Jij bent klant en je huurt juist een professional in om mooie foto's met je paard te krijgen. Daarmee moet je als klant kunnen vertrouwen op dat die fotograaf juist dat oog heeft voor detail, voor compositie om die shoot optimaal naar jouw wensen te laten zijn. En een scheve neusriem is voor mij onderdeel van de compositie en dus verantwoordelijkheid van de fotograaf. Dat is nou nl net de expertise waar je voor betaald, iemand die jouw paard optimaal op de foto zet en niet gewoon een leuk kiekje.
En waarom ik erover begon was eigenlijk deze reactie:
Lau schreef:Dan nog steeds is het niet oké! Van werk van anderen blijf je af. Dit is gewoon iemand zijn werk. Dan ga je er niet aan bewerken! Dus ook niet voor je privé collectie. Er zit gewoon copyright op die foto’s. En ik hoop voor je dat ik de fotograaf niet vind. Want ik raad haar aan hier een dikke vette extra rekening voor te sturen. Want dit is schending van het copyright.
Daar ben ik het in dit geval dus niet mee eens. Dit is geen vrij werk van de fotograaf, dit was een shoot in opdracht waarbij de dienst is je professionaliteit in te zetten voor een optimaal resultaat voor de klant.
In dit geval (en begrijp niet niet verkeerd hoor TS, ik vind het hele leuke foto's waar jouw band met het paard echt tot zijn recht komt) is die dienst niet helemaal goed uitgevoerd.
Ik wil vooral de andere kant van het verhaal aanstippen nav die post van Lau die doet of jij enorm de fout in bent gegaan. Ik zou het normaal gesproken zeker ook niet leuk vinden als anderen in mijn foto's gaan zitten fotoshoppen. Maar als dat is gedaan om een grote fout van mijzelf weg te werken, die ik zelf niet gezien had en wel had moeten zien, dan zou ik mijzelf schamen en niet hoog van de toren gaan roepen dat je een boete krijgt voor het schenden van copyright. Dan zou ik mijn excuses aanbieden dat het me ontgaan is en het gratis voor je fixen.