Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:56

Ik knipte bij mijn verzorgpaardje alleen de staart. En alleen als die echt lager hing dan de koten en dat mocht ook van de eigenaar. Verder kwam ik er niet aan.

Vindt dit er wel echt vreselijk uit zien hoor.

Mearas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 11:57

Lipstick schreef:
Och, jee... je zal het vast goed bedoeld hebben. Maar ik zou hier als eigenaar ook echt niet blij mee zijn (en dat vind ik dan nog netjes uitgedrukt), dus ik begrijp de eigenaar zeker. De zijkant/manen schrok ik al enigszins van, maar de voorpluk.. aii
Een duidelijk leermoment voor jou dit, hoop ik.

Zeker!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:58

Mearas schreef:
Lipstick schreef:
Och, jee... je zal het vast goed bedoeld hebben. Maar ik zou hier als eigenaar ook echt niet blij mee zijn (en dat vind ik dan nog netjes uitgedrukt), dus ik begrijp de eigenaar zeker. De zijkant/manen schrok ik al enigszins van, maar de voorpluk.. aii
Een duidelijk leermoment voor jou dit, hoop ik.

Zeker!

Gelukkig. Iedereen heeft wel eens iets onhandigs gedaan! Ik net zo goed..
Het groeit weer aan, dat scheelt.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:59

Oh god wat lelijk.... Maar even serieus... waarom knippen? Ze is niet van jou?
Als mijn verzorgster dit gedaan zou hebben he.... mijn god dan zou ik in alle staten zijn denk ik.

Inderdaad nu gewoon vanaf blijven en excuses maken.... meer kun je niet doen -O-

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:00

Paard heeft nog steeds meer voorpluk dan die van mij zonder een schaar gezien te hebben :')

Een troost, t groeit gelukkig weer aan... Voorpluk kan idd met een mesje wat bijgewerkt worden. En anders... Tegenwoordig hebben ze ook mooie voorpluk extensions, kan de eigenaar misschien ook wel waarderen :') :))

Mearas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:01

Zoals ik al zei; stom van me. Maar idd wel heftige reacties.. Er zijn niet echt duidelijke afspraken gemaakt tussen ons.
Ik vind dat van die pralines wel n goed idee.
Laatst bijgewerkt door Mearas op 18-05-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:01

Lipstick schreef:

Ik ook, maar dat was met mijn eigen paard.
Kwam er achter dat scheren niet zo mijn ding was :+

Ik zou never nooit niet (zonder toestemming) knippen/scheren aan een andermans paard.
Je knipt toch ook niet zomaar iemand anders zijn kind en dan oeps dat groeit wel weer aan?

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:02

Ik moest wel erg lachen om die foto's :=
Gelukkig groeit het gewoon weer aan! Zelf heb ik laatst voor de grap de voorpluk van mijn eigen paard recht geknipt. Was niet mijn beste idee ooit :'). Inmiddels zijn we 2.5 maand verder en ziet het er weer wat normaal uit.

Mearas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:04

Chinas schreef:
Ik moest wel erg lachen om die foto's :=
Gelukkig groeit het gewoon weer aan! Zelf heb ik laatst voor de grap de voorpluk van mijn eigen paard recht geknipt. Was niet mijn beste idee ooit :'). Inmiddels zijn we 2.5 maand verder en ziet het er weer wat normaal uit.

Gelukkig heb ik mensen kunnen laten lachen dan

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:04

Haha omg die voorpluk! _O-
Niet zo heel handig inderdaad. Ben ook wel benieuwd of je leeftijd uit je profiel klopt.
Mocht mijn bijrijdster zoiets doen dan zou ik daar ook van balen. Maar het is maar haar. Groeit wel weer aan en doet niets met het welzijn van het paard. Dus ik zou ervan balen en klaar.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:05

Je hebt al een topic vol reacties, dus de mijne voegt eigenlijk weinig toe.
Maar vraag me vooral af waarom je dit zomaar in je eentje hebt besloten. Tegenwoordig is het zo makkelijk om even een appje te sturen. Of had het eerst proberen te wassen...
Die voorpluk is echt om te huilen. Tuurlijk groeit het weer aan, niemand gaat er dood aan maar het is wel heel jammer.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:05

Dit is echt mijn grote nachtmerrie dat een bijrijdster dit zou doen. Hopelijk groeit het snel weer aan.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:06

Ik vind sowieso knippen paardvriendelijker dan manen trekken. Maar de manen zijn wel erg ongelijk...ze zouden overal dezelfde lengte moeten hebben. Dus misschien kun je het nog iets rechter maken :D En de voorpluk is nooit mooi als het recht geknipt is. Je kan het misschien nog iets redden door met de schaar omhoog te knippen, daardoor lijkt het minder recht...Maar al met al komt het vast weer goed...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:07

Ymor schreef:
Dit is echt mijn grote nachtmerrie dat een bijrijdster dit zou doen. Hopelijk groeit het snel weer aan.

Afbeelding
:D

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:08

Brainless schreef:
Lipstick schreef:

Ik ook, maar dat was met mijn eigen paard.
Kwam er achter dat scheren niet zo mijn ding was :+

Ik zou never nooit niet (zonder toestemming) knippen/scheren aan een andermans paard.
Je knipt toch ook niet zomaar iemand anders zijn kind en dan oeps dat groeit wel weer aan?

Ik snap je punt en ben het ook met je eens. Maar ik probeer het ook te relativeren, er zijn ergere dingen ... Zo zou ik er voor mezelf dan het beste mee om kunnen gaan (als dit mijn paard was), omdat ik zelf niet in die irritatie zou willen blijven hangen. Ze geeft aan dat ze hier van geleerd heeft, dat is het belangrijkst en dan kun je (niet letterlijk jij) door blijven gaan, maar dat is onnodig vind ik.
Al zou ik niet weten, als het mijn paard was, hoe ik dit toonbaar zou krijgen voor de komende tijd. Volgens mij gaat daar wel tijd overheen. Weet ook niet of vlechten een optie is.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 18-05-21 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Brainless schreef:
Ymor schreef:

[ [url=m/Vw705y.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D

Valt nog mee hoor! Een paard bij ons ziet er ook zo uit en die eigenaresse is juist kapster :') :')

linda_gigant

Oei bij mij was dit je laatste dag als verzorger geweest
Dus knoop in je oren NOOIT KNIPPEN AAN EEN PAARD ZONDER OVERLEG. Oei oei oei.

MarlindeRooz

_O- Hilarisch kapsel TS!

Wij knippen elk voorjaar alle manen er af van onze verzorgpony. Helemaal tot aan de manenkam. Er zijn ook eigenaren die het niet boeit hoe lang de manen zijn. :P

(Dit is om medische reden)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:10

Skippy01 schreef:
Als dit mijn paard was, kon je direct vertrekken als verzorger en hoefde je nooit meer terug te komen.
Er wordt NIET geknipt aan andermans paarden zonder toestemming. Ook niet als het (misschien al jaren) je verzorgpony/paard is.
En vooral die voorpluk... Een voorpluk knippen is überhaupt gewoon een doodzonde...

Nou, helemaal mee eens.
Je kreeg van mij een enkeltje naar de deur.

AmyII

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:19

Is dit serieus? Echt?

Je verzorgpony kijkt er ook niet al te happy bij trouwens :+

Ik weet niet hoe ik zou reageren. In eerste instantie boos... Maar of ik je weggestuurd zou hebben? Dat weet ik niet.
Vorig jaar moesten de manen van mijn shet tot op de kam afgeknipt (luizen) dat deed wel even pijn terwijl ik bezig was. Maar als ik zie wat een bos hij nu alweer heeft... Bij hem groeit het dus wel snel aan, maar dat kan je van andere paarden(rassen) niet zeggen natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:21

Nou inderdaad, die eerste foto dat valt reuze mee, daar is nog wat van te maken, maar dan foto 2....man-o-man wat een rampenplan zeg := Dat moet toch elke dag dat je naar je paard komt een beetje huilen zijn :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wat vinden jullie? (geknipt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:22

Mag ik vragen waarom je niet eerst met de eigenaar overlegd hebt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:22

Je ziet de plak inderdaad nog op de oren zitten. Dus misschien was de oplossing niet anders, maar dat is wel iets dat de eigenaar van de pony moet beslissen.
Ik zou het sowieso nooit meer zomaar doen, want manen toiletteren is echt wel iets dat je eerst moet leren. Dit ziet er niet uit en dat is zonde.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:26

Wat een reacties zeg, lijkt wel of TS de pony verminkt heeft of iemand vermoord heeft. :n . Tuurlijk is het niet netjes dit te doen zonder overleg. Ik zou als eigenaar (met een konik met mooie manen en een andere met traag-groeiende manen) ook not amused zijn en zeer duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is. Maar TS haar bedoelingen waren goed, pony zelf heeft er heus geen last van en het groeit wel weer aan, vroeg of laat.
Dit zou voor mij écht geen reden zijn om een goede verzorger weg te sturen. Er zijn ergere dingen in de wereld.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:28

:') moet vooral lachen om mensen die serieus zouden huilen.. ik zou huilen van het lachen _O- groeit vanzelf wel weer aan en over een week of wat zie je er niks meer van.

Als dit al dingen zijn waarom je iemand niet meer bij je paard wil hebben.