Dat losgekomen sliertje dat je op de foto's ziet? Dat was een poging om dat te doen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ik dénk dat je het uiteinde van die overgedragen vlecht, wat dus los hangt, gewoon weer mee vlecht in 1 van de stroeven?
Pak even voor het gemak dat haar manen 30cm lang zijn. Dan vlecht je 20cm en hou je onderaan 10cm los over. Je trekt de vlecht omhoog tot een knot, de overschot laat je even bungelen aan de andere kant van de hals. Je neemt 2 nieuwe stroeven (die als buitenste gaan dienen), je legt de vlecht met losse overschot ertussen als 3e en dan vlecht je gewoon weer naar onder door en herhaal je.
De manen van de mijne zijn helaas te kort om het straks zelf eens te proberen en te filmen.
(God wat ben ik soms toch blij dat voor jumping vlechten niet vereist is).
Maddy_Paola schreef:Heb deze techniek ook wel eens gebruikt, pony met mega veel en gladde manen, zelfs vastgezette hengstenvlecht zakte nog uit, vind m ideaal, snel klaar ook in verhouding, denk dat het niet veel uitmaakt in volgende vlecht of t uiteinde van de vorige gevlochten of los is, gevlochten is wel korter natuurlijk, pakte de rest inderdaad altijd bij een pluk erbij, dat alle strengen ongeveer even dik waren voor t beeld en de netheid van de knot. Enige elastiekjes die ik gebruikte waren einde vlecht en laatste knot, na t doorsteken zakte de knot er niet zomaar uit, ideaal, even rust pakken en weer door