Dankjullie! Mooie woorden

Inderdaad vooral voor mijn eigen veiligheid kiezen, omdat je gewoon ziet aankomen dat het anders een keer goed mis gaat zo verder.
De update:
Ik heb gisteravond contact gehad met de meneer waar ze nu is.
Hij kon precies de vinger op de plek leggen waar het voor mij mis gaat.
Hij vind haar ontzettend intelligent, echt een slim paard dat snel leert, ontzettend gevoelig is en ADHD heeft. Maar ook heel gehaaid is. Een paard dat heel snel druk wordt in haar hoofd en in haar drukke gedoe gewoon zelf niet meer in de gaten heeft wat ze nu eigenlijk aan het doen is. En dan dus ook lomp wordt en nergens rekening mee houdt.
Naar zijn mening heeft ze geen pijn en is het gewoon haar karakter wat haar tussen haar oren in de weg zit. Hij denkt er wat mee te kunnen, maar wel tijd nodig te hebben.
Om haar te leren hoe zij er mee om kan gaan. Ik ben zelf gediagnosticeerd met ADHD, dat stukje en de struggles die van zoiets kunnen komen snap ik maar al te goed. Of je een paard dat dusdanig uitgelegd krijgt? De ene vast wel en de andere niet.
Ze is vooralsnog niet echt stout geweest en heeft ook niet gestaakt maar kan wel ontzettend heftig reageren op simpele dingen. Ook op dingen die ze hier wel gewoon geleerd heeft en bekend mee is (bijv. afspuiten met waterslang)
Grootste probleem hier in is dat je haar nergens op kan aanspreken omdat ze gewoon te heftig reageert. Het moet wel binnen kunnen komen. Je kunt haar ook zeker niet 'aanpakken' want dan is hij er ook van overtuigd dat ze gevaarlijk wordt, omdat ze niet weet wat ze doet.
Hij probeert het niet zo ver te laten komen tot ‘het’ moment. Dan ben je te laat als je daar bent. Maar ze reageert iedere keer net iets anders op hetzelfde ding dus je moet zelf ook echt snel zijn en er is geen richtlijn in het handelen wat juist is en werkt. Je moet heel veel gevoel hebben om dit paard te kunnen rijden. Hij gaat zodra hij meer vraagt vast op dat punt komen dat je er niet meer omheen kan, maar hij wil eerst wat vertrouwen in hem opbouwen zodat er iets is om op terug te vallen.
De gebruiksaanwijzing van dit paard kan je 15 x omslaan. Maar hij meent er dus wel een weg in te kunnen vinden. Of dat echt lukt, en ook of dat met mij daarna lukt is na 1 week natuurlijk nog niet te zeggen.
Volgende week weer bellen en dan spreken we ook af wanneer ik kan komen kijken.
Dan ga ik ook vragen om een plan, welk tijdsbestek denkt hij nodig te hebben, en op welke wijze. Alleen of wanneer gaan we bekijken wat ook in combinatie met mij wel of niet kan, en wat doen we dan met die uitkomst. Zonder dat het mij nog 5000,- o.d. gaat kosten, zonder zekerheid te hebben. Dat ga je natuurlijk nooit hebben met een paard maar jullie snappen me vast wel

.