Gaucho Derby 2022

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:20

Napie schreef:
Alleen reizen naar een land buiten de Benelux alleen is al iets wat ik nooit heb gedaan. Vind nog wel dat ik dat een keer moet doen maar aan de andere kant: waarom zou ik?

Ach, je hoeft niet meteen mee te doen aan een paardenrace voor financieel gezegende wereldburgers :+ met een tomeloze ambitie en flinke hoeveelheid durf. Er is genoeg om te doen wat wel heel leuk is, dus wie weet!

Ik ben dus overduidelijk een volger: wel geïnteresseerd, maar bij lange na niet dapper genoeg om dit te wilen doen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:47

Ik zou het ook niet kunnen, ben geen bikkel of avonturier. Lijkt mij wel gaaf als je zoiets aan durft te gaan.

En qua financieel en voorbereidingen moet je ook echt gedreven zijn. Niet alle deelnemers zijn financieel gezegend, maar moeten er hard voor werken, veel voor laten en hard op zoek gaan naar sponsors.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:56

Ojee, Jaco is volgens mij echt aan het zoeken hoe hij aan de andere kant moet komen.
Leonie lijkt samen te rijden met Neil, maar ze volgen nu dezelfde route als Jaco. Hopelijk gaan ze gauw hun richting aanpassen, ze zitten nog vlak bij de lijnen die beter uitkwamen.

Edit; Jaco nog steeds zoekende en Leonie en Neil volgen dezelfde lijn als Jaco -O-
Of het zo mogelijk is om op tijd Vet4 te halen?

Hinke en Esther gaan goed!

Kendra

Re: Gaucho Derby 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:13

Topic gevonden :-)!! Leuk om weer te volgen! En de updates van Apple, altijd fijn.
Mijn tracker doet het niet goed op dit moment, meer mensen met problemen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:16

Bij mij doet de livetracker het gewoon.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:18

Napie schreef:
Alleen reizen naar een land buiten de Benelux alleen is al iets wat ik nooit heb gedaan. Vind nog wel dat ik dat een keer moet doen maar aan de andere kant: waarom zou ik?

Nadat ik met Esther en nog een vriendin van Esther met een gehuurde auto, zonder wat dan ook geboekt te hebben 16 dagen door Namibië gereisd heb, durfde ik wel alleen 10 dagen naar Portugal te gaan. Ik kan het je van harte aanbevelen! En het is echt minder spannend dan met Esther naar Namibië!!! :') :') (iets met wilde apen en iets met een bijna lege tank in het donker en een heeeeeel vage camping "de hoerenkiet" :oo :') )

Dus Napie gewoon een rondje hostels doen in een land dat jou trekt! :j

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:07

Hinke gaat goed! Hopelijk halen ze stop 5 nog.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:46

Hinke is er bijna.
Esther en haar clubje hebben volgens mij nu ook 'last' van een berg.
Daniel zit nog ver van 5 af. Zijn paard was een ijzer kwijt geraakt.

Leonie en Neil zijn nog verder afgedwaald dan Jaco -O- , ze zitten ook weer aan de verkeerde kant van de rivier. Die gaan geen kamp meer halen. Gelukkig voor beide zijn ze niet alleen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:47

Ik zie op Twitter nog een uitvaller - Marcie Gateley. Niet precies duidelijk waarom.
Het blijkt toch maar weer een fikse uitdaging om het überhaupt uit te rijden...

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:51

Rijden Rochelle en Holly nou nog verder dan stop 5?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:52

Volgens mij is Marcia van haar paard gevallen, maar maakt ze het verder wel goed. Ze is uit voorzorg naar een medische post gebracht.

Ik zie nu vier ruiters die zijn door gereden vanaf Vet5. Die gaan voor de race. Ik zou het wel weten na zo'n lange dag, laat dat uur maar zitten en lekker op het kamp blijven :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:19

Gelukkig genoeg water langs hun route.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:44

Volgens de lijn die ik nu zie is Leonie door gereden (of opgepikt?) naar Vet1, Neil zijn stipje staat nog wel bij de rivier.
Jaco was schijnbaar tot twee keer toe zijn paard kwijt, maar heeft Vet4 bereikt.

Hinke is op Vet5, Daniel en Esther hebben Vet5 niet bereikt. Hopelijk hebben ze een slaapplek gevonden, ze zijn wel allebei met een clubje ergens gestopt.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:13

Ze mogen nu toch zo ongeveer vertrekken? Dit is echt zo slecht voor mijn hart. :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:38

Ze zijn weer onderweg

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 15:42

En dag 3 is van start :-)

Eens even kijken hoe het verder is gegaan op dag 2

Gisteren reed iedereen vlotjes van stop 2 naar 3. Op stop 3 kregen de deelnemers verse paarden. Volgens de organisatie zaten daar wat erg frisse exemplaren tussen. Na stop 3 begon je verschil te zien in de routes die de deelnemers kozen. Waar de meerderheid rechtsom een meer ging zijn er ook 3 geweest die dat linksom deden. Voor de eerste, Laura, pakte dit heel goed uit en zij is op dit moment op horsestation 6! De ander is nu tussen 4 en 5 en de derde, Neil, die deze route nam heeft overnacht tussen stop 3 en 4. Als je nu kijkt naar zijn tracker dan lijkt het er op alsof hij nog niet echt de juiste kant op gaat :=

Er zijn mensen die hun paard zijn kwijt geraakt, maar weer hebben gevonden (meerdere!). Zowel gedurende de dag, maar ook vanochtend bij het opstaan. Als je besluit om te overnachten tussen twee stops 1 in dan moet je je paard kluisteren. In Mongolie is het regelmatig voorgekomen dat paarden ondanks de kluisters als een soort konijn hoppend er toch in slaagden om een ruime kilometer verderop te staan. Het lijkt er op alsof de paarden in Argentinie dat kunstje ook kennen :')

Veel deelnemers hebben overnacht op stop 4 of 5. Ook redelijk wat deelnemers tussen 4 en 5 in of op andere plaatsen. Bij de Gaucho Derby heeft ook iedereen een tent en eten bij zich. Ook op de officiele stops zetten ruiters hun eigen tent op (voor zover ik begrepen heb). Dat is dus volkomen anders dan bij de Mongol Derby waarbij ruiters geen tent of eten bij zich hebben en een overnachting tussen twee stops betekent dat ze een locale familie moeten vinden die ze opvangt of dat ze een nacht onder de sterren moeten doorbrengen.

De eerste deelnemers zijn nu op stop 6. Daar kunnen ze weer 2 kilo bagage oppakken. Sterker nog: de eersten hebben stop 6 al weer verlaten!

Hoe gaat het met de Hollanders:

Daniel is genoemd omdat zijn paard ergens voor Post 4 een ijzer was kwijtgeraakt. Alle deelnemers hebben ook een hoefschoen bij zich om die te gebruiken mocht zoiets gebeuren. Dit is echt een groot verschil met de Mongol Derby waarbij geen enkel paard ijzers heeft! Hij is momenteel op stop 5.

Esther is op dit moment ook op stop 5.

Hinke is niet genoemd, maar is op dit moment al op Stop nummer 6!

Leonie is misschien uit gevallen? Ze heeft stop 4 niet bereikt en haar tracker staat nu weer op de start.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:43

Het lijkt al aardig te spreiden. Zijn er ook updates vanuit de organisatie hoe het met de verschillende ruiters gaat?

Edit: dank je Apple! :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 15:48

Via twitter geeft de organisatie updates, helaas niet over elke deelnemer, maar alleen als er iets opvallends is. Zo heeft een deelnemer op stop 5 zijn tijdstraf van gisteren moeten uitzitten. Dat kon gemakkelijk, hij was als een de eersten op 5 en de meerderheid van het veld moest daar nog komen.

Wanneer Daniel zijn tijdstraf moet uitzitten is nog niet bekend.

Vanuit veiligheidsredenen probeert de organisatie altijd het veld redelijk dicht bij elkaar te houden zodat ze binnen een acceptabele tijd bij je kunnen komen in geval van nood (acceptabele tijd is in dit geval nog altijd enkele uren). Het kan dus zijn dat je als achterblijver een tijdstraf niet hoeft uit te zitten, maar dat deze aan het einde van de rit bij je tijd wordt opgetelt om te voorkomen dat je te ver achterop komt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 15:55

Esther heeft post 5 al weer verlaten!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:47

Leonie stond inderdaad ineens weer richting de start, kan er niks over terug vinden of ze is uitgevallen of niet. Hinke was gevallen maar was oke en mocht doorrijden

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:04

Ik ben ook benieuwd naar het verhaal van Leonie en Neil. In mijn beleving is Neil zijn stip ook niet veel verder verplaatst dan gisteren.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 17:20

Esther werd genoemd als zijnde in een groepje van 4 dat even is gestopt om hun paarden te laten drinken.

Daniel werd genoemd als zijnde op HS5

Hinke was inderdaad gevallen, maar na medische check mocht ze door rijden.

Op dit moment:

Esther op stop 6 +:)+ . Belangrijk punt, daar krijgen de ruiters weer 2 kilo bagage en kunnen waarschijnlijk zelf ook even een warme maaltijd krijgen.

Daniel halverwege tussen 5 en 6

Hinke tussen 6 en 7

Het stipje van Neil lijkt inderdaad stil te staan. Ben benieuwd naar een update over hem.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 17:40

Esther nu ook tussen 6 en 7 :-)

Tussen 6 en 7 is blijkbaar iets ingewikkelds met het terrein, alle stipjes lijken nu plots weer richting 6 af te buigen :=

Ah, blijkbaar heeft de organisatie tussen 6 en 7 bepaalde markers gezet die door elke deelnemer gepasseerd moeten worden. De organisatie heeft zo dus al een route uitgezet.
Als je die route niet volgt dan kun je daar ook een tijdstraf voor krijgen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:44

Ik zit ook weer regelmatig stipjes te kijken, blijft leuk. :D

Aardige verschillen al nu waar de deelnemers zich bevinden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:24

Apple wat fijn dat je van die uitgebreide updates post. Zo blijf ik lekker makkelijk goed op de hoogte.