiek of opmerkingen. Stuur graag een PB
Rangeela Ik heb een grote band met mijn merrie. Wat een mooi compliment. Inderdaad, dieren in een heide is uiteraard ook natuur. Al zal Nederlandse natuur wel andere natuur zijn dan elders. In Nederland is bijna alles na-maak ivm de beperkte ruimte.
Pauline alles?
Suus we hadden grote lol! Nee die is ze nog nooit kwijt geraakt
Ponyhobbelen het is mij (nogsteeds) niet opgevallen die roze benen Maar ik ben er dan ook zeer blij mee hihi
_mar3 lief dat je het zegt. Bedankt!
Tieneke bedankt! Ik vond in de eerste opzicht die van de hond niet echt paars genoeg. Maar kan ze nu ook wel waarderen.
Gitana dankje
Bedankt allemaal. Ik ben heel erg trots op beide dames
Prachtige foto’s! Vind die van je hond ook supermooi, maar ik houd wel van een beetje bewerking.
Danielleeee_
Geplaatst: 13-09-22 18:39
Ik vind het ook erg mooie foto's
Maar ik zat ook even te kijken naar het hoofdstel Nog nooit gezien! Als je paard haar mond open doet, valt het bit dan niet uit haar mond? Of zie ik ergens nog een riempje over het hoofd?
En ach, ik dender 5 dagen per week met 220 schapen en 3 honden over de hei. Dat het veulen beetje afwijkt gaat het echt niet direct van ten einde. En over dat we geen natuur hebben. Heide is geen natuur. Want natuur hebben we niet echt in Nederland. VVV heide noemen we het op School. Waar de mensen graag naar kijken, als we het niet begrazen is de hei met wat jaren vanzelf verdwenen