De paarden 2 jaar aan huis, ons paradijsje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HinkeLover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 10:25

Wauw! Wat een droomplek! Echt ontzettend mooi! :j

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 10:59

Even gekopieerd vanuit het topic waar ik de poel uitgebreider laat zien:

Afbeelding

Uitgegaven, steenschotten tegen de zijkanten, een pomp waarmee we hem vol en leeg kunnen pompen, een kleine pomp om het water in beweging te houden en niets op de bodem.
Vrij simpel dus eigenlijk, hij loopt zelf leeg, maar dat gaat inmiddels niet meer zo hard, hij wordt dagelijks een beetje bijgevuld en na een hele warme periode pompen we hem leeg en weer vol met vers water. We zitten op zandgrond, de bodem was vorig jaar wel glad, maar dit jaar eigenlijk niet eens.

===
We hebben inderdaad ook een rijbak aangelegd, ik rijd ''fanatiek recreatief'' en zo nu en dan eens een wedstrijdje. Verder ben ik ook regelmatig in het bos te vinden :D

Kwa inspiratie hebben we het toch eigenlijk grotendeels zelf bedacht. Je komt natuurlijk hier en daar wel eens een leuk idee tegen, wat je dan weer op je eigen manier verwerkt, maar verder hebben we vooral gekeken naar wat de mogelijkheden van het terrein waren. De schuilstal staat nog net aan op bouwgrond, waardoor hij eigenlijk geen andere plek kon krijgen. We hebben de stal zelf ontworpen, ik wilde wel het vooraanzicht van een stal, met een beetje een boerse-look, maar dan uiteraard wel een waar ze zelf in en uit kunnen. Daarnaast zijn de verdere openingen er allemaal ingezet omdat ik op mijn pensionplekjes in Noord-Holland eigenlijk altijd zag dat de paarden de schuilstal niet in wilden omdat deze dan niet ''veilig'' voor ze was, bij deze stal hebben ze overzicht over de hele paddock en kunnen ze aan alle kanten zien wat er gebeurd. Ze staan dus ook heel erg veel in stal, op regenachtige dagen komen ze er soms niet eens uit :+ De luiken van de deuren kunnen dicht bij erge wind/regen, vaak kies ik er dan voor om er 1 dicht te doen zodat ze sowieso 1 hoek helemaal uit de wind staan, 2 dicht vinden ze alweer niet zo leuk :+ De 'staldeuren' zijn dus naast dat ze er leuk uit zien ook heel praktisch.

Verder ligt de poel op de meest diepe plek van de paddock, het water ging daar al heen, dus het was het meest logische om daar de poel te graven. Het bestraatte deel kon dan weer mooi vanuit de stal tot aan de poel lopen. Het pad is eigenlijk om de al bestaande appelbomen heen gemaakt, met een leuk paadje tussendoor en verder heb ik gekozen voor zoveel mogelijk zand omdat ik ze niet te veel op gras wil hebben en ze zo wel lekker de ruimte hebben. De berg ligt op een plek waar ze lekker veel kunnen zien als ze er op gaan staan en daar was ook de meeste ruimte. De beplanting is allemaal eetbaar voor paarden en is echt als aankleding en voor de vogeltjes, vlinders etc.

Alles is zelf gedaan, vooral mijn ouders zijn erg enthousiaste klussers :P
Laatst bijgewerkt door BrittS op 25-07-20 11:19, in het totaal 2 keer bewerkt

_Penotti

Re: De paarden 2 jaar aan huis, ons paradijsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:04

Wauw!
Normaal gesproken vind ik de paddock paradise die ik zie eerder paddocks of hel.
Maar dit is echt heel mooi!
Breed, droog, geen enge smalle doorgangen.
Echt geweldig mooi. En ook nog heel sfeervol.
Echt paradise, dit doet de naam eer aan :j

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:10

Zo mooi, ik volg je op instagram omdat ik het zo'n mooi paradijsje vind. Op 2 jaar al dit gerealiseerd, waw.. Maar ook waw omdat ik er zelf ook eentje heb, maar nog lang niet zover sta als jij. Het is nog zeker niet af, maar vooral omdat alles zo verschrikkelijk veel geld en tijd kost om aan te leggen of om aan te laten leggen. Aan ons huis ook nog wel kosten dus het is soms kiezen. Heel knap gedaan daar en ik ga vast en zeker nog ideetjes pikken.

Btw, blijven jouw boomstammen liggen? Hier niet x) Ik heb ze met losse stenen vastgezet maar ook die vliegen soms toch de lucht in. :D

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:50

Jij hebt zo een fantastische plek gemaakt, echt geweldig. Ik volg je ook op Instagram, en je filmpjes dat ze over de track heen racen met elkaar zijn echt zo leuk, misschien kun je daar hier ook wat van plaatsen?

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:52

Echt zo mooi <3

MutsAapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:23

Wauw, heel mooi! Heb je dat helemaal zelf ontworpen?

Echt prachtig. Je paardjes zullen er vast van genieten!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:57

Het ziet er geweldig uit!! Daar kunnen de paarden alleen maar super blij mee zijn!
Echt mooi gedaan allemaal.

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:20

Prachtig!!!!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:31

Wauw gaaf gemaakt! Het lijkt me een 5 sterren resort voor je dieren *D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 08:39

Bedankt voor alle leuke reacties! Het is door onszelf allemaal ontworpen, we hebben eigenlijk gekeken naar de mogelijkheden van het terrein en daar alles op gemaakt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:27

Het terrein is ook gewoon super qua vorm en ligging enzo +:)+

Die eetbare haag, stond die er al...?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 18:40

Ja die stond er al! Echt super fijn, zo hadden we direct al een natuurlijke omheining. Het hele terrein is afgezet met meidoorn en beukhaag :D

Er is net een artikel online gekomen over ons plekje in de hoefslag: Voor wie het leuk vindt!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:05

BrittS schreef:
loulou schreef:
Wauw heel mooi gedaan!!
Ik heb ook aan het nadenken over een poel, maar hoe zorg je dat zoiets schoon blijft ( dus geen blauwalg oid) Heb jij je daar al in verdiept?

Onze poel is ''nep'' en pompen we zelf vol en leeg. Er zit verder nog een pompje in die het water in beweging houdt, maar na een paar warme dagen pompen we hem dus helemaal leeg en vullen we hem met vers water uit eigen (schone) bron.

Dat is natuurlijk ook een optie! Bedankt voor de uitleg.