Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:41

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet volgens de bokt regels is geschreven

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:57

xx_Irisje schreef:
ajesca123 schreef:

Kom wel een dressuurpaard brengen hoor zodat Sjaan er even tussenuit kan voor een knappe baby :P
Super toch dat jullie zoveel plezier hebben! Lekker door knutselen samen +:)+

Ruilen voor een paar maanden? :j

.

Haha deal!
Sjaan bij mij met zwangerschapsverlof en een van mijn eeuwige vakantiegangers bij jou aan het werk :D
Er staat genoeg :j

josewoos

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:12

Heerlijk dier heb je onder je Iris! <3

ik zie je nog wel eens bij ons op stal rijden en les geven en voor de anderen die twijfels hebben, Iris rijd echt met respect naar het paard en zonder dwang.
En wat ik zelf ook een fijne eigenschap vind is dat je ook goed kan verwoorden wat je doet en dat lees je ook hier in het topic terug.

Wanneer stap je eens op mijn koetje? Ben wel benieuwd hoe zij bij jou loopt haha :D

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:26

Ik zou iets meer halslengte vragen als ze heter wordt. Ziet er verder heel veelbelovend uit!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 16:21

Tenno7 schreef:
Aller eerst wat een prachtig paard met heel veel potentie. Ze ziet er uit als best een hete merrie.

Ik vindt daardoor dat het er iets strak uit ziet. Ze heeft volgens mij een heel snel achterbeen en door de heetheid kropt ze zich wat op. Ik zelf zou het mooier vinden om iets meer ontspanning er in terug te zien en op sommige momenten ook meer het neusje eruit. Dus misschien juist iets simpeler rijden zonder al teveel expressie te vragen.

En ik vindt zelf 6 ook erg jong om al op dit niveau te lopen. Maar ik heb zelf dan ook een paard die door te vroeg te zwaar werk te leveren stuk is gegaan.

Zie het niet als negatief commentaar hoor, dit is gewoon wat ik zie op jou foto's, wat soms ook net weer momentopnames kunnen zijn.

Heel veel succes verder met je prachtpaardje!!!

In het losrijden is de neus er continu uit en het werk wat ik hier vraag komt niet dagelijks voor natuurlijk.
Nogmaals ik snap de opmerking van dat het soms iets strak kan ogen maar je hebt natuurlijk ook een bepaalde aanspanning nodig om ergens te komen, allemaal weer fases om door heen te gaan :j

josewoos schreef:
Heerlijk dier heb je onder je Iris! <3

ik zie je nog wel eens bij ons op stal rijden en les geven en voor de anderen die twijfels hebben, Iris rijd echt met respect naar het paard en zonder dwang.
En wat ik zelf ook een fijne eigenschap vind is dat je ook goed kan verwoorden wat je doet en dat lees je ook hier in het topic terug.

Wanneer stap je eens op mijn koetje? Ben wel benieuwd hoe zij bij jou loopt haha :D

Wat lief! Ik wil er wel eens op, als ik eens tijd over heb! Altijd leuk!

Rex_Rolfo schreef:
xx_Irisje schreef:
maar ik heb zoveel plezier in het rijden

En dat is toevallig best wel belangrijk, gewoon plezier hebben met je paard. Geniet er maar lekker van :)

Uiteindelijk draait het om te plezier inderdaad <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:34

Qleke schreef:
Ik zou iets meer halslengte vragen als ze heter wordt. Ziet er verder heel veelbelovend uit!

Als het zo makkelijk was... :+

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:51

996981 schreef:
Qleke schreef:

Als het zo makkelijk was... :+

Paardrijden is alles behalve makkelijk ;) dat weet ik uit eigen ervaring.
Ik vermoed dat een ervaren amazone als zij wel begrijpt wat ik hiermee bedoel.

Als een paard te heet wordt, gaat die in het lijf en nek soms te kort en gespannen lopen. Dan moet je blijven sleutelen tot die hals toch op lengte blijft! Verder vind ik het niet getrokken, het neusje zit waar die moet zitten, mooi aan de loodlijn en zelfs een beetje ervoor.
Ik zie ook een paard dat over de rug gaat, had enkel graag meer lengte in de hals gezien!
Ik hoop dat je hierdoor nu meer duidelijkheid hebt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:01

Qleke schreef:
Paardrijden is alles behalve makkelijk ;) dat weet ik uit eigen ervaring.
Ik vermoed dat een ervaren amazone als zij wel begrijpt wat ik hiermee bedoel.

Als een paard te heet wordt, gaat die in het lijf en nek soms te kort en gespannen lopen. Dan moet je blijven sleutelen tot die hals toch op lengte blijft! Verder vind ik het niet getrokken, het neusje zit waar die moet zitten, mooi aan de loodlijn en zelfs een beetje ervoor.
Ik zie ook een paard dat over de rug gaat, had enkel graag meer lengte in de hals gezien!
Ik hoop dat je hierdoor nu meer duidelijkheid hebt.

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor ;) maar je suggereert dat als ze heet wordt lengte in de hals krijgen makkelijk is. Terwijl dat juist niet zo is. Die hals komt niet op lengte door je te richten op de lengte in de hals, maar op de verbinding vanuit het achterbeen. Dat is met een paard met veel looplust en een vlug achterbeen juist het ontzettend moeilijk. Daarbij vraag ik me af hoeveel meer lengte je in de hals gaat krijgen, gezien dit paard nu eenmaal niet een lange bovenlijn heeft.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 17:11

996981 schreef:
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor ;) maar je suggereert dat als ze heet wordt lengte in de hals krijgen makkelijk is. Terwijl dat juist niet zo is. Die hals komt niet op lengte door je te richten op de lengte in de hals, maar op de verbinding vanuit het achterbeen. Dat is met een paard met veel looplust en een vlug achterbeen juist het ontzettend moeilijk. Daarbij vraag ik me af hoeveel meer lengte je in de hals gaat krijgen, gezien dit paard nu eenmaal niet een lange bovenlijn heeft.

Ik beweer nergens dat het makkelijk is, maar het is wel mogelijk :)
Ik heb ook nergens beweert dat het aan de voorkant moet bewerkt worden. De hals moet gwn ietsje langer blijven, dit is een zichtbaar terugkomend beeld op bijna elke foto. Dat je daar het lichaam voor moet bewerken was mij al duidelijk!
Ik bedoelde het goed! Ik hoop dat TS mijn goedbedoelde boodschap berepen heeft en dit niet opvat zoals jij..
Wie niet waagt niet wint toch.. is redelijk makkelijk van jou om deze tip af te wimpelen ;)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 17:17

Ik snap wat je bedoelt, zeker iets om aan te werken maar wat 996981 is ook waar, ze heeft nu eenmaal een vrij kort strotje, had mama ook.
Mocht ik ooit eens dekken iets om rekening mee te houden!

Gelukkig kan ze in het losrijden wel heel fijn de hals verlengen, ineens heeft voorwaarts neerwaarts rijden voor mij namelijk een extra dimensie gekregen, zo fijn doet ze dat. Zo leer je met elk paard weer wat!

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:58

Ik vind jouw paard echt te gaaf. Mooie combinatie zijn jullie. Persoonlijk vind ik dat je erg goed/verstandig bezig bent met haar. Veel plezier in 2021.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:38

Flevolander schreef:
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Hoezo? Je kan toch vraagtekens hebben bij/kritiek hebben op één bepaald aspect van de weg naar het resultaat zonder daarmee de hele weg, laat staan het resultaat te bekritiseren?

Mooi paard is het zeker wel! :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 23:21

Gini schreef:
Flevolander schreef:
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Hoezo? Je kan toch vraagtekens hebben bij/kritiek hebben op één bepaald aspect van de weg naar het resultaat zonder daarmee de hele weg, laat staan het resultaat te bekritiseren?

Mooi paard is het zeker wel! :)

Thanks voor de complimenten weer!

Het ging niet alleen om de slof, degene die daar commentaar op hadden leken toch overtuigd dat ik mn paard kapot reed.
Maar dat maakt verder ook niets uit, zoveel mensen, zoveel wegen en zoveel meningen.

Ondertussen zijn we heel fijn wezen lessen en kriebelt het aan alle kanten bij mij, ik zou heel graag de ring in willen maar wellicht dat we haat voorjaar 2021 dekken.
Ik zou het toch zo jammer vinden als ik geen nakomeling uit haar zou hebben.

Mocht je mee willen denken;
[EHK] Hengst voor Elite, sport merrie Negro x Jazz

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:02

Leuk om weer eens een update te zien - jullie doen het fantastisch! :j

Was ook benieuwd of je met haar wilde fokken (nu ze dr sportpredikaat heeft), maar snap ook goed dat je nog even door wil rijden nu het net zo lekker gaat. Succes, welke keuze je ook maakt.