superpony schreef:Ga bedenken hoe je ze wil herplaatsen. Elk paard tegen een vast bedrag, een realistische waarde etc etc?? Of wil je met een contract verkopen? Dat zal mensen weerhouden soms, maar voor de low budget paarden die gezond en braaf zijn wel de beste optie om te voorkomen dat ze weer in de handel terecht komen.
Ik denk dat hier een probleem zit. Paarden die gezond en braaf zijn, zijn sowieso al niet low budget.
Bovendien heeft bijna ieder paard wel iets, zeker als ze al wat op leeftijd zijn en een problematische achtergrond hebben.
Paarden die gezond en braaf zijn worden al wel eerder in het proces verkocht. Die komen niet in een opvang terecht.
Je moet echt een strategie hebben om paarden met een rugzakje toch aan de man te brengen, en dat is echt heel erg moeilijk. Ze gewoon te koop zetten is niet voldoende, want dat worden ze overgeslagen. Volgens mij is de enige manier om dat te doen inderdaad je profileren als opvang/opknapper. Dan raak je mensen in het hart, en zijn ze bereid om een paard met een rugzakje bij jou te kopen. Je zult echt op het gevoel van mensen moeten inspelen. Inderdaad foto's plaatsen van hoe paarden bij je binnen komen en hoe jij ze opknapt. Dan krijgen mensen er een goed gevoel bij als ze zo'n paard dan later kopen. En van dat gevoel moet jij het hebben, dus daar moet je op inzetten. Dat kost veel promotiewerk op social media, maar het is onmisbaar.
Stel dat jij een vreselijk sneu geval binnen krijgt, en mensen kunnen op social media en/of hier op Bokt volgen hoe het hem vergaat in het opknapproces, dan krijgt zo'n paard een hele fanbase en staan de mensen straks in de rij op het moment dat dat paard naar een definitief huisje mag. Bovendien zijn mensen dan misschien ook bereid om je te helpen met dierenartskosten etc. Dat scheelt jou ook weer.
Maar je moet het wel laten zien aan de mensen, zodat zij hun hart kunnen verliezen. Als je niet inspeelt op gevoel kun je mensen niet voor je winnen. Dat geldt voor bijna alle goede doelen, en zeker als het om dieren of kinderen gaat.