Seltje schreef:Ik vind het redelijk dubbel, I know, trappen is not done...
Maar ik heb een tijd meegelopen met mijn dierenarts, wat kunnen de op het eerste zicht brave paarden lelijk uit de hoek komen als je bij de achterbenen bezig bent. Mijn dierenarts gaf dan altijd een waarschuwend geluid, maar als het paard dan doorging was het ook voor mijn dierenarts eigen leven eerst en maken dat ze bij dat been weg kwam.
Zo heb ik ook mijn doodbrave merrie mijn vaste smid eens zien neertrappen toen een steekbeest op de verkeerde plaats en verkeerde tijd de merrie irriteerde. Die smid is daar ook een paar dagen van arbeidsonbekwaam geweest, dat wil je gewoon als smid/dierenarts niet meemaken... Dus ik snap wel dat een dierenarts het voor zichzelf veilig wilt houden, maar agressief worden lijkt mij niet de oplossing.
Dit dus.
Hoewel ik best zachtaardig ben met mijn paarden kan ik ook een schop uitdelen als er een achterbeen langs vliegt. Met mijn hak (achterlangs) of met de platte voet onderlangs.
Een rot schop hoeft niemand mijn paard zomaar te geven maar een flinke por als het gaat over je veiligheid kan bij mij dan weer prima. Maar dat is dus nogal open voor interpretatie.