Ons Spaanse leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:34

Thanks ! :D

Korte-mouwen-weertje 8-)

ShettieCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:42

Mooie paarden :j <3 <3 <3

Castellon

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 17:33

@pandora, echt wel, zeker als je bezig bent. En het blijft voorlopig zo ook, heerlijk!

@shettieco, dankjewel!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:41

Hier 25 graden vandaag. We zijn gaan winkelen aan de kust, waar alle toeristen al in échte zomerkleding liepen. Spaghettibandjes en teenslippers. Wij zijn verspaanst met onze lange broeken en sneakers. Zwart ook nog. Maar ook wel een beetje omdat veel van mijn zomerkleding al ingepakt is voor onze vakantie naar Florida volgende week.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:10

Leuk topic Castellon. Hihiihi, nu weet ik precies waar je ongeveer woont. Wij wonen vlakbij Tarragona, ook met de paardjes aan huis en zo heerlijk vrij. Heerlijk land is het toch.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 21:04

Monique, wauw, dat is warm! Hier ook boven de 20, maar op school worden alle kindjes nog in winterjassen/skipakken/mutsen gehesen bij het ophalen. Die van ons loopt nu thuis al op blote voeten rond :Y) Benieuwd of we ooit zó zullen verspaansen!

Rocymax, precies ongeveer? :D Wat tof, bij Tarragona! Die regio zijn we nog niet geweest maar staat zeker op de planning om te bezoeken!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:29

:D :D Wij rijden maandag naar Barcelona. Ik ga zwaaien onderweg

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:03

Oh wauw castellon. Ik wordt altijd zo vrolijk als je weer van die mooie foto’s plaatst hier of op insta <3

MoniqueT, jij hebt ook een super plekje <3

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 11:22

@Monique :D Ik zal terugzwaaien!

@bellehorses, aaah, dankjewel! :D

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:03

oo wat heerlijk lekker weer een een tshirtje kunnen rijden.
Vraagje :o Bij het kopen van jullie 'berg' zat er toen al de REGA code op of heb je die zo nog kunnen aanvragen? (Zie veel leuke plekjes voorbij komen maar lang niet allemaal hebben ze al de REGA code.. Dus vroeg me af of die wat makkelijk te krijgen is als het er nog niet op zit)

M_Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:11

Wat een heerlijk topic, jaloersmakend! Ik volgde je al op Instagram (@equi_leven) Ik hoop ook ooit dit koude, grijze land te kunnen verruilen voor de Spaanse of Italiaanse zon! Ik heb het zo zwaar hier in de winters, dat ga ik echt niet blijven doen! En natuurlijk gaat het paard dan mee!

Mag ik vragen hoe jullie dit hebben geregeld met het 'dagelijks leven'? Hebben jullie daar een baan gezocht voor de verhuizing etc?

Leuk om te zien dat er meerdere deze mooie stap hebben gemaakt!

En laat die heerlijke foto's en avonturen maar doorkomen, die jaloezie zet ik dan maar om naar inspiratie *\o/*

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 15:45

Dekensenzo, die regacode heb je inderdaad nodig en hadden we nog niet. Er was helemaal niks toen we ons huis kochten. De regels en mate van controleren verschillen erg per provincie, maar hier zijn ze er behoorlijk precies op! Ik heb hem gelukkig snel kunnen krijgen toen ik alle voorzieningen had, ook omdat ik een erg fijne dierenarts heb die me geholpen heeft met het papierwerk.
Je moet het zo zien; die REGA is in het leven geroepen voor het paardenwelzijn, dus daar gaat het vooral om. Dat gezegd hebbende is de paardencultuur wel wat anders en voelen sommige dingen wat onlogisch aan voor 'ons', maar ik vond ze supervriendelijk en ze zagen ook echt dat ik het goed voor had/heb met mijn paarden.

M-lizz, oh wat leuk! Lekker plannen maken. hoor, er kan zoveel!
Ik heb een eigen bedrijf samen met mijn man en we kunnen locatieonafhankelijk werken. Het enige dat we ECHT nodig hebben is een goede internetverbinding. Daar hoefden we ons dus niet druk te maken. :D

M_Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:09

Castellón; super handig! Ik zit nu in between jobs en probeer er ook rekening mee te houden dat mijn volgende baan een opstap gaat kunnen zijn om óf deze gemakkelijk in een buitenslands bedrijf te kunnen uitvoeren of voor jezelf te beginnen. Vriend is nu nog goed twee jaar bezig met een opleiding binnen het bedrijf dus na die tijd kunnen we hopelijk concrete plannen gaan maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:26

Dat ziet er echt jaloersmakend heerlijk uit! lijkt me echt heel erg fijn om zo in de natuur te kunnen leven. Heel anders dan de drukke ren en vlieg maatschappij in Nederland.

En je paarden zijn uiteraard prachtig!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 13:10

M_lizz, spannend! En heel goed om alvast rekening mee te houden als je ook zoiets zou willen. Benieuwd waar jullie uitkomen :)

Elisa, dankjewel! Ja, dat is zo anders, vooral ook om er niet middenin te zitten. Ik realiseerde me toen ik laatst terug in Nederland was dat je daar de lucht en de zon zo weinig ziet tussen al die huizen.... dat vrije van hier is zo geweldig! (En ook: die Nederlandse supermarkten, wat zijn mensen gehaast en wat doen ze ingewikkeld! :Y) )

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:25

Oh prachtig! Dit is echt mijn droom!!

Ik ben echt enorm jaloers! :wow:

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 09:49

:D Dankjewel Dais!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:08

Castellon schreef:
M_lizz, spannend! En heel goed om alvast rekening mee te houden als je ook zoiets zou willen. Benieuwd waar jullie uitkomen :)

Elisa, dankjewel! Ja, dat is zo anders, vooral ook om er niet middenin te zitten. Ik realiseerde me toen ik laatst terug in Nederland was dat je daar de lucht en de zon zo weinig ziet tussen al die huizen.... dat vrije van hier is zo geweldig! (En ook: die Nederlandse supermarkten, wat zijn mensen gehaast en wat doen ze ingewikkeld! :Y) )

Haha ja precies dat dus :D

Zoals jullie leven lijkt me zoveel meer ontspannen en zoals het eigenlijk zou moeten zijn.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:34

Wat zitten jullie daar heerlijk, een waar walhalla en de droom van menig paardenbezitter waarschijnlijk!

Ik woon nu 6 maanden in Cambrils, relatief dichtbij jullie! Vind het werkelijk een heerlijk land en zou niet meer anders willen. Desondanks toch altijd leuk om Nederlanders in de buurt te zien :)

@rocymax: wij zitten vlakbij elkaar dan, zat even in je profiel te spieken en jullie zitten ook waanzinnig mooi!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:01

Winnie, dankjewel! Ah ja, we genieten hier ook zo.
Wat gaaf dat jullie zo dichtbij wonen! dat is nog geen twee uur van ons. Ik wilde je volgen op instagram maar je link klopt niet, jammer!