Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xx_Irisje schreef:ajesca123 schreef:
Kom wel een dressuurpaard brengen hoor zodat Sjaan er even tussenuit kan voor een knappe baby![]()
Super toch dat jullie zoveel plezier hebben! Lekker door knutselen samen
Ruilen voor een paar maanden?![]()
.
Tenno7 schreef:Aller eerst wat een prachtig paard met heel veel potentie. Ze ziet er uit als best een hete merrie.
Ik vindt daardoor dat het er iets strak uit ziet. Ze heeft volgens mij een heel snel achterbeen en door de heetheid kropt ze zich wat op. Ik zelf zou het mooier vinden om iets meer ontspanning er in terug te zien en op sommige momenten ook meer het neusje eruit. Dus misschien juist iets simpeler rijden zonder al teveel expressie te vragen.
En ik vindt zelf 6 ook erg jong om al op dit niveau te lopen. Maar ik heb zelf dan ook een paard die door te vroeg te zwaar werk te leveren stuk is gegaan.
Zie het niet als negatief commentaar hoor, dit is gewoon wat ik zie op jou foto's, wat soms ook net weer momentopnames kunnen zijn.
Heel veel succes verder met je prachtpaardje!!!
josewoos schreef:Heerlijk dier heb je onder je Iris!![]()
ik zie je nog wel eens bij ons op stal rijden en les geven en voor de anderen die twijfels hebben, Iris rijd echt met respect naar het paard en zonder dwang.
En wat ik zelf ook een fijne eigenschap vind is dat je ook goed kan verwoorden wat je doet en dat lees je ook hier in het topic terug.
Wanneer stap je eens op mijn koetje? Ben wel benieuwd hoe zij bij jou loopt haha
Rex_Rolfo schreef:xx_Irisje schreef:maar ik heb zoveel plezier in het rijden
En dat is toevallig best wel belangrijk, gewoon plezier hebben met je paard. Geniet er maar lekker van
996981 schreef:Qleke schreef:Ik zou iets meer halslengte vragen als ze heter wordt. Ziet er verder heel veelbelovend uit!
Als het zo makkelijk was...
Qleke schreef:Paardrijden is alles behalve makkelijkdat weet ik uit eigen ervaring.
Ik vermoed dat een ervaren amazone als zij wel begrijpt wat ik hiermee bedoel.
Als een paard te heet wordt, gaat die in het lijf en nek soms te kort en gespannen lopen. Dan moet je blijven sleutelen tot die hals toch op lengte blijft! Verder vind ik het niet getrokken, het neusje zit waar die moet zitten, mooi aan de loodlijn en zelfs een beetje ervoor.
Ik zie ook een paard dat over de rug gaat, had enkel graag meer lengte in de hals gezien!
Ik hoop dat je hierdoor nu meer duidelijkheid hebt.
996981 schreef:Ik snap heel goed wat je bedoelt hoormaar je suggereert dat als ze heet wordt lengte in de hals krijgen makkelijk is. Terwijl dat juist niet zo is. Die hals komt niet op lengte door je te richten op de lengte in de hals, maar op de verbinding vanuit het achterbeen. Dat is met een paard met veel looplust en een vlug achterbeen juist het ontzettend moeilijk. Daarbij vraag ik me af hoeveel meer lengte je in de hals gaat krijgen, gezien dit paard nu eenmaal niet een lange bovenlijn heeft.
Flevolander schreef:valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..
ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!
Gini schreef:Flevolander schreef:valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..
ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!
Hoezo? Je kan toch vraagtekens hebben bij/kritiek hebben op één bepaald aspect van de weg naar het resultaat zonder daarmee de hele weg, laat staan het resultaat te bekritiseren?
Mooi paard is het zeker wel!